Te, joiden vaatteet "tuoksuvat" hyvin voimakkaasti pesu/huuhteluaineelle!
Voimakkaalla hajulla tarkoitan sitä, että sen haistaa esim. ison asunnon toiselta puolta toiselle puolelle. Kuivunut päällä oleva vaate tuoksuu siis niin voimakkaasti, että koko asunto täyttyy sillä hajulla.
Meillä käy nimittäin lasten luokkakavereita ja osalla vaatteet "tuoksuvat" niin vahvasti pesuaineelle ja/tai huuhteluaineelle, että kun tulen kotiin, haju tulee vastaan jo eteisessä, vaikka lapsi istuu asunnon toisessa päässä lapseni huoneessa. Mikä haju onkaan, kun käyn lapseni huoneessa, ikkuna täytyy avata heti.
Tuo pesuaineen / huuhteluaineen haju levittyy koko asuntoon ja pysyy asunnossa tuntikausia vielä vieraan lähdön jälkeen, vaikka avaan kaikki ikkunat.
Kysymyksiä teille:
Onko teillä huono hajuaisti? Eikö teille tule pää kipeäksi niin vahvasta jatkuvasta hajusta? Onko lakanoissakin yhtä voimakkaat hajut? Entä tuleeko allergiaoireita tai ihottumaa?Miten pystytte olemaan noin vahvassa kemikaalihajussa 24/7? Oletteko ajatelleet, kuinka epämiellyttävää lapsella on olla jatkuvassa hyvin voimakkaassa hajussa?
Enkä nyt tarkoita niin mietoa tuoksua vaatteessa, että sen haistaa vasta sitten, kun nenän tunkee kiinni kankaaseen. Vaan tosiaan niin vahvaa tuoksua, että se leviää kymmenien metrien säteelle hyvin voimakkaana.
Kommentit (175)
Mun lapsi oli yökylässä tällaisessa OMO-perheessä, omat lakanat mukanaan. Kun hän tuli takaisin kaikki liinavaatteet, yöpuku ja tyttö haisivat kuin olisi uitettu hajusteissa. Pesin kaiken kahteen kertaan ja tein pari ylimääräistä etikkahuuhtelua ja vasta sillä päästiin eroon hajusta. Ja noita ei siis oltu pesty kyläpaikassa vaan se haju tarttui asunnosta :(
Lisaisin, etta me kaytetaan myos spray-raikastinta vessassa ja eri raikastinta muualla talossa, seka poltetaan suitsukkeita ja tuoksukynttiloita. Myos kokataan mausteista ja vahvasti tuoksuvaa ruokaa. Joka ei tykkaa niin pysykoon poissa meidan lahettyvilta.
Mä ajattelen aina noista voimakkaasti pesu-/huuhteluaineelta haisevilta, että yrittävät peittää omaa pahaa hajuaan. Välittömästi ajattelen, että kyseessä on ihmisellä joku hienhajuongelma tai muu erite. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on toisen mielestä paha haju ei välttämättä ole toisen mielestä.
Esimerkiksi hajusteyliherkkyys ei ole mikään "tykkään, eiku en tykkää" - läppä vaan ihan oikea sairaus josta voi kärsiä todella paljon. Sen verran jokaisen olisi hyvä ottaa toisia ihmisiä huomioon, ainakin jos liikkuu ihmisten ilmoilla, ettei kulje hyönteismyrkkyyn päästä varpaisiin vuorautuneena, koska niitähän nuo huuhteluaineet käytännössä ovat.
Jostain syystä nämä hajusteyliherkät ovat yleensä tietynlaisia naisia. En tiedä yhtään hajusteherkkää miestä. Lisäksi, jos kaikki maailman "oireyhtymät" pitäisi huomioida, meidän pitäisi kieltää eläminenkin.
treffit kirjoitti:
Lisaisin, etta me kaytetaan myos spray-raikastinta vessassa ja eri raikastinta muualla talossa, seka poltetaan suitsukkeita ja tuoksukynttiloita. Myos kokataan mausteista ja vahvasti tuoksuvaa ruokaa. Joka ei tykkaa niin pysykoon poissa meidan lahettyvilta.
Kai te myös pysytte pois muiden ihmisten lähettyviltä?
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi oli yökylässä tällaisessa OMO-perheessä, omat lakanat mukanaan. Kun hän tuli takaisin kaikki liinavaatteet, yöpuku ja tyttö haisivat kuin olisi uitettu hajusteissa. Pesin kaiken kahteen kertaan ja tein pari ylimääräistä etikkahuuhtelua ja vasta sillä päästiin eroon hajusta. Ja noita ei siis oltu pesty kyläpaikassa vaan se haju tarttui asunnosta :(
Nyt taitaa kyllä olla vaiva pään sisällä...tuollainen jynssäys kielii semmoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi hajusteyliherkkyys ei ole mikään "tykkään, eiku en tykkää" - läppä vaan ihan oikea sairaus josta voi kärsiä todella paljon. Sen verran jokaisen olisi hyvä ottaa toisia ihmisiä huomioon, ainakin jos liikkuu ihmisten ilmoilla, ettei kulje hyönteismyrkkyyn päästä varpaisiin vuorautuneena, koska niitähän nuo huuhteluaineet käytännössä ovat.
Jostain syystä nämä hajusteyliherkät ovat yleensä tietynlaisia naisia. En tiedä yhtään hajusteherkkää miestä. Lisäksi, jos kaikki maailman "oireyhtymät" pitäisi huomioida, meidän pitäisi kieltää eläminenkin.
Minä tunnen tällaisen hajusteyliherkän miehen, ei ole sukupuolisidonnainen asia. Se että sinä et tunne ei tarkoita, etteikö heitä olisi. Mutta oman navan ympärillähän se sinunkin maailmasi pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän useamman miehen, joka ei tykkää hajusteista tai saa oireita niistä. Mutta miehillä hajuaisti on naisia heikompi, naisillahan hajuaisti myös voimistuu tietyissä kuukautiskierron vaiheissa sekä raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen aina noista voimakkaasti pesu-/huuhteluaineelta haisevilta, että yrittävät peittää omaa pahaa hajuaan. Välittömästi ajattelen, että kyseessä on ihmisellä joku hienhajuongelma tai muu erite. Yök!
Mielenterveysongelmiin on apua saatavilla kun reippaasti kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taitaa kyllä olla vaiva pään sisällä...tuollainen jynssäys kielii semmoisesta.
Olen eri kommentoija, mutta ihan sama havainto, että pesuaineiden hajusteet tarttuvat kosketuksen välityksellä ja saattavat pesun jälkeen vielä jäädä vaatteisiin. Siis nuo kemikaalithan on kehitetty sellaiseksi, että ne tarttuvat hyvin kuituihin, miksi ihmetellä sitä, että ne tarttuvat?
Se oksettava halpa tokmanni pesuaine kun leimahtaa, varsinkin kun hikeentyessä se vielä ylikorostuu, niin se on kyllä pahin asia minkä esim. treffikumppanissa voi huomata. Totaalinen turn-off.
Myös kuntosaleilla tätä haistaa joka puolella. Kun hiki yhdistyy siihen, niin huh huh.
Älkää menkö huuhteluaine meemihuijaukseen, se on pelkkää markkinointia! Aina kun olen ostamassa uusia vaatteita kaupassa, myyjä aina muistuttaa että ei sitten kannata koskaan käyttää huuhteluainetta tämän kanssa. Se on posiitivinen muutos, että sen käyttöä ei enää kannusteta.
Taas!? Etkö ole vieläkään saanut sanottua ettei noi hajulapset saa tulla teille? Viekö huuhteluaine puhekyvynkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen tällaisen hajusteyliherkän miehen, ei ole sukupuolisidonnainen asia. Se että sinä et tunne ei tarkoita, etteikö heitä olisi. Mutta oman navan ympärillähän se sinunkin maailmasi pyörii.
Suurin osa on hysteerisiä/huomionhakuisia naisia, jotka todellakin haluavat muiden pyörivän heidän herkän hipiänsä ympärillä. Pari tuollaista työkaveria ollut ja voin sanoa, että rasittavampia tyyppejä on vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En paljon liiku ulkona kun autojen pakokaasut vaivaavat. Miten jotkut voivat ajaa autolla vaikka niistä tulee paljon pienhiukkasia ja aiheuttavat jopa kuolemia.
Nyt oli huono.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävän asunnosta leviää huuhteluaineen löyhkä rappukäytävään asti. En ymmärrä kuinka joku pystyy elämään sellaisessa käryssä.
Yksi entinen naapuri oli tällainen, mutta käytti vielä yleistä pesutupaa. Pesutupa kellarissa, ja aina tiesi koska oli naapurin vuoro kun se pesu/huuhteluaineen haju tuntui heti kun avasi rappukäytävän oven! Nopeasti oppi ettei kannattanut ottaa seuraavaa vuoroa, koska se haju siirtyi omaakin pyykkiin (meillä käytetään vaan hajusteettomia pesuaineita). Ostan paljon kirppiksiltä, ja aika monet vaatteet saa pestä pariinkin kertaan ennen kuin hajusteet saa pois.
Mua ei ennen haitannu hajusteet, mutta en tiedä, mitä on tapahtunut. Onko hajuaistini parantunut tuhatkertaisesti vai olenko herkistynyt vuosien saatossa. En voi käyttää muuta kuin hajusteetonta, sillä kaikkien pesuaineiden hajut ovat aivan liian voimakkaita ja niistä tulee huono olo.
Mä en käytä huuhteluainetta, mutta miedosta pesuainetuoksusta olen pitänyt. Nestemäisissä pesuaineissa tuoksu on kuitenkin liian voimakas, käy henkeen/limakalvoihin. Olen alkanut pestä tuoksuttomilla. Ongelma on vaan se, että esim. tytön tallivaatteet haisevat niin voimakkaasti, että haisevat pesun jälkeenkin. Tuoksu kai jotenkin peitti sen hajun.
Tuoksu ei hairitse, ei tule paa kipeaksi ja mun mielesta on kiva, kun kamppa tuoksuu raikkaalle myos pyykinpesun jalkeen - ei siis vaan silloin, kun lattiat on mopattu Mantysuovalla.
Kaytan tuohon viela paivittain parfyymia paalle, samoin mies.