Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitat monta puhelua, mutta et laita viestiä mistä on kysymys. MIKSI?

Vierailija
10.06.2019 |

Laita viesti, niin ei tarvitse arvailla että onko kyse kiireellisestä vai jostain joka voi odottaa! Viestiin on myös helpompi vastata jos on tilanteessa jossa ei voi puhua tai jos on vaikka masentunut.

Eli kysymys: miksi pommitat puhelimella etkä selitä mistä on kyse?

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilanteessa, etten voi alkaa näpytellä viestiä, kun pitää katse olla jossain muualla tai olen vaikka lenkillä ja sataa vettä.

Mutta voit silti rämpyttää niitä puheluita? Mitä asiaa sinulla sitten on, jos on pakko lenkillä tms tilanteessa soittaa monta kertaa?

No jos joskus on kiirellistää asiaa. Yleensä en soita montaa kertaa peräkkäin, vaan jos toinen ei vastaa, soitan vaikka tunnin päästä uudelleen/sitten kun ehdin.

Toki laitan viestillä, että mitä asiaa, jos vain pystyn/ehdin/muistan/jaksan.

On kiireellistä asiaa, mutta olet silti lenkillä etkä voi kirjoittaa sitä kiireellistä asiaa viestillä?

Vierailija
22/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, puhelimeen on kohteliasta vastata kun se soi. Jos laittaisin viestin, niin sen sisältö olisi: soitatko.

Minusta jokaisen pitäisi soittaa takaisin, jos ei pysty vastaamaan.

Miksi? 

Miksi on kohteliasta vastata vai? No se nyt vaan kuuluu peruskohteliaisuustapoihin. Ja nyt minä voisin kysyä miksi et soita takaisin, jos näet että joku on sinua kaivannut ja et ole päässyt vastaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.

Mikset ap vaikka sano sille soittelijalle, ettet tykkään siitä että pommitetaan puheluilla vaan halua että laitetaan sitten viestiä? Mutta eeeiiii, tuohan olisi aivan liian yksinkertainen ratkaisu tähän ongelmaan.

Vierailija
24/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaessa ei voi kirjoittaa tekstiviestiä, mutta voi puhua kaiuttimen kautta. Jossain moottoritiellä ei saa edes pysähtyä kirjoittamaan tekstiviestiä.

Vierailija
25/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilanteessa, etten voi alkaa näpytellä viestiä, kun pitää katse olla jossain muualla tai olen vaikka lenkillä ja sataa vettä.

Mutta voit silti rämpyttää niitä puheluita? Mitä asiaa sinulla sitten on, jos on pakko lenkillä tms tilanteessa soittaa monta kertaa?

Kävellessä voi puhua ihan hyvin vaikka luurit korvilla puhelimeen. Ei kai se mikään pakko ole lenkillä soittaa, mutta ei se sitä estäkään.

Niillä kuulokkeillako sinä myös valitset yhteystiedoista puhelinnumeron useaan kertaan?

Kyllä vaan. Iphonessa Siri auttaa soittamaan ilman puhelimeen koskemista. Näin toimin myös autossa.

Vierailija
26/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos joskus on kiirellistää asiaa. Yleensä en soita montaa kertaa peräkkäin, vaan jos toinen ei vastaa, soitan vaikka tunnin päästä uudelleen/sitten kun ehdin.

Toki laitan viestillä, että mitä asiaa, jos vain pystyn/ehdin/muistan/jaksan.

On kiireellistä asiaa, mutta olet silti lenkillä etkä voi kirjoittaa sitä kiireellistä asiaa viestillä?

Lenkki asia oli erikseen, lenkissä oli kyse vesisateesta. On paljon tilanteita, missä ei voi vain pysähtyä minuuteiksi näpyttelemään viestiä varsinkaan jos asia on sellainen, ettei sitä halua missään viestissä kertoa.

Vierailija
27/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävellessä voi puhua ihan hyvin vaikka luurit korvilla puhelimeen. Ei kai se mikään pakko ole lenkillä soittaa, mutta ei se sitä estäkään.

Niillä kuulokkeillako sinä myös valitset yhteystiedoista puhelinnumeron useaan kertaan?

Juuri näin, nykytekniikka on ihmeellistä. Kokeile sinäkin.

Vierailija
28/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia jonka selvittämiseen pitäisi kirjoittaa pitkä viesti enkä jaksa näpytellä.

Miksei voi sitten kirjoittaa viestiä, että "pitäisi jutella vähän asiasta x"?

Siksi kun siihen ei ole mitään syytä. Kun soittaisit takaisin tai vastaisit puhelimeen niin asia selviäisi.

Miksi minä olen vastuussa siitä, että sinun asiasi tulee perille, jos en asiasta mitään tiedä? En minä ainakaan soittele takaisin, kun muutenkin puhelut ovat yleensä vähemmän tärkeitä. Mistä voin tietää, että nyt onkin oikeasti tärkeää?

Vierailija
29/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en sillä hetkellä halua näpytellä viestiä. Tarvitseeko siihen mitään sen suurempaa syytä? Ainahan voi sanoa, ettei sulle saa soittaa, jolloin varmaan kommunikaatio jää sitten aika vähäiseksi, jos minä en halua kirjoittaa viestiä ja sinä et halua puhua puhelimessa.

Vierailija
30/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään soitetuista puheluistani en pystyisi hoitamaan viestillä. Keskustellaan miehen kanssa kaupassakäymisestä tai ostoslistasta. Tai sitten soitellaan lapsen olinpaikasta ja pyydän hänet syömään.

Kukaan meistä ei ole näissä tilanteissa estynyt vastaamaan puhelimeen.

Vierailija
31/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia jonka selvittämiseen pitäisi kirjoittaa pitkä viesti enkä jaksa näpytellä.

Miksei voi sitten kirjoittaa viestiä, että "pitäisi jutella vähän asiasta x"?

Siksi kun siihen ei ole mitään syytä. Kun soittaisit takaisin tai vastaisit puhelimeen niin asia selviäisi.

Miksi minä olen vastuussa siitä, että sinun asiasi tulee perille, jos en asiasta mitään tiedä? En minä ainakaan soittele takaisin, kun muutenkin puhelut ovat yleensä vähemmän tärkeitä. Mistä voin tietää, että nyt onkin oikeasti tärkeää?

Just näin. Älä soita, mulla ainakin jää sitten se asia kertomatta, oli tärkeä tai ei.

Vierailija
32/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, puhelimeen on kohteliasta vastata kun se soi. Jos laittaisin viestin, niin sen sisältö olisi: soitatko.

Miksi? 

Miksi on kohteliasta vastata vai? No se nyt vaan kuuluu peruskohteliaisuustapoihin. Ja nyt minä voisin kysyä miksi et soita takaisin, jos näet että joku on sinua kaivannut ja et ole päässyt vastaamaan.

Et siis perustele mitään oikeaa syytä, miksi pitäisi vastata.

Vierailija
33/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan soittaa 2-3 kertaa esimerkiksi kysyäkseni, lähteekö toinen tänään illalla kanssani jonnekin. Olen vaikkapa saanut yllättäen 2 lippua johonkin konserttiin tms. Jos hän ei vastaa, en laita viestiä, koska viestiin vastaaminenkin voi kestää enkä halua odotella tuntikausia vaan kysyn mukaani jotain toista. Asia siis menee ohi eikä vastauksella olisi enää sen jälkeen väliä, koska olen jo saanut toiselle konserttilipulle käyttäjän. 

Vierailija
34/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, nykytekniikka on ihmeellistä. Kokeile sinäkin.

Ai jaa. Ei ole itselleni tuollaisia kuulokkeita tullut vastaan.

Vierailija
35/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Mulla menisi helposti pari tuntia päivässä jos soittaisin takaisin kaikille rimputtelijoille, vaikka suurimman osan asioista voisi hoitaa hetkessä viestillä. Näillä pakonomaisilla soittelijoilla kun on harvoin myöskään kykyä esittää asiansa lyhyesti, vaan sitä ihan simppeliä asiaa vatvotaan sitten vartti. Tarina aloitetaan kivikaudelta asti ja samaan syssyyn käydään läoi mummun kuulumiset ja säätilanne. Ja sepä vasta loukkauksena otetaan, jos sitten sanot että hei kuule olisi vähän kiire, voitko tiivistää? Viesti pakottaa tiivistämään ja miettimään mitä oikeasti olen kysymässä ja siksi säästää usein aikaa. Toki sooitan takaisin, jos asia oikeasti oon sellainen että vaatii keskustelemista.

Vierailija
36/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, soitan jollekkin ja sitten laitan viestin perään, että haluaisin jutella?

Öööö? Onko ihmiset tyhmistymässä tai jotakin?

Vierailija
37/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista tilannetta ole.

Jos yritän soittaa enemmän kuin kahdesti laitan viestin perään mitä asia koskee, tai pyynnön soittaa mahdollisimman pian takaisin jos asia on tärkeä ja viestissä hankala selvittää.

Samoin, viestiin laittaisin ainoastaan soitatko. En todellakaan ala selvittämään mitään pitkää / hankalaa asiaa viestissä.

Nämä "soitatko" on kaikista pahimpia. Saadaan naputeltua viesti mutta informaatioarvo täysi nolla. Ei sitä asiaa tarvi kokonaan selittää viestissä jos ei kykene. Voi laittaa parilla sanalla että mitä asia koskee!!!

Aina ei ole aikaa, mahdollisutta tai jaksamista soitella takaisin joten haluan tiedon mitä asia koskee jotta tiedän keiden yhteydenottoja priorisoida ja kuinka nopeasti. Että pitääkö kesken kokouksen juosta ulos tai ruokaa syödessä samalla puhua vai voinko suorittaa rauhassa päivän loppuun ja vastata huomenna tai vaikka kätevästi sillä viestillä sitten kun ehdin.

En nykyään enää vastaa näille pommittajille, odotan kunnes tajuavat laittaa viestin että miksi pommittavat. Tämän takia on pari ihmistä jäänyt pois tuttavapiiristä ja hyvä niin.

Vierailija
38/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Mulla menisi helposti pari tuntia päivässä jos soittaisin takaisin kaikille rimputtelijoille, vaikka suurimman osan asioista voisi hoitaa hetkessä viestillä. Näillä pakonomaisilla soittelijoilla kun on harvoin myöskään kykyä esittää asiansa lyhyesti, vaan sitä ihan simppeliä asiaa vatvotaan sitten vartti. Tarina aloitetaan kivikaudelta asti ja samaan syssyyn käydään läoi mummun kuulumiset ja säätilanne. Ja sepä vasta loukkauksena otetaan, jos sitten sanot että hei kuule olisi vähän kiire, voitko tiivistää? Viesti pakottaa tiivistämään ja miettimään mitä oikeasti olen kysymässä ja siksi säästää usein aikaa. Toki sooitan takaisin, jos asia oikeasti oon sellainen että vaatii keskustelemista.

Ok, vietän niin erilaista elämää, että vaikea tuollaista on edes ajatella. Suurimmalla osalla ihmisistä ei varmasti ole niin paljon vientiä, että soittaminen olis joku riesa. Siksi sun pitää puhua ajatuksesi ääneen, kun ei ihmiset muuten voi tietää.

Vierailija
39/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Et siis perustele mitään oikeaa syytä, miksi pitäisi vastata.

Siis mitä ihmeen perustelua tarvitset. Kai sinä avaat kirjeet, mitkä sinulle tulee. Miksi avaat ne? Perustele?

eikös ole ihan sama syy kuin puheluun vastaaminen.

Vierailija
40/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi