Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä tulee todella kalliiksi kahvittelijoiden takia

Vierailija
09.06.2019 |

Kesällä tavataan ystäviä ja istutaan yhdessä kahvilla tai lounaalla. Sehän on ihanaa....mutta ystävieni kesken tämä tapahtuu aina minun kodissani. Meillä on iso talo ja tänne toki mahtuu väkeä, mutta olisihan se hauska joskus saada myös vastakutsu. Kutsun siis kylään, valmistan lounaan ja tarjoan kahvit ystävälle/ystäville heidän lapsilleen sekä kahvitarjoamiset. Saan tuliaisena 5 euron kukan tai kahvipaketin. Yksi tällainen tapaaminen maksaa minulle 40+ euroa ja kun ne tehdään aina näin pian, niin summa on oikeasti merkittävä. Miksi ihmiset eivät ymmärrä esittää vastakutsua?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tätä ystävissäni jo pitkään. Kaikki kutsuvat joko itse itsensä meille tai kutsun heidät, mutta meidän perhe tai edes minä yksin ei olla käyty ystävien luona kuin korkeintaan tupareissa tai valmistujaisissa. Outoa, että meille voi kyllä tulla maleksimaan moneksi tunniksi ja mussuttamaan pullaa ja juomaan kahvia, mutta koskaan ketään ei kiinnosta omaan kotiinsa kutsua.

Vierailija
42/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppoa mennä kylään kun ei tarvitse siivota tai valmistaa saati maksaa mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sen kohteliaisuuttani. Tiedätkö sanan?

Ja sitten valitat toisaalla 😂😂😂 etkö osaa olla valittamatta omista tekemisistäsi?

Vierailija
44/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas avuton tossukka, joka ei osaa vaatia vastavuoroisuutta saati pitää puoliaan. Ei ole suominaisissa johtajamateriaalia.

Tämä ei ole sukupuolikysymys. Koskee yhtälailla miehiä kuin naisia.

Vierailija
45/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tullaan lasten kanssa puolen päivän aikaan ja lähdetään viiden aikaan, niin kyllä ne lapset alkavat ruokaa siinä ajassa kinuta, jos sitä ei ole. Ymmärrän ap:ta. Ihmiset vaan ovat aika itsekkäitä.

Siinä vaiheessa kun lapsille tulee nälkä on vieraiden aika lähteä kotiinsa syömään jollei ole tuoneet ruokia mukanaan!

Vierailija
46/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy myös kahvittelijoita. Ei oo välttis pullaa tai keksiä. Kaljut kahvit ja jos maito vähissä käsken tuoda tullessaan. Kauppaan 15 km.. porukkaa lappaa silti jo monikin tuo jotain jätskiä tms tullessaan

Kaikkea ei tarvi tehdä vaikeimman kautta

Vierailija
47/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt tätä ystävissäni jo pitkään. Kaikki kutsuvat joko itse itsensä meille tai kutsun heidät, mutta meidän perhe tai edes minä yksin ei olla käyty ystävien luona kuin korkeintaan tupareissa tai valmistujaisissa. Outoa, että meille voi kyllä tulla maleksimaan moneksi tunniksi ja mussuttamaan pullaa ja juomaan kahvia, mutta koskaan ketään ei kiinnosta omaan kotiinsa kutsua.

Älä päästä muita kotiisi jos se sinua haittaa. Mitä helvettiä, etkö osaa sanoa ei?

Vierailija
48/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy myös kahvittelijoita. Ei oo välttis pullaa tai keksiä. Kaljut kahvit ja jos maito vähissä käsken tuoda tullessaan. Kauppaan 15 km.. porukkaa lappaa silti jo monikin tuo jotain jätskiä tms tullessaan

Kaikkea ei tarvi tehdä vaikeimman kautta

Juuri näin, jos jotakin ihmeellistä kaipaa jos loukkaantuu jos toisella sitä ei ole, niin sitten vie itse. Kuinka vaikeaa tämä on? Kaatuuko ne kulissit jos ei ole tarjottavaa vai mistä tämä johtuu?

Vierailija
49/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä voi piipahtaa, kahvi ja vesi ei paljoa maksa. Muuta ei ole tarjolla, vaikka keittiössä tuoksuisi pulla. Aika äkkiä on vierailijat oppineet, että jos haluaa herkkuja, ne kannattaa tuoda mukanaan.

Jos tulee ruoka-aikaan, niin ohjaan siksi aikaa kuistille, kun talonväki syö.

Ette tarjoa vastaleivottua pullaa?!

En. Koska sitä ei ole leivottu satunnaisille kävijöille, vaan  samana päivänä kylään tulevalle mummille ja papalle.

Vierailija
50/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä päästä muita kotiisi jos se sinua haittaa. Mitä helvettiä, etkö osaa sanoa ei?

En sanonut, etteikö olisi kivaa nähdä tuttuja joskus. Olen vain ihan viime aikoina alkanut huomata, että tosiaan, meitä ei kukaan kutsu kenenkään luokse. En kehtaa itse kutsua itseäni, sillä en halua häiritä ketään ja mielestäni tuollainen on hieman moukkaimaista käytöstä muutenkin.

Vierailija
51/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kutsuvat myös paljon itse itseään. ”Voisimme ensi tiistaina piipahtaa lasten kanssa teillä päivällä”.

Ap

Näihinhän voi vastata, että: "Ollaan tiistaina menossa käymään paikassa x, mitä jos me tultaisiin sen jälkeen teille?", tai: "Ajateltiin mennä tiistaina Hoplopiin, nähdäänkö siellä?", tai: "Toisitteko tullessanne vaikka kaurahiutalepaketin, meillä on jääkaapissa vain valo lapsilisien maksuun asti", tai kaikista tehokkain: "Tervetuloa, toivottavasti ollaan parannuttu tästä norosta tiistaihin mennessä".

Vierailija
52/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, etteikö olisi kivaa nähdä tuttuja joskus. Olen vain ihan viime aikoina alkanut huomata, että tosiaan, meitä ei kukaan kutsu kenenkään luokse. En kehtaa itse kutsua itseäni, sillä en halua häiritä ketään ja mielestäni tuollainen on hieman moukkaimaista käytöstä muutenkin.

No älä päästä heitä kotiisi jos se sinua haittaa, vai etkö osaa nähdä heitä muualla, vai maksatko kahvilassa kiltisti kaiken?

Vierailija
53/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne vieraat tietävät kuinka paljon muita vieraita käy ja että emäntä joutuu laskemaan euroja? Minusta on kamalaa tarjota vieraille ja sitten selän takana kiukutella miten paljon maksoi. Ei pidä tarjota yhtään enempää kuin mitä voi hyvästä sydämestä antaa, ilman vastalahjojen miettimistä.

Minulla on yksi ystävä jonka luona käyn aina, koska minun on helpompi matkustaa hänen luokseen kuin päinvastoin. Toinen ystäväni taas käy aina minun luonani koska hänen asuntonsa on niin pieni. En usko että kukaan meistä laskee euroja.

Itse olen epäsosiaalinen ihminen ja mukavienkin ihmisten luona käyminen rasittaa. Jos sitten kuulisin että minun vierailuni kustannuksia lasketaan selän takana, niin kyllä kiukuttaisi tuhlaamani energia.

Vierailija
54/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä ilkeitä vastauksia ap:lle? Nämä vastaajat ovat ilmeisesti itse juuri heitä, jotka eivät esitä sitä vastakutsua. Ap kysyy, että jos vieraat tulevat kylään, niin voisivatko he itsekin välillä kutsua? Ap ilmeisesti kyllä haluaa nähdä ihmisiä, mutta omistaa käytöstavat....toisin kuin nämä tiuskijat.

Vierailija
55/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaikenlaista emännöintiä ja järjestämistä yli kaiken, enkä myöskään ole kovinkaan siisti ihminen, joten maksan mieluummin vähän enemmän kahvista ja pullasta ja sovin treffit kaupungille. Emännöinnistä pitävät ystävät ovat sitten valittaneet, että voitaisiin tavata mieluummin heidän luonaan, ettei tulisi niin kalliiksi. Tähän suostuttuani on alkanut tulla vihjailuja, että voisin minäkin joskus kutsua kotiini. Minusta pelkkä ajatuskin on vastenmielinen, joten en aio tehdä niin. Olenko hirveä?

Vierailija
56/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne vieraat tietävät kuinka paljon muita vieraita käy ja että emäntä joutuu laskemaan euroja? Minusta on kamalaa tarjota vieraille ja sitten selän takana kiukutella miten paljon maksoi. Ei pidä tarjota yhtään enempää kuin mitä voi hyvästä sydämestä antaa, ilman vastalahjojen miettimistä.

Minulla on yksi ystävä jonka luona käyn aina, koska minun on helpompi matkustaa hänen luokseen kuin päinvastoin. Toinen ystäväni taas käy aina minun luonani koska hänen asuntonsa on niin pieni. En usko että kukaan meistä laskee euroja.

Itse olen epäsosiaalinen ihminen ja mukavienkin ihmisten luona käyminen rasittaa. Jos sitten kuulisin että minun vierailuni kustannuksia lasketaan selän takana, niin kyllä kiukuttaisi tuhlaamani energia.

Ei tietenkään tiedä, mutta tämä tietty ihmistyyppi ei ajattele näin. Kaikki on mitä minä joudun tekemään. Olen uhri ja maailman vika.

Vierailija
57/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä ilkeitä vastauksia ap:lle? Nämä vastaajat ovat ilmeisesti itse juuri heitä, jotka eivät esitä sitä vastakutsua. Ap kysyy, että jos vieraat tulevat kylään, niin voisivatko he itsekin välillä kutsua? Ap ilmeisesti kyllä haluaa nähdä ihmisiä, mutta omistaa käytöstavat....toisin kuin nämä tiuskijat.

Kysy on siitä että tehdään jotain ja esitetään että se on ok, mutta sitten ollaan avautumassa toisaalla kuinka kamalaa tuo on. Ei ystäviä kohdella näin! Ystävälle pitää myös voida sanoa jos jokin ei sovi. Asiat voi esittää näin myös hyvät käytöstavat omaava aikuinen ihminen.

Vierailija
58/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kutsuvat myös paljon itse itseään. ”Voisimme ensi tiistaina piipahtaa lasten kanssa teillä päivällä”.

Ap

Meillä käy myös paljon vieraita, ystäviä, naapureita ja lasten kavereita, eikä juuri vastaavia ongelmia ole, kun itse päätän vieraanvaraisuudesta. Ja itseään kutsuvalle vieraille, tarjoan mitä sattuu kaapissa olemaan.

Vierailija
59/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kaikenlaista emännöintiä ja järjestämistä yli kaiken, enkä myöskään ole kovinkaan siisti ihminen, joten maksan mieluummin vähän enemmän kahvista ja pullasta ja sovin treffit kaupungille. Emännöinnistä pitävät ystävät ovat sitten valittaneet, että voitaisiin tavata mieluummin heidän luonaan, ettei tulisi niin kalliiksi. Tähän suostuttuani on alkanut tulla vihjailuja, että voisin minäkin joskus kutsua kotiini. Minusta pelkkä ajatuskin on vastenmielinen, joten en aio tehdä niin. Olenko hirveä?

Tuo on täysin yksipuolista. Etko voisi ostaa kahvilasta tai kaupasta pullat välillä mukaan, kun menet vieraisille. Tai toinen vaihtoehto, että pyydät kahvilaan ja kutsuessasi kerrot tarjoavasi kaikille.

Vierailija
60/136 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiuskijat osaa pitää puolensa ja eivät käytä rahojaan sellaiseen mitä eivät halua. Itse en mene käymään yhtään minnekään, koska en halua ryhtyä vastavuoroisesti pitämään kahvilaa/ ruokalaan koko maailmalle. Retki rannalle tai puistoon on ok omin eväin. Meille päiväksi , ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi