Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No, niin mammat. Nyt on kumottu se lause : äiti jää kotiin koska isällä on suuremmat tulot

Vierailija
06.06.2019 |

Tässä on nyt linkki:
https://www.is.fi/perhe/art-2000006133194.html

Eli se onnistuu, isät voi jäädä kotiin. Mikä on seuraava syy, joka taas pistää äidin jäämään kotiin?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että mammat rupeavat valittamaan että pitää mennä töihin ja isukit voivat jäädä kotiin hoitamaan lasta

Vierailija
2/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä jäädä kotiin hoitamaan sekä lasta että kotia. Onko sinulla edes lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta 250e vähemmän kuussa ei ole mitään ja kaikki pärjäävät ilman sitä?

Vierailija
4/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin meinaan hilpaista töihin mahdollisimman nopeasti, jos vielä tulee lapsi. Iskän vuoro jäädä kotiin.

Vierailija
5/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja jäin kotiin hoitamaan lasta. Tosin puolisokin jäi kotiin.

Vierailija
6/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on tiedetty jo pitkään, siksi naisten palkatkin ovat huonoja kun suostuvat kynnysmatoiksi ja aina jäämään kotiin.

Vierailija
7/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän oli vanhempainvapaan jakamisesta. Siinä ei isoja eroja tulekaan. Hoitovapaalla sitten kolahtaakin ja lujaa. (meillä ei ollut tuota ongelmaa sinänsä, sillä tienattiin jotakuinkin saman verran siihen aikaan kun lapsi oli pieni)

Vierailija
8/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä jäädä kotiin hoitamaan sekä lasta että kotia. Onko sinulla edes lapsia?

On lapsia. Mutta meillä mies oli myös kotona hoitamassa lapsia. Hän oli kotona 1,5 vuotta molempien kanssa. 

Vierailija
9/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun katsotaan kumpi on hoitovapaalla niin kyllä se on se huonompi tuloinen, se raha kun ei ole enää tulojen mukaan laskettu.

Vierailija
10/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pieni summa, mutta kun tuon tietää niin isä voi säästää ennen vanhempainlomaa sen verran. En näe tuossa tuoloissa vaikeutta säästää rahaa, jotta pärjäisi muutaman kuukauden.

Ei palkaa tarvitse joka kuukausi tuhlata....

Vierailija
11/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syy on se että minä haluan jäädä kotiin ja mies haluaa että se olen minä joka jää kotiin. :)

Vierailija
12/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun katsotaan kumpi on hoitovapaalla niin kyllä se on se huonompi tuloinen, se raha kun ei ole enää tulojen mukaan laskettu.

Puhunkin uudistuksesta jolloin korvamerkitään vanhempainrahaa isälle, se on ollut monelle mörkö, ja sitä on perusteltu, että ei voi koska isä ansaitsee enemmän rahaa kuin äiti.

Vierailija
13/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pieni summa, mutta kun tuon tietää niin isä voi säästää ennen vanhempainlomaa sen verran. En näe tuossa tuoloissa vaikeutta säästää rahaa, jotta pärjäisi muutaman kuukauden.

Ei palkaa tarvitse joka kuukausi tuhlata....

Ja se on naisen vika jos mies ei halua säästää siihen että saa imuroida ja kokata kotona sekä hoitaa lapsia? Harvemmin ne miehet sanoo että haluaisivat todella jäädä kotiin, mutta ei vaan pysty kun ei rahat riitä..

Vierailija
14/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa noin kymmenen kertaa sen, minkä minä. Kyllä siinä tulisi merkittävä taloudellinen pudotus, jos mies jäisi minun sijastani kotiin. 

Vierailija
15/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan puhutaan vain vanhempainvapaasta ei hoitovapaasta. Hoitovapaa on nimenomaan se mikä ei ole monille mahdollinen niin että isä jää kotiin.

Vierailija
16/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne perheet, joille 7000 e/v on pikkuraha. Mutta nähtävästi niitä on suurin osa, koska laskurin tekijät vetoavat siihen, että yksittäistapaukset on yksittäistapauksia, joiden mukaan ei ratkaisuja tule tehdä. Täytyy katsoa enemmistön tilannetta ja se on siis se, että lapsiperheessä on runsaasti rahaa käytössä, koska 7000 e/v tulonmenetys ei tunnu missään.

Vierailija
17/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kotona sen takia koska mulla ei ollut työpaikkaa mihin mennä. Miten olisi mahdollista että mies jäisi kotiin palkkatyöstä ja minäkö siinä sitten hengaisin työkkärirahalla? Just.

Tutkitusti yli 2v. kotona olevista äideistä lähes kaikki on niitä joilla ei ole työpaikkaa mihin mennä, eli käytännössä ovat työttömiä. Minulla meni kaksosten jälkeen 5,5 vuotta ennenkuin pääsin töihin vaikka kävin ensimmäisessä työhaastattelussa kun lapset oli alle vuoden vanhoja.

Vierailija
18/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo 250€ kuussa oli perheessä, jossa äidin tulot 2000€, isän 5000€. Kannattaa huomioida, ettei kyse ollut mistään osa-aikaisista siivoojista.

Vierailija
19/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin palkkaero oli suuri. Minulle netto 1500e ja miehelle 5000e.

Jos rahasta ei piitata niin mies tykkäsi työstänsä ja minä en. Ja minä halusin olla kotona lasten kanssa ja mies ei. Mieheni on kuitenkin erittäin hyvä isä ja on esim. osallistunut ihan täysillä lasten harrastuksiin.

Meillä tuo nyt vaan toimi hyvin että minä olin kotona. Perheen oma päätös eikä valtion. Mikä neukkulandia tämä Suomi on nykyään kun valtio holhoaa aina vain enemmän. Yksilön vasttuu...oikeudet ja velvollisuudet.

Vierailija
20/103 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tienaa noin kymmenen kertaa sen, minkä minä. Kyllä siinä tulisi merkittävä taloudellinen pudotus, jos mies jäisi minun sijastani kotiin. 

Meillä vain viisi kertaa enemmän kuin minä, joten pystyi jäämään kotiin useaksi kuukaudeksi. :) ja tietysti taloudellisesti rationaalisina ihmisinä osattiin varautua myös säästämällä vähän sen varalle, että piti pärjätä ilman hänen tulojaan.