Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseita miehellä - hot ot not?

Vierailija
09.06.2019 |

Olis yksi sillai kiva mies kiikarissa mutta en oikein tykkää metsästäjistä ja aseista. Mites palstailijat tuumaa?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, viattoman luontokappaleen tappaminen on sairasta. Miksei voisi harrastaa vaikkapa luontokuvaamista, jos on vietti ”tähdätä” luonnossa?

Olen ollut karhukojulla haaskalla kuvaamassa, ja oli ihan tarpeeksi jännittävää. Parempia kuvia saisi, jos menisi kojusta ulos kuvaamaan.

En voisi olla miehen kanssa, joka metsästää. Arvomme ovat niin kaukana.

Olen sitä mieltä, että jos haluaa tappaa jonkin eläimen, sen voi tehdä sitten paljain käsin.

Sä olet kujalla. Onnea vaan.

Moi, Metsästäjä. Meneekö pupu pöksyyn kun pitäisikin lähteä ottamaan tasaselle matsia eläimen kanssa eikä raukkamaisesti ampua kytikseltä kaukaa?

Sanotaan näin mustan vyön budomiehenä että voin kyllä painia rusakon ja kauriin kanssa ihan tasaisella. Karhun kyllä passaan.

Melko spurtin saa ottaa, jos rusakon aikoo käsiinsä saada.

Vierailija
62/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseet metsästämistä varten ovat ok. Mielestäni metsästäminen on juurevaa, ekologista ja eläimiä kunnioittavaa toimintaa. Erityinen kiinnostus aseisiin muuten vaan olisi kyllä aika turn off.

Kiinnostus aseiden mekaniikkaan turn off? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, viattoman luontokappaleen tappaminen on sairasta. Miksei voisi harrastaa vaikkapa luontokuvaamista, jos on vietti ”tähdätä” luonnossa?

Olen ollut karhukojulla haaskalla kuvaamassa, ja oli ihan tarpeeksi jännittävää. Parempia kuvia saisi, jos menisi kojusta ulos kuvaamaan.

Olen sitä mieltä, että jos haluaa tappaa jonkin eläimen, sen voi tehdä sitten paljain käsin.

Monta kertaa olet kokeillut tappaa karhun paljain käsin?

Vierailija
64/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturi kirjoitti:

Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen henkirikostilastoiden mukaan ampuma-ase rikoksentekovälineenä on marginaalinen. Keittiöveistä kannattaa pelätä. Kokit ovat varmaan kaikista vaarallisimpia. 

Todellisuudessa suurin riskitekijä on kanssaihmisen aivot.

* Tärkein varmistin on aivot.

* Ihmiset tap.pavat ihmisiä, eivät aseet.

Tuossa pari viisautta aseisiin liittyen.

Vierailija
65/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not hot. Jos on järkevä syy omistaa esim. Virka-ase, niin sitten ok. Muuten ei...

Vierailija
66/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaa oikeasti v*tuttamaan tämä älytön moderointi. Sinne meni taas julkaisua odottamaan (lue: ei koskaan julkaista) täysin asiallinen, pitkä viesti.

Vierailija
67/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästäminen sinänsä ei haittaa, luomulihaa, mutta haittaa se aika mitä siihen menee. Metsästysharrastus vie todella paljon aikaa. Jotain turhaa räiskimistä, kuten ketun metsästys, en kyllä voi sietää.

Turhaa ehkäistä kapia ja nälkäkuolemia pitämällä kanta kurissa?

Vierailija
68/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanhipaisti kirjoitti:

Voi luoja, ennemmin syön riistaa kuin tuotantoeläimiä. Kummatkohan kärsivät elämässään enemmän, hmm.

Minä en syö kumpaakaan enkä voisi olla miehen kanssa, joka nauttii tappamisesta.

Mitäpä se sinun syömisesi tähän liittyy? Piti päästä kertomaan?

Vierailija
69/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä kasvissyöjän tuskaa kun kukaan bussipysäkillä ei tiedä että hän on kasvissyöjä ja siksi aivan erityinen.

Vierailija
70/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanhipaisti kirjoitti:

Voi luoja, ennemmin syön riistaa kuin tuotantoeläimiä. Kummatkohan kärsivät elämässään enemmän, hmm.

Minä en syö kumpaakaan enkä voisi olla miehen kanssa, joka nauttii tappamisesta.

Mä olisin ylpeä, että mies osallistuu riistanhoitoon. Susta olisi kivempi, että ne eläimet kokisivat ah, niin luonnollisen kuoleman esim. tauteihin tai nälkään? Tai että Suomen luontoon kuulumattomia vieraslajeja ei kukaan vähentäisi?

Vierailija
71/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kuule ampuminen tuota eläimelle paljon vähemmän kärsimystä kuin kuoliaaksi nuijiminen tai keihäällä pistely. Juu nou, ihminen on metsästänyt aika kauan ennen tuliaseiden keksimistä.

Eiköhän kuule keihäällä pistely tai nuijan kanssa heiluminen anna eläimelle paremmat mahdollisuudet vastatoimiin, joko pakoon tai fyysiseen puolustautumiseen, kuin 700m/s lentävä luoti. Mutta eipähän reilu peli metsästäjää kiinnosta, kunhan vaan pääsee tap.pa.maan.

Vierailija
72/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kuule ampuminen tuota eläimelle paljon vähemmän kärsimystä kuin kuoliaaksi nuijiminen tai keihäällä pistely. Juu nou, ihminen on metsästänyt aika kauan ennen tuliaseiden keksimistä.

Eiköhän kuule keihäällä pistely tai nuijan kanssa heiluminen anna eläimelle paremmat mahdollisuudet vastatoimiin, joko pakoon tai fyysiseen puolustautumiseen, kuin 700m/s lentävä luoti. Mutta eipähän reilu peli metsästäjää kiinnosta, kunhan vaan pääsee tap.pa.maan.

Mun luodit lentää 980m/s. Ja elämä ei ole reilua. Siksihän sinuakin ahdistaa, kun et tälle epäreiluudelle mahda YHTÄÄN mitään. Kohta saakin taas kauriita pakkasen täyteen. Nam.

Vierailija
73/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kujalla. Onnea vaan.

Moi, Metsästäjä. Meneekö pupu pöksyyn kun pitäisikin lähteä ottamaan tasaselle matsia eläimen kanssa eikä raukkamaisesti ampua kytikseltä kaukaa?

Ei, mutta luvat lähtee ja häkki heilahtaa jos noin tekee koska se olisi törkeä metsästysrikos.

Vierailija
74/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aseidenomistajat ovat viranomaisten mielestä parasta A-luokkaa yhteiskunnalliselta luotettavuudeltaan. Aselupia ei kenellä tahansa ole enää pitkiin aikoihin myönnetty.

Ja kuitenkin Ivalossa? lapsensa tappaneella oli ase, ei haettu pois.

Vierailija
75/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin suuri NOT! Ei enää ikinä pyssyhullua ja metsästävää miestä miulle. Yksi riitti.

Vierailija
76/76 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aseidenomistajat ovat viranomaisten mielestä parasta A-luokkaa yhteiskunnalliselta luotettavuudeltaan. Aselupia ei kenellä tahansa ole enää pitkiin aikoihin myönnetty.

Ja kuitenkin Ivalossa? lapsensa tappaneella oli ase, ei haettu pois.

Laajennettua itsemurhaa ei kyetä lainsäädännöllä estämään. Autolla päin toista autoa olisi sitten ilmeisesti ollut parempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi