Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys helteen vihaajille

Otetaan selvää
08.06.2019 |

Minulla on mielikuva, että helteestä valittavat ovat useimmiten ylipainoisia tai heillä on sairauksia. Normaali, hoikka ja terve ihminen ei helteestä kärsi.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, moni ei vaan osaa elää niinkuin helteessä kuuluu elää.

Pitää puketua ilmavasti, joku suosii kevyttä hihatonta kesämekkoa, mutta esim. vaaleat pellavahousut ym. myös hyvä vaihtoehto.

Pitää juoda JA myös nauttia suolaa. Esim. vaikka pari sipsiä tai oliivia muutaman kerran päivässä ns. muun ruuan välissä.

Pään suojaaaminen jos on paisteessa, ja ns. "olkihattumainen" päähine on parempi mitä esim. lippalakki, koska pään ja hatun väliin jää tilaa jossa ilma kiertää, eikä "kuuma kangas" paina päätä.

Suihkussa jos käy, ei kannnata ottaa viileää suihkua vaan lämmin, silloin kroppa alkaa viilentää itseään. (hassua, mutta noin se on!)

Jos tukala olo, niin viileää kannattaa valuttaa ranteiden päälle (tai pitää esim. pyyhkeeseen käärittyä kylmäkallea hetki ranteiden alla/päällä)

Nuo eivät millään muotoa poista sitä, että kuumassa on tukala olla. Ei joku kylmäkalle ranteessa poista tukahduttavaa helle ilmaa.

Vierailija
42/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo mitään noista, mutta näköjään on jotkut niin perisuomalaiset geenit, ettei helle vaan elimistölle sovi. Aineenvaihdunta loppuu heti jos yli 25c, pääkipu, pahaolo, huimaus... En oikein hikoile ikinä, edes jumpissa tai kuntosalilla. Lapsesta asti sama homma. Ehkä meistä toiset ei vaan ole kesää varten rakennettu. Oon muutenkin todella vaaleaihoinen, jos silläkin jotain merkitystä. En esim rusketu yhtään. Todella kuumalla kuten viime kesänä käy mielessä, että ehkä ihan oikeasti kuolen tähän kuumuuteen. En kykene oikeasti mihinkään.

Vois ymmärtää, että meitä ihmisiä on moneen junaan.

Kuinka ihmeessä täällä kirjoittelet, jos aineenvaihduntasi on loppunut?? Sähän oot kuollut!!

Voi vitsi, olitpas nokkela.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää puketua ilmavasti, joku suosii kevyttä hihatonta kesämekkoa, mutta esim. vaaleat pellavahousut ym. myös hyvä vaihtoehto.

Pitää juoda JA myös nauttia suolaa. Esim. vaikka pari sipsiä tai oliivia muutaman kerran päivässä ns. muun ruuan välissä.

Pään suojaaaminen jos on paisteessa, ja ns. "olkihattumainen" päähine on parempi mitä esim. lippalakki, koska pään ja hatun väliin jää tilaa jossa ilma kiertää, eikä "kuuma kangas" paina päätä.

Suihkussa jos käy, ei kannnata ottaa viileää suihkua vaan lämmin, silloin kroppa alkaa viilentää itseään. (hassua, mutta noin se on!)

Jos tukala olo, niin viileää kannattaa valuttaa ranteiden päälle (tai pitää esim. pyyhkeeseen käärittyä kylmäkallea hetki ranteiden alla/päällä)

Nuo eivät millään muotoa poista sitä, että kuumassa on tukala olla. Ei joku kylmäkalle ranteessa poista tukahduttavaa helle ilmaa.

Niinpä. Hyviä apukeinoja, jotka kaikki on käytössä, mutta silti on liian kuuma ja paha olo. Viime yönä nukuin kylmäpullon kanssa - auttoi, mutta silti en saanut nukuttua koska oli vaan liian kuuma. Hyvä niille, jotka nauttii. Minä en.

Vierailija
44/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen, mutta sydän-ja keuhkosairas kyllä. Voin tosi huonosti helteellä, joten aika mahdotonta nauttia😦

Vierailija
45/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen, mutta sydän-ja keuhkosairas kyllä. Voin tosi huonosti helteellä, joten aika mahdotonta nauttia😦

Viikatemies vierailee usein sydänsairaiden luona helteellä.

Vierailija
46/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sanomattakin selvää. Pelkkä helteiden aiheuttama univaje voi nostaa sykettä samalle tasolle kuin olisit virustaudissa.

Vierailija
47/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta sanon että nämä helteestä valittajat valittaa ihan kaikesta muustakin. Ikinä ei ole mikään hyvin eivätkä siedä pienintäkään epämukavuutta.

Tuulettimet, ilmalämpöpumput ja pimennysverhot on keksitty, käyttäkää niitä jos muutamaa hellepäivää vuodessa nyt on niin mahdotonta kestää.

Miten laajan tutkimuksen olet aiheesta tehnyt? Kiinnostaa. Oliko suurikin otanta? Ja etkai itse missään nimessä valita koskaan mistään? Esim. Talvesta ja kylmästä yhyy. Lumikolat on keksitty ja vaatetta saa lisää päälle. Mua ottaa lähinnä pannuun ihmiset, joiden mielestä kaikkien täytyisi pitää samoista asioista kuin he ja vain tietyistä asioista saa sanoa mielipiteensä (valittaa). Itsekkäitä ihmispe*seitä.

Tämä on nykyajan pahimpia ilmiöitä. Koskee niin säämieltymyksiä kuin politiikkaa ja ihan kaikkea. "Mun mielipide on ainoa oikea ja muiden on p*rseestä."

Vierailija
48/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta sanon että nämä helteestä valittajat valittaa ihan kaikesta muustakin. Ikinä ei ole mikään hyvin eivätkä siedä pienintäkään epämukavuutta.

Tuulettimet, ilmalämpöpumput ja pimennysverhot on keksitty, käyttäkää niitä jos muutamaa hellepäivää vuodessa nyt on niin mahdotonta kestää.

Miten laajan tutkimuksen olet aiheesta tehnyt? Kiinnostaa. Oliko suurikin otanta? Ja etkai itse missään nimessä valita koskaan mistään? Esim. Talvesta ja kylmästä yhyy. Lumikolat on keksitty ja vaatetta saa lisää päälle. Mua ottaa lähinnä pannuun ihmiset, joiden mielestä kaikkien täytyisi pitää samoista asioista kuin he ja vain tietyistä asioista saa sanoa mielipiteensä (valittaa). Itsekkäitä ihmispe*seitä.

Tämä on nykyajan pahimpia ilmiöitä. Koskee niin säämieltymyksiä kuin politiikkaa ja ihan kaikkea. "Mun mielipide on ainoa oikea ja muiden on p*rseestä."

Mitenniin nykyajan? Ihmiset on olleet samanlaisia vuosituhansia. Ei ihmisluonto miksikään muutu.

Vierailija
49/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hellekeleillä vanhainkodeissa on lippu jatkuvasti puolitangossa....

Vierailija
50/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteen rakastajien perustelut on ihan järjen vastaisia: "Et voi kärsiä helteestä, koska Suomessa on talvella kylmä" on ihan yhtä järkevä väite kuin "Et voi kärsiä päänsärystä, koska mulla ei koskaan särje päätä."

Vierailija
51/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenniin nykyajan? Ihmiset on olleet samanlaisia vuosituhansia. Ei ihmisluonto miksikään muutu.

Joo, mutta some ja muu media on paiskannut sen kaikkien silmille. 80-luvulla oli vielä ookoo sanoa, mitä puoluetta kannattaa eikä kukaan suuttunut. Nykyään saa sanoa, että kannattaa vihreitä tai vasemmistoa, mutta perussuomalaisten kannattajaksi ei voi tai kannata noin vain missä tahansa tunnustautua. Tai että media on täysin vihervasemmistolainen eikä häpeä näyttää sitä. Sitä tarkoitan.

Itsekäs ihminen on ollut aina. Siitä olen samaa mieltä.

Vierailija
52/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihava ja mulla on verenpainetta ja kakkosdiabetes. En rakasta hellettä, enkä vihaa. Mä pärjään helteelläkin.

Mieheni hoikka ja urheilullinen ihminen, ei sairauksia. Rakastaa kesää, mutta vihaa hellettä. Ei vaan pärjää helteellä. Jouten hikoilu on inhottavaa.

Vierailija
53/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain uutisessa oli just että pulssikohtia ranteissa ja nilkoissa voi viilentää vedellä.

Vierailija
54/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen ja terve, mutta inhoan helteitä. En koskaan ole pitänyt lämpimästä, en esim. käy saunassa. En pidä kuumuuden aiheuttamasta hikoilusta, se aiheuttaa jotenkin tuskaisen olon, mutta urheilun aiheuttama hikoilu on ok. 

Vierailija
55/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs vuodeosastoilla ja vanhainkodeissa työskentelevät ihmiset jossa ei ole kunnollista ilmastointia ja istua ei ehdi. Puhumattakaan pesupäivistä potilaiden kanssa pienen pienissä pesuhuoneissa saatikka saunottamisista. Potilaatkin kärsivät ja varsinkin monisairaat. Toki on myös niitä vanhuksia ketkä tälläsillä helteillä haluaa sen paksuimman villatakin päälle :D itse onneksi työskentelen tällä hetkellä paikassa jossa ilmastointi toimii ja pitkähihasta saa kaivaa päälle. Mutta on vielä muistissa nuo yllämainitut ajat. Tukalaa oli.

Vierailija
56/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja perusterve, mutta kärsin helteestä.

Kuumalla nukun huonosti. Päivisin tunnen oloni hikiseksi, kasvot punottavat, aurinkovoide valuu pitkin kasvoja, meikin voi unohtaa, kiharat pörröttyvät. En myöskään tykkää käyttää hellevaatteita, kuten pieniä toppeja, shortseja tai hameita kaupungissa (mulla on rumat sääret, ja niihin ilmestyy aina punaisia pilkkuja sheivauksen jälkeen, tein sitten mitä tahansa)... Helle on siedettävä ainoastaan, jos olen lomalla ja maalla, ei tarvitse mennä ns. ihmisten ilmoille, ja voin uida 10 kertaa päivässä jos huvittaa.  

Noin +21-23 asteen lämpötila on mulle aika ihanteellinen. Yöllä saa olla viileää.