Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys helteen vihaajille

Otetaan selvää
08.06.2019 |

Minulla on mielikuva, että helteestä valittavat ovat useimmiten ylipainoisia tai heillä on sairauksia. Normaali, hoikka ja terve ihminen ei helteestä kärsi.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole terve, koska mulla on vaikea ihosairaus, joka tekee sen, ettei mun iho suojaa mua kunnolla. Siksi mulla on lähes aina joko liian kylmä tai liian kuuma. Usein palelen, mutta helteellä hiki inhottaa ja tekee iholle pahaa.

Terveenäkään en helteistä tykännyt. Kylmältä voi aina yrittää suojautua menemällä sisätiloihin ja pukemalla lisää päälle, mutta hellettä ei pääse pakoon, jos sisällä on yhtä kuuma kuin ulkona. Pystyy olemaan vain ilmastoiduissa tiloissa, kuten ruokakaupassa tai ilmastoidussa autossa. Kaikkialla muualla on paha olla eikä yöllä saa nukuttua.

Helteen rakastajilla on aina kommentit valmiina, jos joku kehtaa valittaa kuumuudesta: aja koiran turkki pois (ettei tartte lenkittää paksuturkkista koiraa kuumassa), mene järveen tai mereen (tämä on aina hyvä vaihtoehto, jos pitäisi olla vaikkapa töissä kesällä), pysy sisällä ja hanki ilmalämpöpumppu (joo, myöhäistä taas tälle kesälle, sellainen pitäisi hankkia talvella), ole alasti, nuku kylmäkallen kanssa, muistele talvea (joka meemin mukaan kestää Suomessa 8 kk vuodesta) jne. jne.

Vierailija
22/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vttu sulla oikeen on? Mikä on hätänä? OOtko sä raukka edes alkoulua läpässsy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäinen ja kokoinen voi kärsiä hikoilusta ja helteestä. Raskas hengittää, kun ilma liian kuumaa.

Vierailija
24/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin takia on syytä pohjoisen kalpeat ja valjut kansat vaihtaa vähän värikkäämpään, mieluiten täysmustaksi. Uudet tulokkaat jaksavat varmaan ilmastonmuutoksen aiheuttamassa helteessä rakentaa vielä loistokkaan korkeakulttuurin tännekin kehitysmaahan, miehisen sellaisen ja oikeudenmukaisen hyvinvointiyhteiskunnan, jossa ei tunneta alistamista, korruptiota tai hyväveliverkostoja.

Vierailija
25/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain vttu josta on oikeasti jotain hyötyäkin sen sijaan että vttuilet täälllä muillle luusereille.

Vierailija
26/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla vielä muitakin "kysymyksiä"?

Vierailija
27/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanon että nämä helteestä valittajat valittaa ihan kaikesta muustakin. Ikinä ei ole mikään hyvin eivätkä siedä pienintäkään epämukavuutta.

Tuulettimet, ilmalämpöpumput ja pimennysverhot on keksitty, käyttäkää niitä jos muutamaa hellepäivää vuodessa nyt on niin mahdotonta kestää.

Vierailija
28/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se sinun kysymyksesi oli? Ei oikein voi vastata ilman kysymystä

Vierailija
29/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin takia on syytä pohjoisen kalpeat ja valjut kansat vaihtaa vähän värikkäämpään, mieluiten täysmustaksi. Uudet tulokkaat jaksavat varmaan ilmastonmuutoksen aiheuttamassa helteessä rakentaa vielä loistokkaan korkeakulttuurin tännekin kehitysmaahan, miehisen sellaisen ja oikeudenmukaisen hyvinvointiyhteiskunnan, jossa ei tunneta alistamista, korruptiota tai hyväveliverkostoja.

Onneksi on jo hyvällä mallilla. Kehitys näyttäisi olevan varsin nopeaa. Ruotsista olemme saaneet loistavia esimerkkejä, kyllä kannattaa ottaa oppia. Suomalaiset ovat jo onneksi älynneet, että syntyvyys on saatava pysähtymään.

Vierailija
30/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta sanon että nämä helteestä valittajat valittaa ihan kaikesta muustakin. Ikinä ei ole mikään hyvin eivätkä siedä pienintäkään epämukavuutta.

Tuulettimet, ilmalämpöpumput ja pimennysverhot on keksitty, käyttäkää niitä jos muutamaa hellepäivää vuodessa nyt on niin mahdotonta kestää.

Miten tuulettimet, ilmalämpöpumput ja pimennysverhot viilentävät ulkoilmaa? Katsos kun suurimman osan ihmisistä on liikuttava myös ulkona helteillä. Ei voi vain linnoittautua ilmastoituun kotiin pimennysverhojen taakse, kun on käytävä töissä tai koulussa yms. 

Vierailija
31/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten laajan tutkimuksen olet aiheesta tehnyt? Kiinnostaa. Oliko suurikin otanta? Ja etkai itse missään nimessä valita koskaan mistään? Esim. Talvesta ja kylmästä yhyy. Lumikolat on keksitty ja vaatetta saa lisää päälle. Mua ottaa lähinnä pannuun ihmiset, joiden mielestä kaikkien täytyisi pitää samoista asioista kuin he ja vain tietyistä asioista saa sanoa mielipiteensä (valittaa). Itsekkäitä ihmispe*seitä.

Vierailija
32/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että on työpaikkoja, joihin ei voi viedä ropellia, pimennysverhoja tai il-pumppua? Ja sitten siihen vielä pitkät  ja kuumat bussimatkat edestakaisin. Entäpä ulkotyön tekijät? Mitä neuvoja sulla on heille suositella? Joillain on kesälomatkin vasta syksyllä, eli ei helpotusta.

Vierailija
33/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylipinoinen mutta terve ja RAKASTAN helteitä!

Olen paljon aktiivisempi helteillä, kävelen/pyöräilen ja haluan koko ajan olla ns. menossa jossain ulkona kun hellettä. Olen blondi, mutta iho ruskettuu enkä koskaan ole palanut.

Oma atooppinen ihoni RAKASTAA hellettä, nyt ei rasvaa ole tarvinnut, ja sama juttu etelän lomilla, iho voi hyvin kun saa olla auringossa ja merivesikin tuntuu tekevän hyvää sille.

Olen tuon nro. 19 kuvailema vilukissa muuten, varpaat "aina jäässä", nyt ei ole, ja ai että minä NAUTIN!!! :) :) :)

Vierailija
34/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteestä pitää ainoastaan laiskana makoilevat velttoperseet. Aktiivinen ihminen kärsii helteen aiheuttamasta haitasta.

Vierailija
35/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kokeilla millaista on olla viimeisillään raskaana helteellä. Sen jälkeen voi tulla kertomaan lisää näitä "hienoja" teorioita lihavista helteestä valittajista. 

Vierailija
36/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kysymykset. Et sinä.

Vierailija
37/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteisiinhän myös kuolevat juurikin sairaat ja iäkkäät, joten onko väärin saada edes valittaa? Onko se "helteen vihaamista", jos kuumuus aiheuttaa esim. pahoinvointia? Oletko "bakteerien vihaaja" ollessasi vatsataudissa?

Kiitos! Olen samaa mieltä. 

Vierailija
38/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä sairas että ylipainoinen. Tosin vihasin hellettä myös silloin, kun olin terve ja hoikka.

Vierailija
39/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, moni ei vaan osaa elää niinkuin helteessä kuuluu elää.

Pitää puketua ilmavasti, joku suosii kevyttä hihatonta kesämekkoa, mutta esim. vaaleat pellavahousut ym. myös hyvä vaihtoehto.

Pitää juoda JA myös nauttia suolaa. Esim. vaikka pari sipsiä tai oliivia muutaman kerran päivässä ns. muun ruuan välissä.

Pään suojaaaminen jos on paisteessa, ja ns. "olkihattumainen" päähine on parempi mitä esim. lippalakki, koska pään ja hatun väliin jää tilaa jossa ilma kiertää, eikä "kuuma kangas" paina päätä.

Suihkussa jos käy, ei kannnata ottaa viileää suihkua vaan lämmin, silloin kroppa alkaa viilentää itseään. (hassua, mutta noin se on!)

Jos tukala olo, niin viileää kannattaa valuttaa ranteiden päälle (tai pitää esim. pyyhkeeseen käärittyä kylmäkallea hetki ranteiden alla/päällä)

Vierailija
40/56 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, moni ei vaan osaa elää niinkuin helteessä kuuluu elää.

Pitää puketua ilmavasti, joku suosii kevyttä hihatonta kesämekkoa, mutta esim. vaaleat pellavahousut ym. myös hyvä vaihtoehto.

Pitää juoda JA myös nauttia suolaa. Esim. vaikka pari sipsiä tai oliivia muutaman kerran päivässä ns. muun ruuan välissä.

Pään suojaaaminen jos on paisteessa, ja ns. "olkihattumainen" päähine on parempi mitä esim. lippalakki, koska pään ja hatun väliin jää tilaa jossa ilma kiertää, eikä "kuuma kangas" paina päätä.

Suihkussa jos käy, ei kannnata ottaa viileää suihkua vaan lämmin, silloin kroppa alkaa viilentää itseään. (hassua, mutta noin se on!)

Jos tukala olo, niin viileää kannattaa valuttaa ranteiden päälle (tai pitää esim. pyyhkeeseen käärittyä kylmäkallea hetki ranteiden alla/päällä)

Luuletko ettei muut ole lukeneet noita samoja ohjeita jokaiselta roskalehdeltä joka ainoa vuosi?