Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
101/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä täältä, uups en sanokaan että mistä. Meilläpäin tuo on ihan normaalia esileikkiä ennen kunnon su ku rut saus ta.

Vierailija
102/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kurjalta tuntuu tuo, että kukaan muu ei tee kotitöitä kuin aloittaja. Miksi niin moni takertuu tuohon suihkujuttuun, vaikka oli monia sellaisia asioita, joita tuskin moni nainen hyväksyisi ydinperheessä.

Ydinperheen äiti tekee kaikki kotityöt, mies ja tytär makoilevat sohvalla ja hipsuttelevat toisiaan. Tämä on ihan ok äidille?

Tytär ja isä menevät suihkuun keskenään, isä ei mene suihkuun äidin kanssa, ainoastaan tyttären. Tämä on ihan ok äidille?

Isä ja tytär osoittavat huomiota vain toisilleen ja eivät puhu äidille. Tämä on äidille ihan ok?

Teini-ikäisellä tytöllä ei ole ystäviä, vaan paras ystävä on isänsä. Toistaa (kuin pikkulapsi) isi, isi, isi. Kato isi...tämä on äidille ihan ok. Jne...

Älkää viitsisi naurattaa, kukaan normaali ydinperheen äiti ei katsoisi moista toimintaa mieheltään ja tyttäreltäån kotonaan.

Eikä tarvitse katsoa uusperheessäkään.

Turha on aloittajaa mollata. Ikävä kyllä tuollainen käytös on monesti yleistä, kun isä potee syyllisyyttä ja hyvittelee eroa.

Olen mummo ja minulla on myös 16-vuotias lapsenlapsi, tyttö, toki muitakin. Vanhemmat ovat eronneet. Ei ole lainkaan tällaista meininkiä, vaikka hyvät välit isään onkin. Tyttö on jo täysi nainen ulkoisesti ja on ollut poikaystäväkin 15-vuotiaasta. Hänen kanssaan paijataan ja hipsutellaan. ☺

Joten kyllä tuo isän ja tyttären käytös oudolta tuntuu mummon mielestä, en ymmärrä miksei täällä joidenkin äitien. 😮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuollaiset normaaliuden puolesta puhujat. Normaalius ei ole mikään tavoite elämässä johon pitäisi pyrkiä. Lähinnä alhaisen älykkyyden yksilöt pyrkivät siihen, lauma eläimiä kun ovat.

Vierailija
104/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.Oletko yrittänyt luoda tyttöön mitään suhdetta?Käyneet vaikka shoppailemassa ja syömässä yms.?

Vierailija
105/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Lisään vielä että luonteeltaan tyttö on itseään täynnä ollut aina, sanoi jo 10 vuotiaana, että kaikki rakastavat häntä koulussa ja hän saa valita kenet pojan haluaa. No, hän on pari kertaa nyt 16 vuotiaaksi päästyään seurustellut pari kertaa, mutta tullut jätetyksi. Hän on käynyt myös koulupsykologilla henkisten ongelmien vuoksi, mitä mm. tämä meidän uusioperhe hänelle aiheuttaa. Olen miettinyt, onko siinä syy, että mies haluaa antaa KAIKEN huomionsa tälle tyttärelle, ja on hänelle kaikesta mielikielin. Minä myöskään en saisi osoittaa miehen mielestä mitään negatiivisia tunteita tätä tyttöä kohtaan saatikka kieltää tai komentaa tätä.  Tämä tyttö ei tee mitään kotitöitä, häneltä ei  vaadita mitään. Pelkästään hymyillään ja ollaan ihania hänelle, mutta minut voikin sitten unohtaa kokonaan. Olen asiasta todella surullinen ja loukkaantunut, enkä halua yleensä tämän "kaksikon" kanssa olla juurikaan edes samassa huoneessa, koska en kestä katsella tätä isän ja tyttären parisuhdeleikkiä, näin karkeasti sanottuna.

Kyllä te ootte kovia tässä keskustelussa kun olette teinin viimeisen turvan viemässä.

Teinillä vähän ongelmia ja aikuiset naiset ajattelee vaan itseään.

Haitallista tuo on teininkin kehitykselle. Ei hän myöskään saa hyvää parisuhdemallia.

Vierailija
106/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on pakko pysyä tässä suhteessa? Miksi? Rahoittajan häipyminen ahdistaa?

Vierailija
107/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kurjalta tuntuu tuo, että kukaan muu ei tee kotitöitä kuin aloittaja. Miksi niin moni takertuu tuohon suihkujuttuun, vaikka oli monia sellaisia asioita, joita tuskin moni nainen hyväksyisi ydinperheessä.

Ydinperheen äiti tekee kaikki kotityöt, mies ja tytär makoilevat sohvalla ja hipsuttelevat toisiaan. Tämä on ihan ok äidille?

Tytär ja isä menevät suihkuun keskenään, isä ei mene suihkuun äidin kanssa, ainoastaan tyttären. Tämä on ihan ok äidille?

Isä ja tytär osoittavat huomiota vain toisilleen ja eivät puhu äidille. Tämä on äidille ihan ok?

Teini-ikäisellä tytöllä ei ole ystäviä, vaan paras ystävä on isänsä. Toistaa (kuin pikkulapsi) isi, isi, isi. Kato isi...tämä on äidille ihan ok. Jne...

Älkää viitsisi naurattaa, kukaan normaali ydinperheen äiti ei katsoisi moista toimintaa mieheltään ja tyttäreltäån kotonaan.

Eikä tarvitse katsoa uusperheessäkään.

Turha on aloittajaa mollata. Ikävä kyllä tuollainen käytös on monesti yleistä, kun isä potee syyllisyyttä ja hyvittelee eroa.

Olen mummo ja minulla on myös 16-vuotias lapsenlapsi, tyttö, toki muitakin. Vanhemmat ovat eronneet. Ei ole lainkaan tällaista meininkiä, vaikka hyvät välit isään onkin. Tyttö on jo täysi nainen ulkoisesti ja on ollut poikaystäväkin 15-vuotiaasta. Hänen kanssaan paijataan ja hipsutellaan. ☺

Joten kyllä tuo isän ja tyttären käytös oudolta tuntuu mummon mielestä, en ymmärrä miksei täällä joidenkin äitien. 😮

Kiitos hyvästä kommentista. Tuo olikin pointti mitä en ole edes osannut ajatella, että tosiaan eihän kukaan ydinperheenkään äiti sietäisi tälläistä. Kotitöitä mies tekee välillä, tiskaa astioita jne. Lapsista ei tee kukaan mitään ka kyllä minä 90 % teen kaikesta. Senkin sietäisin jos kokisin kunnioitusta ja rakkautta ja lämpöä.

Vierailija
108/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Lisään vielä että luonteeltaan tyttö on itseään täynnä ollut aina, sanoi jo 10 vuotiaana, että kaikki rakastavat häntä koulussa ja hän saa valita kenet pojan haluaa. No, hän on pari kertaa nyt 16 vuotiaaksi päästyään seurustellut pari kertaa, mutta tullut jätetyksi. Hän on käynyt myös koulupsykologilla henkisten ongelmien vuoksi, mitä mm. tämä meidän uusioperhe hänelle aiheuttaa. Olen miettinyt, onko siinä syy, että mies haluaa antaa KAIKEN huomionsa tälle tyttärelle, ja on hänelle kaikesta mielikielin. Minä myöskään en saisi osoittaa miehen mielestä mitään negatiivisia tunteita tätä tyttöä kohtaan saatikka kieltää tai komentaa tätä.  Tämä tyttö ei tee mitään kotitöitä, häneltä ei  vaadita mitään. Pelkästään hymyillään ja ollaan ihania hänelle, mutta minut voikin sitten unohtaa kokonaan. Olen asiasta todella surullinen ja loukkaantunut, enkä halua yleensä tämän "kaksikon" kanssa olla juurikaan edes samassa huoneessa, koska en kestä katsella tätä isän ja tyttären parisuhdeleikkiä, näin karkeasti sanottuna.

Kyllä te ootte kovia tässä keskustelussa kun olette teinin viimeisen turvan viemässä.

Haitallista tuo on teininkin kehitykselle. Ei hän myöskään saa hyvää parisuhdemallia.

Hyvä parisuhdemalli tulee vain omista vanhemmista, ei uusperheistä.

Vierailija
109/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan harjoitetaan ihan ilmiselvää insestiä ja ap:n suurin ongelma on se, ettei mies osoita huomiota hänelle? Huh, huh! Kuulostaa todella sairaalta käydä 16-vuotiaana oman isän kanssa saunassa ja suihkuttelemassa. Kyllä tuollaisen pitäisi jäädä ihan luonnostaan ja luonnollisesti pois siinä vaiheessa, kun ensimmäiset murrosiän merkit astuvat kuvioon.

Vierailija
110/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse rahan takia tässä suhteessa pysyä eikä ole yhteisiä lapsiakaan. Eniten ajattelen omia lapsiani, he ovat jo yhden eron kokeneet ja ovat kiintyneet tähän uusperheeseen. En haluaisi heille tuottaa uutta pettymystä ja sitä että heidän mielestä kivat ja tärkeät ihmiset häipyy elämästä.

Vierailija
111/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Hyvä parisuhdemalli tulee vain omista vanhemmista, ei uusperheistä.

On sillä kuitenkin merkitystä, miten omat vanhemmat kohtelevat muita ihmisiä.

Vierailija
112/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse rahan takia tässä suhteessa pysyä eikä ole yhteisiä lapsiakaan. Eniten ajattelen omia lapsiani, he ovat jo yhden eron kokeneet ja ovat kiintyneet tähän uusperheeseen. En haluaisi heille tuottaa uutta pettymystä ja sitä että heidän mielestä kivat ja tärkeät ihmiset häipyy elämästä.

Eikö sun lapset sitten ihmettele miehen käytöstä? Eikö ne huomaa, miten sulle ei edes puhuta? Tai miten mies antaa huomiota lähinnä yhdelle perheenjäsenelle?

Vierailija
113/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun lapset sitten ihmettele miehen käytöstä? Eikö ne huomaa, miten sulle ei edes puhuta? Tai miten mies antaa huomiota lähinnä yhdelle perheenjäsenelle?

Ei provossa huomioida tällaisia pikkuseikkoja.

Vierailija
114/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap änkeää sinne saunaan mukaan ja sanoo että nyt on mun ja isän saunahetki, lähde menemään. Kannattaa katsoa seisokki.

Sitten vaan ap paasaa kuinka luonnotonta koko touhu on. Jos mies suuttuu, ala huutaa takaisin. Kerro kaikki miltä tuntuu, mielellään niin kovaa että teinikin sen kuulee.

Ja jos äijällä todella on se seisokki tyttärensä kanssa, niin teet selväksi molemmille että kyseessä on rikos ja että otat yhteyttä lastensuojeluun.

Mutta koska kyseessä on provo tai nössö muija, mitään ei tapahdu. Paitsi jos ap keksii jatkoa. Sitä odotellessa.

Jäikö terveystiedon ja biologian tunnit käymättä? Erektio ei ole sama asia kuin kiihottuminen. Minullakin seisoo saunassa, koska lämpö parantaa verenkiertoa, vaikka saunassa ei mitään seksuaalista tapahdu kuin viihteessä.

Vierailija
115/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset kummalliset dynamiikat ja valtataistelut eivät yleensä ala yhdessä yössä, vaan kehittyvät vähitellen ja pikkuhiljaa. Ehkäpä siksi miehesi ei edes oikein tajua miten poikkeuksellista hänen käytöksensä on. Auttaisiko joku ulkopuolinen näkökulma asiaan? Olisiko olemassa esim joku miehelle tärkeä ihminen (serkku/ystävä tms.) joka asuu toisella paikkakunnalla ja jonka voisitte perheineen kutsua teille viikonlopuksi kylään joskus? Kun tämä ulkopuolinen näkisi perheenne dynamiikkaa "tuorein silmin" voisi hänellä olla sananen sanottavaan miehellesi. Auttaisi ehkä miestäsi ulos kuplastaan. Nyt mies näyttää laittavan kaiken sinun "mustasukkaisuutesi" ja "vainoharhaisuutesi" piikkiin. Itse en kyllä millään kestäisi tuollaista heppua päivääkään.

Vierailija
116/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet kyllä lapsillesi karhunpalveluksen jos jäät noin kieroutuneeseen suhteeseen. Miksi lasten olisi hyvä kasvaa perheessä jossa äiti tekee kaikki kotityöt ja tulee vielä kohdelluksi kuin ilmaa miehensä puolesta?! 

Jos olisin tilanteessasi satsaisin pariterapiaan maksoi mitä maksoi ja yrittäisin saada asiat ratkotuksi. Jos tämä ei onnistuisi lähtisin varmasti omilleni lasteni kanssa. 

Vierailija
117/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo normaalia ole että isän ja tyttären välit ovat tuollaiset, sori vaan.

Mitähän ukkosi puuhaa SINUN lastesi kanssa kun et ole paikalla?

Vierailija
118/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap änkeää sinne saunaan mukaan ja sanoo että nyt on mun ja isän saunahetki, lähde menemään. Kannattaa katsoa seisokki.

Sitten vaan ap paasaa kuinka luonnotonta koko touhu on. Jos mies suuttuu, ala huutaa takaisin. Kerro kaikki miltä tuntuu, mielellään niin kovaa että teinikin sen kuulee.

Ja jos äijällä todella on se seisokki tyttärensä kanssa, niin teet selväksi molemmille että kyseessä on rikos ja että otat yhteyttä lastensuojeluun.

Mutta koska kyseessä on provo tai nössö muija, mitään ei tapahdu. Paitsi jos ap keksii jatkoa. Sitä odotellessa.

Jäikö terveystiedon ja biologian tunnit käymättä? Erektio ei ole sama asia kuin kiihottuminen. Minullakin seisoo saunassa, koska lämpö parantaa verenkiertoa, vaikka saunassa ei mitään seksuaalista tapahdu kuin viihteessä.

Ja siinä palstan toinen pedofiili puolustelemassa isin käytöstä.

Ei lämpö aiheuta stondista ilman muuta kiihottumista.

Vai näinkö selitit vaimollesi oman seisokkisi kun saunoit lastesi kanssa?

Jos aiheuttaisi, kadut olisivat täynnä vaikeasti käveleviä miehiä näillä helteillä.

Vierailija
119/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain. Nyt voi olla niinkin, että miehesi on alkanut osoittaa huomiota ja hellyyttä tyttärelleen, jos tyttö on ollut mustasukkainen sinusta ja samasta syystä jättänyt sinut huomioimatta. Väärin tehty sinua kohtaan. Ehkäpä hyvä tarkoitus on kääntynyt huonoksi...16v tyttä saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Jos miehesi ei suostu puhumaan, varaa aika jostain tai käy vaikka kirkon työntekijän kanssa juttelemassa. Ei ole normaalia, että aikuinen mies suihkuttelee tuon ikäisen tyttönsä kanssa.

Voin vannoa että heille tämä suihkuttelu ja yhdessä saunomiinen on täysin normaalia. Tämä tytär etenkin pyytämällä pyytää isäänsä usein saunaan jne. Siis en itse ymmärrä kyllä... Jos mainitsen tästä miehelleni epäormaalina asiana, hän vain suuttuu ja väittää minua hulluksi. Näin se on lähes joka jutussa muutenkin, että minussa on aina se vika loppujen lopuksi. Hän myös väittää että olen kontrolloiva ja hän on jo kuulemma muuttanut itseäni vuokseni ihan hirveästi. Esim. vähentänyt viinan käyttöä ja baareissa juoksemista. Ok,  kiva. Eli en ole siinä asemassa, että voisin oikein mistään kertoa ja puhua ilman että minussa on loppujen lopuksi vika.

Ja mikä tuossa miehessä on sellaista että hänestä ylipäätänsä kannattaa pitää kiinni...?

Parisuhteen irvikuva koko kuvio.

Vierailija
120/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta saa sellaisen kuvan, että ap:tä eikä monta muutakaan keskusteluun osallistunutta häiritse isän ja tyttären välinen insesti, kunhan myös ap saisi mieheltään "kunnioitusta, rakkautta ja huomiota". Sitten isän ja tyttären väliset suihkuttelu- ja silittelyhetket on ihan ookoo ja normaalia? Ei kyllä pysty kuin ihmetellä. Itse ainakin lopetin saunomisen isäni kanssa jo varhain ala-asteikäisenä, kun ei tuntunut enää normaalilta ja luonnolliselta nakuilla isän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan