Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon teillä pienten lasten äideillä on vapaa-aikaa?

Vierailija
07.06.2019 |

Mitä teette vapaa-aikananne? Minulla vapaa aikaa osuu 1v8kk pojan äitinä aina silloin tällöin. Pian varmasti sitä on vähemmän, sillä meille syntyy toinen lapsi syksyllä.
Mutta kuinka paljon teillä on vapaa aikaa, ja miten vietätte sen? Itse tykkään vaikka käydä yksin lenkillä, syömässä tai vaikka jossain kuvassa tapahtumassa. Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
2/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aivan samanikäinen poika, ja syksyllä tulossa myös vauva! Omaa aikaa minulla on satunnaisesti, ja yleensä vietän sen ystävävien kanssa. Mies käy lätkämatseissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt 3,5v, omaa aikaa saan iltaisin kun hän menee nukkumaan. Teen omia juttujani, menen kävelylle, neulon, katson elokuvaa tai luen. Mies ottaa pojan välillä omiin touhuihinsa, silloin teen myös omia juttujani. Vauva-aikana sain myös tarpeeksi omaa aikaa, poika nukkui aika hyvin 11kk:n ikäisestä asti ja viihtyi itsekseen, kuten viihtyy vieläkin. Ensi vuonna sitten syntyy toinen, oma aika vähenee kyllä silloin.

Vierailija
4/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta kun lapsi on nukahtanut. Lapsi menee nukkumaan n. Klo 20-21 ja itse klo 1. :) eli ihan jees.

Vierailija
5/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haikelet vapaa-aikaa kun on pieni lapsi ja toinen tulossa.

Ruuhkavuosina perheessä ei  ole  vapaa-ajasta tietoakaan.

Se on kuitenkin sun ja miehesi oma valinta.

Älä siis koskaan valita vapaa-ajan puutteesta.

Vierailija
6/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ihan säännöllisesti on. Käyn tallilla muutaman kerran viikossa, nyt epäsäännöllisemmin, kun ei ole vuokrahevosta.

Vierailija
7/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti viikossa pari tuntia, jolloin käyn punttiksella. Ja tarpeen mukaan sit pidempään, miten nyt milloinkin sovitaan miehen kanssa hoitovuoroista.

Vierailija
8/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kuin itse haluan. Omalla ajalla käyn lenkillä, jääkiekkopeleissä, konserteissa, ystäviä tapaamassa jne. Mies tai isovanhemmat hoitavat lapsia sen aikaa kun olen poissa. 

Vierailija
9/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivinä 18 tuntia vuorokaudessa, viikonloppuisin 24 tuntia vuorokaudessa (olen töissä ma-pe 6h/pv). Vapaa-ajan vietän lasten ja miehen kanssa, tapaan ystäviä, lenkkeilen ja käyn tapahtumissa silloin tällöin. Sellaista perusarkea. 

Vierailija
10/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään säännöllistä vapaata ollut, mutta aina pystyin menemään kävelylle/jumpalle/näkemään kavereita kun huvitti. Myös vauva-aikana.

Nyt on vapaata taas paljonkin kun opiskelen ja teen etätöitä, vastaan omasta aikataulutuksesta ja lapset on koulussa+päiväkodissa. Ihanaa!

Vierailija
11/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin ennen nukkumaanmenoa tunti-pari, riippuen vähän kuinka lapsi nukahtaa. Omassa harrastuksessa olen käynyt kerran viikossa pari viikossa, parin-kolmen tunnin verran. Ja viikonloppuna tarpeen mukaan, menen lenkille, joskus leffaan. Kaupassakäynnin jälkeen saatan istua kahville tai jäätelölle.

Mies ottaa lapsen joskus omiin reissuihinsa ihan oma-aloitteisesti, niin saan olla rauhassa kotona.

Vierailija
12/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis puoliso?

Itselläni 6 lasta josta vanhin 10.v. Toki vapaa-aika on järjestely kysymys, mutta harrastan monenlaista ja saan järjestettyä aikaa harrastuksille. Tykkään käydä kursseilla harrastukseni parissa, mutta nyt kun nuorin on vielä pieni, en mene yön yli reissuille. Voin mennä esim. vkl pe 18- 21 la 9- 16, su. Kun nuorin on 2v, saatan käydä hotelli vkl harrastukseeni liittyen.

Arkena olen kotona lasten kanssa kun mies tekee pitkiä työpäiviä. Koen että pystyn harrastamaan liikuntaa/ käsitöitä/ leivontaa /puutarhaa ja monenlaista kotona lastenhoidon ohessa. Ystävilläni on pieniä lapsia joten tavataan paljon arkena. Jos haluan mennä syömään ystävien kanssa arkena, sovimme illasta vasta kun lapset nukkuu.

Meillä ei ole mummoloita tai tukiverkostoa. Ainoa mitä ei voida tehdä on puolison kanssa yhdessä harrastaminen. Toki siihenkin saa palkattua lastenvahdin, mutta ei sitä säännöllistä harrastamista ole vara palkallisen amman varassa harrastaa.

En koe arkea raskaaksi. Itse ajattelen että se helpottaa kun lapsella on leikkikaveria sisaruksista.

Vierailija
13/28 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saman ikäinen esikoinen ja myös syksyllä tulossa toinen!

Vapaa-aikaa on arkena silloin kun lapsi nukahtaa, eli noin klo 21 alkaen. Yleensä mennään itsekin nukkumaan viimeistään 22.30. Arkena mulle jää joskus myös aamuisin ennen töihin menoa noin 30min vapaa-aikaa, kun mies lähtee viemään poikaa hoitoon.

Vapaa-ajan teen käsitöitä ja katsotaan telkkaria/leffoja.

Erikseen sitten sovitaan jos on jommalla kummalla iltamenoja esim kavereiden kanssa. Näitä menoja ei ole yleensä ihan joka viikko.

Viikonloppuisin iltavapaan lisäksi on vapaata pojan päikkärit, eli noin 2-3 tuntia päivällä.

Noin parin kuukauden välein saan kokonaisen vuorokauden vapaata kun mies ottaa pojan mukaansa esim mökille jossa anoppi hoitoapuna. Tai jos mun vanhemmat ottavat pojan yöksi. Silloin käydään aina miehen kanssa ravintolassa syömässä, elokuvissa, jne.

Muuten nuo pitkät vapaat on hyviä siihen että ehdin kokeilla jotain isompia käsityöprojekteja.

Vierailija
14/28 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun moni ajattelee vapaa-ajan tarkoittavan lapsivapaata aikaa. Minä ainakin vietän valtaosan vapaa-ajastani perheeni parissa. Olen normaalissa päivätyössä, joten vapaa-aikaa ovat kaikki illat, viikonloput ja lomat.

Vierailija
15/28 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun moni ajattelee vapaa-ajan tarkoittavan lapsivapaata aikaa. Minä ainakin vietän valtaosan vapaa-ajastani perheeni parissa. Olen normaalissa päivätyössä, joten vapaa-aikaa ovat kaikki illat, viikonloput ja lomat.

Minä puolestani olen kotiäitinä, joten vapaa-ajalla tarkoitan aikaa ilman lapsia, hälytysvalmiutta ja vastuuta. Lapset 2 & 4.

Tuollaista lapsivapaata minulla on oikeastaan vain muutaman kerran vuodessa lasten ollessa yökylässä. Iltaisin saatan saada 1-2h omaa rauhaa jos lapset nukahtavat ajoissa mutta silloinkin olen heistä vastuussa ja jos joku itkee, niin minun on keskeytettävä hommani ja mentävä tyynnyttämään. Mitään kovaäänistä en voi tuolloin tehdä, enkä tietenkään lähteä lenkillekään. Aamuisin ehdin toisinaan juoda aamukahvit omassa rauhassani kun lapset syövät aamupalansa Pikku kakkosta katsoen olkkarissa (paha tapa mutta en aamu-unisena ole oppinut kestämään heti herättyäni sitä lapsista lähtevää hälinää). Toisinaan istun vessassa vähän tarpeettoman pitkään, jotta saisin hetken omaa rauhaa ja hoidettua vaikka jonkun lääkäriajan varaamisen (esim kesäkuussa meillä on vielä 6 neuvola-/lääkäri-/labrakäyntiä, joku kun sanoo ettei noita varata kuin kerran vuodessa).

Vierailija
16/28 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä kyllä tulkitsin, että tässä kysytään nimenomaan siitä lapsivapaasta ajasta.

Vierailija
17/28 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena silloin kun menen iltavuoroon, vuoro alkaa yhdeltä ja nuorimman vien hoitoon klo 10. Eli kuukaudessa noin 5-6 kertaa. Meillä on kaksi lasta, vanhin jo koulussa. Mies päivätöissä. Muuten ei vapaa-aikaa ole ilman lapsia, arkivapaat olen yksin nuorimman kanssa laitettuani ensin vanhemman kouluun. Johtuen mun työstä ei mulle vapaa-aikaa riitä, vanhemmalla lapsella on iltaharrastus johon on kuskausta yms. Mies kyllä harrastaa 2-3 kertaa viikossa. Näin on menty kohta 10 vuotta ja mä olen uupunut. Minkäs teet. Joskus mielessä pyörii ero ja vuoroviikot jolloin mullekin tulisi omaa aikaa. Ehkä tää helpottaa kun nuorinkin menee kouluun?

Vierailija
18/28 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä sitä saivarrellaan.

Minusta vapaa-aika on aikaa jolloin ei ole töitä, eikä kotitöitä.

Vierailija
19/28 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan vapaa-aikaa. Lapset jo lukiossa. Koko ajan on töitä tai kodin/mökin töitä.

Vierailija
20/28 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä omaa aikaa, vähän pakko ollakkin, että saan esim. hevoset ajettua ym. Lapset 3v ja 7v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme