Treffit ravintolassa-maksukysymys, naisnäkökulma
Tapakulttuuriin kuuluu että kutsuja maksaa. Kuitenkin esim. perheen tai ystävien kesken joko jokainen maksaa itse tai sitten esim. juhlakalu tai perheessä vanhemmat maksavat (vaikka kaikki olisivat aikuisia).
Ilmeisesti "mies maksaa"-kulttuuri treffeillä on lähtenyt siitä että naisilla on ollut miehiä vähemmän rahaa. Silloin voi olla vaarana, että kutsu torjutaan koska kutsuttavalla ei ole rahaa lähteä ulos tai välttämättä ainakaan juuri siihen paikkaan johon kutsuja haluaa. Maksamalla viulut kutsuja siis varmistaa että kutsuttava pääsee lähtemään.
Suomessa koen tuon tarjoamisen jotenkin kiusallisena, ainakin jos kyse on suuremmasta kuin yhden kahvin tms. juoman tarjoamisesta. En voisi ottaa mitään ravintolaillallista vastaan ihmiseltä, jota en tunne. Sama juttu kuin ystävyydessäkin ; työkaveri ei saisi maksaa lounastani mutta hyvä ystäväni saa, jos niin haluaa (kuten joskus käy).
Olen myöhemmin yrittänyt myös tarjota miehelle muutamaan otteeseen, mutta he eivät yleensä suostu siihen. Jos tapailen miestä josta pidän, ja tiedän hänen rahatilanteensa olevan huono, emme syö ulkona. Ei ravintolassa syöminen ole mikään itseisarvo.
Mutta niin, koen jotenkin kiusalliseksi sen että minulle tarjotaan, jos vasta tapaillaan enkä tunne miestä kunnolla.
Onko muita naisia jotka ajattelevat samoin?
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Miten se on niin vaikeaa. Jos haluaa jonkun kanssa treffeille, niin sen kun pyytää. Jos toinen haluaa, niin suostuu, jos ei, niin ei suostu. Jos treffikumppani haluaa tehdä toiseen vaikutuksen, niin silloin pitää tehdä jotain. Itse saa päättää, miten paljon haluaa panostaa. Treffeillä käyminen on vapaa-ehtoista, kukaan ei pakota.
Tämä tosiaan perustuu vapaaehtoisuuteen. Ei tarvitse pyytää ketään treffeille jos ei halua. Ei tarvitse yrittää olla mukava toiselle vaan voi ihan vapaasti murjottaa, veetuilla ja jankuttaa. Ei tarvitse maksaa mitään. Tämä kyllä saa normaalin ihmisen tuntemaan, että hukkasi totaalisesti aikaansa. Mutta ok mun puolesta . Luuletko että sait mitä hait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että pitää ihan osata hurmata nainen ja sitten pyytää treffeille ja maksaa ja vielä jutella treffeillä.K-A-M-A-L-A-A.
Entä jos et tekisi ollenkaan, kun on näin vaikeaa, helpommalla pääset.
Sanoo se etuoikeutettu jonka ei tarvitse kuin odottaa kutsua (niitä riittää), päättää hyväksyykö kutsun (eihän nyt mitä tahansa), ja ilmestyy suht sjoissa paikalle.
Paljon tuota helpommalla ei taida tosiaan päästä kuin ehdottamallasi tavalla.
Ai sinä oletkin tarkoittanut niitä huippumallin näköisiä naisia. Ei tuota tapahdu meille tavallisille. Naiset tosin tietävät, että jos tahtoo jotain tiettyä, se pitää itse hommata tai joku muu nappaa sen. Muuten jää ilman.
Katso viesteistä kuinka paljon tässä ketjussa todetaan "mies kutsuu treffeille, naisen aika kallista, ole mies kiitollinen, miehen tehtävä maksaa koska hän pyytää treffeille"
Paljon on huippumalleja palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On useita tapoja tehdä erilaisia lähtemättömiä vaikutuksia.
Nuo ulisijat muistaa kyllä koko elämänsä kiertää kaukaa.
lähtökohtana siis
Miehen tulee tehdä naiseen lähtemätön vaikutus. Mikäs on naisen tapa tehdä itsestään tämän arvoinen?
Niin että sinä olet pyytänyt naisen treffeille ja et maksa kahvia ja naisen pitäisi sitten ilmeisesti tarjota sinulle jotain unohtumatonta?Kuule, jos sinä pyydät toista käyttämään kallisarvoista aikaansa sinuun, niin sinun tehtäväsi on pitää huoli siitä että aika ei ole mennyt hukkaan.
Sinun aikasi on siis kalliimpaa kuin minun?
SINÄ olet pyytänyt toista käyttämään omaa aikaansa. Vai oletatko että kun nainen pääsee treffeille kanssasi se on suuri kunnia ja palkinto?
Ja sama kääntäen. Pitäisikö olla kiitollinen että nainen suvaitsee treffeille?
Tämä logiikka ei aukea. Miltä sinusta tuntuu? Oletko iloinen suostumusta ja pettynyt paketista? Vai ihan sama , ei voisi vähempää kiinnostaa? Jos viimeinen , niin miksi edes pyysit?
Avataan vähän: lähtökohtana on se, että on miehen tehtävä
1. pyytää treffeille
2. maksaa se lysti
ja naisen rooliksi jää
3. odottaa prinssiä
4. PROFIT
Näkeehän sen tekstistäkin. Nainen suvaitsee käyttää kallista aikaansa mieheen, miehen aika on aivan sama koska... en edes tiedä miksi. Miehen kanssa treffeille pääseminen ei ole (tietenkään, hullu ajatuskin) suuri kunnia, mutta miehelle on kunnia päästä naisen kanssa treffeille koska eihän mies muuten pyytäisi.
Eihän nainen ole enää pelkkä objekti? Eikö nainen voi ilahtua että mies kysyi treffeille vaan siihen tulee aikani on kallista, miehen on syytä maksaa tästä asenne päälle? Miksi nainen suostuu jos se on niin vaivalloista ja ikävää että hänen pitää saada korvaus siitä?
Ja selvennykseksi: ei minua häiritse olla maksumiehenä treffeilä, enemmän häiritsee ajatus siitä että nainen suostuisi mukaan vain pienen taloudellisen hyödyn vuoksi ja tietysti naimisiin mennessä kumuloituu.
Kun mies maksaa se pelaa työttömät luuserit ulos parisuhdepelistä. Sori vaan.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua sitä kahden euron kahvia maksaa, niin hän voi tuoda vaikka kimpun niittykukkia naiselle. Onhan siitä vaivaa, kun ensin pitää etsiä pelto, jossa niitä kasvaa, mutta ne ovat ilmaisia. Mielelläni kuulisin miehiltä, millä tavalla he haluavat hurmata mielenkiintoisen naisen ja nimenomaan ilmaiseksi.
Tässä jälleen perusoletus: miehen tehtävä on hurmata nainen, joko rahalla tai ilman.
No jos mies on naisesta kiinnostunut ja haluaa tavata tämän toisenkin kerran ja ehkä ihan puolisoksi asti, niin eikö siinä ole tarkoitus hurmata toinen? Miten sen kiinnostuksen saa heräämään? Siinä miehellä saa olla hyvät puhelahjat.
Naisen rooli on ainoastaan olla palkinto?
Naisen rooli on valita häntä itseään miellyttävä sopiva kumppani. Yleensä ihmiset pyrkivät antamaan itsestään hyvän kuvan treffeillä ja hakemaan niitä yhteisiä asioita ja mielenkiinnon kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua sitä kahden euron kahvia maksaa, niin hän voi tuoda vaikka kimpun niittykukkia naiselle. Onhan siitä vaivaa, kun ensin pitää etsiä pelto, jossa niitä kasvaa, mutta ne ovat ilmaisia. Mielelläni kuulisin miehiltä, millä tavalla he haluavat hurmata mielenkiintoisen naisen ja nimenomaan ilmaiseksi.
Tässä jälleen perusoletus: miehen tehtävä on hurmata nainen, joko rahalla tai ilman.
No jos mies on naisesta kiinnostunut ja haluaa tavata tämän toisenkin kerran ja ehkä ihan puolisoksi asti, niin eikö siinä ole tarkoitus hurmata toinen? Miten sen kiinnostuksen saa heräämään? Siinä miehellä saa olla hyvät puhelahjat.
Naisen rooli on ainoastaan olla palkinto?
Mikä palkinto? Jostakin se tutustuminen on aloitettava. Jos ei halua tutustua, niin miksi sitten vaivautua treffeille?
Naisten logiikan mukaan ilmaisen aterian ja elokuvan toivossa.
Ja kuka sitä ravintolareissua ja elokuvaa ehdottaa?
Nainen antaa miehelle luvan ehdottaa.
Jestas että sinä olet sekopää. Etkö sinä yhtään mieti mitä kirjoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähtökohtana siis
Miehen tulee tehdä naiseen lähtemätön vaikutus. Mikäs on naisen tapa tehdä itsestään tämän arvoinen?
Niin että sinä olet pyytänyt naisen treffeille ja et maksa kahvia ja naisen pitäisi sitten ilmeisesti tarjota sinulle jotain unohtumatonta?Kuule, jos sinä pyydät toista käyttämään kallisarvoista aikaansa sinuun, niin sinun tehtäväsi on pitää huoli siitä että aika ei ole mennyt hukkaan.
SINÄ olet pyytänyt toista käyttämään omaa aikaansa. Vai oletatko että kun nainen pääsee treffeille kanssasi se on suuri kunnia ja palkinto?
Tämä logiikka ei aukea. Miltä sinusta tuntuu? Oletko iloinen suostumusta ja pettynyt paketista? Vai ihan sama , ei voisi vähempää kiinnostaa? Jos viimeinen , niin miksi edes pyysit?
Avataan vähän: lähtökohtana on se, että on miehen tehtävä
1. pyytää treffeille
2. maksaa se lysti
ja naisen rooliksi jää
3. odottaa prinssiä
4. PROFIT
Näkeehän sen tekstistäkin. Nainen suvaitsee käyttää kallista aikaansa mieheen, miehen aika on aivan sama koska... en edes tiedä miksi. Miehen kanssa treffeille pääseminen ei ole (tietenkään, hullu ajatuskin) suuri kunnia, mutta miehelle on kunnia päästä naisen kanssa treffeille koska eihän mies muuten pyytäisi.
Eihän nainen ole enää pelkkä objekti? Eikö nainen voi ilahtua että mies kysyi treffeille vaan siihen tulee aikani on kallista, miehen on syytä maksaa tästä asenne päälle? Miksi nainen suostuu jos se on niin vaivalloista ja ikävää että hänen pitää saada korvaus siitä?
Ja selvennykseksi: ei minua häiritse olla maksumiehenä treffeilä, enemmän häiritsee ajatus siitä että nainen suostuisi mukaan vain pienen taloudellisen hyödyn vuoksi ja tietysti naimisiin mennessä kumuloituu.
Ei nainen suostukaan hyödyn vuoksi. Ja selvennykseksi, ei muakaan oikeastaan häiritsisi se, ettei mies maksa. Mutta se häiritsisi, jos maksamattomuuden taustalla on halu testailla ja pelailla pelejä ja oletus naisista hyödyn tavoittelijoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että pitää ihan osata hurmata nainen ja sitten pyytää treffeille ja maksaa ja vielä jutella treffeillä.K-A-M-A-L-A-A.
Sanoo se etuoikeutettu jonka ei tarvitse kuin odottaa kutsua (niitä riittää), päättää hyväksyykö kutsun (eihän nyt mitä tahansa), ja ilmestyy suht sjoissa paikalle.
Ai että kaikki naiset vaan ottaa vastaan joka päivä loputtomia treffikutsuja ja valkkaa niistä kyllä vai ei?
Vai onko se niin, että kun SINÄ miehenä olet tehnyt sen valinnan, että pyydät minua treffeille on minun naisena velvollisuus aina suostua lähtemään ja maksaa omat juomani ja viihdyttää sinua ja antaa vielä p* ettet sinä vaan löytyisi ja katkeroituisi?
Mun mielestä miehen kuuluu tarjota ja ei ole heti mentävä ravintolaan. Kahvilaan meno ekalla kerralla on hyvä ja toinenkin kerta voi olla ok. Sitten voi mennä vasta ravintolaan kun huomaa että kiinnostus vahvempaa. Useimmat miehet ovat tarjonneet mukisematta. Muutamia ollut ketkä maksanut vain omansa jopa kahvilassa. Ne treffit jäänyt aina ekoiksi ja viimeisiksi.
Tottakai sitten kun suhteessa ollaan niin ei tarvii miehen aina tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kaikki naiset vaan ottaa vastaan joka päivä loputtomia treffikutsuja ja valkkaa niistä kyllä vai ei?
Vai onko se niin, että kun SINÄ miehenä olet tehnyt sen valinnan, että pyydät minua treffeille on minun naisena velvollisuus aina suostua lähtemään ja maksaa omat juomani ja viihdyttää sinua ja antaa vielä p* ettet sinä vaan löytyisi ja katkeroituisi?
Joo näistä tulee mieleen eräs "helmi" joka pakit saatuaan suuttui ja sanoi "et sinä ole edes kaunis".
Joooo, ajatteli kai, että mun olisi pitänyt olla otettu kun pyysi treffeille. :D
Vastauksista huomaa etteivät puheet naisten maksullisuudesta ole tuulesta temmattuja.
Enemmistö vaatii että mies maksaa.
Ensin ajattelin että "kaikki naiset ovat maksullisia" olisi lähinnä meemi. Mutta tottahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on pari kertaa mies suuttunut siitä, kun olen halunnut maksaa omani. Toinen mies totesi veemäiseen sävyyn, että kyllä se on miehen tehtävä maksaa ja toinen oikein nolostui tarjoilijan tullessa, että kyllä hänellä on varaa maksaa ihan molemmat...
Minullekin on käynyt noin, että mies on vedonnut siihen, että kyllä hänellä on varaa maksaa... En tiedä kuvitteleeko jotkut miehet sitten, että nainen pitää köyhänä, jos haluaa maksaa osansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on näköjään jo katkeroitunut
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista huomaa etteivät puheet naisten maksullisuudesta ole tuulesta temmattuja.
Ensin ajattelin että "kaikki naiset ovat maksullisia" olisi lähinnä meemi. Mutta tottahan se on.
Sulla on nyt joku maksullisiin liittyvä fiksaatio ja ajattelutavan jyrkkyys päässäsi.
Mustavalkoisuus ja jyrkkyys on musta aina huonoja piirteitä ihmisisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähtökohtana siis
Sinä olet pyytänyt, joten pitää olla.Vai miksi sitten pyydät?Ihan sama asia jos pyydät ystävääsi käyttämään aikaansa johonkin sinun asiaan, niin pitäisikö sen ystävän olla otettu ja kiitollinen, että sinä pyydöt häntä käyttämään aikaansa sinuun?
Joo no olen kysynyt kaveriltani haluaako hän seuraa konserttiin. Bändi ei ollut aivan minun juttuni mutta oikeaa genreä kuitenkin. Näemme valitettavan harvoin koska "kiire" ja hän ilahtui ehdotuksesta. Tarjosi lonkeron keikalla.
Kumpi käytti aikaa kumpaan tuossa tapauksessa? Eikö treffeillä ole sama juttu? Siinä käytetään aikaa toisiinsa. Jos siitä pitää maksaa (tai toista kertaa ei tule) niin miksi suostua ensinkään?
Sinä kysyt kaverilta haluaako hän seurasi konserttiin, johon hän olisi jokatapauksessa menossa ja johon sinä ostat itse liput ei ole sama asia kuin että sinä pyydät joltain ihmistä käyttämään aikaansa semmoisen mitä hän ei olisi jokatapauksessa tekemässä.Ei tod.sama asia.
Noin sitä peliä pelataan.
Katsokaa nyt tilastoja. 1/5 varakkaimmat miehet pariutuvat lähes kaikki. 1/5 köyhimmistä miehistä vain puolet.
Raha ratkaisee.
Ekat treffit ovat eka testi. Onko mies halukas maksamaan naisesta "välirahaa", koska pimppi>pippeli? Jos ei ole, NEXT.
80-90% miehistä kiinnostaa naisia vain koska naiset tarvitsevat miestä lapsentekoon, ja koska pariutuminen tarjoaa heille korkeamman elintason. Verratkaapa naisten pariutumishalukkutta kolmen kympin korvilla vs parikymppisinä tai nelikymppisinä. Niinpä.
Naiset on ohjelmoitu kuppaamaan mieheltä resursseja seksuaalisuuden avulla. Naiset eivät ole muuttuneet miksikään tasa-arvoisiksi kumppaneiksi.
Tästä syystä pariutuminen on feminismissä tabu. Siitä ei saa puhua kokonaisuutena, koska kävisi ilmi että naiset ovatkin etuoikeutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Menet kylään. Sinulle tarjotaan siellä pullaa ja kahvia , kuten tapoihin kuuluu. Oletko siis kotiin tilattava mieshuo*ra?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on näköjään jo katkeroitunut
Osui ja upposi.Palstaul* ...iiiii ei keksi enää muita argumentteja.Hyvä hyvä...Yes🍻🥂🤣🤣🤣😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinä oletkin tarkoittanut niitä huippumallin näköisiä naisia. Ei tuota tapahdu meille tavallisille. Naiset tosin tietävät, että jos tahtoo jotain tiettyä, se pitää itse hommata tai joku muu nappaa sen. Muuten jää ilman.
Katso viesteistä kuinka paljon tässä ketjussa todetaan "mies kutsuu treffeille, naisen aika kallista, ole mies kiitollinen, miehen tehtävä maksaa koska hän pyytää treffeille"
Paljon on huippumalleja palstalla.
Ai Tämä treffeille pyytäminen ja kahvin tarjoaminen ja muut hyvät käytöstavat kohdistetaan vain huppumalleihin.Muita naisia ei tämä sitten koskekkaan.
No miksi sitten valitatte Tästä asiasta täällä tavis-naisten keskustelupalstalla, menkää valittamaan niille huippumalleille
Vierailija kirjoitti:
Noin sitä peliä pelataan.
Katsokaa nyt tilastoja. 1/5 varakkaimmat miehet pariutuvat lähes kaikki. 1/5 köyhimmistä miehistä vain puolet.
Raha ratkaisee.
Ekat treffit ovat eka testi. Onko mies halukas maksamaan naisesta "välirahaa", koska pimppi>pippeli? Jos ei ole, NEXT.
80-90% miehistä kiinnostaa naisia vain koska naiset tarvitsevat miestä lapsentekoon, ja koska pariutuminen tarjoaa heille korkeamman elintason. Verratkaapa naisten pariutumishalukkutta kolmen kympin korvilla vs parikymppisinä tai nelikymppisinä. Niinpä.
Naiset on ohjelmoitu kuppaamaan mieheltä resursseja seksuaalisuuden avulla. Naiset eivät ole muuttuneet miksikään tasa-arvoisiksi kumppaneiksi.
Tästä syystä pariutuminen on feminismissä tabu. Siitä ei saa puhua kokonaisuutena, koska kävisi ilmi että naiset ovatkin etuoikeutettuja.
Kaksikymppisillä naisilla on opinnot alussa eikä tietoa, mistä hän valmistuttuaan saa töitä. Kolmekymppinen on valmistunut ja vakityö on saatu. Siinä vaiheessa voi jo vakiintua. Miehet voi valita vaimon ylä- eikä alapäällä ja kiinnittää huomiota naisen koulutukseen ja ammattiin.
Nainen antaa miehelle luvan ehdottaa.