Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?
Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.
Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.
Kommentit (767)
Vierailija kirjoitti:
Ehkei isä ymmärrä että tyttö on jo iso tyttö.
Tai ehkä ymmärtää ja juuri siksi kylppärin ovi lukitaan suihkujen ajaksi, jotka kestävät kerta kerralta pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on normaalia isältä saunoa ja käydä suihkussa aikuisten tyttärien kanssa? Itse olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä, enkä tunne yhtäkään, joka tätä harrastaisi. Ehkä, jos saunovat yhdessä, eivät siitä huutele. Normaalina sitä ei täällä pidetä.
Ainakin täällä Jämsässä se on ollut ihan normaalia ja aiemmin ketjussa mainittiin Honkajoki.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi kuullostaa siltä että isän ja tyttären välillä on oikeesti jotain kiellettyä seksuaalista jännitettä ja sinun läsnäolosi vielä lisää tätä jännitystä. Tekee asiasta kiellettyä jne. Tytär haluaa ärsyttää sinua ja tekee väärin mutta kyllä miehesi pitäisi ymmärtää että tilanne on kaikin puolin kaikille väärä.
Mun mielestä taas kuulostaa, että AP on aivan kypsä ja siksi dramatisoi asiansa noin överiksi.
Jos AP itse tosissaan epäilisi jotain tuollaista (insestijuttuja tms.), olisi varmasti puuttunut asiaan ihan jo tyttöä suojellakseenkin.
AP itsehän ei ole epäillyt mitään insestijuttuja tms., vaan purkautui turhautuneisuudestaan käsin ”hieman” värikkäin sanankääntein ja asioita kärjistäen.
AP sai normaalin isän ja lapsen välisen hellyyden ja yhdessäolon kuulostamaan jotenkin pervolta, ja sen taustalla oli luultavasti turhautuminen siihen, että itse joutuu kokonaan syrjäytetyksi joka toinen viikko.Tuskin AP näkisi isän ja tyttären väleissä mitään ongelmallista tai erikoista, jos mies huomioisi paljon myös AP:ta ja olisi muutoinkin reilu hänelle (kotityöt ym.).
Yhtään en liioitellut, päin vastoin. Jätin kertomatta, mm. kuinka tämä tytär kehuu isänsä ulkonäköä jne. Itse en ikinä olisi kehunut isäni ulkonäköä, tai kuvitellutkaan sietävän jos hän koskettelisi minua , hivelisi reittä sohvalla tai hipsuttaisi päätäni. YÖK. TUNNISTAN KYLLÄ KULTTUIRIERON, en ole itse siihen tottunut, niin en myöskään ymmärrä sitä. Edelleenkin olen sitä mieltä, että mitään seksuaalista ei ole isän ja tytön välillä,vaan he nyt vaan ovat tuollaisia ja tottuneet siihen pienestä asti.
Ok. tämä selittää kaiken.
Olisit heti kertonut että kyse on kulttuurierosta, niin olisimme heti ymmärtäneet, ettei insestissä tai alaikäisiin sekaantumisessa nähdä "siinä" kulttuurissa mitään väärää.
Turha sitten tehdä sitä nimetöntä lasuakaan, sillä "se" kulttuuri on valtiovallan erityissuojeluksessa ja on mukava saada yhteisiä ruokahetkiä vieraiden kulttuurivaikutteiden kautta.
Syöttehän te yhdessä, syöttehän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on normaalia isältä saunoa ja käydä suihkussa aikuisten tyttärien kanssa? Itse olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä, enkä tunne yhtäkään, joka tätä harrastaisi. Ehkä, jos saunovat yhdessä, eivät siitä huutele. Normaalina sitä ei täällä pidetä.
Ainakin täällä Jämsässä se on ollut ihan normaalia ja aiemmin ketjussa mainittiin Honkajoki.
Kiitos tiedosta.
Antaako mies rahaa tuosta lattialla konttaamisesta ja kiehnäämisestä?
Ihan järkky tilanne niiden muiden lasten kannalta. Toisaalta kokevat olevansa vähemmän arvokkaita kun yksi on koko ajan erityishuomion keskipisteenä, toisaalta saattavat pitää todella ällöttävänäkin tilannetta mutta eivät uskalla millään tavoin näyttää sitä ulospäin. Myöhemmässä elämässä voi tulla ihmissuhdeongelmia kun käsitys normaalista on niin vinoutunut.
Vierailija kirjoitti:
No onhan siinä jotain seksuaalista heidän välillään. Ei muuten isät käy 16v tytärten kanssa saunassa ja suihkussa.
Meidän lapsuudenperheessä kyllä ollaan aina saunottu yhdessä, iästä riippumatta. Tehdään kesämökillä niin välillä edelleen, vaikka ollaan kaikki lapset jo 20-30-vuotiaita. Perheeseen kuuluu siis isä, äiti, minä, siskoni ja kaksi veljeäni. En ymmärrä miksi alastomuus esim. saunassa olisi jotenkin seksuaalista? Haloo, Suomessa kulttuuriin kuuluu yleiset sekasaunat sun muutkin jopa :D Mielestäni aika omituista, että jollekulle tulee edes mieleen ajatella isän ja tyttären saunomista seksuaalisena, ihan sama onko tytär 6 v, 16 v vai 36 v.
Ap, noin muuten tuo kuitenkin kuulostaa oudolta ja myös todella epäkohteliaalta käytökseltä - sekä miehesi että hänen tyttärensä osalta. En ymmärrä yhtään miksi miehesi ei muka voi osoittaa sinulle huomiota tyttärensäkin aikana ja kaiken huippu on, ettei ole edes selittänyt asiaa sinulle mitenkään tmv. Jos tyttärellä on asian suhteen joku ongelma, ei esim. pidä sinusta, on mustasukkainen isästä yms, asia pitäisi hoitaa keskustelemalla avoimesti ja yrittämällä löytää joku ratkaisu siihen sen sijaan, että kaikki huomio annetaan vaan tyttärelle ja mennään hänen oikkujensa mukaan. Nosta ihmeessä kissa pöydälle, ansaitset parempaa kohtelua! Tsemppiä!
Savossa tuon tyyppinen saunominen on ollut aina suosittua. Naapurin isänsäkin on saattanut päästä selänpesijäksi jos on tuonut putelin mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se alueellista ole, vaan perhekulttuurillisia eroja.
Insesti ei liity asiaan, ja tosiaan joillekin se on niin normaalia ettei tule edes mieleen huudella missään.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi kuullostaa siltä että isän ja tyttären välillä on oikeesti jotain kiellettyä seksuaalista jännitettä ja sinun läsnäolosi vielä lisää tätä jännitystä. Tekee asiasta kiellettyä jne. Tytär haluaa ärsyttää sinua ja tekee väärin mutta kyllä miehesi pitäisi ymmärtää että tilanne on kaikin puolin kaikille väärä.
Mun mielestä taas kuulostaa, että AP on aivan kypsä ja siksi dramatisoi asiansa noin överiksi.
Jos AP itse tosissaan epäilisi jotain tuollaista (insestijuttuja tms.), olisi varmasti puuttunut asiaan ihan jo tyttöä suojellakseenkin.
AP itsehän ei ole epäillyt mitään insestijuttuja tms., vaan purkautui turhautuneisuudestaan käsin ”hieman” värikkäin sanankääntein ja asioita kärjistäen.
AP sai normaalin isän ja lapsen välisen hellyyden ja yhdessäolon kuulostamaan jotenkin pervolta, ja sen taustalla oli luultavasti turhautuminen siihen, että itse joutuu kokonaan syrjäytetyksi joka toinen viikko.Tuskin AP näkisi isän ja tyttären väleissä mitään ongelmallista tai erikoista, jos mies huomioisi paljon myös AP:ta ja olisi muutoinkin reilu hänelle (kotityöt ym.).
Yhtään en liioitellut, päin vastoin. Jätin kertomatta, mm. kuinka tämä tytär kehuu isänsä ulkonäköä jne. Itse en ikinä olisi kehunut isäni ulkonäköä, tai kuvitellutkaan sietävän jos hän koskettelisi minua , hivelisi reittä sohvalla tai hipsuttaisi päätäni. YÖK. TUNNISTAN KYLLÄ KULTTUIRIERON, en ole itse siihen tottunut, niin en myöskään ymmärrä sitä. Edelleenkin olen sitä mieltä, että mitään seksuaalista ei ole isän ja tytön välillä,vaan he nyt vaan ovat tuollaisia ja tottuneet siihen pienestä asti.
Ok. tämä selittää kaiken.
Olisit heti kertonut että kyse on kulttuurierosta, niin olisimme heti ymmärtäneet, ettei insestissä tai alaikäisiin sekaantumisessa nähdä "siinä" kulttuurissa mitään väärää.
Turha sitten tehdä sitä nimetöntä lasuakaan, sillä "se" kulttuuri on valtiovallan erityissuojeluksessa ja on mukava saada yhteisiä ruokahetkiä vieraiden kulttuurivaikutteiden kautta.
Syöttehän te yhdessä, syöttehän?
Miten ei taaskaan yllätä, että mesoaja(t) olikin persuperseitä :D
Ap voisi alkaa itsekin leikkiä lattialla koiran kanssa, mennä sitte hankaamaan itseään miehen etumusta vasten ja lapsen äänellä lässyttää haluavansa suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan siinä jotain seksuaalista heidän välillään. Ei muuten isät käy 16v tytärten kanssa saunassa ja suihkussa.
Meidän lapsuudenperheessä kyllä ollaan aina saunottu yhdessä, iästä riippumatta. Tehdään kesämökillä niin välillä edelleen, vaikka ollaan kaikki lapset jo 20-30-vuotiaita. Perheeseen kuuluu siis isä, äiti, minä, siskoni ja kaksi veljeäni. En ymmärrä miksi alastomuus esim. saunassa olisi jotenkin seksuaalista? Haloo, Suomessa kulttuuriin kuuluu yleiset sekasaunat sun muutkin jopa :D Mielestäni aika omituista, että jollekulle tulee edes mieleen ajatella isän ja tyttären saunomista seksuaalisena, ihan sama onko tytär 6 v, 16 v vai 36 v.
Ap, noin muuten tuo kuitenkin kuulostaa oudolta ja myös todella epäkohteliaalta käytökseltä - sekä miehesi että hänen tyttärensä osalta. En ymmärrä yhtään miksi miehesi ei muka voi osoittaa sinulle huomiota tyttärensäkin aikana ja kaiken huippu on, ettei ole edes selittänyt asiaa sinulle mitenkään tmv. Jos tyttärellä on asian suhteen joku ongelma, ei esim. pidä sinusta, on mustasukkainen isästä yms, asia pitäisi hoitaa keskustelemalla avoimesti ja yrittämällä löytää joku ratkaisu siihen sen sijaan, että kaikki huomio annetaan vaan tyttärelle ja mennään hänen oikkujensa mukaan. Nosta ihmeessä kissa pöydälle, ansaitset parempaa kohtelua! Tsemppiä!
Eli siskosi ja isäsi käyvät kaksistaan saunassa, tai äitisi jomman kumman veljesi kanssa kaksistaan? Tai sinä isäsi kanssa kaksistaan?
Siis saunomisen vielä jotenkin ymmärrän, paitsi jos haluavat aina mennä vain kahdestaan eikä muut ole tervetulleita mukaan... Mutta tuo yhdessä suihkuttelu menee jo tosi oudoks, samoin kuin sohvalla makailu + toistensa silittely kuulostaa vähän omituiselta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei isä ymmärrä että tyttö on jo iso tyttö.
Tai ehkä ymmärtää ja juuri siksi kylppärin ovi lukitaan suihkujen ajaksi, jotka kestävät kerta kerralta pitempään.
Tämäkin on aivan tyypillistä persufantasointia, hekumoida insestillä
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi alkaa itsekin leikkiä lattialla koiran kanssa, mennä sitte hankaamaan itseään miehen etumusta vasten ja lapsen äänellä lässyttää haluavansa suihkuun.
No niin, pitäisiköhän heikomman aineksen vähentää taas ajattelua (joka ei teille yhtään sovi) ja lähteä vaikka baariin vetämään perseet?
Olen aistivinani mustasukkaisuutta tuossa apn jutussa. Olisiko aika kasvaa aikuiseksi?
Voin kuvitella, minkälaista sakkia täällä kommentoi teiniä syyllistävästi ja insestillä hekumoiden.
Niitä samoja ämpäreitä joita näkee Iltalehden Facebook-sivujen kommenteissa ölisemässä älyttömiä juttujaan ja vaaliuurnilla äänestämässä p e rsuja.
Eli älyllisesti heikkolahjaisia ja sivistymättömiä.
Sen huomaa viesteistä täälläkin.
Myös lantionpohjan lihasten treenaaminen, ylös vedetty poninhäntä ja Hello Kitty t-paita voisivat auttaa ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös täällä Karjalan laulumailla on ollut perinnetapana viedä murroisikäiset tyttäret saunaan isiensä kanssa, eikä tästä ole ollut mitään negatiivisia seurauksia sukupolvien aikana.
Perinnöllisiä sairauksia kyllä aika nippu ja vajaaälyisyyttä, mutta toisaalta se on tutkijoiden mukaan edesauttanut isän ja tyttären perinnesaunomisen ylläpitämistä vastakkaisista mielipiteistä huolimatta.
Vanha sananlaskukin opastaa, parempi stondis saunassa tyttären kanssa, kuin veltto mulkku emännän poskessa.
No ei helevata oo tervettä tuommonen.
Aina on ollut niin, että kun tyttölapsi alkaa tulla murrosikään, so. häpykarvat ja rinnat kasvaa, ei sauno enää isän kanssa.
Ei myöskään poikalapsi äitinsä kanssa kun siitin alkaa kasvamaan ja tulee erektioita.
Tuntuisi todella sairaalta jos siinä vaiheessa ei napanuora katkeaisi.
Minä en varmaan jaksaisi katsella tuota mitä Ap kertoi. Ehkä en eroaisi vaan lähtisin ulos ja ottaisin vapaata itselleni. Odottaisin, että kiehnääjä huomaa muuttaa pois kun täyttää 18 vuotta.
Joku tunnevinoutuma on isällä & tyttärellä.