Kenelle on ok lähettää sydän emoji? Kenelle ei?
Kenelle voisit lähettää sydän emoji? Kenelle se on tod.epäsopivaa? Kerro mielipiteesi!
Kommentit (170)
Italiassa lähetetään kymmenen pusua ja sydäntä viestin perään. Ihanko oikeasti suomalaiset miettivät tällaista?
No nythän on rikos jo katsoa ihmistä silmiin. Eli hyvä miettiä! Minä laitan vaan vaimolleni. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Sen voin sanoo että miehet ei laita punaisia sydämiä kuin niille naisille, josta ovat kiinnostuneita. Miehet eivät yleensä harrasta hymiöitä.
Näin luulin minäkin ja ihastuin ja rakastuin. No, miespä sanoikin, että lähettelee niitä sydämiä ihan miespuolisten kavereidenkin kanssa. Ei siis ollutkaan mitään tunteita minua kohtaan.
Tuon jälkeen olen inhonnut koko sydäntä. En ole laitellut enää kuin omille lapsilleni, ettei vahingossakaan kukaan luule yhtä väärin kuin minä luulin.
Ylipäätään kaikki emojit, joissa on sydän tai suudelma pitäisi kieltää. Harhaanjohtavia vain!
Pomolle en laittaisi. Muille kyllä.
Aina riippuu kontekstista. Toisilta se olisi outoa ja kiusallista saada. Jos itse laittaisin, niin se olisi vähän niin kuin överinä läpällä, ja sisältäisi sarkasmia. Ellei nyt ole joku parane pian tai otan osaa, jonka kyytipoikana on normaalia kaikille
Nyt omat tunnustukseni sydämistä. :D
Töissä kerran laitoin yhdelle miehelle jonkun kiitoksen sydämen kera ja mietin oliko liian imelä ja ahdistava. Ihan kiva ujohko tyyppi ja varmaan voisin vaikka tehdäkin jotain tuhmuuksia hänelle, mutta pääpointti oli arvostaa apua, jotta jatkossakin priorisoi aikaansa minulle, kun on korvaamattoman tärkeä resurssi ja tarvitsen hänen osaamistaan kuten moni muukin. No ylianalysoin varmaan, koska hän tykkäsi viestistä ja varmaankin oli vain otettu mielistelystäni, toivottavasti. Ainakin edelleen vastaa minulle aina nopeasti.
Sitten taas eräs miespuolinen työkaveri laittoi minulle kiitoksen sydämen kera, ja huomasin että minusta se oli vähän liikaa. En tiedä johtuiko kiusaantumiseni siitä, että joskus vuosia sitten työkaverit yrittivät meitä turhaan parittaa, vai onko sydämet kuitenkin niin riskibisbestä. Niinpä palasin katumaan sitä itse laittamaani sydäntä kun vertasin tähän tilanteeseen. :D
En ole sellainen persoona, että sydämet ja söpöilyt kuuluisivat tyyliin normaalisti. Siksi tuo ylianalysointi. Jotkut laittaa kaikille sydämiä ja kutsuu porukkaa murusiksi tms. shittiä. Heille sydämet sopii, mutta jos itse laittaisin sellaisia viestejä, porukka huolestuisi että olen seonnut.
Minä lähetän sydänemojin kenelle haluan. Se on pelkkä emoji eikä se oikeasti tarkoita mitään.
Mieheni lähetti sydämiä yhdelle naiselle facebook kuviin. Muut eivät niitä saaneet. Minä en saanut sydämiä suhteemme alussa kuten tuo nainen.
Minua se loukkasi. Mies raivostui tästä suunnattomasti.
Itellä sen käyttö on sidottu enemmän kontekstiin kuin vastaanottajaan. Samoin todennut monen lähipiiriläisenkin toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ja yhteiset jälkeläiset. Muut kuuluvat ulkorinkiin.
Kuulostat mukavalta ystävältä. <3
Kyllä meillä töissä pomo laittaa tiimiläisille ja tiimi pomolle ja toisilleen, kun joku kertoo jotain tosi kivaa tai tekee jotain todella ystävällistä.
Oottepas te jotkut rajottuneita. Ei se sydän ja välittäminen tarkoita romanttista rakkautta kuin harvoin.
Muistan kun laitoin kerran punaisen sydämen miespuoliselle työkaverille. Kiitin erittäin hienosti hoidetusta työjutusta. Mies tajusi emojin väärin ja alkoi pommittaa viesteillä. Olkaa varovaisia tuon emojin käytössä, näköjään joku voi tulkita väärin.
Ei todellakaan ole sopivaa laittaa kuin omalle puolisolle.
Ällöttää miehet jotka laittaa sydämiä naisille joita kuolaavat
Ihanko oikeasti joku miettii tällaisia. Minä laitan kaikille, joista välitän. Perheelle, ystäville ja läheisille työkavereille. Joskus saan sydämen takaisin, joskus en.
No pomolle en laittaisi, muille voisin kyllä. Mutta tottakai täytyy olla välittämistä mukana. Muuten mennään ihan hymynaamoilla.
Ulkomaalainen ystävä laittaa aina kymmeniä sydämiä viestien perään :) ei varmasti ylianalysoi kaikkea. Mutta me suomalaiset olemme erilaisia. Antaa mennä vaan, jos siltä tuntuu❤️
Sydämiä on erivärisiä. Itse käytän pinkkiä kavereille, työkavereille ym. Punaiset säästän puolisolle, perheelle ja ihan läheisimmille ystäville.
Olette ihan seonneita. Suomalaiset ovat muutenkin niin erakkoja. Älkää nyt hyvät ihmiset miettikö kenelle voi laittaa välittämistä tarkoittavan emojin. Jos joku käsittää sen väärin niin siitä vaan. 99 % se tuntuu vaan kivalta. Ihan platonisesti.