Aseita miehellä - hot ot not?
Olis yksi sillai kiva mies kiikarissa mutta en oikein tykkää metsästäjistä ja aseista. Mites palstailijat tuumaa?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ei, viattoman luontokappaleen tappaminen on sairasta. Miksei voisi harrastaa vaikkapa luontokuvaamista, jos on vietti ”tähdätä” luonnossa?
Olen ollut karhukojulla haaskalla kuvaamassa, ja oli ihan tarpeeksi jännittävää. Parempia kuvia saisi, jos menisi kojusta ulos kuvaamaan.En voisi olla miehen kanssa, joka metsästää. Arvomme ovat niin kaukana.
Olen sitä mieltä, että jos haluaa tappaa jonkin eläimen, sen voi tehdä sitten paljain käsin.
Jokainen niistä ”viattomista luontokappaleista” kokee luonnossa tavalla tai toisella tuskallisen ja/tai väkivaltaisen kuoleman. Joko sairauksiin, nälkään, kylmään, onnettomuuksiin tai revittynä saaliina. Ihan jokainen. Yksikään ei nukahda sammalmättäälle Disneyn ikiuneen.
Kun metsästäjä ampuu eläimen, se on armeliain kuolema, mitä villeille eläimille voi elämän Lottoarvonnassa kohdalle osua.
Ehdottomasti hot.
Ei siis se ase itsessään, mutta metsästävä mies on hot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, viattoman luontokappaleen tappaminen on sairasta. Miksei voisi harrastaa vaikkapa luontokuvaamista, jos on vietti ”tähdätä” luonnossa?
Olen ollut karhukojulla haaskalla kuvaamassa, ja oli ihan tarpeeksi jännittävää. Parempia kuvia saisi, jos menisi kojusta ulos kuvaamaan.En voisi olla miehen kanssa, joka metsästää. Arvomme ovat niin kaukana.
Olen sitä mieltä, että jos haluaa tappaa jonkin eläimen, sen voi tehdä sitten paljain käsin.Sä olet kujalla. Onnea vaan.
Moi, Metsästäjä. Meneekö pupu pöksyyn kun pitäisikin lähteä ottamaan tasaselle matsia eläimen kanssa eikä raukkamaisesti ampua kytikseltä kaukaa?
Onneksi osa ihmisistä on cityvihreitä älykkäämpiä ja osaavat käyttää teknologiaa.
Kyllä täällä pohjoisessa ainakin on ihan normaalia, että lähes joka talossa on aseita. Ihan mukavia miehiä ja naisia ovat nämä metsästäjät yleensä.
Jatkoa.
Nämä viikonloput kaljaa litkivät ja pleikkarin hakkajat, en ikinä noihin koskusi pitkällä tikullakaan.
Mies ei tule koskaan kotiin kännissä metsätysreissulta tai ampumaradalta, ei muuten viinaksia käytä muutenkaan.
N37
Metsästys ok ja oikeastaan hottiakin enemmän kuin neutraalia mutta muuta aseenkäyttöä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Turn off, jos metsästää, siihen menee kauheasti aikaa ja rahaa. Oma puolisoni harrastaa tarkka-ammuntaa isokaliiperisella kiväärillä, ikinä ei ole ampunut mitään elävää, eikä aiokaan. En kyllä siltikään ymmärrä, mutta harrastakoot.
Luultavasti tulee pian ampumaan sodan syttyessä.
Vierailija kirjoitti:
Turn off, jos metsästää, siihen menee kauheasti aikaa ja rahaa. Oma puolisoni harrastaa tarkka-ammuntaa isokaliiperisella kiväärillä, ikinä ei ole ampunut mitään elävää, eikä aiokaan. En kyllä siltikään ymmärrä, mutta harrastakoot.
Äh, kyllähän aikaa huonomminkin voi käyttää. Meillä miehen peura- ja hirvijahtiin kuluu syksyisin 5kk joka viikonloppu molemmat päivät. Hyvä harrastus.
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla metsästävän miehen kanssa. Arvomaailmamme olisivat aivan liian kaukana toisistaan.
Ituhippi, ituhippi, sillä on jotain päässä rikki.
Vierailija kirjoitti:
Metsästys ok ja oikeastaan hottiakin enemmän kuin neutraalia mutta muuta aseenkäyttöä en ymmärrä.
Paperia ampuu metsästäjätkin, että osuvat eläimeen. Aseen ja patruunan osumapiste pitää tietää ennen metsälle menemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos haluaa tappaa jonkin eläimen, sen voi tehdä sitten paljain käsin.Sä olet kujalla. Onnea vaan.
Moi, Metsästäjä. Meneekö pupu pöksyyn kun pitäisikin lähteä ottamaan tasaselle matsia eläimen kanssa eikä raukkamaisesti ampua kytikseltä kaukaa?
Mitä cityvihreä tekee kun joku orvaa suurempi eläin tulee kaupungin rajalle?
Soittaa poliisit ja hälyttää armeijan, eläin tapetaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupu menee pataan.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos haluaa tappaa jonkin eläimen, sen voi tehdä sitten paljain käsin.
Minä olen sitä mieltä, että jos syö lihaa, on pystyttävä tappamaan se eläin. Ei sentään paljain käsin vaan laillisilla aseilla, kun käsin tappaminen ei ole lain sallima tapa.
Mistä syystä aloittaja ei pidä metsästyksestä? Onko sinulla jotain ennakkoluuloja vai perustuuko käsityksesi johonkin tiettyyn asiaan tai tapahtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa.
Nämä viikonloput kaljaa litkivät ja pleikkarin hakkajat, en ikinä noihin koskusi pitkällä tikullakaan.
Mies ei tule koskaan kotiin kännissä metsätysreissulta tai ampumaradalta, ei muuten viinaksia käytä muutenkaan.N37
Ei taida pyöriä hirviporukoissa.
Aseet metsästämistä varten ovat ok. Mielestäni metsästäminen on juurevaa, ekologista ja eläimiä kunnioittavaa toimintaa. Erityinen kiinnostus aseisiin muuten vaan olisi kyllä aika turn off.
Eräs kaverikin pisti ilmoitukseen että vuokraa kämpän ainoastaan aseluvan haltijalle. Sillä perusteella että aseluvan haltija on viranomaisten toimesta varmasti todettu nuuhteettomaksi. Siitä tulikin pieni uutinen aikoinaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se aika kuluu lähinnä luonnossa liikkuessa, joten ei se mitään turhaa ole.
Ei turhaa, mutta pois parisuhteelta ja yhteiseltä elämältä. Minulla ei ole intressejä hoitaa yksin kaikkia kotihommia ja viihtyä keskenäni illat pitkät kun mies kökkisi kytiksellä. Ja tuohon päälle tietenkin vielä radalla käyminen ja kaikki muut oheishommat. Itselläkin on luontoharrastus, mutta se ei vie noin tuhottomasti aikaa (eikä rahaa).
Seurustelin siis aikanani metsästäjän kanssa ja se taitaa toimia vain jos kumpikin harrastaa tai toiselle on ok hoitaa kaikki sillä välin kun toista ei näy viikkokausiin kun jokaikinen ilta, viikonloppu ja välillä aamuyökin menee milloin missäkin jahdissa, harjoittelemassa, kisaamassa tai jos ei muuta, niin hakemassa jotain raatoa jostain tienposkesta. Ja minä sentään viihdyn paljon yksin!
Vierailija kirjoitti:
Aseet ok, kertoo vastuullisuudesta. Varsinkin mikäli reserviläistoiminnassa mukana. Metsästys ei sitten niinkään hot, tosin on niissäkin fiksuja ihmisiä.
Minusta juuri päinvastoin, aseet on noin muuten todella "not!" mutta metsästys voi olla ok. Maalla kasvaneena kannatan vastuullista metsästystä, ja riistasta saa herkullista luomuruokaa.
Se aika kuluu lähinnä luonnossa liikkuessa, joten ei se mitään turhaa ole.