Alkion tuoresiirto tehty!! Toka kerta..
Antakaa kaikki vinkit, miten voida mahd hyvin nämä piinaviikot.
Lääkäri sanoi iloisesti, että no niin, olet nyt sitten raskaana! Itse pelottaa 🤔😣 taustalla kemiallisia raskauksia...
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kemiallinen raskaus?
Kemiallinen raskaus, siinä raskaustesti näyttää plussaa, ja luulet että olet raskaana.
Asia tarkistetaan lapsettomuushoidon takia klinikalla verikokeella, ja hcg-arvo on noussut, niin että se näyttää plussaa, mutta vain liian vähän, että raskaus olisi normaali. 😦
Hedelmöittyminen ja kiinnittyminenkin on siis tapahtunut, mutta RV 5/6 eli ihan parin ekan viikon aikana raskaus keskeytyy 😭
Kaksi kertaa olen jo läpikäynyt tämän, ihan kauheaa😭
Ei pidä paikkaansa. Kemiallinen raskaus ei ole sama kuin varhainen keskenmeno. Kemiallisessa raskaudessa alkio yrittää kiinnittyä, mutta se ei onnistu. Kiinnittymisyritys riittää kuitenkin aikaansaamaan pienen nousun raskaushormonin määrässä, mikä näkyy herkimmissä testeissä, vaikkei raskaus ole alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä, toivottavasti saat toivomasi lapsen! Mä ehkä yrittäisin tuossa tilanteessa uppoutua vapaa-ajalla vaikka johonkin Netflix-sarjaan tai hyvään kirjaan, jotta aika kuluis mahdollisimman nopeasti. :)
Kiitos! Juuri näin. Lääkäri oli niin ihana kun iloisesti sanoi että nyt olet sitten raskaana, että älä murehdi.
Ap
Lääkäri oli ihanasti väärässä. Raskaana olet vasta kun alkio on kiinnittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä, toivottavasti saat toivomasi lapsen! Mä ehkä yrittäisin tuossa tilanteessa uppoutua vapaa-ajalla vaikka johonkin Netflix-sarjaan tai hyvään kirjaan, jotta aika kuluis mahdollisimman nopeasti. :)
Kiitos! Juuri näin. Lääkäri oli niin ihana kun iloisesti sanoi että nyt olet sitten raskaana, että älä murehdi.
Ap
Lääkäri oli ihanasti väärässä. Raskaana olet vasta kun alkio on kiinnittynyt.
Sinä ja edellinen kirjoittaja:
Joo, itsekin ajattelin näin ensin että ei kiinnity, mutta lääkäri on yksi parhaista lapsettomuuslääkäreista, ja sanoi että kiinnittyminen on tapahtunut molemmilla kerroilla, mutta se ei syystä tai toisesta kestä.
Tosi outo tapa sulla kirjoittaa toisen lapsettomuudesta ”ihanasta väärässä” eikö tälläiset typerät kommentit kannattais jättää ihan kokonaan kirjoittamatta?
Ap
Sinuna en olisi huolissani kivusta, vuodosta vasta. Minulla oli menkkakiputuntemuksia parina päivänä ennen kuin plussasin. Pidän sinulle peukkuja!
Mulla ei ollut mitään oireita muuta kuin vasta kaksi viikkoa raskaustestin jälkeen. Silloin oireena väsymys ja kuvotus ja päänsärky. Jossain vaiheessa aloin käydä kerran yössä vessassa ja se jatkui joka yö raskauden loppuun asti.
Neuvoksi sanoisin, että muista ottaa lääkkeet säännöllisesti.
Ja sille joka 2xIVF saanut vain 3 alkiota niin jos nyt lasta ei tule niin suosittelen kolmannelle kerralle pyytämään lahjamunasolut ellei tilillä satu olemaan 10000-20000€ tulevia hoitoja varten säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna en olisi huolissani kivusta, vuodosta vasta. Minulla oli menkkakiputuntemuksia parina päivänä ennen kuin plussasin. Pidän sinulle peukkuja!
Kiitos hirmuisesti sulle!
Eilisen yön 3minuutin polttavan kivun jälkeen mitään kipua tai vuotoja ei ole tänään ollut.
Vatsa on hieman kovettunut ikäänkuin ulospäin työntynyt.
Kaksi Clearblue viikkonäytöllistä polttelee laukussa 😱
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut mitään oireita muuta kuin vasta kaksi viikkoa raskaustestin jälkeen. Silloin oireena väsymys ja kuvotus ja päänsärky. Jossain vaiheessa aloin käydä kerran yössä vessassa ja se jatkui joka yö raskauden loppuun asti.
Neuvoksi sanoisin, että muista ottaa lääkkeet säännöllisesti.
Ja sille joka 2xIVF saanut vain 3 alkiota niin jos nyt lasta ei tule niin suosittelen kolmannelle kerralle pyytämään lahjamunasolut ellei tilillä satu olemaan 10000-20000€ tulevia hoitoja varten säästössä.
Hei, tosi tärkeä tuo sinun kommentti lahjamunasoluista.
Miten lahjamunasolut toimii pääkaupunkiseudulla, yksityisellä? Jonotus kuinka pitkä, entä hinta?
En tiedä, mutta uskon että tehtäisiin 4-5 IVF omilla soluilla ensin. Tutkimuksen mukaan 6:ssa IVFssä voi onnistua hyvinkin.
Meille tuli ekassa vain 3 solua (1 tuoresiirto 2 PAS kemiallinen)
Ja tässä vain kaksi tervettä siirtoon sopivaa solua. (Kokonaismäärä paljon enemmän, mutta kuukahtivat😵)
Kuulisin mielellään lahjamunasoluhoidoista.
Ap
Tässähän alkaa itsekin jännittää niitä testituloksia ap:n mukana :) Pidän peukkuja!
Minä luulen, että luget aiheuttuvat minulla ne oireet, mutta raskausoireina niitä pidin... viisi päivää siirrosta niin naama lehahti täyteen ihottumaa/allergiappylää ja valvoin ensimmäisen yön, koska ei nukuttanut. Sen yhden ainoan kerran palelin tuolloin. Alkion kiinnittyminen ajoittui tuohon. Koko alkuraskauden kärsin pahasta unettomuudesta... valvoin käytännössä ensimmäiset kaksi viikkoa :) raskaustestin tein lopulta, kun pinna ei kestänyt, kun aikaa oli kulunut 9.5 päivää (alkio oli siirrettäessä 3 päivän ikäinen) eli silloin oli menossa vasta raskausviikko 3+5 ja tiesin olevani raskaana... olisin ollut todella yllättynyt jos en raskaana olisi ollut.
Tsemppiä piinailuun!
miten sä maltat 😅😅 Mä aloitan testailut jo dpo 7. Jos olisin sinä niin tekisin nyt heti sen testin 😆 ei ne uudet nyt maksa kuin kympin.
Meillä lapsettomuutta 2.5v ja joka kuukausi olen aloittanut viim. dpo 8
Vierailija kirjoitti:
Tässähän alkaa itsekin jännittää niitä testituloksia ap:n mukana :) Pidän peukkuja!
Ihana, kiitoksia sinulle kovasti!
Kyllä tässä henkistä vahvuutta tarvitaan, rankkaa on, henkisesti ja fyysisesti. Sekä lisäksi ymmärtäen että lapsen odotus sekä kasvatus on pitkä tie, eikä lapsi aina välttämättä ole terve. Kyllä erittäin nöyräksi vetää.
Paljon on ihan lähipiirissä pareja, jotka ovat avoimesti kertoneet että ”lapsi tuli kuin vahingossa” tai että ”kerran yrittivät niin eivät uskoneet että niin nopeasti” Olen ollut hiljaa, ja niellyt kyyneleeni.
Toki toisen onni ei ole millään tavalla meiltä pois, mutta yksinäinen on ollut vuosi piikkien ja pistosten kanssa... joten myös itse rukoilen voimaa ja onnistumista. Tämä on puolisollekaan äärimmäisen rankkaa. Ihana mies, lapsettomuus ei arvoaan vähennä, muut ympärillä tulevat isiksi, toivoisin samaa onnea myös hänelle.....💓
Ap
On tätä maailma mennyt kyllä kummalliseksi 🙄
Vierailija kirjoitti:
miten sä maltat 😅😅 Mä aloitan testailut jo dpo 7. Jos olisin sinä niin tekisin nyt heti sen testin 😆 ei ne uudet nyt maksa kuin kympin.
Meillä lapsettomuutta 2.5v ja joka kuukausi olen aloittanut viim. dpo 8
Tämä kokenut lapsettomuuslääkäri määräsi että ei testailuja ennen aikojaan, että HCG-mittaukseen PP 13! 😁 Olen vain noudattanut hänen ohjeitaan.
Rahaa on nyt palanut jo 10.000e, kaikki tutkimukset tehty, mitään ”vikaa” ei kummastakaan löydy.
Onnistuitteko te? Vai onko hoidot kesken?
Ap
Mitä jos se on plussa, mutta taas tuo kemiallinen? Miten kemiallisen voi estää??
ap, meillä kävi niin, että 2v olimme ilman ehkäisyä "saa tulla jos on tullakseen" joka kuukausi toivoin ja haaveilin että todellakin tulisi. No, tuli. Iloisia olimme raskaudesta. Kunnes päästiin rakenneultraan, vauva todettiin niin sairaaksi, että ei olisi välttämättä selvinnyt loppuun saakka, jos olisi niin synnyttyään olisi ollut syvä kehitysvamma, päätimme keskeyttää raskauden. Ehdin olla rv 23 saakka raskaana. Tämän jälkeen vielä yli 2v lapsettomuus
Kaikki ei todellakaan aina mene niinkuin suunnittelee :(
Ensin vuosien odottelu ja sitten vielä jännitys onko lapsi terve, eipä sitä osannut edes ajatella ettei meille tulekkaan vauvaa, nyt alkaa näyttämään siltä, että meille ei tosiaan tule lasta. Mies ei tahdo hoitoihin ja onhan ne rankkoja, kumpi nyt sitten rankempaa, lapsettomuus ja epätietoisuus vai ne hoidot, kaipa hän pelkää että selviää vika hänessä.
Tsemppiä sulle, pidän täällä peukkuja
Kiitos, olet ihana kun jaoit elämästänne, ja voin vain kuvitella miten kauheaa on ollut tuo raskauden keskeyttäminen. 😭😢
Kannustaisin miestäsi vielä hoitoon, kerran asia on sinulle tärkeä! Hyvään hoitoon pääsee nopeastikin. Ja vaikka miehessä olisi ”vika” eli ei liikkuvia siittiöitä, niin lääketiede on ihmeellinen, siittiöitä pystyvät ottamaan vaikka kivespussista.
Hoidot ovat tosi kehittyneet, mutta kuten meidän tapauksessa, siirrot ei onnistu😕 30-40% onnistuu
Ap
Kyllä se tuon enkelivauvan jälkeen on ollut jotenkin äärimmäisen rankkaa ettei tule raskaaksi. Synnytyksen jälkeen olin aivan rikki kun sanottiin, että 3-6kk pitäisi odottaa ennenkuin yrittää uutta raskautta, jälkitarkastuksessa annettiin kuitenkin lupa yrittää jo. Nyt tuo 3-6kk tuntui ihan mitättömältä näin yli 2v tapahtuneesta.
Alkuun tuli haamuviivoja testeihin, mutta nyt en ole saanut niitäkään. Kaipa se stressi ja pelkokin vaikeuttaa raskaaksituloa, entä jos käy samalla tavalla.
Kyllä tämä vaan voi niin vaikeaa olla :( ikääkin tulee kokoajan lisää. Pahin pelko että ehtii tulla liikaa ja sitten ei enää iänkään puolesta voi saada lapsia
Pakko jäädä seuraamaan, kerro ap sitten kuinka kävi, pidän peukkuja. :)
Apua, juuri eilen kerroin että vatsakipuja ei ole ollut.
Viime yönä heräsin klo 01:30 valtavaan polttavaan alavatsakipuun (menkkamainen) joka kesti n. 3min. Polttava kova kipu joka veti jalat, reidet ja pohkeetkin ihan veteläksi.
Kipu loppui kuin seinään, vuotoa ei ole, ja jatkoin nukkumista. Nyt on PP 12 🤔🤔
Vielä pitäisi yksi yö sinnitellä testiin! 😵😵😵😵😵