Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys helteen vihaajille

Otetaan selvää
08.06.2019 |

Minulla on mielikuva, että helteestä valittavat ovat useimmiten ylipainoisia tai heillä on sairauksia. Normaali, hoikka ja terve ihminen ei helteestä kärsi.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt aidon kyselyn.

Vierailija
2/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsinyt minäkään alipainoisena. Nyt läskinä hikoilen kuin merimies ja koko ajan huono olo :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään kysymystä ollut, mutta itse kysyn miksi hoikka ja terve ihminen ei voisi inhota hikoilua?

Vierailija
4/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikkapa laiha koira autoon auringossa ja kokeile kärsiikö?

Vierailija
5/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mitään noista, mutta näköjään on jotkut niin perisuomalaiset geenit, ettei helle vaan elimistölle sovi. Aineenvaihdunta loppuu heti jos yli 25c, pääkipu, pahaolo, huimaus... En oikein hikoile ikinä, edes jumpissa tai kuntosalilla. Lapsesta asti sama homma. Ehkä meistä toiset ei vaan ole kesää varten rakennettu. Oon muutenkin todella vaaleaihoinen, jos silläkin jotain merkitystä. En esim rusketu yhtään. Todella kuumalla kuten viime kesänä käy mielessä, että ehkä ihan oikeasti kuolen tähän kuumuuteen. En kykene oikeasti mihinkään.

Vois ymmärtää, että meitä ihmisiä on moneen junaan.

Vierailija
6/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena hyvin alipainoinen ja kärsin kuumuudesta ihan samalla tavalla kuin nyt lähes 100 kiloisena.  En ole koskaan tykännyt helteistä.

Vierailija
7/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on BMI 20 eikä se ole estänyt inhoamasta hellettä.

Nukun muutenkin huonosti ja talvellakin mulla on kuuma öisin. Nytkin yöunta ruhtinaalliset 2 tuntia lämmön takia. Normaalisti olen tosi aktiivinen ja liikunnallinen, mutta nyt energiatasot miinuksella.

Joka kesä odotan syksyä :'(

Vierailija
8/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä inhotti katsoa Yle areenalta Stingin konserttia kun mies hikoili kun sika saunassa. Mahtoi vaatteet haista. Eikä kavari paina kuin ehkä 65 kg.

Vierailija
9/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan helteestä, koska minulla on paksuturkkinen koira, jonka lenkittäminen on pakko hoitaa helteellä melkein yöllä.

Vierailija
10/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus maailmassa on hyvä elää.

Vierailija
11/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteisiinhän myös kuolevat juurikin sairaat ja iäkkäät, joten onko väärin saada edes valittaa? Onko se "helteen vihaamista", jos kuumuus aiheuttaa esim. pahoinvointia? Oletko "bakteerien vihaaja" ollessasi vatsataudissa?

Vierailija
12/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helteestä pitämättömyys edellytä ylipainoa tai sairauksia. Aktiivinen ihminen kärsii, koska helteellä normaali toiminta on huomattavasti hankalampaa kuin sopivassa lämpötilassa.

Vierailija
13/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Mä kärsin anoreksiasta, mun BMI on 15 ja minä VIHAAN helteitä. Oksettaa, huimaa, sattuu päähän.

Vierailija
14/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173cm/51kg, mutta kärsin erittäin pahasta migreenistä jota helle pahentaa.

Vierailija
15/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo mitään noista, mutta näköjään on jotkut niin perisuomalaiset geenit, ettei helle vaan elimistölle sovi. Aineenvaihdunta loppuu heti jos yli 25c, pääkipu, pahaolo, huimaus... En oikein hikoile ikinä, edes jumpissa tai kuntosalilla. Lapsesta asti sama homma. Ehkä meistä toiset ei vaan ole kesää varten rakennettu. Oon muutenkin todella vaaleaihoinen, jos silläkin jotain merkitystä. En esim rusketu yhtään. Todella kuumalla kuten viime kesänä käy mielessä, että ehkä ihan oikeasti kuolen tähän kuumuuteen. En kykene oikeasti mihinkään.

Vois ymmärtää, että meitä ihmisiä on moneen junaan.

Kuinka ihmeessä täällä kirjoittelet, jos aineenvaihduntasi on loppunut?? Sähän oot kuollut!!

Vierailija
16/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuttavapiiristä huomannut että ne joilla on hyvä verenkierto eikä keho jäähdy kovin nopeasti, kärsivät helteestä kun taas ainaiset vilukissat villasukkinensa ja sormikkaineen nauttivat helteistä ja esim . saunasta sekä lämmitetystä uima-altaasta.

Vierailija
17/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit tehnyt aidon kyselyn.

No ei tässä alun perinkään ollut mistään "hellevihasta" kyse, vaan jälleen kerran läskivihasta. On jollain taas aika viettää kaunista kesäpäivää lihavia ihmisiä analysoiden ja syytellen, haukkuen ja lietsoen muitakin mukaan vihaansa.

Se on tuo viha sellainen outo käsite. Ihmisen mielen se sumentaa ja jopa ilmeenkin kärsivän vääräksi vääntää. Ennen puhuttiin vihasta hyvin vahvana käsitteenä, kuten 'murhaan johtanut sisarusviha' jne. Nyt se liitetään hyvin köykäisin perustein esim. kissoihin (jos et halua niitä lastesi hiekkalaatikolle, olet kissojen vihaaja) ja jopa pieniin lapsiin (olet tietenkin lapsivihaaja, jos et halua naapurin lapsia pihaasi hillumaan tai joutua kaupoissa näiden tönimiksi yms koska vanhemmat eivät joko välitä tai kasvata) Eli et voi olla jonkun kanssa eri mieltä olematta kyseisen asian vihaaja. Se on sellaista syyttelevää itsepuolustusta.

Hauskaa päivää sinulle, ap, ylipainoisten suotakoon elää omaa elämäänsä, elä sinä omaasi.

Vierailija
18/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nuori ja keski-ikäinen sekä pulska, normaalipainoinen ja anoreksian partaalla vuoron perään ja aina olen inhonnut hellettä. Erittäin hyväkuntoisena kestävyyslajin kilpaurheilijanakin inhosin hellettä.

Ongelmani helteellä on se, että hikoilen valtavasti, mutta vain hiuspohjasta, jota peittää paksu karva. Kun lämpötila nousee 20 asteen yli, hiki alkaa virrata valtoimenaan pitkin kasvojani, eikä sitä pysty estämään kuivaamalla, tuulettamalla tai jääpussilla - ainoa apu on saada koko kroppa viileään tilaan. Valkoinen, lievästi atooppinen ihoni ei kestä aurinkoa eikä suolavettä eikä varsinkaan niiden yhdistelmää. Tämä on minun syyni vihata hellettä. Ymmärrätkö?

Vierailija
19/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen, hyväkuntoinen nuori nainen tässä hei. Inhoan helteitä, mikään ei ole inhottavampaa kuin käydä kävellen kaupassa kun korvalehdetkin hikoaa. Mitään liikuntaa on turha ajatellakaan, uimista lukuunottamatta

Vierailija
20/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä yksi hoikka ja terve nainen. En pidä kovista helteistä koska hikoilen reilusti, siis enemmän kuin varmaan on ns. normaalia. Ja siis muutenkin, tykkään enemmän sellaisesta viileähköstä ilmasta, helteet on niin tunkkaisia. En koskaan ole ymmärtänyt, miksi joitakin häiritsee se jotenkin, ettei kaikki tykkää helteistä. Onko teillä muutenkin vaikeuksia hyväksyä se, että jollakin on jostain asiasta eriävä mielipide?