Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko elämä valuu hukkaan työssä

Vierailija
09.06.2019 |

Näin nelikymppisenä olen herännyt fiilikseen, että tuhlaan elämäni työntekoon. Sen lyhyen ajan jonka täällä vaellan. Minulla on ihan ok asiantuntijatyö, siitä ei ole kysymys, vaan koko asetelmassa; tässä ei ole mitään järkeä. Kaikki ne mahdollisuudet jotka elämä antaa näkemiseen ja kokemiseen kuluvat hukkaan tällaisessa yhteiskuntajärjestelmässä jossa suurin osa ajasta työskennnellään. Haluaisin sanoutua irti, pakata rinkkani ja häipyä vielä kun fyysisesti jotenkin jaksan. Etsiä tärkeämpiä asioita.

Muita kriisisssä?

Kommentit (309)

Vierailija
101/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukas tämän hippeilyn sitten maksaa? Jos sinä itse, niin anna mennä. Kuka estää?

Mutta jos oletat että yhteiskunta maksaa, niin en tajua. Mua aina ihmetyttää nämä muiden piikkiin itsensä etsijät ja elämästä nauttijat. Oli kyseessä sitten elämäntapatyötön tai downshiftaaja. Niin kauan kun maapallolla on ollut elämää, on eliöiden pitänyt ihan itse elättää itsensä. Miksi kellään olisi oikeus olla poikkeus?

Joo, inhimilliseen sivistykseen nykyään kuuluu se, että huolehditaan myös niistä, jotka eivät voi sitä itse tehdä. Mutta jos olet hyväkuntoinen aikunen yksilö, niin ole hyvä ja pidä ihan itse huoli itsestäsi.

Vierailija
102/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain. Kenen sinut pitäisi elättää? Vai metsästämällä ja keräilemälläkö keräisit ravintosi ja risuista rakentaisit majasi? Aina on pitänyt tehdä työtä, jotta selviää hengissä. Milloin mitäkin. Työllä ei Suomessa rikastu, mutta saavuttaa jonkinlaisen elintason ja pysyy hengissä.

Vapaamatkustajat tosin saavat minutkin aina haaveilemaan lottovoitosta - miksi minä raadan, kun toisille maksetaan kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ketjussa näkyy olevan muutama pulleaposkinen hyvinvointiyhteiskunnan lapsonen, jolta ihmiskunnan historia ja yhteiskuntien perusteet ovat jääneet hahmottamatta. Juuri tuollaiset ihmiset leikkivät anarkisteja ja "sanoutuvat irti orjatyöstä", istuvat räkättämässä kesäauringossa keskellä Kaivokatua estämässä liikennettä ja piirtelemässä väriliiduilla asfalttiin. Liidut on varastettu kaupasta, valkkari ostettu opintotuella, illaksi mennään yhteiskunnan tarjoamaan kämppään mäkkärin kautta olemaan anarkisteja vähän lisää. Yhteiskunta tarjoaa ilmaiset kondomit, joita ei käytetä, vaan käydään lääkärillä hoidattamassa sukupuolitaudit. Työksi kelpaa vain jokin tosi boheemi juttu, ja kun ei siitä kukaan halua maksaa mitään, ruvetaan haaveilemaan rinkkareissuista Kauko-Idän hiekkarannoille ilman itse ansaittua rahaa. Osaisivat edes perustella sen, miksi juuri heidän tulisi saada ilmainen elämä ja ikuinen loma, mutta ei. Iskulauseita piisaa, mutta äly on jäänyt matkan varrelle eikä keskustelutaito ole koskaan edes kehittynyt.

Vierailija
104/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain. Kenen sinut pitäisi elättää? Vai metsästämällä ja keräilemälläkö keräisit ravintosi ja risuista rakentaisit majasi? Aina on pitänyt tehdä työtä, jotta selviää hengissä. Milloin mitäkin. Työllä ei Suomessa rikastu, mutta saavuttaa jonkinlaisen elintason ja pysyy hengissä.

Vapaamatkustajat tosin saavat minutkin aina haaveilemaan lottovoitosta - miksi minä raadan, kun toisille maksetaan kaikki.

Mikä sulla on? Ymmärsin, että ap on korkeasti kouluttautunut ja pitkään duunia painanut. Luultavasti ihan varoissaan, ja ennen kaikkea _valmis_ _muutokseen_ - eli esimerkiksi juurikin tinkimään elintasosta, ehkä tekemään reissuillaan hetkiduuneja ravintonsa eteen etc. Kukaan ei halua sinun pyrkyrirahojasi. Ei hyvää päivää.

Vierailija
105/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Ketjussa näkyy olevan muutama pulleaposkinen hyvinvointiyhteiskunnan lapsonen, jolta ihmiskunnan historia ja yhteiskuntien perusteet ovat jääneet hahmottamatta. Juuri tuollaiset ihmiset leikkivät anarkisteja ja "sanoutuvat irti orjatyöstä", istuvat räkättämässä kesäauringossa keskellä Kaivokatua estämässä liikennettä ja piirtelemässä väriliiduilla asfalttiin. Liidut on varastettu kaupasta, valkkari ostettu opintotuella, illaksi mennään yhteiskunnan tarjoamaan kämppään mäkkärin kautta olemaan anarkisteja vähän lisää. Yhteiskunta tarjoaa ilmaiset kondomit, joita ei käytetä, vaan käydään lääkärillä hoidattamassa sukupuolitaudit. Työksi kelpaa vain jokin tosi boheemi juttu, ja kun ei siitä kukaan halua maksaa mitään, ruvetaan haaveilemaan rinkkareissuista Kauko-Idän hiekkarannoille ilman itse ansaittua rahaa. Osaisivat edes perustella sen, miksi juuri heidän tulisi saada ilmainen elämä ja ikuinen loma, mutta ei. Iskulauseita piisaa, mutta äly on jäänyt matkan varrelle eikä keskustelutaito ole koskaan edes kehittynyt.

Niin? Ehkä olisi tällaisen yhteiskunnan aika.

Vierailija
106/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä eläisit siellä reissussa rinkkasi kanssa? Ihminen on aina joutunut tekemään työtä ruokansa eteen, mutta viime aikoina some on levittänyt harhakäsitystä siitä, että ihminen on maapallolla pitääkseen hauskaa joutumatta tekemään mitään elättääkseen itsensä.

Missä yhteiskuntajärjestelmässä ei työskennellä suurinta osaa ajasta?

Jos yhteiskunnan käsittää pyramidina jonka huipulla pääsee lorvimaan, kannattaa hakeutua sinne. Ennenvanhaan työttömät ja sairaat ja maaorjat olivat pyramidin pohjalla. Nykyään pyramidin pohja on kapeampi ja keskiluokkaisempi. Kannustinloukut pullistuttavat keskiosaa huomattavasti.

Vaikka missä! Työaika on yleensä 8h päivässä, joten suurin osa ajasta EI mene työhön. Höh! Ja sitä paitsi suurin osa työstä on ihan bullshit-työtä...

No niin just! Pääosa työstä on nimenomaan sitä bullshit työtä, kahvipödässä lätisemistä ja syömistä. Tehtäisiin se päivän työ rivakasti ja tehokkaasti pois ja häivyttäisiin puolitapäivin kotiin. Ärsyttää tällainen bullsit työ ja työhön  käytetyn ajan tahallinen venyttämnen. 

Minulla ainakin työpäivistä vie ison osan turhat kokoukset ja muiden itsetehostuksen yleisönä oleminen. Sama jatkuisi vapaallakin jos vaivautuisi henkilöbrändäämään itseään vielä somessakin roikkumalla illat facessa ja LinkedIn:ssä. Sitten kun välillä jopa avokonttorin apinahäkissäkin pääsee ihan työpöydän ääreen, kehnojen tietojärjestelmien kanssa taistelun voisi aika monessa asiassa korvata kokonaan tekoälyllä. Työn jälkikin olisi virheettömämpi.

Joo, meillä odotellaan pas kan tärkeiden johtajien kokoustuksia ja lätinöitä järkyttäviä aikoja päivistä. Kaikkeen tarvitaan lupalappu mitä aletaan tekemään. En ole yhtä tehotonta työntekoa nähnyt missään. Mulla niin naurattaa...toisaalta tässä pitäisi itkeä. Bullshit työtä ja tahallista hidatamista attä pieni osa ihmisistä tuntisi ylemmyyden tunnetta. Tää riitti!

Vierailija
107/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömän.

On rumaa haukkua toisia laiskaksi.

Vierailija
108/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä eläisit siellä reissussa rinkkasi kanssa? Ihminen on aina joutunut tekemään työtä ruokansa eteen, mutta viime aikoina some on levittänyt harhakäsitystä siitä, että ihminen on maapallolla pitääkseen hauskaa joutumatta tekemään mitään elättääkseen itsensä.

Ehkä yhteiskuntajärjestelmä muuttuisi jos kaikki todellakin ”pakkaisivat rinkkansa” - noin symbolisesti. Sinuun aivopesu on tehonnut hyvin, tosi moni nykyään on lopen kyllästynyt tähän kaikken. Markkinatalouteen, lisääntymiseen, ysinperheisiin, pinnallisuuteen ja materialismiin.

En ole tullut aivopestyksi millään tavalla, vaan ihan maalaisjärjellä ajatellen ei voi olla olemassa ihmiskuntaa, jossa ei jouduttaisi tekemään työtä sen eteen, että on asunto ja ruokaa.

Kerro nyt kuitenkin, missä yhteiskuntajärjestelmässä ei työskennellä suurinta osaa ajasta. Jokin konkreettinen esimerkki olisi tervetullut. Voit myös kuvailla jonkin kuvitteellisen yhteiskunnan, jossa ei enää tehdä työtä - miten alkutuotanto toimii ja miten infra pysyy pystyssä.

Rinkkareissullasi kaipaisit suojaa, ruokaa ja lääketieteen apuakin ennen pitkää. Niitä tuottavat työtä tekevät ihmiset. Minkähän alan asiantuntijatehtävissä sinä oikein olet, kun et tätä ymmärrä (jos siis olet ap)?

Voit toki kitistä ihan omalta kannaltasi kriisiäsi ja sitä, että haluaisit lomailla loppuikäsi - minä ja hyvin moni muukin haluaisi tehdä niin, mutta hahmottaa kuitenkin sen mahdottomuuden. Voit kuitenkin aivan hyvin sanoutua irti ydinperheestä, pinnallisuudesta ja materialismista, mutta yhteiskuntajärjestelmästä ja työnteon välttämättömyydestä sinun ei kannata kitistä, koska et taatusti ole yksin pärjäävä askeetikko.

En arvostele sinua ollenkaan, jos vain olet rehellinen ja sanot suoraan sen, että haluat viettää loppuikäsi muiden ihmisten kustannuksella. Siitähän tässä on kysymys, vai mitä?

Hyvin on propaganda sinuun purrut!

Osaisitko perustella väitteesi? Vastaan itse: et osaa. Autanpa siis.

Mieti vaikka sitä laitetta, jolla jankutat täällä propagandasta. Mistä se tuli? Miten se joutui juuri sinulle? Millä maksoit sen? Mistä tuli metalli, mistä muovi ja mistä softa? Mistä sähkö ja sen tuottanut voimalaitos? Miten laite pysyy toimintakelpoisena? Mitä teet, kun laite tarvitsee huoltoa ja sinä neuvoja? Mistä uusi, kun tiputat laitteen reppureissullasi malarian täristämästä kädestäsi ja rikot sen? Mistä se matkavakuutus pompsahti? Ja vielä pikkuinen pohtimisen aihe: kävelitkö sinä sinne reppureissulle vai tarvitsitko jonkinlaista kulkuvälinettä? Mistä sait moposi tai polkupyöräsi? Kuka kuljetti junaa ja kuka rakensi lentokoneen?

Näillä ajatuksilla voisit kirjoittaa ihan hyvän kouluaineen siitä, mikä on luonut tämän meidänkin yhteiskuntajärjestelmämme, miten sitä pidetään yllä ja miksi sitä halutaan pitää yllä.

Ja montako ihmistä luulet noihin asioihin tarvittavan? Kuten jo sanottu kannattaa lukea:

http://www.anarkismi.net/aivokuume/txt/eroon_tyosta_-_bob_black.htm

En keskustele linkeillä, joten tee minulle muutaman rivin tiivistelmä siitä, millainen tuo anarkismin varassa pyörivä maailma olisi. Kerro myös, mitä juuri sinä siellä tekisit.

Vierailija
109/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi elämän laatu huomattavasti, kun kokeilin kepillä jäätä ja kysyin työnantajalta, voisinko siirtyä nelipäiväiseen työviikkoon. Olin jo tehnyt pitkän työuran ja kaipasin väljyyttä (työ) elämään. Työnantaja suostui ja kyllä toi neljä päivää töitä ja kolme vapaata on ihan mahtava asia. Pystyin ihan hyvin hoitamaan duunit neljässä päivässä. Palkka tietysti aleni, mutta ilmeisesti automaattisesti karsin turhia menoja, koska pärjäsin ihan hyvin rahallisestikin.

Suosittelen lämpimästi, jos tällaiseen mahdollisuus.

Vierailija
110/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun on silti tehtävä työtä aina. Ei yhteiskunta pyöri muuten. Kuka sen sitten päättää, ketkä saavat loisia ja ketkä joutuvat pyörittämään tätä loisyhteiskuntaa?

Vierailija
111/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun on silti tehtävä työtä aina. Ei yhteiskunta pyöri muuten. Kuka sen sitten päättää, ketkä saavat loisia ja ketkä joutuvat pyörittämään tätä loisyhteiskuntaa?

Sivusta: _tällainen_ yhteiskunta ei pyöri. Huomaatko, että vaikka sinun mielestäsi kaikki on hienosti, pidät arjestasi ja rutiineistasi, niin moni muu ei enää pidä. Ei edes työkaverisi ja naapurisi. Ajatella.

Vierailija
112/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin työhön yhteensä menevä aika vain 7,5-8 tuntia. Tuohon tulee päälle vielä työhön valmistautuminen ja kulkeminen töihin plus vielä joissain tapauksissa tunnin palkaton ruokatauko keskellä päivää, joten työn ja siihen liittyvän toiminnan takia päivä venyy helposti n. 10-tuntiseksi. Ja joidenkin mielestä työhön kulkeminen ja sihen aamuisin valmistautuminen on sitä ns. omaa aikaa! Tästä jo kerran kiistelin jonkun kanssa av-palstalla, joka kiven kovaan intti, että töihin meikkaaminen ja bussissa työpaikalle kulkeminen on ihmisen siihen 8/8/8-sykliin kuuluvaa omaa aikaa!

Onneksi nykyään teen töitä kotoa käsin.

Vierailija
113/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi elämän laatu huomattavasti, kun kokeilin kepillä jäätä ja kysyin työnantajalta, voisinko siirtyä nelipäiväiseen työviikkoon. Olin jo tehnyt pitkän työuran ja kaipasin väljyyttä (työ) elämään. Työnantaja suostui ja kyllä toi neljä päivää töitä ja kolme vapaata on ihan mahtava asia. Pystyin ihan hyvin hoitamaan duunit neljässä päivässä. Palkka tietysti aleni, mutta ilmeisesti automaattisesti karsin turhia menoja, koska pärjäsin ihan hyvin rahallisestikin.

Suosittelen lämpimästi, jos tällaiseen mahdollisuus.

Tämähän on vain järkevää ja itsekin kannustan tähän.

Tästä on kuitenkin vielä aika pitkä matka siihen loisimiseen, jota moni täällä tuntuu ihannoivan.

Vierailija
114/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinenkin ihmisryhmä täällä näkyy olevan: turhauttaviin, huonosti organisoituihin tehtäviinsä tuskastuneet toimistotyöntekijät. Herää kyllä kysymys siitä, miksi he ovat halunneet tuollaisiin töihin. Eivät kai vain rahan takia? :D

Jollei kukaan muu maksa ilmaista elämää eikä muuten pärjää, kannattaa tehdä siitä välttämättömästä pahasta parempi. Etsikää töitä, joissa viihdytte. Jos hidas työtahti ärsyttää, tehkää luppoajalla jotakin muuta (vai ettekö tee, jos siitä ei makseta ylimääräistä?). Jos inhottaa olla alainen, ryhtykää yrittäjiksi eli omiksi pomoiksenne tai muuttakaa lämmittämään jotakin kylmäksi jäänyttä maatilaa ja hankkimaan oma elantonne. Koneethan ne työt tekevät, te vain käytte kerran kuussa painamassa nappia. Vai miten se menikään?

Vierailija
115/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: _tällainen_ yhteiskunta ei pyöri. Huomaatko, että vaikka sinun mielestäsi kaikki on hienosti, pidät arjestasi ja rutiineistasi, niin moni muu ei enää pidä. Ei edes työkaverisi ja naapurisi. Ajatella.

En mä väittänyt pitäväni, mistä sen revit?

Kuka hoitaa sairaat ja vanhukset, kuka hoitaa ruuan pöytiin, kuka rakentaa talot, kuka siivoaa, kuka kunnostaa kadut, kuka pitää järjestystä yllä ettei rikolliset mellasta... Siis ihan perusasioista puhutaan nyt.

Jonkun on AINA tehtävä perinteistä työtä, tämä on fakta.

Vierailija
116/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteiskunnan käsittää pyramidina jonka huipulla pääsee lorvimaan, kannattaa hakeutua sinne. Ennenvanhaan työttömät ja sairaat ja maaorjat olivat pyramidin pohjalla. Nykyään pyramidin pohja on kapeampi ja keskiluokkaisempi. Kannustinloukut pullistuttavat keskiosaa huomattavasti.

Vaikka missä! Työaika on yleensä 8h päivässä, joten suurin osa ajasta EI mene työhön. Höh! Ja sitä paitsi suurin osa työstä on ihan bullshit-työtä...

No niin just! Pääosa työstä on nimenomaan sitä bullshit työtä, kahvipödässä lätisemistä ja syömistä. Tehtäisiin se päivän työ rivakasti ja tehokkaasti pois ja häivyttäisiin puolitapäivin kotiin. Ärsyttää tällainen bullsit työ ja työhön  käytetyn ajan tahallinen venyttämnen. 

Minulla ainakin työpäivistä vie ison osan turhat kokoukset ja muiden itsetehostuksen yleisönä oleminen. Sama jatkuisi vapaallakin jos vaivautuisi henkilöbrändäämään itseään vielä somessakin roikkumalla illat facessa ja LinkedIn:ssä. Sitten kun välillä jopa avokonttorin apinahäkissäkin pääsee ihan työpöydän ääreen, kehnojen tietojärjestelmien kanssa taistelun voisi aika monessa asiassa korvata kokonaan tekoälyllä. Työn jälkikin olisi virheettömämpi.

Mistä sinulle sitten maksettaisiin, kun tekoäly tekisi sinun työsi?

Vierailija
117/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa.

Vierailija
118/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu samalta, vaikka olen vasta 20 ja teen töitä lakiopintojen ohella. Tuntuu järjettömältä, että tätä se olisi sitten seuraavat 50 vuotta, mutta täyspäiväisenä. Minulla ei ole "kutsumusta" millekään alalle tai edes harrastuksiin sillä intensiteetillä, että haluaisin tehdä sitä hommaa toisille maksua vastaan. Rakastan esimerkiksi maalaamista ja olen hyvä siinä, mutta en ottaisi vastaan tilaustöitä. 

Lasken nykyisessä työsuhteessani päiviä, että voin irtisanoutua. Nyt työpäiviä on jäljellä 37. Yritän saada kasaan 50 000, ja opiskelen trading-osakesijoittamista. Haaveenani on elää melko askeettisesti, mutta kiireettömästi ja rutiinittomasti. Eläkettä tuskin muutoinkaan saan, eikä ole edes kiveen kirjoitettua, että elän seitsemänkymppiseksi, joten sen eteen en aio rehkiä suuremmin. Kulkisin kyllä täällä kummittelemassa aaveena tatti otsassa, jos raataisin niska limassa ikäni ja sen kaiken päälle kuolisin kuusikymppisenä onnettomuudessa.

Vierailija
119/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinulle sitten maksettaisiin, kun tekoäly tekisi sinun työsi?

Tekoälyn opettamisesta ja tekemisien valvonnasta. Niiden lukuisten turhien palaverien lisäksi tietty. -Eri

Vierailija
120/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on jotenkin vaikea ymmärtää tuollaista asennoitumista elämässä. Kun Suomessa loppupeleissä pääsee niin hirveän vähällä, pystyy valitsemaan juuri sen mielekkäimmältä tuntuvan työn joka kiehtoo ja jota tekee mielellään (tietenkin huonoja hetkiä on kaikilla ja tuskin ketään aina innostaisi herätä töihin, mutta pääsääntösesti). Suomessa on tosi pitkät lomat ja suhteellisen lyhyet työviikot kun moniin maihin verrataan.

Jossain USA:ssa on oikeasti se normi että joko teet hyväpalkkasta työtä niin että käytännössä elät työllesi aamusta yöhön jotta saat paikkasi pitää ja lomaa on se pari viikkoa, tai jos et pääse hyvään työhön niin on tehtävä kahta työtä eli oltava töissä kaikki hereilläoloaika yhtälailla että pärjää jotenkin. Ja juur katoin jokun lyhytdokkarin Kiinan köyhälistöön liittyen, jotka ovat parempaa elämää eli hieman paremman palkan saavuttaakseen lähteneet töihin tehtaisiin kauas maalta kaupuniin jonne eivät voi ees lapsiaan ottaa mukaan, vaan lapset kasvattaa isovanhemmat. Ainoa loma heillä on kiinalaisena uutenavuotena, kun menevät pariksi päiväksi kotiinsa ja näin ollen vain kerran vuoteen näki tämäkin pariskunta lapsensa. Siinä voi jo oikeasti puhua elämän valumisesta hukkaa töissä, mutta hekin tekivät tuon uhrauksensa taatakseen jotain parempaa seuraavalle sukupolvelle.

Suomessa kaikki on vain niin uskomattoman hyvin. Itse en koe eämäni valuvan tössä hukkaan, kun teen hommaa josta tykkään ja on kuitenkin säännöllisesti lomia ja muita joina ehtii tekemään asioita jotka arkeen eivät välttämättä mahtuisi.