Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä tulee todella kalliiksi kahvittelijoiden takia

Vierailija
09.06.2019 |

Kesällä tavataan ystäviä ja istutaan yhdessä kahvilla tai lounaalla. Sehän on ihanaa....mutta ystävieni kesken tämä tapahtuu aina minun kodissani. Meillä on iso talo ja tänne toki mahtuu väkeä, mutta olisihan se hauska joskus saada myös vastakutsu. Kutsun siis kylään, valmistan lounaan ja tarjoan kahvit ystävälle/ystäville heidän lapsilleen sekä kahvitarjoamiset. Saan tuliaisena 5 euron kukan tai kahvipaketin. Yksi tällainen tapaaminen maksaa minulle 40+ euroa ja kun ne tehdään aina näin pian, niin summa on oikeasti merkittävä. Miksi ihmiset eivät ymmärrä esittää vastakutsua?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tapaan ystäviäni mieluiten kodin ulkopuolella. Olisi kamalaa joutua johonkin vastavuoroisuusolettamaan. Kotini on linnani, ja linnani ympärillä on vallihauta.

Toivottavasti et itse oleta, että voit aina mennä toisen kotiin. Minulle sopii myös oikein hyvin, että tapaaminen on muualla kuin jonkun kotona.

Minua ärsyttää, että meille on yksi kaverini aina lapsensa kanssa tulossa. Itse ehdottaa, että he tulevat meille kahville jne. Kyllä lapsensa osaa penkoa kaapit ja jättää siivoamatta, olenkin nykyään kieltänyt menemästä mihinkään muualle kuin oman lapseni huoneeseen. On tympeää olettaa, että meillä on aina kahvitarjoilut ja jälkien siivouspalvelut. Jos ei halua vastavuoroisuutta, niin sitte tuo sen keksipaketin mukanaan tai tosiaan tapaa muualla kuin vain toisen kotona.

Vierailija
62/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvitissä te osaatte tehdä jo pelkästä kahvittelusta näin vaikeaa?? Naisvaltaiset alat eivät syyttä ole tietyssä maineessa jos omien ystävienkään kahveja ei pystytä olemaan laskematta. Mistä tämä johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä ilkeitä vastauksia ap:lle? Nämä vastaajat ovat ilmeisesti itse juuri heitä, jotka eivät esitä sitä vastakutsua. Ap kysyy, että jos vieraat tulevat kylään, niin voisivatko he itsekin välillä kutsua? Ap ilmeisesti kyllä haluaa nähdä ihmisiä, mutta omistaa käytöstavat....toisin kuin nämä tiuskijat.

Kysy on siitä että tehdään jotain ja esitetään että se on ok, mutta sitten ollaan avautumassa toisaalla kuinka kamalaa tuo on. Ei ystäviä kohdella näin! Ystävälle pitää myös voida sanoa jos jokin ei sovi. Asiat voi esittää näin myös hyvät käytöstavat omaava aikuinen ihminen.

Miksei täällä saisi keskustella ja kysyä. Ap:n tekstistä kukaan ei tunnista ketään. Hyvä on kuulla eri näkökulmia asiaan, jotta voisi paremmin ymmärtää toisten käytöksen ja samalla saada vinkjkeä, miten asiassa voisi toimia.

Vierailija
64/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kaikenlaista emännöintiä ja järjestämistä yli kaiken, enkä myöskään ole kovinkaan siisti ihminen, joten maksan mieluummin vähän enemmän kahvista ja pullasta ja sovin treffit kaupungille. Emännöinnistä pitävät ystävät ovat sitten valittaneet, että voitaisiin tavata mieluummin heidän luonaan, ettei tulisi niin kalliiksi. Tähän suostuttuani on alkanut tulla vihjailuja, että voisin minäkin joskus kutsua kotiini. Minusta pelkkä ajatuskin on vastenmielinen, joten en aio tehdä niin. Olenko hirveä?

Et. Millaiset ystävät ei tuota ymmärrä? Minä en pidä vieraista kotonani. Tosin vastikkeeksi minäkään en mene vierailulle kenenkään luo.

Vierailija
65/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tapaan ystäviäni mieluiten kodin ulkopuolella. Olisi kamalaa joutua johonkin vastavuoroisuusolettamaan. Kotini on linnani, ja linnani ympärillä on vallihauta.

Toivottavasti et itse oleta, että voit aina mennä toisen kotiin. Minulle sopii myös oikein hyvin, että tapaaminen on muualla kuin jonkun kotona.

Minua ärsyttää, että meille on yksi kaverini aina lapsensa kanssa tulossa. Itse ehdottaa, että he tulevat meille kahville jne. Kyllä lapsensa osaa penkoa kaapit ja jättää siivoamatta, olenkin nykyään kieltänyt menemästä mihinkään muualle kuin oman lapseni huoneeseen. On tympeää olettaa, että meillä on aina kahvitarjoilut ja jälkien siivouspalvelut. Jos ei halua vastavuoroisuutta, niin sitte tuo sen keksipaketin mukanaan tai tosiaan tapaa muualla kuin vain toisen kotona.

En mene mitenkään mielelläni myöskään toisen kotiin. Neutraali vyöhyke on aina parempi.

Vierailija
66/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kutsuvat myös paljon itse itseään. ”Voisimme ensi tiistaina piipahtaa lasten kanssa teillä päivällä”.

Ap

Tuollainen ihminen ystäväpiirissäni olisi pahin painajainen. Jos itse sanoisin noin, että piipahdan silloin ja silloin, se on minulle merkki hyvin läheisestä suhteesta. Siis se, että teen itse aloitteen vierailuun enkä vain odota kutsua. Osaankohan selittää... Silloin luotan vihdoin siihen että olen toivottu vieras ja että voin sanoa jotain noin tuttavallista. Jos tietäisin että tätä sitten kuvaillaan "itsensä kutsumiseksi" niin olisi jokseenkin etäännyttävä kokemus.

Vierailija
67/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi kertoa asiasta ystävillesi eikä ulista täällä.

Vierailija
68/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvitissä te osaatte tehdä jo pelkästä kahvittelusta näin vaikeaa?? Naisvaltaiset alat eivät syyttä ole tietyssä maineessa jos omien ystävienkään kahveja ei pystytä olemaan laskematta. Mistä tämä johtuu?

Tietty maine johtuu kaltaistesi naisvihaajien kommenteista.

Erään kaverini kaveri (hyvin varakas) veti herneen nenään kun kaverini kysyi saako ottaa oluen tämän jääkaapista. Miehiä molemmat.

Vierailija
69/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kutsua itse itseäsi kylään.

Aina kun joku ehdottaa sun luo tuloa, sano että jospa sinä tulet vuorostasi kylään

Vierailija
70/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvittelut tulevat juuri niin kalliiksi kuin itse päätät tarjoiluun käyttää.

Jos soitan kaverille ja kysyn sopiiko piipahtaa, olen lähistöllä, niin kaveri saattaa sanoa että ei ole kahvimaitoa jolloin poikkean kaupassa. Kuivaa mariekeksiä en edes odota saavani vaan hetken juttuseuraa.

Vierailija
71/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kaikenlaista emännöintiä ja järjestämistä yli kaiken, enkä myöskään ole kovinkaan siisti ihminen, joten maksan mieluummin vähän enemmän kahvista ja pullasta ja sovin treffit kaupungille. Emännöinnistä pitävät ystävät ovat sitten valittaneet, että voitaisiin tavata mieluummin heidän luonaan, ettei tulisi niin kalliiksi. Tähän suostuttuani on alkanut tulla vihjailuja, että voisin minäkin joskus kutsua kotiini. Minusta pelkkä ajatuskin on vastenmielinen, joten en aio tehdä niin. Olenko hirveä?

Tuo on täysin yksipuolista. Etko voisi ostaa kahvilasta tai kaupasta pullat välillä mukaan, kun menet vieraisille. Tai toinen vaihtoehto, että pyydät kahvilaan ja kutsuessasi kerrot tarjoavasi kaikille.

Itse olen ajatellut joustaneeni jo siinä, että menen ystävän luo, eikä hänen tarvitse tulla kaupungille. Matkustaminen siis maksaa minulle, muttei hänelle, eli olemme rahallisesti sujut. Kupilliseen kahvia, tilkkaan maitoa ja yhteen pullanpalaan tuskin edes uppoaa kahden kertalipun hintaa (6-8e).

Lisäksi kyse on siitä, mikä on itse kullekin mieluisinta. Nämä ystävät pitävät emännöinnistä, minä taas inhoan. En myöskään itse erityisemmin tykkää käydä kylässä, mutta ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia. Minusta vastavuoroisuus syntyy siis jo siitä, että välillä tapaamme siellä, missä ystävät haluavat, ja välillä siellä, missä minä haluan. Se paikka nyt ei vaan satu olemaan minun kotini.

Jos itse saisin päättää, emme tapaisi koskaan kenenkään luona, ettei tällaisia ongelmia syntyisi, vaikka minä olen ystäväpiirini pienituloisin.

Vierailija
72/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erään kaverini kaveri (hyvin varakas) veti herneen nenään kun kaverini kysyi saako ottaa oluen tämän jääkaapista. Miehiä molemmat.

En todellakaan vihaa naisia, mutta onhan tässäkin jo tullut selväksi kuinka vaikeaa tämä on. Tosiasioilta ei kannata sulkea silmiä.

Vierailija
73/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan vihaa naisia, mutta onhan tässäkin jo tullut selväksi kuinka vaikeaa tämä on. Tosiasioilta ei kannata sulkea silmiä.

Olet itse ainut jonka saat vakuutettua että et muka vihaa naisia.

Vierailija
74/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et. Millaiset ystävät ei tuota ymmärrä? Minä en pidä vieraista kotonani. Tosin vastikkeeksi minäkään en mene vierailulle kenenkään luo.

Siitä se ongelma syntyykin, että jos ehdotan tapaamista kaupungilla, ystävät valittavat, kun on niin kallista. Eli jos kieltäydyn menemästä kenenkään luo, emme tapaa ollenkaan. Miten sinä olet saanut tuon kuvion toimimaan?

Vierailija
75/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täysin yksipuolista. Etko voisi ostaa kahvilasta tai kaupasta pullat välillä mukaan, kun menet vieraisille. Tai toinen vaihtoehto, että pyydät kahvilaan ja kutsuessasi kerrot tarjoavasi kaikille.

Itse olen ajatellut joustaneeni jo siinä, että menen ystävän luo, eikä hänen tarvitse tulla kaupungille. Matkustaminen siis maksaa minulle, muttei hänelle, eli olemme rahallisesti sujut. Kupilliseen kahvia, tilkkaan maitoa ja yhteen pullanpalaan tuskin edes uppoaa kahden kertalipun hintaa (6-8e).

Lisäksi kyse on siitä, mikä on itse kullekin mieluisinta. Nämä ystävät pitävät emännöinnistä, minä taas inhoan. En myöskään itse erityisemmin tykkää käydä kylässä, mutta ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia. Minusta vastavuoroisuus syntyy siis jo siitä, että välillä tapaamme siellä, missä ystävät haluavat, ja välillä siellä, missä minä haluan. Se paikka nyt ei vaan satu olemaan minun kotini.

Jos itse saisin päättää, emme tapaisi koskaan kenenkään luona, ettei tällaisia ongelmia syntyisi, vaikka minä olen ystäväpiirini pienituloisin.

Eikö kaverisi matka maksa saman, jos tapaatte kahvilassa. Silloin olisi kohtuullista, että sinä maksat kahvilassa aina kaiken, koska kaverilla menee jo matkoihin syötävien verran.

Vierailija
76/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaverisi matka maksa saman, jos tapaatte kahvilassa. Silloin olisi kohtuullista, että sinä maksat kahvilassa aina kaiken, koska kaverilla menee jo matkoihin syötävien verran.

Maksanhan minäkin matkasta kaupungille, eli kulut ovat samat. Eikä minulla olisi muutenkaan ihan oikeasti varaa tarjota mitään kenellekään.

Vierailija
77/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse ainut jonka saat vakuutettua että et muka vihaa naisia.

Ahaa.

Vierailija
78/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ajattelu tosiaan niin köyhää että tähän ongelmaan ei keksi rarkaisua? Ehdottaisinkin pohtimaan asioita itse. Jos tämä on vaikeaa, niin kuinka vaikeaa ja monia ketjuja joutuu kokonaisen elämän aikana tekemään avlle.

Vierailija
79/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jotenkin palstan useista aloituksista mieleen, että ihmisillä ei ole tarpeeksi tiukka seula sen suhteen, kenet ottavat sosiaaliseen piiriinsä. Olen itse tosi ronkeli sen suhteen, kenet ylipäänsä päästän kotiini. Jos ketään kutsun, on sellainen, että saa ottaa sen kaljan tai jotain muutakin jääkaapista. Vältän näin turhan päänvaivan.

Vierailija
80/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valittaa asiasta täällä? Osaako joku kertoa että mikä järki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan