Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden vaatteet "tuoksuvat" hyvin voimakkaasti pesu/huuhteluaineelle!

Vierailija
06.06.2019 |

Voimakkaalla hajulla tarkoitan sitä, että sen haistaa esim. ison asunnon toiselta puolta toiselle puolelle. Kuivunut päällä oleva vaate tuoksuu siis niin voimakkaasti, että koko asunto täyttyy sillä hajulla.

Meillä käy nimittäin lasten luokkakavereita ja osalla vaatteet "tuoksuvat" niin vahvasti pesuaineelle ja/tai huuhteluaineelle, että kun tulen kotiin, haju tulee vastaan jo eteisessä, vaikka lapsi istuu asunnon toisessa päässä lapseni huoneessa. Mikä haju onkaan, kun käyn lapseni huoneessa, ikkuna täytyy avata heti.

Tuo pesuaineen / huuhteluaineen haju levittyy koko asuntoon ja pysyy asunnossa tuntikausia vielä vieraan lähdön jälkeen, vaikka avaan kaikki ikkunat.

Kysymyksiä teille:
Onko teillä huono hajuaisti? Eikö teille tule pää kipeäksi niin vahvasta jatkuvasta hajusta? Onko lakanoissakin yhtä voimakkaat hajut? Entä tuleeko allergiaoireita tai ihottumaa?Miten pystytte olemaan noin vahvassa kemikaalihajussa 24/7? Oletteko ajatelleet, kuinka epämiellyttävää lapsella on olla jatkuvassa hyvin voimakkaassa hajussa?

Enkä nyt tarkoita niin mietoa tuoksua vaatteessa, että sen haistaa vasta sitten, kun nenän tunkee kiinni kankaaseen. Vaan tosiaan niin vahvaa tuoksua, että se leviää kymmenien metrien säteelle hyvin voimakkaana.

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerran netistä käytetyn nahkatakin, joka haisi aivan kammottavasti huuhteluaineelle! Siis nahkatakki. Hajun oli täytynyt tarttua siihen muista vaatteista, koska se oli ihan hyvässä kunnossa (ei ollut pesuun sitä sentään heitetty). Yritin tuulettaa, mutta haju ei haihtunut mihinkään, joten oli pakko viedä UFF:n lootaan. Itse en käytä hajustettuja pesuaineita ollenkaan, olen jossain määrin hajusteyliherkkä.

En ymmärrä, miksi ihmiset käyttää huuhteluaineita ja voimaakkaan tuoksuisia pyykinpesuaineita. Ettekö oikeasti haista, miten hirveältä ne löyhkäävät? Kaupassa, julkisessa kulkuvälineessä jne. on aivan kauheaa, jos joku haisee huuhteluaineelta -pakoon ei pääse, vaikka happi loppuu ja pää räjähtää kivusta. Toivottavasti te hajusaastuttajat herkistytte itsekin niin opitte, millaista tuskaa aiheutatte kanssaihmisille!

Vierailija
162/175 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkkyys on eri asia kuin yliherkkyys tuoksuille!Olen itse hajusteyliherkkä ja minulle erilaisissa tuotteissa käytettävät hajusteet aiheuttavat ihottumaa.En ole yliherkkä tuoksuille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on toisen mielestä paha haju ei välttämättä ole toisen mielestä.

Esimerkiksi hajusteyliherkkyys ei ole mikään "tykkään, eiku en tykkää" - läppä vaan ihan oikea sairaus josta voi kärsiä todella paljon. Sen verran jokaisen olisi hyvä ottaa toisia ihmisiä huomioon, ainakin jos liikkuu ihmisten ilmoilla, ettei kulje hyönteismyrkkyyn päästä varpaisiin vuorautuneena, koska niitähän nuo huuhteluaineet käytännössä ovat.

Jostain syystä nämä hajusteyliherkät ovat yleensä tietynlaisia naisia. En tiedä yhtään hajusteherkkää miestä. Lisäksi, jos kaikki maailman "oireyhtymät" pitäisi huomioida, meidän pitäisi kieltää eläminenkin.

Mies tässä terve.

Minäkin naureskelin hajusteyliherkkyyksille, kunnes se iski minulle. Jouduin ostamaan oman pesukoneen, kun taloyhtiön pesutupaa käyttäessäni sain aina pahan astmakohtauksen niistä paseainehuuruista. Jouduin lopettamaan hajusteiden käytön, vaikka ennen melkeinpä kylvin hajuvedessä.

Kun muutaman kerran saa migreenikohtauksen ja kurkku turpoaa umpeen kemikaalilöyhkästä, niin sitä tunnetta välttelee kyllä sen jälkeen.

Vierailija
164/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain pojantänään serkkunsa luota leikkimästä. Vaatteet pesukoneeseen suoraa ja lapsi suihkuun koska koko lapsi haisi pesuaineelle 3h vierailun jälkeen. Kotimatka yhtä tuskaa. Käyn työssäni ihmisten kotona. Välillä pesuaineen haju niin voimakas et ottaa henkeen! En vain pysty käsittämään miten joku voi tuollaises lemus elää.

Tarkoitat siis, että poikaasi tarttui pesuaineen haju kolmen tunnin vierailun aikana? Oletko ihan varma, että käytöksesi on ihan normaalia?

Vierailija
165/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineen tuoksu kyllä tuuleentuu nopeasti pois. Peittää aluksi edes vähän, jos alkaa hikoiluttaa. Huuhteluaineita en käytä mutta niitä on ihan miellyttävän hajuisia ja tarpeen ovat esim eritepyykin pesussa.

Vierailija
166/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kerran netistä käytetyn nahkatakin, joka haisi aivan kammottavasti huuhteluaineelle! Siis nahkatakki. Hajun oli täytynyt tarttua siihen muista vaatteista, koska se oli ihan hyvässä kunnossa (ei ollut pesuun sitä sentään heitetty). Yritin tuulettaa, mutta haju ei haihtunut mihinkään, joten oli pakko viedä UFF:n lootaan. Itse en käytä hajustettuja pesuaineita ollenkaan, olen jossain määrin hajusteyliherkkä.

En ymmärrä, miksi ihmiset käyttää huuhteluaineita ja voimaakkaan tuoksuisia pyykinpesuaineita. Ettekö oikeasti haista, miten hirveältä ne löyhkäävät? Kaupassa, julkisessa kulkuvälineessä jne. on aivan kauheaa, jos joku haisee huuhteluaineelta -pakoon ei pääse, vaikka happi loppuu ja pää räjähtää kivusta. Toivottavasti te hajusaastuttajat herkistytte itsekin niin opitte, millaista tuskaa aiheutatte kanssaihmisille!

Varmaan tarkoituksella, peittääkseen röökinhajun.

Vierailija
167/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas hajusteherkät. Lukekaapa Maria Nordinin juttuja, muten hän pääsi herkkyyksistään eroon. Maailmaa kun ette saa hajusteettomaksi, mutta oman päänne voitte saada sillä lailla kuntoon, että hajut ei enää haittaa.

En ole Maria Nordinin juttuihin törmännyt, mutta useilla henkilöillä tuon hajusteongelman syy löytyy pään sisältä, huonosta hygeniasta ja todella huonoista käytöstavoista.

Tämäkin ketjun kommenteissa on paljon sellaisia viestejä, joissa ei ole enää kyse epämiellyttävästä tai liian voimakkaasta hajusta, vaan itse aiheutetusta hysteerisestä käyttäytymisestä.

Vierailija
168/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas hajusteherkät. Lukekaapa Maria Nordinin juttuja, muten hän pääsi herkkyyksistään eroon. Maailmaa kun ette saa hajusteettomaksi, mutta oman päänne voitte saada sillä lailla kuntoon, että hajut ei enää haittaa.

En ole Maria Nordinin juttuihin törmännyt, mutta useilla henkilöillä tuon hajusteongelman syy löytyy pään sisältä, huonosta hygeniasta ja todella huonoista käytöstavoista.

Tämäkin ketjun kommenteissa on paljon sellaisia viestejä, joissa ei ole enää kyse epämiellyttävästä tai liian voimakkaasta hajusta, vaan itse aiheutetusta hysteerisestä käyttäytymisestä.

Nordin on hometaloistaan kuuluisa arkkitehti, joka maalaa kuukautisverellä pääsiäismunia, heiluttelee puuananasta haarovälissään ja huijaa härskisti hyväuskoisia huuhaakirjoillaan ja kursseillaan.

Vierailija
169/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan muuten ainoa, joka ei koskaan ole käyttänyt huuhteluainetta. En ole edes kokeillut, joten en osaa sitä kaivatakaan.

Hajusteeton pyykinpesuaine on käytössä ja sillä olen pärjännyt. Pyykistä on tullut riittävän puhdasta ja sileää ilman ylimääräisiä kemikaaleja. Ainakin itselleni kelpaa ihan hyvin.

Vierailija
170/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan muuten ainoa, joka ei koskaan ole käyttänyt huuhteluainetta. En ole edes kokeillut, joten en osaa sitä kaivatakaan.

Hajusteeton pyykinpesuaine on käytössä ja sillä olen pärjännyt. Pyykistä on tullut riittävän puhdasta ja sileää ilman ylimääräisiä kemikaaleja. Ainakin itselleni kelpaa ihan hyvin.

Minäkään en ole käyttänyt. Ex-puolisoni muistaakseni joskus käytti pestessään vaatteitamme. En muista huomanneeni mitään eroa.

Vierailija
171/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin lopettamaan hajusteiden käytön, vaikka ennen melkeinpä kylvin hajuvedessä.

Tuossapa syy. Kyllä minäkin kestin hajuja ja kemikaaleja vaivatta aina noin nelikymppiseksi, kunnes hajuaistini ei enää turtunut hajuihin, vaan nenäni ikäänkuin haistaa taukoamatta yhtä voimakkaana esim. hajuveden tai pyykipesuaineen hajun. Nenä ei niinkuin turru siihen (niinkuin pitäisi).

Eli jossain vaiheessa elimistö vain ylikuormittuu, kun vuosikausia kylpee noissa keinotekoisissa hajuissa.

Vierailija
172/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, kuin tämän ketjun aloittaja. Vaikka on vanha ketju.

Itselle tulee etova olo ja migreeni helposti noista "tuoksuista". (Sisätiloissa ja joskus jopa ulkona ahdistaa hengitysteissä). Tämä on harmillista on vaikea olla useamman tuttuni lähellä edes ulkona. Heidän vaatteistaan nousee sen verran vahva aromi. Saati kyläily sisätiloissa. Olen miettinyt onko oma nenäni jostain syystä herkempi vai onko heillä huono hajuaisti?

Käytän nestemäistä hajutonta pesuainetta. Pulvereiden haju on kuvottava. Toki ovat hieman hintavampia, tämäkin voi selittää miksi jotkut ostavat vaan halvinta.

Vierailija
173/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri pyykäsi aina viikonloppuisin, se katku oli pukkarissa kammottava. Säälin lapsia, jotka joutui hänen lasten lähellä istumaan. Hiihtoladulla haisee myös kemiallinen haju, osa hiihtää suorastaan sinisessä pilvessä. Itsellä hajusteettomat aineet ja etikka, Marseille saippuaa aion kokeilla. Tuuletan vaatteita paljon, villaiset pyöritän lumessa.

Vierailija
174/175 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä hajusteettomat pesu- ja huuhteluaine, huuhteluaine kovan veden vuoksi. Olisin halunnut käydä pesemässä täkkini ja tyynyt taloyhtiön isommassa pesukoneessa mutta riitti pelkkä käännös ovella sen pinttyneet pesuainelemun vuoksi.

Vierailija
175/175 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan laittaa huuhteluainetta. Pitääkin tuoksua pitkälle