Monikulttuuriset parit, haloja?
Hello!
Olen nyt 23 v mies ja tutustunut yhteen Egyptiläiseen naiseen ja vakavasti pohdimme suhteen syventämistä. Siksi aloin pohtimaan paljonko mahtaa olla pareja jossa on niin päin että mies on "kanta-taustainen" ja nainen ehkä muualla syntynyt. Olisi mahtava kuulla jos tunnet tällaisia pareja, mikä heidän tarinansa on?
Mukavaa viikkoa teille <3
Ps. Alan olla ihastunut tähän neitoseen ;)
Kommentit (76)
Se kannattaa muistaa, että kriisitilanteissä (joita on myös esim. lasten syntymät jne!) molempien kulttuurit ja lapsuuden tavat puskevat vahvemmin päälle. Tähän on hyvä varautua ennalta.
Tsemppiä yhteiselle tielle :)
Vierailija kirjoitti:
Se kannattaa muistaa, että kriisitilanteissä (joita on myös esim. lasten syntymät jne!) molempien kulttuurit ja lapsuuden tavat puskevat vahvemmin päälle. Tähän on hyvä varautua ennalta.
Tsemppiä yhteiselle tielle :)
Kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa kotimaahansa vähintään kaksi kertaa vuodessa tai voi muuten menettää järkensä ja masentua? Kotimaahan täytyy viedä paljon tuliaisia?
Ei ole mitään määrää montako kertaa haluaisi. Ennen ovat käyneet 1-2 krt/1-2 v aikana. Silloinkin lomien aikaan muutamaksi viikoksi. Aikuiset vähemmän koska työ ei salli poissaoloja paljon. Ainakin vievät Fazeria ja ruisleipää. Isovanhempansa rakastavat jälkiuuni- leipää
Katso onko suomella sopimusta lapsikaappausten varalta
Lisäksi rabit tekevät aikamoisia vedätyksiä, eli älä mene sinne tapaamaan tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi rabit tekevät aikamoisia vedätyksiä, eli älä mene sinne tapaamaan tyttöä.
Hän on asunut vuosikaudet täällä suomessa.
Tunnen itseni 👀 mun mies ruotsalainen ja mä oon lähi-idästä. Kasvoin Suomessa, joten vanhempien mielipiteistä en oikein välittänyt tai siis en sit loppujen lopuks enää jaksanut miellyttää heitä. En tiedä onko koulutuksella väliä, mut oon yliopistossa.
Onnea teille!
Olen nainen mutta mieheni on latino eli kulttuurierot ovat vähän suuremmat mutta olen huomannut että enemmän vaikuttaa yhteiset arvot jne kuin kulttuuri. Mieheni on introvertti ja rasittuu suurista suku tapaamisista mutta perheen (perhe käsittää myös enot sedat tädit ja serkut) kanssa on hyvin läheinen eri tavalla kuin itse olen. Ehkä just tuo perheen arvostus on yksi mistä tykkään ja toivon meidän lapsemme kasvavan siihen että vanhempia arvostetaan.
Onnea teille. Vaikkei monikulttuurisuus ole helppoa antaa se kuitenkin todella paljon
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni 👀 mun mies ruotsalainen ja mä oon lähi-idästä. Kasvoin Suomessa, joten vanhempien mielipiteistä en oikein välittänyt tai siis en sit loppujen lopuks enää jaksanut miellyttää heitä. En tiedä onko koulutuksella väliä, mut oon yliopistossa.
Onnea teille!
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen mutta mieheni on latino eli kulttuurierot ovat vähän suuremmat mutta olen huomannut että enemmän vaikuttaa yhteiset arvot jne kuin kulttuuri. Mieheni on introvertti ja rasittuu suurista suku tapaamisista mutta perheen (perhe käsittää myös enot sedat tädit ja serkut) kanssa on hyvin läheinen eri tavalla kuin itse olen. Ehkä just tuo perheen arvostus on yksi mistä tykkään ja toivon meidän lapsemme kasvavan siihen että vanhempia arvostetaan.
Onnea teille. Vaikkei monikulttuurisuus ole helppoa antaa se kuitenkin todella paljon
Vierailija kirjoitti:
Onnea teille!
Sopiiko kysyä miten vanhempasi/suku suvtautui? Miten selvisitte niistä? Me ollaan ainakin vielä päästy "normaalisti"
Meillä ihan sama tilanne, mut siitä ehkä paremmalla ajalla. Lapsukainen nimittäin syntyy ihan just..;)
Ymmärrän sua, oon kokenut vähän samoin. Tosin vaimoni oli kotoisin israelista.
Kiitos kaikille vastaajille. Tulisiko jollakulla vielä muita tarinoita aiheesta? Tukea tai neuvoja? Olisimme kiitollisia niistä!!
Täällä myös yksi! On meitä muitakin siis :)
Mahtava ketju! Lisää vaan, ap:n kaltaisia ihmisiä
Nainen haluaa kotimaahansa vähintään kaksi kertaa vuodessa tai voi muuten menettää järkensä ja masentua? Kotimaahan täytyy viedä paljon tuliaisia?