Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
221/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun ihminen vieraantuu luonnosta. Hulluksihan siinä tulee.

Vierailija
222/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ehdota AP:lle ratkaisuksi rakastavaa suhtautumista tyttöön?

Mitähän tilanteelle tapahtuisi, jos AP oikeasti alkaisi rakastaa tyttöä ja suhtautumaan häneen rakkaudella ja lempeästi?

Viettäisi hänen kanssaan kahdestaan jonkinlaista spessuaikaa, juttelisi aidosti kiinnostuneena tytöstä ja tämän elämästä, olisi läsnä hyvien energioiden kera?

Ei riitä henkiset kyvyt siihen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole normaalia, että isä ja 16-vuotias tytär saunottelevat ja suihkuttelevat yhdessä. Yleensä tuonikäiset tytöt eivät kuollakseensakaan halua että isä näkee heidät alasti ja isällekin se olisi yleensä vähän kiusallista.

Omituinen soppa kaikenkaikkiaan.

Eli yleensä isät ja tyttäret seksualisoivat toisensa kun tyttären lapsuus loppuu, niinkö?

Minun isäni kaappaa vieläkin syliin, halailee ja suukottelee sekä lässyttää, ja olen 26.

Saunassa en hänen kanssaan käy, koska haluavat käydä aina äidin kanssa kahdestaan ilman minkään ikäisiä lapsia.

Veljieni kanssa saunon ihan normaalisti, kuten lapsenakin.

Saunottiin siis lapsenakin keskenään heti kun kyettiin, koska vanhemmat halusivat saunoa kahdestaan.

Itse olen 25, ja tuntuisi hyvin vastenmieliseltä, jos oma isä ”kaappaisi syliin”, ”suukottelisi” ja ”lässyttäisi”.

Halata voi, samalla tapaa kuin halaisi vaikka omaa mummoa tai vanhaa luokkakaveria. Mutta ei todellakaan mitään syleilyä.

Ja ap:n tilanne on vielä 100x häiritsevämpi.

Miksi se olisi häiritsevää?

Onko teillä oikeasti isienne kanssa joku seksuaalinen jännite????

Mä en näe kenessäkään sukulaismiehessä tai esim. kummisedissäni ym. lapsuudessani olleissa miehissä mitään seksuaalista, saati sitten isässäni.

Ja minäkin tunnun olevan heille joku ikuinen lapsi.

Mulla on kaksi isoveljeä ja ollaan tosi läheisiä (isä kuoli kun olin pieni). Mutta ei me käydä keskenään saunassa, ei makailla sohvalla hipsuttelemassa. Ja mä tykkään tosi paljon heidän vaimoistaan myös. En minäkään ajattele veljiäni seksuaalisesti millään tavalla tietenkään. Mutta etkö näe, että ap:n mies tyttärineen tekee näin? Kyllä tuo kahdestaan saunominen, suihkuttelu ja hipsuttelu nimenomaan kuulostaa seksuaaliselta jännitteeltä ja se ei ole normaalia. 

Vierailija
224/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tilanteelle tapahtuisi, jos AP oikeasti alkaisi rakastaa tyttöä ja suhtautumaan häneen rakkaudella ja lempeästi?

Viettäisi hänen kanssaan kahdestaan jonkinlaista spessuaikaa, juttelisi aidosti kiinnostuneena tytöstä ja tämän elämästä, olisi läsnä hyvien energioiden kera?

Se ei tietenkään käy. Tyttö ei ole minun geeniperimääni, niin tuollaisen voit unohtaa! Riittävästi on kestämistä että vie isältään minulle kuuluvaa huomiota, sen lisäksi en todella alaa mitään rakastavaa äitipuolta näyttelemään!

Minä en tätä kirjoittanut vaan joku muu. Tytär o hyvin selvästi heti alusta asti osoittanut ettei pidä minusta ja pitää ainoana oikeana asiana varmaan sitä, et hänen isänsä ja äitinsä olisivat edelleen yhdessä. Jostain syystä suhteen luominen tähän lapseen ei ole onnistunut. Toisiin miehen lapsiin selkeästi paremmat välit.

Vierailija
225/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä saunominen ja suihkuttelu tarkoittaa, käyvätkö he siis suihkussa yhtä aikaa?

Käyvät, itse en halunnut 16venä isäni kanssa saunaan enkä suihkuun mutta jos tytär itse haluaa niin tuskin siinä mitään sairasta sitten on. Eri asia jos isä haluaisi tyttärensä kanssa varta vasten.

MIehesi ei käyttäydy aikuisen tavalla. Aikuinen kieltäysi kohteliaasti suihkusta ja saunasta ja ehdottaisi vaikka yhteistä toimintaa. JOku pelaaminen, lenkit, jossa voi jutustella. JOs suurin läheisyys tuon ikäisen kanssa on fyysinen, jokin on pielessä.

Ap sanoi, että se on heille normaalia. Niin heille.

Vierailija
226/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä saunomisesta ja suihkuttelusta.

Monikin kuulemma tekee niin, normitouhua eikä mitään seksuaalista. Ammattipiireissä ollaan yleensä eri mieltä. MIeleltäänkin täysi terve ja tasapainoinen tyttö on juuri muuttunut fyysisesti naiseksi ja oma seksuaalisuus on herännyt... normityttö on himpun verran häveliäs jopa naispuolisten seurassa. JOs ei ole, niin se on erikoista ja outoa.

Ammattipiireissä tuskin leimataan heti epänormaaliksi. On ehkä tilanteita joissa enemmistö käyttäytyy toisin, mutta tuo ap:n perheen tapa on silti Suomessa myös aika yleistä, että lapset ja vanhemmat saunoo yhdessä vielä isompina ja aikuisinakin. Olen oikeastaan yllättynyt että tämä on mennyt Suomessakin tällaiseksi että kauhistellaan yhteissaunomista. Vähän amerikkalaista.

Ei tässä varmaan olekaan siitä kysymys, että on joko normaali tai epänormaali. Mutta luonnolliseen kehitykseen kuuluu jonkinlainen häveliäisyys tai ujous, kun noin 11-12v tytölle ilmestyy fyysisiä naiseksi kehityksen merkkejä. Useimmat kyllä haluavat silloin saunoa joko naispuolisten perheenjäsenten kanssa. Jako normaalin tai epänormaaliin on hupsu, välillä on miljoona variaatiota.

Mutta kyllä tuo sohvalla paijailukin kuulostaa erikoiselta. Joka tapauksessa tämä käytös on ongelma, joten apua tarvitaan.

Minulla on kaksi tytärtä ja he eivät ole oppineet missään välissä häpeämään kehoaan tai pelkäämään minua, vaikka ovat jo parikymppisiä. Onko kasvatus mennyt mönkään?

Vierailija
227/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tämä "kokoajan" trolli. Kirjoitusvirheistä päätellen mies, aiheista päätellen sekaisin.

Vierailija
228/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa Ap:n kannalta että on mustasukkainen miehensä tyttärelle. Vanhempien suhde lapsiinsa on yksilöllistä ja hyvä vaan että tyttärellä ja isällä on läheiset ja lämpimät välit. Sinä kun olet tuollainen kylmäkiskoinen tapaus niin toki tytön seura paremmin miehellesikin kelpaa kuin sinun, silloin kun se on mahdollista.

Vierailija
229/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun isä ja tytär varmaan nytkin panemassa, ei ku '' suihkuttelemassa'' siis.

Vierailija
230/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oletko puhunut asioista 16v tytön biologisen äidin kanssa? MIssä hän on ja mikä on suhde tyttäreensä?

Vierailija
231/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on sairas jokaisen lapsen kannalta: kaikki saavat täysin vääristyneen parisuhteen mallin. Ja entä ne miehen muut lapset, katsovat vierestä kun yksi lapsi on koko ajan kaikkia muita tärkeämpi. Ap, eroa itsesi ja lastesi tähden. Ja tee nimetön lasu, tuon miehen kyky vanhemmuuteen pitää arvioida ja todennäköisesti kaikki hänen lapsensa tarvitsevat psykiatrista apua.

Vierailija
232/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että onnistuisi.  Tytär torjuu ihan varmasti kaikki yritykset.  Tyttärellehän kelpaa vain isi.

Mielenkiintoista ajatella, mitä tosiaan tapahtuisi, jos ap lapsineen lähtisi omille teilleen, muuttaisi pois.  Millaiseksi suhde isän ja tyttären välillä silloin muodostuisi?

Silloin ei olisi olemassa enää sitä, jolle tyttären pitää esittää jotain.  Nythän hän aivan selvästi esittää ap:lle tämän kaiken.  Ap:n kuuluu olla se yleisö, jolle tämä isin ja tyttären välinen side ja symbioosi on todistettava kerta toisensa jälkeen.  Kyse on loppujen lopuksi tyttären mustasukkaisuudesta ap:ta kohtaan.  Hän on ottanut omat keinonsa käyttöön, ruvennut isin pikkutytöksi, joka tarvitsee isiä koko ajan niin kovasti.  Sitä se tuo lässytyskin on.  Riippumalla isässään niin takertuvasti, hän yrittää koko ajan pitää yllä mielikuvaa, että hän on isälleen tärkein.  Koska nyt hänellä on kilpailija, isän avokki.

Miksi isä sitten menee tähän peliin mukaan niin täysillä, että antaa tyttären olla heidän välissään niin tiiviisti ja jopa sairaalla tavalla.  Yhteiset saunomiset ja suihkussa käymiset ei ole tavallista enää tuon ikäisillä.  Miehenkin pitäisi se jo ymmärtää ja asettua oikeasti isän rooliin.  Tytär ei ole enää pikkulapsi ja isän on oltava teini-ikäisen tyttären isä terveellä tavalla.  Halaamiset on ihan normaalia ja muutenkin yhdessäolo, mutta ei tuolla tavoin.  Siinä ylitetään tiettyjä rajoja.  Isällä on ehkä syyllisyydentunteita ja siksi käyttäytyy näin.  Mutta miksi hän samalla laiminlyö oman puolisonsa, ei edes puhu tälle tyttären paikallaollessa?  Mitä mies pelkää?

Ap voi siis tehdä niin, että ottaa eron.  Rankka asia, koska mukana on myös muu perhe.   Tai sitten hän voi vain odottaa ajan kulumista.  Tokihan tytär siitä aikuistuu, mutta eteen voi tulla lisää vaikeita asioita, uudenlaista riippuvaisuutta.  Pahimmassa tapauksessa tämä ihmeellinen hevosenleikki jatkuu koko loppuiän.  Tytär hyppyyttää isäänsä mielin määrin, koska on jo vakiinnuttanut asemansa isin lellikkinä ja ikuisena suosikkina.   

Vierailija
233/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa ihan selkeästi on jotain seksuaalista. Ei aikuinen mies todellakaan enää suihkuttele ja sauno 16-vuotiaan kanssa. Tai makaa sohvalla hiplailemassa toisiaan.

Jännästi ne mielipiteet muuttuu ketjusta toiseen, kun toisessa saunomista käsittelevässä ketjussa se taas oli kaikkien mielestä täysin normaalia että isät ja äidit saunoo aikuisten tyttöjensä ja poikiensa kanssa. Ja ne alapeukutettiin kuuseen jotka paheksui asiaa.

Vierailija
234/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolaa t. kasvatusneuvolaa ei ole kukaan ehdottonut; lasua kyllä. Ehkä tyttö tarvii tukea kasvuunsa? Kroppaa ei tarvi hävetä, mutta on normaalia ujostella teini-iässä, varsinkin miehiä, myös isää. Asiantuntijat voi ottaa kantaa siihen "suihkutteluun" ja "hipsutteluun" ja ettei vaimolle puhuta tyttären ollessa läsnä.

Vierailija
235/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo tyttö jotenkin autistinen tai muuten kehityshäiriöinen? Ei normaali 16 v. könyä lattialla ja tunge "isin" syliin kuin joku nelivuotias ikään. (Neuro)psykologiset tutkimukset voisi olla paikallaan. Voisi paljonkin selventää tilannetta...

Vierailija
236/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että onnistuisi.  Tytär torjuu ihan varmasti kaikki yritykset.  Tyttärellehän kelpaa vain isi.

Mielenkiintoista ajatella, mitä tosiaan tapahtuisi, jos ap lapsineen lähtisi omille teilleen, muuttaisi pois.  Millaiseksi suhde isän ja tyttären välillä silloin muodostuisi?

Silloin ei olisi olemassa enää sitä, jolle tyttären pitää esittää jotain.  Nythän hän aivan selvästi esittää ap:lle tämän kaiken.  Ap:n kuuluu olla se yleisö, jolle tämä isin ja tyttären välinen side ja symbioosi on todistettava kerta toisensa jälkeen.  Kyse on loppujen lopuksi tyttären mustasukkaisuudesta ap:ta kohtaan.  Hän on ottanut omat keinonsa käyttöön, ruvennut isin pikkutytöksi, joka tarvitsee isiä koko ajan niin kovasti.  Sitä se tuo lässytyskin on.  Riippumalla isässään niin takertuvasti, hän yrittää koko ajan pitää yllä mielikuvaa, että hän on isälleen tärkein.  Koska nyt hänellä on kilpailija, isän avokki.

Miksi isä sitten menee tähän peliin mukaan niin täysillä, että antaa tyttären olla heidän välissään niin tiiviisti ja jopa sairaalla tavalla.  Yhteiset saunomiset ja suihkussa käymiset ei ole tavallista enää tuon ikäisillä.  Miehenkin pitäisi se jo ymmärtää ja asettua oikeasti isän rooliin.  Tytär ei ole enää pikkulapsi ja isän on oltava teini-ikäisen tyttären isä terveellä tavalla.  Halaamiset on ihan normaalia ja muutenkin yhdessäolo, mutta ei tuolla tavoin.  Siinä ylitetään tiettyjä rajoja.  Isällä on ehkä syyllisyydentunteita ja siksi käyttäytyy näin.  Mutta miksi hän samalla laiminlyö oman puolisonsa, ei edes puhu tälle tyttären paikallaollessa?  Mitä mies pelkää?

Ap voi siis tehdä niin, että ottaa eron.  Rankka asia, koska mukana on myös muu perhe.   Tai sitten hän voi vain odottaa ajan kulumista.  Tokihan tytär siitä aikuistuu, mutta eteen voi tulla lisää vaikeita asioita, uudenlaista riippuvaisuutta.  Pahimmassa tapauksessa tämä ihmeellinen hevosenleikki jatkuu koko loppuiän.  Tytär hyppyyttää isäänsä mielin määrin, koska on jo vakiinnuttanut asemansa isin lellikkinä ja ikuisena suosikkina.   

Mutta oisko mitään näistä tapahtunut, jos Ap olisi heti alkuunsa suhtautunut lämmöllä tähän tyttöön? Ap on kuitenkin aikuinen, tämä tyttö on lapsi. Isä myös toimii täysin väärin. Lapsi ei kuitenkaan ole syyllinen vaan aikuisten pitäisi nyt katsoa peiliin ja miettiä mitä vahinkoa ovat tälle lapselle aiheuttaneet ja miten parantaa perheen tilannetta.

Vierailija
237/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää voi olla totta. Mutta tosiaan tän palstan yleinen mielipide kyllä vaikuttaa olevan, ettei vanhemmilla ole oikeutta parisuhdeonneen. Eletään ainoastaan mahdollisesti joskus 4-kymppisenä aikuistuvien kakaroiden tarpeita tyydyttääkseen.

Vierailija
238/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei tietenkään käy. Tyttö ei ole minun geeniperimääni, niin tuollaisen voit unohtaa! Riittävästi on kestämistä että vie isältään minulle kuuluvaa huomiota, sen lisäksi en todella alaa mitään rakastavaa äitipuolta näyttelemään!

Minä en tätä kirjoittanut vaan joku muu. Tytär o hyvin selvästi heti alusta asti osoittanut ettei pidä minusta ja pitää ainoana oikeana asiana varmaan sitä, et hänen isänsä ja äitinsä olisivat edelleen yhdessä. Jostain syystä suhteen luominen tähän lapseen ei ole onnistunut. Toisiin miehen lapsiin selkeästi paremmat välit.

Eli tytön toiveena on saada vanhempansa takaisin yhteen, siinä se. Tietää tasan tarkkaan mistä naruista vetää isän suhteen, sinun ei edes tarvitse kuvitella luovasi mitään mukavaa äitipuolisuhdetta häneen, koska hän ei sellaista halua. Hänhän haluaa ydinperheensä takaisin eikä halua ottaa huomioon ollenkaan sitä, että vanhempansa eivät luultavasti tällaista edes harkitse. Tytön perspektiivistä haave on vielä saavutettavissa, ja hän ajattelee puhtaan itsekkäästi omia toiveitaan. Kaikkeen suostuva ja rajoja asettamaton isä sössii henkisen kasvun ja kyvyn oppia sietämään pettymyksiä omalla käytöksellään.

Et voi tehdä tilanteelle oikein mitään jos mies ei sitä tajua, mikäli lisäterapia ei ole vaihtoehto. Mikäli et halua erota, ainoaksi vaihtoehdoksi jää että jatkat kuten tähänkin saakka. En tosin kyllä ymmärrä miksi toimit kodinkoneena tytön ollessa paikalla. Ennemminkin järjestäisin jotain omia menoa tuolloin. Voivat isä ja tytär sitten opetella arkitekemisiä keskenään kun ei ole kukaan passaamassa.

Vierailija
239/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samanlaista ja siihen auttoi vasta se, kun tyttö lähti opiskelemaan eri paikkakunnalle. Lämmin sympatiani, sillä tiedän, miten tuollainen tilanne vaikuttaa suhteeseen. Yritä jaksaa, ja ajattele, että aikanaan tytöllä poikaystävä ja/tai itsenäistyy ja muuttaa omaan kotiin. Yritä kehitellä itsellesi kaikenlaista mukavaa puuhaa, kun tyttö teillä.

Miten tyttö on suhtautunut sinuun aikuistuttuaan? Ja miten mies otti tyttären aikuistumisen?

Vierailija
240/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hele, en pystyis ajattelee itseäni oman isän kans saunas tai suihkus. Siellä tuli käytyä isän ja äidin kanssa ehkä viimeksi ihan pikkumukulana. Nyt olen 25-vuotias.  Ja en ihmettele jos tyttö tullut parisuhteisaan jätetyiksi: vaikuttaa sellaiselta huomiohuo**lta (anteeksi, mutta saan sellaisen kuvan). Se, että isä lellii tytärtään kokoajan, estää tytön itsenäisen kasvamisen. Aina ku on pulassa, niin isi isi isi siis hyi... Entäs sitten kun isä ei ehkä olekaan auttamassa? Sitten etsitään kai hyväuskoinen miesreppana isän tilalle, jolta voi mennät hermot, ellei ole miellyttäjätyyppiä tai sellainen tossun alle jäävä. Tällä tyttärellä ei oikein ole kaikki muumit laaksossa, mutta se ei selvästikään johdu sinusta Ap tai ole sinun syytäsi. Tällä isällä ja tyttärellä on ongelmia tai parantamisen varaa. Ymmärrän hyvin, jos haluat pysyä miehen kanssa, mutta jos jotkin keinot eivät auta, suosittelen eroa. En kestäisi itse katsella tuollaista. Toki tytär voi ajaa tähän tai yrittää saada eron aikaan, mikä kertoo paljon tästä tyttärestä. Joutuisit ehkä kestämään yhä, vaikka tyttö muuttaisikin omilleen. Olisi ehkä aina isälle soittelemassa ja kotona käymässä. Ei ongelma ehkä ratkea tytön muuttamisesta huolimatta. Mieti rauhassa, mitä aiot tehdä.  Jos keinot eivät auta, kannattaa luovuttaa. Et saa sitä rakkautta tuossa suhteessa, mitä ansaitsisit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi