Ihminen voi aidosti antaa toisille nateeksi vain, jos nämä ovat hänelle sen arvoisia
Itseäni on moni ihminen satuttanut, ja kuvitellut, että koska ei omasta mielestään toiminut väärin, loukkaamiseni oli ok. Sen nyt voisi jotenkin vielä hyväksyä, kusipäisyyttä ei saada ikinä kitkettyä maapallolta, mutta he ovat tehneet sen virheen, että ovat ylimielisiä minua kohtaan ja sanovat, että päinvastoin minä tein jotain sellaista, mikä oikeutti heitä loukkaamaan minua.
Tämä on jo sen tason rikos, joka huutaa takaisin antamista. Tai oiekastaan noin on väittänyt minulle yksi ihminen, mutta tämä ihminen sitten väittikin kaikkien ajattelevan samoin, eikä kukaan ole todistanut hänen puheitaan valheellisiksi, sen takia kokemuksessani näin minua on kohdellut useampikin ihminen. Se ei kuitenkaan tee heistä oikeassa olevia, vaan ennemminkin kyseessä on tilanne, jota en ole tarkistanut monenkaan kanssa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä piti minuun aina sellaiset välit, että pystyin superhyvin antamaan kaikki hänen aikuismaiset vikansa anteeksi. Lapsihan on paljon aikuisia viisaampi ja puhtaampi olento vailla aikuisille syntyneitä vääristymiä. Siksi lapsia pitää kunnioittaa arvokkaina tietäjinä ja eräänlaisina viisaina opettajina, jopa.
ApIsäni ei yrittänyt pakoilla vastuutaan väittämällä, että hänen vikansa olivat mun syytä. Eikä esittänyt virheetöntä, kuten äiti. Isästä oli siksi todella helppo pitää. Ja olihan hän muutenkin hauska ja hyvää seuraa noina päivinä ja vuosina. ❤️ Lapsuus ❤️
ApYmmärrätkö, että äitisi oli viallinen ?
Damage Goods, kuten sinäkin.
Sinccis
En ole damage goods.
ApOlet
Sinccis
En ole. Itse olet siis mielestäsi jotenkin pilaantunut maito tmv.? Säälittävää.
Ap
En, vaan sun pää on.
Sinccis
Mutta pohdin vaan, että kumpikin pää ?
Sinccis
Sun alapää löyhkää happamalle, ja yläpää ei toimi, niinkö ?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sua sattuu ei ole mikään arvo minkä pohjalta sä voisit syytellä mua tai ketään muutakaan.
Eikö ?
Sinccis
On se.
ApNo, kerroppa sinä ajtuksien Tonava mikä ;)
Sinccis
No siis oletetaan, että välitämme toisistamme, siis emme välttis me vaan se, joka mua ois satuttanut. :D
Ap
Niin miksi se, joka minusta välittää, ajattelisi, että "onpa ihan ok ihmissuhde tässä, kun tekemiseni satutti tuota toista, eikä minua edes kiinnosta olla selvillä, mikä siinä, etten tee sitä asiaa enää juuri hänelle? " Jos nyt siis oli se oletus välittämisestä. Jos ei välitä, niin mitäs väliä sillä sitten tosiaan onkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sua sattuu ei ole mikään arvo minkä pohjalta sä voisit syytellä mua tai ketään muutakaan.
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
No siis oletetaan, että välitämme toisistamme, siis emme välttis me vaan se, joka mua ois satuttanut. :D
Ap
Eli sä välittäisit musta, jos mä en kertoilis näitä viimeisiä juttuja. Eks niin ?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
ApNiin miksi se, joka minusta välittää, ajattelisi, että "onpa ihan ok ihmissuhde tässä, kun tekemiseni satutti tuota toista, eikä minua edes kiinnosta olla selvillä, mikä siinä, etten tee sitä asiaa enää juuri hänelle? " Jos nyt siis oli se oletus välittämisestä. Jos ei välitä, niin mitäs väliä sillä sitten tosiaan onkaan.
Ap
Oletko koskaan pohtinut näitä asioita filosofisesti?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi äitisi ei pysty luotaamaan omia tekemisiään, vai ? Pystyykö?
Sinccis
En osaa sanoa. Hänen itsepetoksensa pohja oli se, että minun tunteitani ja reaktioitani ei tarvinnut uskoa. Sillä lailla saattoi hallusinoida, ettei ole kiusannut tai satuttanut minua. Edes tahtomattaan.
ApSellaista on ihmisyys. Me teemme virheitä, kuten äitisikin.
Itse kyllä kantaisin pitkään katkeruutta tuommoisista teoista. Mielestäni sínulla on oikeus siihen.
Sinccis
Se ei ole mikään virhe, että pettää itseään. Se on oikeasti vain luonteen mädännäisyyttä. Siis virheellä tarkoitan sen vastakohtaa, ettei olla täydellisiä. Ei vain olla. Mutta se on jotenkin eri asia, että satuttaa vain lastaan. Vaikkei nyt MUKAMAS tajuaisi itse sen aiheuttavansa! Ja ettei ole siihen edes oikeutta!! Kasvattamisella EI SAA SATUTTAA ketään!!! Mutta koska niin yleensä väistämättä tapahtuu, pitää olla hereillä saamaan anteeksi, pyytämään anteeksi ja kunnioittamaan sitä lasta. En itsekään osaa kunnioittaa lapsiani tarpeeksi hyvin, mutta en sentään kuvittele muuta.
Ap
Entä jos lapsesi ajattelevat toisin kuin sinä? (joku päivä)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä piti minuun aina sellaiset välit, että pystyin superhyvin antamaan kaikki hänen aikuismaiset vikansa anteeksi. Lapsihan on paljon aikuisia viisaampi ja puhtaampi olento vailla aikuisille syntyneitä vääristymiä. Siksi lapsia pitää kunnioittaa arvokkaina tietäjinä ja eräänlaisina viisaina opettajina, jopa.
ApIsäni ei yrittänyt pakoilla vastuutaan väittämällä, että hänen vikansa olivat mun syytä. Eikä esittänyt virheetöntä, kuten äiti. Isästä oli siksi todella helppo pitää. Ja olihan hän muutenkin hauska ja hyvää seuraa noina päivinä ja vuosina. ❤️ Lapsuus ❤️
Sinccis
En ole damage goods.
ApOlet
Sinccis
ApEn, vaan sun pää on.
Sinccis
Sinä = pää, aikalailla käytännössä nyt sama asia. Tässä yhteydessä. (Viha toista kohtaan, joka ei ajattele olevansa anteeksipyynnön velkaa). Sä et vain tajua, millaista on kasvaa kun opetetaan, ettei loukkaamisesi vaadi, että sulta pyydetään anteeksi. Ja että jos itse loukkaat, sitä ei vain edes voi millään tavalla ikinä saada anteeksi. Näin mulle opetettiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
En osaa sanoa. Hänen itsepetoksensa pohja oli se, että minun tunteitani ja reaktioitani ei tarvinnut uskoa. Sillä lailla saattoi hallusinoida, ettei ole kiusannut tai satuttanut minua. Edes tahtomattaan.
Itse kyllä kantaisin pitkään katkeruutta tuommoisista teoista. Mielestäni sínulla on oikeus siihen.
Sinccis
Se ei ole mikään virhe, että pettää itseään. Se on oikeasti vain luonteen mädännäisyyttä. Siis virheellä tarkoitan sen vastakohtaa, ettei olla täydellisiä. Ei vain olla. Mutta se on jotenkin eri asia, että satuttaa vain lastaan. Vaikkei nyt MUKAMAS tajuaisi itse sen aiheuttavansa! Ja ettei ole siihen edes oikeutta!! Kasvattamisella EI SAA SATUTTAA ketään!!! Mutta koska niin yleensä väistämättä tapahtuu, pitää olla hereillä saamaan anteeksi, pyytämään anteeksi ja kunnioittamaan sitä lasta. En itsekään osaa kunnioittaa lapsiani tarpeeksi hyvin, mutta en sentään kuvittele muuta.
ApEntä jos lapsesi ajattelevat toisin kuin sinä? (joku päivä)
Sinccis
Saavat kyllä kuulla kunniansa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
ApNiin miksi se, joka minusta välittää, ajattelisi, että "onpa ihan ok ihmissuhde tässä, kun tekemiseni satutti tuota toista, eikä minua edes kiinnosta olla selvillä, mikä siinä, etten tee sitä asiaa enää juuri hänelle? " Jos nyt siis oli se oletus välittämisestä. Jos ei välitä, niin mitäs väliä sillä sitten tosiaan onkaan.
Ap
Tuo ei ole itseisarvo. Me ei voida ottaa sitä itseisarvoksi, että jotakuta sattuu. Esim. Kristinuskoista voisi sattua, että minä olen Muslimi tai agnostikko.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
ApOletko koskaan pohtinut näitä asioita filosofisesti?
Sinccis
En osaa sanoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
ApEli sä välittäisit musta, jos mä en kertoilis näitä viimeisiä juttuja. Eks niin ?
Sinccis
Niin, välittäminen saattaa olla uhattuna riippuen mitä puhetta tulee :Dd
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
ApEntä jos lapsesi ajattelevat toisin kuin sinä? (joku päivä)
Sinccis
Saavat kyllä kuulla kunniansa!
Ap
Fake news. Bo oo ooo ooo ring
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
ApEli sä välittäisit musta, jos mä en kertoilis näitä viimeisiä juttuja. Eks niin ?
Sinccis
Niin, välittäminen saattaa olla uhattuna riippuen mitä puhetta tulee :Dd
Ap
Soot huono feikkitrolli.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
ApTuo ei ole itseisarvo. Me ei voida ottaa sitä itseisarvoksi, että jotakuta sattuu. Esim. Kristinuskoista voisi sattua, että minä olen Muslimi tai agnostikko.
Sinccis
Miksei se voisi sattua? Millainen ihminen välittää muka toisesta ja on eri uskontoa, mikäli juuri uskonto on toiselle tärkeää? Ei välitä. Välittää sitten uskostaan enemmän, jos se menee sen toisen tunteiden edelle.
Ap
Mä voin kertoa su*lle pari asiaa. Kivinen kisupinppi toimii just päinvastoin ku sä. Feikkeri
Sinccis
Mä en usko, että mä vielä pääsin maaliin sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ?
Sinccis
On se.
Sinccis
ApTuo ei ole itseisarvo. Me ei voida ottaa sitä itseisarvoksi, että jotakuta sattuu. Esim. Kristinuskoista voisi sattua, että minä olen Muslimi tai agnostikko.
Sinccis
Miksei se voisi sattua? Millainen ihminen välittää muka toisesta ja on eri uskontoa, mikäli juuri uskonto on toiselle tärkeää? Ei välitä. Välittää sitten uskostaan enemmän, jos se menee sen toisen tunteiden edelle.
Ap
Niin, no esim. nunnallahan se menee. Ensin tulee Jumala ja ihmiset vasta seuraavana.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kertoa su*lle pari asiaa. Kivinen kisupinppi toimii just päinvastoin ku sä. Feikkeri
Sinccis
Mä en usko, että mä vielä pääsin maaliin sen kanssa.
En ole feikkaaja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
En ole damage goods.
ApOlet
Sinccis
ApEn, vaan sun pää on.
Sinccis
Sinä = pää, aikalailla käytännössä nyt sama asia. Tässä yhteydessä. (Viha toista kohtaan, joka ei ajattele olevansa anteeksipyynnön velkaa). Sä et vain tajua, millaista on kasvaa kun opetetaan, ettei loukkaamisesi vaadi, että sulta pyydetään anteeksi. Ja että jos itse loukkaat, sitä ei vain edes voi millään tavalla ikinä saada anteeksi. Näin mulle opetettiin.
Ap
Kyllä mä tajuan. Mä tiedän asiat 6x paremmin kun sä, koska mä olen sua vanhempi. Tiedätsä edes missä me ollaan?
Sinccis
Ap