Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkion tuoresiirto tehty!! Toka kerta..

Vierailija
07.06.2019 |

Antakaa kaikki vinkit, miten voida mahd hyvin nämä piinaviikot.

Lääkäri sanoi iloisesti, että no niin, olet nyt sitten raskaana! Itse pelottaa 🤔😣 taustalla kemiallisia raskauksia...

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/135 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Toiv saat vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä näistä mitään

Vierailija
4/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt PP 11 menossa

Rinnat hieman arat tai tiiviit

Menkat eivät olet alkaneet

Vatsakipuja ei ole

Aiemmassa tuoresiirrossa (joka oli nega) menkkakivut alkoivat selvästi jo PP 7/8 ja vuoto PP 11

Voisiko tämä oireettomuus enteillä hyvää?

Rukoilen kädet ristissä meille lasta!

Ap

Vierailija
5/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testipäivä on PP 13!

Kemiallisia raskauksia ollut, pelottaa.

Vierailija
6/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kemiallinen raskaus?

Vierailija
7/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Pidän sulle kauheasti peukkuja :)

Vierailija
8/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kemiallinen raskaus?

Kemiallinen raskaus, siinä raskaustesti näyttää plussaa, ja luulet että olet raskaana.

Asia tarkistetaan lapsettomuushoidon takia klinikalla verikokeella, ja hcg-arvo on noussut, niin että se näyttää plussaa, mutta vain liian vähän, että raskaus olisi normaali. 😦

Hedelmöittyminen ja kiinnittyminenkin on siis tapahtunut, mutta RV 5/6 eli ihan parin ekan viikon aikana raskaus keskeytyy 😭

Kaksi kertaa olen jo läpikäynyt tämän, ihan kauheaa😭

Vierailija
9/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onnea matkaan!

Vierailija
10/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Pidän sulle kauheasti peukkuja :)

Kiitos kovasti 🙏

Ihmismieli on ihmeellinen, vaikka pettymyksiä ollut, sitä jaksaa uskoa että josko NYT on meidän vuoro hymyillä, iloita.

Luen mielelläni vastaavia kokemuksia. Millaisia alkuraskauden oireita teillä on ollut?

Vierailija
11/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Onnea matkaan!

Kiitos, ihana!!

Vierailija
12/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoresiirroissa pitäisi olla parempi prosentti

Vierailija
13/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, toivottavasti saat toivomasi lapsen! Mä ehkä yrittäisin tuossa tilanteessa uppoutua vapaa-ajalla vaikka johonkin Netflix-sarjaan tai hyvään kirjaan, jotta aika kuluis mahdollisimman nopeasti. :)

Vierailija
14/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan kovasti! Minä olen juuri raskaana viikolla 18 toisesta alkionsiirrosta. Ekasta sain keskenmenon viikolla 7. En oikein osaa vielä luottaa, että tästä meille vauvaa saadaan, sikiö potkii kyllä kovasti. Rakenne ultra parin viikon päästä, ehkä sen jälkeen alkaa jo hieman uskoa että tämä voi onnistuakin. Toivon niin, että tekin onnistutte, ei ole helppo tie tämä.

Itse jotenkin yllätyin silloin, että ei se huolehtiminen ja pelko todellakaan lopu siihen plussaan raskaustestissä, eikä edes varhaisultraan tai np-ultraan. Tietynlainen huolihan toki omasta lapsesta varmasti aina on, mutta tarkoitan ennemminkin pelkoa omasta lapsettomuudesta ja lapsettomaksi jäämisestä.

Vierailija
15/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan kovasti! Minä olen juuri raskaana viikolla 18 toisesta alkionsiirrosta. Ekasta sain keskenmenon viikolla 7. En oikein osaa vielä luottaa, että tästä meille vauvaa saadaan, sikiö potkii kyllä kovasti. Rakenne ultra parin viikon päästä, ehkä sen jälkeen alkaa jo hieman uskoa että tämä voi onnistuakin. Toivon niin, että tekin onnistutte, ei ole helppo tie tämä.

Itse jotenkin yllätyin silloin, että ei se huolehtiminen ja pelko todellakaan lopu siihen plussaan raskaustestissä, eikä edes varhaisultraan tai np-ultraan. Tietynlainen huolihan toki omasta lapsesta varmasti aina on, mutta tarkoitan ennemminkin pelkoa omasta lapsettomuudesta ja lapsettomaksi jäämisestä.

Ihana kun te onnistuitte🙏🙏🙏🙏

Voitko kertoa mitään noista oireista?

Kemiallisissa joissa HCG vain noin 70, oli ainoa oire että menkat ei alkaneet, maha pullukka, ja rinnat arat.

Nyt ei ole oikein mitään oireita. Nälkä vaikka juuri on syönyt. Tiedän tämän odottamisen, koko ajan yhtä piinailua, varmasti myös raskauden aikana.

Teittekö IVFn/ Passin heti tuon ikävän keskenmenon jälkeen?

Ihanaa, iloinen puolestasi.

Ap

Vierailija
16/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, toivottavasti saat toivomasi lapsen! Mä ehkä yrittäisin tuossa tilanteessa uppoutua vapaa-ajalla vaikka johonkin Netflix-sarjaan tai hyvään kirjaan, jotta aika kuluis mahdollisimman nopeasti. :)

Kiitos! Juuri näin. Lääkäri oli niin ihana kun iloisesti sanoi että nyt olet sitten raskaana, että älä murehdi.

Ap

Vierailija
17/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaan tapaan kuin muutenkin voidaan hyvin: huolehtimalla levosta ja liikunnasta, syömällä terveellistä ruokaa, nukkumalla riittävästi, huolehtimalla sosiaalisista ja suhteista ja tekemällä iloa tuottavia asioita.

Vierailija
18/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemiallisissa joissa HCG vain noin 70, oli ainoa oire että menkat ei alkaneet, maha pullukka, ja rinnat arat.

Nyt ei ole oikein mitään oireita. Nälkä vaikka juuri on syönyt. Tiedän tämän odottamisen, koko ajan yhtä piinailua, varmasti myös raskauden aikana.

Ap

Oireita ei hirveesti ollut, mutta yksi mikä tuli molemmilla kerroilla oli hirveä pissahätä kokoajan. Mulla oli punktion jälkeen munasarjat turvoksissa, painavat virtsarakkoa ja siksi pissattaa. Sitten se helpotti hetkeksi ja lähempänä testipäivää tuli takaisin, eli munasarjojen turvotus alkoi laskea ja sitten kun raskaushormooni alka nousta, ne voi innostua ja turvota uudelleen. Tuo oli nimenomaa se, mistä nyt toisrlla kertaa arvasin että raskaana saattaisin olla. Myös rinnat oli jonkun verran turvoksissa, mutta niin mulla on kyllä aina ennen menkkojenkin alkua niin se ei ollut niin selkeä oire.

Uutta ivf- hoitoa meillä yritettiin heti ensimmäiseen kunnon kiertoon keskenmenon jälkeen, mutta siinä oli erinäisisä mutkia matkassa lääkityksen kanssa ja sitten tuli joulun pyhät tielle, joten meni ainakin kaksi kiertoa ennenkuin onnistui edes tehdä uusi punktio ja siirto. Ekasta hoidosta saatiin vain yksi hyvä alkio, joten siksi piti tehdä kokonaan uusi ivf. Nyt saatin onneksi tämän masussa olevan lisäksi yksi pakkaseenkin, vaikka aika vähänhän sekin on.

Vierailija
19/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oireita ei hirveesti ollut, mutta yksi mikä tuli molemmilla kerroilla oli hirveä pissahätä kokoajan. Mulla oli punktion jälkeen munasarjat turvoksissa, painavat virtsarakkoa ja siksi pissattaa. Sitten se helpotti hetkeksi ja lähempänä testipäivää tuli takaisin, eli munasarjojen turvotus alkoi laskea ja sitten kun raskaushormooni alka nousta, ne voi innostua ja turvota uudelleen. Tuo oli nimenomaa se, mistä nyt toisrlla kertaa arvasin että raskaana saattaisin olla. Myös rinnat oli jonkun verran turvoksissa, mutta niin mulla on kyllä aina ennen menkkojenkin alkua niin se ei ollut niin selkeä oire.

Uutta ivf- hoitoa meillä yritettiin heti ensimmäiseen kunnon kiertoon keskenmenon jälkeen, mutta siinä oli erinäisisä mutkia matkassa lääkityksen kanssa ja sitten tuli joulun pyhät tielle, joten meni ainakin kaksi kiertoa ennenkuin onnistui edes tehdä uusi punktio ja siirto. Ekasta hoidosta saatiin vain yksi hyvä alkio, joten siksi piti tehdä kokonaan uusi ivf. Nyt saatin onneksi tämän masussa olevan lisäksi yksi pakkaseenkin, vaikka aika vähänhän sekin on.

Eli hyvinsamantapaisia tuntemuksia, minulla maha pönäkkä/ kovettunut alavatsasta. Rinnat hieman arat/ turpeat mutta ei varsinaisesti kipeät. Kunpa meillä olisi myös positiivinen ja myös normaali HCG nousu.

Odotan vielä 2 yötä ennen kuin testaan. Mikä olisi normaali HCG-arvo tähän PP 13/ 14 ajankohdalle?

Ap

Vierailija
20/135 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaan tapaan kuin muutenkin voidaan hyvin: huolehtimalla levosta ja liikunnasta, syömällä terveellistä ruokaa, nukkumalla riittävästi, huolehtimalla sosiaalisista ja suhteista ja tekemällä iloa tuottavia asioita.

Kiitos!!

Näitä olenkin tehnyt. 😊👌

Tuon IVF punktion ja siirron jälkeen 2 viikkoa saa vain kävellä 😏 eli liikunta on lähes olematonta.

PAS-siirroissa sitten pystyy hyvin liikkumaan kun kasvatellaan vain limakalvoa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi