Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä tulee todella kalliiksi kahvittelijoiden takia

Vierailija
09.06.2019 |

Kesällä tavataan ystäviä ja istutaan yhdessä kahvilla tai lounaalla. Sehän on ihanaa....mutta ystävieni kesken tämä tapahtuu aina minun kodissani. Meillä on iso talo ja tänne toki mahtuu väkeä, mutta olisihan se hauska joskus saada myös vastakutsu. Kutsun siis kylään, valmistan lounaan ja tarjoan kahvit ystävälle/ystäville heidän lapsilleen sekä kahvitarjoamiset. Saan tuliaisena 5 euron kukan tai kahvipaketin. Yksi tällainen tapaaminen maksaa minulle 40+ euroa ja kun ne tehdään aina näin pian, niin summa on oikeasti merkittävä. Miksi ihmiset eivät ymmärrä esittää vastakutsua?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tapaamista voisi sopia jonnekin muualle? Ehdota iloisesti, että nyt tehdäänkin jotain oikein kivaa, mennään piknikille luontoon ja jokainen tuo omat eväät... tai jotain.

Vierailija
22/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tullaan lasten kanssa puolen päivän aikaan ja lähdetään viiden aikaan, niin kyllä ne lapset alkavat ruokaa siinä ajassa kinuta, jos sitä ei ole. Ymmärrän ap:ta. Ihmiset vaan ovat aika itsekkäitä.

Vieköön kotiinsa kinuamaan. Elämä on helpompaa kun saa suunsa auki tyyliin: Milloinkahan vieraat olis kotonaan, jos nyt heti lähtisivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tullaan lasten kanssa puolen päivän aikaan ja lähdetään viiden aikaan, niin kyllä ne lapset alkavat ruokaa siinä ajassa kinuta, jos sitä ei ole. Ymmärrän ap:ta. Ihmiset vaan ovat aika itsekkäitä.

Vanhemmat lähtevät kotiin ruokkimaan itse lapsensa, jos sanoo, että voi harmi, meillä ei mitään ruokaa ole nyt tarjota. Vai mitä luulet?

Vierailija
24/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas avuton tossukka, joka ei osaa vaatia vastavuoroisuutta saati pitää puoliaan. Ei ole suominaisissa johtajamateriaalia.

Kaikki naiset, öliööööööööö......., vai kuinka se meni?

Vierailija
25/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuttavapariskunta, joka mielellään kutsuu kotiinsa milloin kahville, milloin syömään tai illanviettoon. Meillä ei ole oikein tilaa eikä varaa vastavuoroisen kestitykseen. Yritämme siksi aika usein kieltäytyä kutsumista, mutta sitten keinutaan ja jankutetaan.

Pitäisikö lujasti vain kieltäytyä kutsumista, kun itse ei todellakaan halua vieraita omaan kotiin?

Vierailija
26/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihänny ruoka kallista ole.. tekee vaikka jonkun jauheliha-peruna-laatikon. 6e ja saa pari kiloa syötävää. Ihme jos ei riitä.

Vierailija
27/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kutsuvat myös paljon itse itseään. ”Voisimme ensi tiistaina piipahtaa lasten kanssa teillä päivällä”.

Ap

No sitten sanot sellaisen ajan, jolloin olette jo itse syöneet sen lounasruuan, ja tarjoat lasilliset mehua jos kahvi tuntuu liian kalliilita. Vaikka keksejä siihen kyytipojaksi, niin ei maksa paljoa.

Vierailija
28/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin todetaan, että hyvänen aika, kylläpä kello on paljon. Kiva kun kävitte.

Vierailija
29/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tarjota vain ruokaa vaan tarvitaan tietenkin myös salaatti, ruokamaidot jne. Kyllä niistä kertyy. Sellainen, joka ei koskaan tarjoa, ei toki ymmärrä rahan kulumista tässä suhteessa.

Vierailija
30/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä voi piipahtaa, kahvi ja vesi ei paljoa maksa. Muuta ei ole tarjolla, vaikka keittiössä tuoksuisi pulla. Aika äkkiä on vierailijat oppineet, että jos haluaa herkkuja, ne kannattaa tuoda mukanaan.

Jos tulee ruoka-aikaan, niin ohjaan siksi aikaa kuistille, kun talonväki syö.

Kyllä opittiin, sillä pöydällä oli juuri leivotut pullat eikä mitään tarjottu. Seuraavalla kerralla meillä ole tarjottavat mukana. Niitäkään ei meille annettu, vaan tarjottavat laitettiin kaappiin. Taas otettiin opiksi. Seuraavalla kerralla tarjoiluja tuotaessa sanottiin että syödään nämä nyt yhdessä.

Vaikeaa on, joten kannattaa jo etukäteen miettiä, mitä sanoo ja tekee ja miten sanoo ja tekee, että toiset toimivat halutusti. Se, että kutsutaan vasravierailulle ei takaa vielä mitään. Ne syömiset ja tarjottavat voi joutua tarjoamaan kummassakin päässä.

Vierailija
31/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset haluavat ruokaa, niin sitten vieraat lähtevät kotiinsa laittamaan sitä. Ei kyläillessä asumaan tarvitse jäädä.

Vierailija
32/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap kanssasi samaa mieltä. Ystäväpiiriini kuuluu vieläpä joukko erilaisia ruokarajoitteita. Yksi tarvitsee kaiken gluteenittomana, toisen ollessa vegaani. Ei meillä sellaisia ruoka-aineita ole automaattisesti kaapissa ja sitten ostan niitä vierailua varten.

Vierailija
33/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas mamma. Olisitko ystävällinen ja valittaisit edes oikeista asioista jos nyt valittamaan on pakko päästä.

Vierailija
34/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on niin päin, että kaveri kärttää heille käymään. Homma toimii niin, että minä leikitän lapsia pihalla, hän soittelee kavereilleen. Tarjolla on kyllä ruokaa, mutta tulee tunne, että olen ilmainen 2 tunnin puistotäti, joka saa hyvän mielen uunijuuresvuokaa syödessään. Olen oppinut kieltäytymään, jolloin alkaa valitus, että kun meidän Lilia on niin odottanut teidän Oonan vierailua. Vastaan, että mennään yhdessä leikkipuistoon piknikille tms., mutta se ei käy.

Vierailija
35/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap kanssasi samaa mieltä. Ystäväpiiriini kuuluu vieläpä joukko erilaisia ruokarajoitteita. Yksi tarvitsee kaiken gluteenittomana, toisen ollessa vegaani. Ei meillä sellaisia ruoka-aineita ole automaattisesti kaapissa ja sitten ostan niitä vierailua varten.

Jos tuo ottaa koville, niin miksi sitten teet niin?

Vierailija
36/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on keskustelupalsta!?

Vierailija
37/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sen kohteliaisuuttani. Tiedätkö sanan?

Vierailija
38/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa niille mikä mättää, älkääkä jauhako paskaa toisaalla. Kuinka lapsellisia te olette!?! Säälittää sellaisten lapsien puolesta joilla on lapsi vanhenpana.

Vierailija
39/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä voi piipahtaa, kahvi ja vesi ei paljoa maksa. Muuta ei ole tarjolla, vaikka keittiössä tuoksuisi pulla. Aika äkkiä on vierailijat oppineet, että jos haluaa herkkuja, ne kannattaa tuoda mukanaan.

Jos tulee ruoka-aikaan, niin ohjaan siksi aikaa kuistille, kun talonväki syö.

Ette tarjoa vastaleivottua pullaa?!

Vierailija
40/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele keittämään pahaa kahvia, niin äkkiäkös joku tarjoutuu välillä pitämään kahvitteluja omassa kodissaan tekosyyllä "vaihtelun vuoksi" tai "vastavuoroisesti"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan