Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
261/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuo tyttö jotenkin autistinen tai muuten kehityshäiriöinen? Ei normaali 16 v. könyä lattialla ja tunge "isin" syliin kuin joku nelivuotias ikään. (Neuro)psykologiset tutkimukset voisi olla paikallaan. Voisi paljonkin selventää tilannetta...

Onko tyttären vanhemmat lähisukulaisia?

Vierailija
262/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 20v

En lopettanut isän kanssa saunomista että se olisi seksuaalista, vaan v*tun ällöttävää ellei oo uimapukua tai pyyhettä päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikana AP tosiaan vaikuttaisi olevan ja voi tehdä omat ratkaisunsa sen suhteen.

Kummallista, ettei siitä tullut juurikaan haloota, vaan jostain saunomisesta ja hellittelystä.

Itse pidän tuota piikana olemista pöyristyttävänä, mitään muuta tuossa keississä en.

Vierailija
264/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä ei otasaunaan mukaan muita lapsiaan? Tai vaimoa?

Miksi pitää mennä teini"vaimonsa" kanssa?

Vierailija
265/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nyt jäi saunaan kiinni.

Joo meilläkin kimppa saunat oli normaaleja, mutta ei isän ja teinitytön kahden kesken.

Se, ettei mies huomioi vaimoaan vaan makoilee lusikassa teinin kanssa, on yököttävää.

Miehellä muitakin lapsia ja vaimo? Vaimo on piikana tuossa perheessä.

Kukin tekee mitä parhaiten osaa. Vaimo on hyvä piika ja tytär osaa sitten muita juttuja. Tuskin twerkkaaminen vaimolta onnistuisi yhtä hyvin kuin tyttäreltä siinä suihkutellessa.

Vierailija
266/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ehdota AP:lle ratkaisuksi rakastavaa suhtautumista tyttöön?

Mitähän tilanteelle tapahtuisi, jos AP oikeasti alkaisi rakastaa tyttöä ja suhtautumaan häneen rakkaudella ja lempeästi?

Viettäisi hänen kanssaan kahdestaan jonkinlaista spessuaikaa, juttelisi aidosti kiinnostuneena tytöstä ja tämän elämästä, olisi läsnä hyvien energioiden kera?

En usko, että onnistuisi.  Tytär torjuu ihan varmasti kaikki yritykset.  Tyttärellehän kelpaa vain isi.

Mielenkiintoista ajatella, mitä tosiaan tapahtuisi, jos ap lapsineen lähtisi omille teilleen, muuttaisi pois.  Millaiseksi suhde isän ja tyttären välillä silloin muodostuisi?

Silloin ei olisi olemassa enää sitä, jolle tyttären pitää esittää jotain.  Nythän hän aivan selvästi esittää ap:lle tämän kaiken.  Ap:n kuuluu olla se yleisö, jolle tämä isin ja tyttären välinen side ja symbioosi on todistettava kerta toisensa jälkeen.  Kyse on loppujen lopuksi tyttären mustasukkaisuudesta ap:ta kohtaan.  Hän on ottanut omat keinonsa käyttöön, ruvennut isin pikkutytöksi, joka tarvitsee isiä koko ajan niin kovasti.  Sitä se tuo lässytyskin on.  Riippumalla isässään niin takertuvasti, hän yrittää koko ajan pitää yllä mielikuvaa, että hän on isälleen tärkein.  Koska nyt hänellä on kilpailija, isän avokki.

Miksi isä sitten menee tähän peliin mukaan niin täysillä, että antaa tyttären olla heidän välissään niin tiiviisti ja jopa sairaalla tavalla.  Yhteiset saunomiset ja suihkussa käymiset ei ole tavallista enää tuon ikäisillä.  Miehenkin pitäisi se jo ymmärtää ja asettua oikeasti isän rooliin.  Tytär ei ole enää pikkulapsi ja isän on oltava teini-ikäisen tyttären isä terveellä tavalla.  Halaamiset on ihan normaalia ja muutenkin yhdessäolo, mutta ei tuolla tavoin.  Siinä ylitetään tiettyjä rajoja.  Isällä on ehkä syyllisyydentunteita ja siksi käyttäytyy näin.  Mutta miksi hän samalla laiminlyö oman puolisonsa, ei edes puhu tälle tyttären paikallaollessa?  Mitä mies pelkää?

Ap voi siis tehdä niin, että ottaa eron.  Rankka asia, koska mukana on myös muu perhe.   Tai sitten hän voi vain odottaa ajan kulumista.  Tokihan tytär siitä aikuistuu, mutta eteen voi tulla lisää vaikeita asioita, uudenlaista riippuvaisuutta.  Pahimmassa tapauksessa tämä ihmeellinen hevosenleikki jatkuu koko loppuiän.  Tytär hyppyyttää isäänsä mielin määrin, koska on jo vakiinnuttanut asemansa isin lellikkinä ja ikuisena suosikkina.   

Niin sulleKAAN ei tule mieleen, että sillä lässyttävällä ja ap:n kertoman mukaan epävakaasti käyttäytyvällä teinillä on joku kriisi, hukassa itsensä kanssa, murrosikä?

Teilataan vaan teini pahaksi juonittelijaksi.

Uusperheistähän pistetään teinejä huostaan saakka kun aikuiset haluaa olla rauhassa eikä huvita enää olla vanhempi, eikä kyllä hämmästytä enää yhtään kun lukee täältä näitä ihmisten asenteita.

Juuri YLE uutisoi, että suomalaisista lapsista joka sadas on huostaanotettuna, ja hiljattain luin jonkun sosiaalityöntekijän haastattelun jossa kertoi aikojen muuttuneen ja huostaanotettujen nuorten tulevan yhä enenevissä määrin ns. tavallisista perheistä.

Säälittää teinit jotka elää tuollaisissa oloissa tuollaisten aikuisten kanssa, iässä jossa sitä empatiaa, rakkautta, läsnäoloa ja hellyyttä juuri tarvisi.

Teinithän on monesti aika epävarmoja ja ailahtelevia, identiteettikriisin keskellä eläviä raakileita jotka eivät tiedä olisiko lintu vai kala, ja tarvitsisivat ympärilleen vakaat kotiolot ja rakastavia aikuisia.

Huostaanotto ei varmaan olisi kohta edes paha vaihtoehto tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa kun isä ei selkeästikään kykene kasvattamaan tytärtään normaalilla tavalla, vaan sallii tuollaisen sairaan suhteen muodostumisen, missä kahdestaan suihkutellaan, hellitään ja hipsutellaan sohvalla köllötellen. Tytön isä on se, jonka ensisijainen tehtävä on korjata tilanne ja asettaa rajat lapselle. Ei suinkaan ap, jonka sinun mukaasi tulisi nyt vaan tarjota kovasti rakkautta. Eiköhän tuo tyttö näytä saavan sitä lellimistä ja huomiointia jo ihan liikaa, oman isänsä taholta.

Suihkuttelu oli vihaisen AP:n ilmaus, jonka oletan tarkoittavan normaalia saunan jälkeen peseytymistä - AP ei käsittääkseni ole ollut edes mukana siellä saunassa eikä voi täten tarkemmin kuvata, millaista se ”suihkuttelu” on?

Helliminen ja ”hipsuttelu” sohvalla makoillen ei myöskään ole merkki mistään sairaasta.

Sairasta on luulla sitä seksuaaliseksi, kun se tapahtuu vanhemman ja lapsen välillä.

Ja pahoittelut vaan, muttei tuollaisten asioiden vuoksi oteta ketään huostaan.

Pidätkö muuten sairaana sitäkin, jos äiti paijailee teinipoikaa tai vaikka makoilee sen kanssa sohvalla vierekkäin ja silittelee samalla pojan tukkaa?

Kyllä, pidän sairaana sitä, jos teinipojalla ei ole juuri kavereita vaan oma äiti on se ”paras kaveri” ja aikaa vietetään paljonkin sohvalla makoillen vieretysten ja hipsutellen. Ja tämän lisäksi teinipoika käy äitinsä kanssa suihkussa ja saunassa kahdestaan jatkuvasti ja äiti jättää oman puolisonsa täysin huomiotta kun on niin oman poikansa pauloissa. Aika sairaalta tuo minusta kuulostaa.

Vierailija
267/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isä ei otasaunaan mukaan muita lapsiaan? Tai vaimoa?

Miksi pitää mennä teini"vaimonsa" kanssa?

Usein ihmiset haluavat harrastaa seksiä ilman että siellä on muita seuraamassa.

Vierailija
268/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju alleviivaa myös näkemystäni siitä, ettei suomalaiset arvosta perhettä pätkääkään.

Perhe on halpa, perhesuhteet vielä halvempia.

Ei ole mitään ”meitä” tai ”omia”, on vain yksin pärjääviä katkeria, kylmiä ja julmia jääkalikoita suorittamassa paskaa elämäänsä.

Vierailija
269/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mustasukkainen miehesi tyttärelle. Tää on taas näitä uusperheiden vinoumia.

Tyttärillä saattaa ola välillä tuollaista isälle lirkutusta ja se on aivan normaalia!

Vierailija
270/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain kateellinen nuoremmalle naiselle.

Vierailija
271/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi kuullostaa siltä että isän ja tyttären välillä on oikeesti jotain kiellettyä seksuaalista jännitettä ja sinun läsnäolosi vielä lisää tätä jännitystä. Tekee asiasta kiellettyä jne. Tytär haluaa ärsyttää sinua ja tekee väärin mutta kyllä miehesi pitäisi ymmärtää että tilanne on kaikin puolin kaikille väärä.

Vierailija
272/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No v-ttu häivy sieltä asunnosta jos et kerran viihdy. Mikä sua siellä pidättää?

Vierailija
273/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni luona vieraillessani olen nähnyt heidän naapurimokillään koko  naapurimökin suvun saunovan alasti ja pulikoivan ilkosillaan rannassa. Olemme ihmetelleet touhua mutta heille se on mitä luonnollisinta.

Siellä lapset ja aikuiset mummoja ja paappoja myöten saunovat keskenään..::))

Vierailija
274/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni luona vieraillessani olen nähnyt heidän naapurimokillään koko  naapurimökin suvun saunovan alasti ja pulikoivan ilkosillaan rannassa. Olemme ihmetelleet touhua mutta heille se on mitä luonnollisinta.

Ja miten tuo täysin normaali kokemus liittyy ap:n keissiin? Onko sulla ongelmia ymmärtää lukemaasi?

Vierailija
275/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronneen miehen näkökulma asiaan: minulla on 6-vuotias tytär ja hän on minulle ehdottomasti maailman tärkein ihminen, sen jälkeen omat vanhempani ja veljeni yhtä tärkeinä kakkossijalla kaikki. Olen hyvissä väleissä ex-vaimoni kanssa, voin olla siellä yötäkin vierashuoneessa tarvittaessa, jos olemme esim. lähdössä tyttäreni kanssa matkoille ja kätevämpi mennä sinne illalla ja olla yötä jos esim. lento lähtee aikaisin. Itse asun siis yli sadan kilometrin päässä lentokentästä ja ex-vaimo kymmenen kilometrin päässä.

Tuo vain esimerkkinä että välit ovat hyvät, ikään kuin kaverit edelleen, mutta ei enää aviopari. Nyt saan itse elää kuten haluan enkä kaipaa ikinä enää uutta sellaista parisuhdetta jossa asuisin yhdessä jonkun kanssa. Uusperhe ei tulisi mielenkään. Asun yksin ja tapaan tytärtäni joka on kaikki kaikessa minulle. Vähän ongelmana on ollut se että en pysy kieltämään tytöltäni mitään, siis yhtään mitään.

En kestä nähdä tyttäreni pettymystä tai pahaa mieltä kerta kaikkiaan. Olen menestyvä varakas ja hyvätuloinen ylsityislääkäri, mutta tuntuuhan se joskus liialliselta kun leluihin menee 200€ kuukaudessa. No sama se, meneekö 20€ vai 200€ sinänsä. Ei vaikuta talouteeni mitään tuo käytännössä. Johan maksan kirkollisveroakin 1500-2000€ vuodessa. Ei kuitenkaan tulisi myöskään mieleenkään erota kirkosta, olen harras luterilainen.

Avioero ei johtunut minusta vaan vaimo jätti minut kun olin vakavasti sairaana n. 3,5 vuotta avioliiton lopusta, vaimo ei kestänyt sairauttani ja otti eron. Itse en Jumalan edessä luvattua lupausta rikkoisi ikinä vaan lupasin haluta rakastaa niin myötä kuin vastoinkäymisissä kunnes kuolema meidät erottaa

No tuttu psykologi sanoi että tytöstä kasvaa sietämätön aikuinen jos hänelle ei aiheudu pettymyksiä koskaan. No kyllä niitä tulee, mutta ne saa tuottaa tytön äiti ja samoin päiväkodissa ja esikoulussa joutuu oppimaan ja sietämään pettymyksiä ja sitä ettei saa aina kaikkea mitä haluaa. Mutta minä en niitä pettymyksiä tuota, en kerta kaikkiaan kykene siihen.

Voi sinua, lääkäri. Tunnut ostavan tyttösi rakkauden. JOs annat kaiken , mitä hän haluaa, hän ei kunnioita sinua aikuisena. Niin se menee, luulisi sinun tietävän sen.

Vierailija
276/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi kuullostaa siltä että isän ja tyttären välillä on oikeesti jotain kiellettyä seksuaalista jännitettä ja sinun läsnäolosi vielä lisää tätä jännitystä. Tekee asiasta kiellettyä jne. Tytär haluaa ärsyttää sinua ja tekee väärin mutta kyllä miehesi pitäisi ymmärtää että tilanne on kaikin puolin kaikille väärä.

Mun mielestä taas kuulostaa, että AP on aivan kypsä ja siksi dramatisoi asiansa noin överiksi.

Jos AP itse tosissaan epäilisi jotain tuollaista (insestijuttuja tms.), olisi varmasti puuttunut asiaan ihan jo tyttöä suojellakseenkin.

AP itsehän ei ole epäillyt mitään insestijuttuja tms., vaan purkautui turhautuneisuudestaan käsin ”hieman” värikkäin sanankääntein ja asioita kärjistäen.

AP sai normaalin isän ja lapsen välisen hellyyden ja yhdessäolon kuulostamaan jotenkin pervolta, ja sen taustalla oli luultavasti turhautuminen siihen, että itse joutuu kokonaan syrjäytetyksi joka toinen viikko.

Tuskin AP näkisi isän ja tyttären väleissä mitään ongelmallista tai erikoista, jos mies huomioisi paljon myös AP:ta ja olisi muutoinkin reilu hänelle (kotityöt ym.).

Vierailija
277/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tuo täysin normaali kokemus liittyy ap:n keissiin? Onko sulla ongelmia ymmärtää lukemaasi?

Mikä AP:n keissin saunomistilanteissa siis erosi tuosta?

Vierailija
278/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on tässä rivien välistä se ongelma, kuinka kauan hän on ollut kateellinen, näemmä jo sieltä asti kun lapsi on ollut 10v. Ei voi olla mustis huomiosta jota isä antaa lapselle. Epäilen tuota suihkutarinaa. Suosittelen terapiaa. Tuollaiset äitipuolet hirveimpiä lapsille.

Vierailija
279/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että kusette perhesuhteenne ja parisuhteenne, mammat.

Olette niin hysteerisiä, ettei tuollaisten kanssa voi elää.

Vierailija
280/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap on tässä rivien välistä se ongelma, kuinka kauan hän on ollut kateellinen, näemmä jo sieltä asti kun lapsi on ollut 10v. Ei voi olla mustis huomiosta jota isä antaa lapselle. Epäilen tuota suihkutarinaa. Suosittelen terapiaa. Tuollaiset äitipuolet hirveimpiä lapsille.

Mä epäilen myös, hyvin suuresti.

Ihmettelen, miten nämä urpot täällä nielevät kaiken?

Ehkä ovat itse samanlaisia?

Vaikuttaa ainakin siltä, että ovat.

Kylmiä akkoja, jotka eivät osaa rakastaa ketään. Eivät edes tiedä, mitä rakkaus on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan