Kaikki rahastot ja ETF:t laskeneet hurjasti - miksi ollaan vain hys hys? Mites osakkeilla menee?
Mulla ei oo osakkeita, mutta kaikki rahastot ja ETF:t vuoden alusta laskeneet todella paljon.
Yleensä ku reipasta laskua on yhdenkin päivän, on aiemmin kirjoitettu isoja lööppejä, että nyt pörssi romahtaa ja ne on aina ollu vain sen yhden päivän. Sitten kaikki taas nousee ja ihmiset on hiljaa.
Vilkaisin nyt Nordnettiä ja iso lasku on ja ollu käynnissä jo monta kuukautta.
Mulla on siis siellä rahastoja ja ETF:iä, en aio myydä. Aion päinvastoin ostaa ja oon tässä jo pikkusen ostanutkin lisää.
Mites te muut meinaatte tehdä, ostaa lisää?
Kommentit (100)
Jenkkirahasto on laskussa, kun sijoittajilla ei ole mitään varmuutta Trumpin taloudellisesta linjasta ja tämä kaaos tulee laskemaan jenkkiosakkeiden kursseja. Trump tulee viemään USAn taantumaan ja valtavaan velkakurimukseen.
Sanot, että kaikki rahastot ja ETF:t laskeneet,ja sitten kysyt miten osakkeilla menee? Onko sinulla ihan tarkkaa ymmärrystä, mikä vaikuttaa ETF:n tai osakerahastojen kursseihin?
Jenkki osakkeet on olleet raskaasti ylihinnoiteltuja jo pitkään ja eft rahastot seuraa näitä indeksejä..
Pers nettoa on tiedossa mutta jos kupla puhkeaa niin irtonaiselle rahalle löytyy taas tuottoa
Käynnistelen juuri sijoitussuunnitelmaa etfien ostamiseksi. Aiemmin oli muita, mutta jouduin eron vuoksi niitä pistämään lihoiksi. Nyt on uusi suunnitelma +20v ajaksi. Varmaan ihan hyvä hetki aloittaa kuukausisäästäminen uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että kaikki rahastot ja ETF:t laskeneet,ja sitten kysyt miten osakkeilla menee? Onko sinulla ihan tarkkaa ymmärrystä, mikä vaikuttaa ETF:n tai osakerahastojen kursseihin?
Tietenkin tiedän, että rahastot sisältää tuhansia eri yrityksen osakkeita jne.
En vain seuraa yksittäisiä osakkeita, koska niitä ei mulla ole, siis suoria osakeostoja.
Se mitä äkkiseltään näen jossain etusivulla, niin osa osakkeista nousee ja osa laskee, niinhän ne menee joka päivä.
Voihan jollakin olla taskussaan joku osake, joka nousee, vaikka yleinen suunta on laskusuunta.
Mun sijoitushorisontti on jossain +20 vuoden päässä, joten ostan toki lisää jos ja kun kurssit laskee. En edes juurikaan seuraa mitään, siellähän ne sijoitukset pomppii omalla painollaan. Sijoitan kahteen indeksirahastoon, toisessa painotus jenkkimarkkinoille ja toisessa eurooppaan. Lisäksi löytyy bitcoinia, ihan huvin vuoksi. Sitä seuraan enemmän, ostan aina dipeistä.
t. tuulipukusijoittaja
Mun osakesalkku noussut vuoden alusta 30%. Sisältää mm. Nordeaa, Wärtsilää, Outokumpua ja Hendsothia. Ja ihan mutulla olen nuo valinnut
Vierailija kirjoitti:
Mun osakesalkku noussut vuoden alusta 30%. Sisältää mm. Nordeaa, Wärtsilää, Outokumpua ja Hendsothia. Ja ihan mutulla olen nuo valinnut
Just tätä halusinkin tietää, että mites osakkeilla menee, koska eihän kaikki laske. Hyvät valinnat oot tehny ihan mutulla.
Pelissä voi voittaa mutta myös hävitä kaiken. Ei ole olemassa ilmaista rahaa jota joku ei maksaisi selkänahastaan. Joskus voi käydä hyvä onni ja joskus ei.
Höpö höpö.
Eikös dax tehnyt uusia ennätyksiä pari päivää sitten?
Ja jenkit ovat kaikkien aikojen huipusta -10% miinuksella. Jos viime vuoden puolella ostit, olet vielä voitolla.
Koronan aikaan -10% päivässä oli se normi. Indeksi taisi painua -50% pakkaselle.
Oma vika jos oot tehnyt paskat sijoitukset.
Siitä ei nyt vaan haluta puhua kun ei huvita. Sijoittajat odottelevat niitä putoavia veitsiä, vai mistä ne selittävät ja loput syö popcornia ja seuraa uutisia, jotka tarjoaa ehtaa tosi tv draamaa kahvipöytiin äimisteltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkirahasto on laskussa, kun sijoittajilla ei ole mitään varmuutta Trumpin taloudellisesta linjasta ja tämä kaaos tulee laskemaan jenkkiosakkeiden kursseja. Trump tulee viemään USAn taantumaan ja valtavaan velkakurimukseen.
Tämä. Suurin putous tulee kun markkinat todella uskovat että Trump todella tekee mitä sanoo, ei vaan uhkaa ja kiristä. Kesään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Oston paikka, jos sijoitushorisontti on yli 10 vuotta.
Lisää miinusta sulle.
Mun osakkeet on 14 % plussalla. Suurempi paino mulla on osingoista, niitä tulee mukavasti tänä vuonna.
Mä en oikein ymmärrä tätä kyselykonseptia? Sulla on kuitenkin ihan jokaisen osakkeen kohdalla mahdollista käydä helposti katsomassa, miten niillä menee.
Sen lisäksi toki, että rahastot koostuu osakkeista. Ja niiden arvokin kertoo, miten niillä osakkeilla menee.
Tottakai AINA on joku osake tai osakkeita jotka laskevat reilusti ja sama toiseen suuntaan.
Se, että jollain yksittäisellä ihmisellä on muutama yksittäinen osake, jotka ovat joko nousseet tai laskeneet, ei kerro yhtään siitä, mites osakkeilla menee.
Uusi Ameriikan kultainen kausi on alkanut. Osakkeista tehdään halpoja ja inflaation ansiosta niitä on varaa ostaa paljon enemmän!
Ei osakesijoittamista saa nykyään kritisoida millään tapaa. Se on kuin uskonto. Kurssit nousevat pitkässä juoksussa aina ja osakkeista saa parhaan tuoton. Älä pidä muita jumalia. Paitsi että jossain väitettiin että asunnot olisivatkin parempia eikä maailman superrikkaista juuri kukaan jos kukaan ole tehnyt omaisuuttaan osakekaupalla. Mutta anyway, toistakaa perässäni, kurssit nousevat..
Oletteko muuten koskaan lukeneet sijoittajasta jolla meni sijoitukset mynkään? Neste kuitenkin oli viime vuonna ostetuin osake. No ehkä salkut on hajautettu niin hyvin. Spinnovaa ja sellaista vakauttamassa;-)
Trumpilla on loistava vaikutus pörssiin, varmasti laskee kaikki