Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden vaatteet "tuoksuvat" hyvin voimakkaasti pesu/huuhteluaineelle!

Vierailija
06.06.2019 |

Voimakkaalla hajulla tarkoitan sitä, että sen haistaa esim. ison asunnon toiselta puolta toiselle puolelle. Kuivunut päällä oleva vaate tuoksuu siis niin voimakkaasti, että koko asunto täyttyy sillä hajulla.

Meillä käy nimittäin lasten luokkakavereita ja osalla vaatteet "tuoksuvat" niin vahvasti pesuaineelle ja/tai huuhteluaineelle, että kun tulen kotiin, haju tulee vastaan jo eteisessä, vaikka lapsi istuu asunnon toisessa päässä lapseni huoneessa. Mikä haju onkaan, kun käyn lapseni huoneessa, ikkuna täytyy avata heti.

Tuo pesuaineen / huuhteluaineen haju levittyy koko asuntoon ja pysyy asunnossa tuntikausia vielä vieraan lähdön jälkeen, vaikka avaan kaikki ikkunat.

Kysymyksiä teille:
Onko teillä huono hajuaisti? Eikö teille tule pää kipeäksi niin vahvasta jatkuvasta hajusta? Onko lakanoissakin yhtä voimakkaat hajut? Entä tuleeko allergiaoireita tai ihottumaa?Miten pystytte olemaan noin vahvassa kemikaalihajussa 24/7? Oletteko ajatelleet, kuinka epämiellyttävää lapsella on olla jatkuvassa hyvin voimakkaassa hajussa?

Enkä nyt tarkoita niin mietoa tuoksua vaatteessa, että sen haistaa vasta sitten, kun nenän tunkee kiinni kankaaseen. Vaan tosiaan niin vahvaa tuoksua, että se leviää kymmenien metrien säteelle hyvin voimakkaana.

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin tai näin niin aina huono, hielle ja paskallekaan kun ei varmaankaan saisi haista.

Vierailija
142/175 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat hajut. Ja huono hajuaisti. Minusta ei voi puhua tuoksusta, ennemmin haju tai löyhkä. Etikka ajaa samaa asiaa, mutta haihtuu pyykkien kuivuessa ja pyyhkeetkin pehmenee. Ajan omaa pientä kamppanjaa, jossa kerron aina välillä muille kosmetiikan muoveista ja hajuisteista. Suurin osa ei vaan tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! En tiedä haiseeko pyykkini, kun vuosia pessyt sitä samoin! Käytän siis näitä Omoja vai mitä nyt ovatkaan isot pakkaukset mitkä ovat monesti tarjouksissa. Huuhteluainetta en käytä koskaan. Pyykkietikkaa välillä säästeliäästi. Haiseeko siis ihan tavallinen pyykinpesuaine vai onko niitä erikseen "hajustettuja" versioita? Sori en ole perehtynyt valikoimaan niin hyvin.

Vierailija
144/175 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! En tiedä haiseeko pyykkini, kun vuosia pessyt sitä samoin! Käytän siis näitä Omoja vai mitä nyt ovatkaan isot pakkaukset mitkä ovat monesti tarjouksissa. Huuhteluainetta en käytä koskaan. Pyykkietikkaa välillä säästeliäästi. Haiseeko siis ihan tavallinen pyykinpesuaine vai onko niitä erikseen "hajustettuja" versioita? Sori en ole perehtynyt valikoimaan niin hyvin.

Kyllä se Omokin haisee. Kaikki ne perustuotteet mitä marketissa myydään, just ne omot, arielit mitä näitä on, kaikki ne haisee. Valitse hajusteeton tuote vaihteeksi (esim. LV)? Tosin, pesukoneessasi saattaa olla niin vahvat hajujäämät, että saat pestä monta monta koneellista hajusteettomalla ja silti pyykkisi haisee. 

Vierailija
145/175 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo color sensitive pesuaineena, ja pyykki on täysin hajuton.

Vierailija
146/175 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiDLin violetti pesuneste on aika mieto. Pesupulveria ei ole käytetty enää vuosia. Jäi aina vaatteisiin ja kutisi ikävästi koko . Eipä enää.

Vierailija
147/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mökin kaappeja läpi. Yhdessä laatikossa oli vaatteitani seitsemän vuoden takaa, jolloin toin ne mökille varavaatteiksi ja jotka ovat sinne jääneet käyttämättä. Kylläpä haisi pesuaine ja huuhteluaine voimakkaana nenään, kun ne yksitellen sieltä nostin.

Tuo oli vielä aikaa, jolloin olin sitä mieltä, että pyykin pitää "tuoksua".

Sittemmin jotenkin herkistyin tai hajuaistini tuli superhyväksi eli en enää voi pitää vaatteita, joissa on tuo kemikaalinen löyhkä. Tulee pää kipeäksi ja huono olo. Eli käytän hajusteettomia pesuaineita nykyään. Ehkä se altistus noihin kemikaaleihin vaatii vuosikymmeniä, kunnes keho sanoo stop.

Eli kyllä ne kemikaalit jämähtää kankaisiin, että säilyvät niissä jopa seitsemän vuotta.

Vierailija
148/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku haiseeko Serton nestemäiset pesuaineet?

Vierailija
149/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haisee, ellei niissä lue hajusteeton

Vierailija
150/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haisee ja haisee. On niissä pieni tuoksu, mutta aika mieto (vrt. Omot ja muut hajusteelliset). Sertolla on myös Herkkä-niminen nestemäinen pyykinpesuaine, joka on hajusteeton. (Ja Ultra-niminen pyykinpesujauhe, mutta sitä et kysynyt). Kiilto valmistaa sekä Sertoa että Erisania, ja Erisanin nestemäistä hajusteetonta pyykkiainetta olen kuullut kehuttavan.

Vierailija
151/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutuvassa oli eilen huuhteluainehullu.

Pullot olivat esillä, oli Omoa ja huuhteluainetta.

Vierailija
152/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LiDLin violetti pesuneste on aika mieto. Pesupulveria ei ole käytetty enää vuosia. Jäi aina vaatteisiin ja kutisi ikävästi koko . Eipä enää.

Ei todellakaan ole! Lapseni halusi ostaa sitä limaa varten (hajusteeton Formil ei missään nimessä käynyt). Pullo sitten kaatui yläkerrassa, ja vaikka se siivottiin saman tien, niin järjetön katku oli ainakin viikon. Myöhemmin mieheni erehtyi pesemään sillä pyykkiä, ja kellarissa tuli vahva löyhkä vastaan kun pyykit olivat kuivumassa. Roskiin meni loppupullo, en edes viitsinyt kaataa viemäriin ja kierrättää pulloa.

Vierailija
153/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Rainbow pulveria. Mitään hajua ei ole.

Eikä pesuaineita tarvitse laittaa puolta litraa kerralla.

Vierailija
154/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Itse kuitenkin ratkaisin koko homman, että keittelen itse pyykinpesuaineen, helppoa kuin mikä ja rahaakin säästyy.  Pyykistä tulee ihanan pehmeää, marseillesaippua tehoaa myös tahroihin."

Voisitko kertoa tarkan teko-ohjeen, kuinka tuota pyykipesuainetta tehdään? Kiitos!

Sappisaippua tehoaa tahroihin. Sopii jokaiselle materiaalille silkistä lähtien. Marseillesaippuasta voi tehdä todella pienestä palasta pullollisesen pyykkiainetta luiottamalla palan pieneen määrään kuumaa vettä, sekoittamalla, lisäämällä kuumaa vettä, sekoittamalla jne. Pyyhekumin kokoinen pala riittää noin kahteen litraan.

Vierailija
155/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sopiiko tuo itsetehty pyykinpesuaine siis pyykinpesukoneeseen??

Sopii tietenkin mutta max puoli desiä riittää.

Vierailija
156/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Itse kuitenkin ratkaisin koko homman, että keittelen itse pyykinpesuaineen, helppoa kuin mikä ja rahaakin säästyy.  Pyykistä tulee ihanan pehmeää, marseillesaippua tehoaa myös tahroihin."

Voisitko kertoa tarkan teko-ohjeen, kuinka tuota pyykipesuainetta tehdään? Kiitos!

Voin. Otin itse selvää netin kautta ja annan saman ohjeen. Ostat ensin Marseillesaippuapalan, esim. netissä Ruohonjuuri. Itse tein alussa valkoiseen saippuaan (aito, ei marketin kissasaippuaa), mutta se valkoinen jämähti ja joutui aina lämmittämään pullon uudelleen, että sai nesteen juoksemaan.

Ruohonjuurella on ainakin Oliva saippua 125g paloina, johon olen tosi tykästynyt. Vaikka on vihreää, ei värjää pyykkiä.

Eli otan laispullon (käytän ensin uunissa), keitän 1-2l vettä, yksi 125g pala riitttä noin 2l litraan vettä. Saippua on tosi helppo raastaa vaikka veitselläkin. Sitten vain raaste pulloon ja kiehuva neste päälle, tai niin kuin itse sekoitan valmiiksi jo kattilassa raasteen ja nesteen.

Kannattaa laittaa suoraan pesukoneeseen pyykin sekaan.

Etikka on hyvä huuhteluaineeksi tähän.

Annostelu sama kuin muutenkin nestemäisessä. Itse laitan aina vähemmän ainetta kuin ohjeissa yleensäkin.

Hurja määrä saippua yhteen pullolliseen pesuainetta! Vähempikin riittää, laitat sata grammaa tuossa liikaa!

Vierailija
157/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö lasipullo pistää uuniin, en nyt oikein tajunnut.

En tiedä mutta teen itse niin, ajatus että säilyy neste paremmin kun on steriili pullo, tiedä sitten onko niin. Viikon max pari tarpeeseen keitän itse kerralla

Tee yhden päivän annos koska bakteerit kasvavat vedessä ilman säilöntäaineita. Kasvavat, vaikka pullon kuinka steriloisi koska kasvu alkaa veden jäähtyessä.

Vierailija
158/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sopiiko tuo itsetehty pyykinpesuaine siis pyykinpesukoneeseen??

Mä kyllä vahvasti epäilen Marseille-ja muiden aitojen saippuoiden rikkovan koneen ja tukkivan viemärin ajan myötä. Aidosta öljysaippuasta jää jäämiä joka paikkaan, sillä se ei liukene veteen.

Vierailija
159/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omo ja Ariel ovat käytännössä samoja tuotteita.

Vierailija
160/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Rainbow pulveria. Mitään hajua ei ole.

Eikä pesuaineita tarvitse laittaa puolta litraa kerralla.

Minäkin käytän Rainbow-pesuainetta, sillä siinä on hyvin mieto raikas tuoksu, jonka huomaa vain haistamalla läheltä juuri pesusta tullutta vaatetta. Kuivana vaate on enää vain puhtaan tuoksuton. Tuo pesuaine on hyvää myös siksi, että on zeoliititonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi