Eerikan, 25, usko Tinderiin palasi ulkomailla – tällaisella profiililla hän hakee seuraa suomalaisten suosikkikohteessa
Näin Tinder-treffailu eroaa maiden välillä
Syy Eerikan ajatusten muuttumiseen löytyy ulkomaalaisten miesten käytöksestä.
– Tinderistä puhutaan paljon vain seksimielessä, sillä monet hakevat sieltä vain seksiseuraa. Täällä treffailu kuitenkin aloitetaan esimerkiksi drinkeillä ravintolassa. Suomessa saattoi olla niin, että miehet kutsuivat heti kotiinsa harrastamaan seksiä.
Suurin ero onkin se, että Kreikassa miehet haluavat myös keskustella, vaikka he eivät etsisikään mitään vakavaa.
– Ulkomaalaiset miehet ovat enemmän kiinnostuneita kuulumisistani ja siitä, mitä olen tehnyt elämässäni.
Eerika kertoo saavansa ulkomaalaisilta miehiltä Tinderissä myös enemmän kehuja ulkonäköönsä liittyen. Lisäksi ulkomaalaiset miehet vaikuttavat yleisesti ottaen Tinderin profiilikuvissaan suomalaismiehiä itsevarmemmilta. Moni poseeraa kuvissa ilman paitaa.
Eerika toivoo, että suomalaiset miehet ottaisivat ulkomaalaisilta miehiltä mallia treffien suunnittelussa. Hän kuitenkin muistuttaa, että kyseessä on hänen omiin mieltymyksiinsä pohjautuva mielipide.
– Suomalaiset miehet yrittävät keksiä liikaa aktiviteetteja treffeille. Ajatellaan, että kahville meneminen on liian persoonatonta ja kliseistä. Itse kuitenkin keskustelen ensitreffeillä mieluummin kuin keskityn johonkin aktiviteettiin.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006132308.html
Suomimiehet taas servattu :'D
Kommentit (169)
Seksi kuuluu parisuhteeseen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on mennyt jännäksi. Voi omalla naamallaan esiintyä lehdessä kertomassa irtoseksiseikkailuistaan ihan ilman mitään.
Minusta hieno juttu. Kertoo että se on viimeinkin normaalia. Miksi miehet tuostakin valittaa, itsekkin tykkäävät seksistä mutta naisen pitäisi olla tykkäämättä. Ketä se hyödyttää että sheimataan seksistä tykkääviä naisia?
Irtoseksi EI ole normaalia, eikä sitä koskaan tule normalisoida. Ja sellainen veruke, että "tykkää seksistä" ei ole pätevä lukuisiin irtosuhteisiin. Ei miehellä eikä naisella. Niistä on aina haittaa pitkässä juoksussa. Kukaan ei ole erityisen ylpeä itsestään satunnaisen baaripanon jälkeen. Ihmiselle on hyväksi olla kykenevä pidättyväisyyteen. Ethän sinäkään voi jos vaikka pidät donitseista, ahmia niitä kilokaupalla joka päivä. Siitä on haittaa sinulle. Sama pätee seksiin. Ympäripaneskeleminen ei nyt vaan ole kenellekään hyväksi.
Olet aivan väärässä. Joillekin irtoseksi ei sovi, jotkut eivät pidä siitä ollenkaan, ja pitävät vain parisuhdeseksistä. Ihmiset ovat erilaisia. Toiset pitävät irtoseksistä. Se ei ole mitenkään sinulta pois. Jotkut eivät pidä parisuhteista, ja haluavat silti seksiä. Toista ihmistä voi kunnioittaa ja olla kohtelias myös irtoseksissä, ja silloin siitä ei ole kenellekään haittaa. Toista ihmistä voi olla kunnioittamatta myös parisuhteessa, jolloin parisuhdeseksistä on uhrille haittaa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia, eikä maailma onneksi ole enää niin vanhoillinen kuin sinä. Sinulla on toki oikeus olla vanhoillinen, mutta ei oikeutta vaatia muilta sitä samaa.
KÄYTTÄNYT TINDERIÄ NOIN KUUDEN VUODEN AJAN ???!!!
Kerron nyt naiset salaisuuden. Miehen itsevarmuus ei ole mikään taivaalta tippunut lahja, vaan vuosien identiteetin työstämisen ja kokemuksien tulos. Lisäksi naiset ovat valitettavasti varsin heikkoja erottamaan itsevarmuutta ja välinpitämättömyyttä toisistaan. Se tyyppi, joka käy kuukauden 15. treffeillä vs tyyppi, joka ei ole käynyt treffeillä välttämättä vuosiin. Ja en väitä, että esimerkin massadeittailija olisi aina välinpitämätön, mutta mitä veikkaatte, kumpi näistä antaa ensitreffeillä itsevarmemman ja kokeneemman kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kerron nyt naiset salaisuuden. Miehen itsevarmuus ei ole mikään taivaalta tippunut lahja, vaan vuosien identiteetin työstämisen ja kokemuksien tulos. Lisäksi naiset ovat valitettavasti varsin heikkoja erottamaan itsevarmuutta ja välinpitämättömyyttä toisistaan. Se tyyppi, joka käy kuukauden 15. treffeillä vs tyyppi, joka ei ole käynyt treffeillä välttämättä vuosiin. Ja en väitä, että esimerkin massadeittailija olisi aina välinpitämätön, mutta mitä veikkaatte, kumpi näistä antaa ensitreffeillä itsevarmemman ja kokeneemman kuvan.
Mitä väliä tuolla on? Tuota olen täällä epätoivoisille miehille yrittänyt sanoa, että ei sillä ole väliä oletko itsevarma. Riittää että teeskentelet olevasi. Tämä sama toimii kaikissa muissakin tilanteissa esim. työhaastatteluissa. Tärkeintä on läpäistä se haastattelu/ensitreffit/whatever, ja siihen riittää se että antaa oikean vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Itse olen epävarmuuteen kallellani ja menin itsevarman tyypin kanssa ihan yliujoksi.
Onneksi itsevarmuutta voi kehittää vaikka töissäkin ja yrittää valuttaa siitä muihinkin tilanteisiin.
Itsevarmuus on aina osittain sitä että tiedät ettei maailma siihen kaadu jos joku ei tykkää sinusta. Välinpitämättömyys on osa itsevarmuutta, eikä itsevarmuuttavoi olla jos olet riippuvainen siitä mitä mieltä toiset ovat sinusta. Kaikki ei tykkää kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on mennyt jännäksi. Voi omalla naamallaan esiintyä lehdessä kertomassa irtoseksiseikkailuistaan ihan ilman mitään.
Minusta hieno juttu. Kertoo että se on viimeinkin normaalia. Miksi miehet tuostakin valittaa, itsekkin tykkäävät seksistä mutta naisen pitäisi olla tykkäämättä. Ketä se hyödyttää että sheimataan seksistä tykkääviä naisia?
Seksistä tykkääminen ei ole sama asia kuin irtoseksistä pitäminen. Onko sinulla kuvitelma siitä, että seksistä pitävä nainen kiertää automaattisesti mieheltä toiselle? Itse olen kokenut niin päin, että miehet haluavat pitää minusta kiinni, koska olen kiltti, mutta pidän seksistä. Tosin otanta on aika pieni, koska en harrasta irtosuhteita.
Irtosuhteet on yksi ilmentymä sille että pitää seksistä. Siitä ei ole kenellekkään mitään haittaa, pelkästään iloa, joten en ymmärrä marinaa.
Ja seksistä pitäminen tuolla tavalla ei ole synonyymi hyvälle seksille. Joku pitää seksistä mahdollisimman monen kanssa, koska se buustaa huonoa itsetuntoa, mutta ei välttämättä ole lainkaan villi ja vapautunut tai toisessa tilanteessa sensuelli itse puuhassa. Tai kiinnostunut toisen nautinnosta ja sen tuottamisesta. Ja mielenkiinto lakkaa, kun on saanut valloituksensa.
Jos irtoseksityyppi olisi oikeasti hyvä sängyssä, olisi perässä jono miehiä ulisemassa jatkoa suhteelle.
Mistä sinä tiedät uliseeko ne jatkoa vai ei? Luuletko että se menee niin että jos miehet ulisee jatkoa, nainen muitta mutkitta suostuu siihen?
Ymmärrän, että kenen vain kanssa ei halua sitoutua parisuhteeseen vaikka seksi olisikin kivaa. Rakastavassa ja toimivassa parisuhteessa seksi on parasta, olit mies tai nainen. Rakastavassa parisuhteessa myös esim. sp-tautien ja r.a.iskauksen riski on huomattavasti pienempi.
Ihmiset ovat erilaisia. Joistakin sitoutuminen on niin kamalaa, että mieluummin harrastavat vain kivaa seksiä. Joillekin ei ole parisuhdetta tarjolla, joten harrastavat kivaa seksiä tai ovat harrastamatta. Joillekin pelkästään kiva seksi ei kelpaa tai ei ole mainittujen riskien (taudit, v.äkivalta) arvoista, joten harrastavat seksiä vain parisuhteessa. Jotkut harrastavat seksiä parisuhteessa ja lisäksi kaikkien kanssa. On meitö vaan moneksi.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen viimeisimmän parisuhteen jälkeen ihastunut neljään mieheen. Yksikään heistä ei suomalainen. Yhdenkään kanssa en kuitenkaan ole sänkyyn mennyt tai edes suudellut, mutta viimeisimmän kanssa ollaan mietitty yhteistä lomamatkaa.
N28Kannattaa kyllä mennä sänkyyn ennen sitä lomaa. Mies odottaa kuitenkin seksiä siellä reissussa niin parempi katsoa ennen sitä jo tuleeko siitä mitään. Turha tehdä siitä noin vaikeaa että pitää matkustaa johonkin.
No pitää meidän matkustaa joka tapauksessa, kun asutaan eri maissa.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kertoa sinulle salaisuuden? Kaikki naiset eivät ole 25-vuotiaita Eerikoita. Kaikki naiset eivät kaipaa miestä, joka ilmaisee itsevarmuuttaan pullistelemalla julkisessa nettiprofiilissaan ilman paitaa.
Monet naiset eivät välttämättä erota aitoa itsevarmuutta teeskennellystä sellaisesta pelkän tinder-profiilin tai edes yksien treffien perusteella, mutta tunnistavat kyllä välinpitämättömyyden välinpitämättömyydeksi. Eipä tämä Eerikakaan välinpitämättömyydestä puhunut ulkomaalaisia miehiä kehuessaan. Päinvastoin, hän kehui nimenomaan miesten tapaa osoittaa kiinnostustaan naista kohtaan.
Monet naiset eivät muuten vaadi että miehen pitäisi olla joku superitsevarma yksilö. Välinpitämätön käytös kaiketi joihinkin iskee, mutta ei läheskään kaikkiin. Itse tulkitsen välinpitämättömyyden kiinnostuksen puutteeksi, jolloin jätän miehen tietenkin rauhaan ja omakin kiinnostukseni yleensä katoaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Entinen deittailija kirjoitti:
Oletteko ihan tosissanne, että paras tapa saada seuraa Tinderistä on laittaa paidaton kuva ja pyytää kahville? Suvaitsen vähän epäillä...
juu toimii se tolleen kunhan vaan on ulkomaalainen. Ei miehen edes tarvitse olla komea kun suominaisten mielestä ulkomaalainen on synonyymi komealle.
Tämäpä tämä. Omat ulkomaalaiset ystävät ovat olleet ihmeissään Suomessa, kun naisia saa niin helposti. Ei tarvitse kuin mennä baariin tai avata tinder ja naiset itse hoitavat homman niin sanotusti loppuun. Osa toki on komeitakin, ei siinä, mutta sama flaksi käy vaatimattomamman ulkoisen preesensin miehilläkin.
Ymmärrän että kilttejä ja kunnollisia suomalaismiehiä tämä voi hieman kaihertaa! Itse onneksi olevan sopivan eksoottisen oloinen jopa Suomessa.
Koen taas niin päin, että aidosti itsevarma ja lämmin ihminen uskaltaa olla välitön ja kiinnostunut - ei siis välinpitämätön vaan ihan päinvastoin - menemättä liikaa lukkoon torjunnan mahdollisuudesta.
Ujo ja epävarma ihminen antaa helposti itsestään välinpitämättömän ja kylmän vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan kiinnitä huomiota tuohon profiilitekstiin?
"Be my wine or take me to the nakkikioski kahveille"
Sittenkö ne miehet laittaa viestiä että what is nakkikioski kahveille? Ja Eerikako vastaa että sausage kiosk coffee :DDD Ja mitä tarkoittaa be my wine?
Be my wine tarkoittaa että ole pulloni jota imen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksistä tykkääminen ei ole sama asia kuin irtoseksistä pitäminen. Onko sinulla kuvitelma siitä, että seksistä pitävä nainen kiertää automaattisesti mieheltä toiselle? Itse olen kokenut niin päin, että miehet haluavat pitää minusta kiinni, koska olen kiltti, mutta pidän seksistä. Tosin otanta on aika pieni, koska en harrasta irtosuhteita.
Irtosuhteet on yksi ilmentymä sille että pitää seksistä. Siitä ei ole kenellekkään mitään haittaa, pelkästään iloa, joten en ymmärrä marinaa.
Ja seksistä pitäminen tuolla tavalla ei ole synonyymi hyvälle seksille. Joku pitää seksistä mahdollisimman monen kanssa, koska se buustaa huonoa itsetuntoa, mutta ei välttämättä ole lainkaan villi ja vapautunut tai toisessa tilanteessa sensuelli itse puuhassa. Tai kiinnostunut toisen nautinnosta ja sen tuottamisesta. Ja mielenkiinto lakkaa, kun on saanut valloituksensa.
Jos irtoseksityyppi olisi oikeasti hyvä sängyssä, olisi perässä jono miehiä ulisemassa jatkoa suhteelle.
Ei miehiä jotka hakee pysyvää parisuhdetta. kiertopalkinto ei fiksuille miehille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät uliseeko ne jatkoa vai ei? Luuletko että se menee niin että jos miehet ulisee jatkoa, nainen muitta mutkitta suostuu siihen?
Ymmärrän, että kenen vain kanssa ei halua sitoutua parisuhteeseen vaikka seksi olisikin kivaa. Rakastavassa ja toimivassa parisuhteessa seksi on parasta, olit mies tai nainen. Rakastavassa parisuhteessa myös esim. sp-tautien ja r.a.iskauksen riski on huomattavasti pienempi.
Ihmiset ovat erilaisia. Joistakin sitoutuminen on niin kamalaa, että mieluummin harrastavat vain kivaa seksiä. Joillekin ei ole parisuhdetta tarjolla, joten harrastavat kivaa seksiä tai ovat harrastamatta. Joillekin pelkästään kiva seksi ei kelpaa tai ei ole mainittujen riskien (taudit, v.äkivalta) arvoista, joten harrastavat seksiä vain parisuhteessa. Jotkut harrastavat seksiä parisuhteessa ja lisäksi kaikkien kanssa. On meitö vaan moneksi.
N25
Niin, mutta kuitenkin myös parisuhteissa voidaan pettää ja levittää tauteja, ja tutkimusten mukaan naiset kohtaavat eniten väkivaltaa juuri kotonaan parisuhteen muodostettuaan. Myös suomalaisten miesten tekemissä rais-kauk-sis-sa tekijä ja uhri nimenomaan tuntevat toisensa ja ovat läheisiä. Parisuhde ei siis kuitenkaan ole varma keino välttää tauteja ja väkivaltaa. Rakastavakin suhde voi muuttua.
Suomimiehen ongelma on se, ettei hän ymmärrä että vaikka nainen haluaa vain seksiä (ei siisseurustelua) haluaa hän silti että hänet otetaan huomioon ja häntä kohdellaan hyvin! Se on naiselle osa esileikkiä! Kukaan ei halua tulla kylään, pyllistää ja lähteä samantien ulos. Ei nainen saa siitä mitään.
Ulkomailla hän on pelkästään vajaan vuoden aikana tavannut Tinderin välityksellä ainakin 40 miestä. Osa miehistä on ollut paikallisia, osa turisteja. Joukossa on ollut myös vakavampia ja pidempään kestäneitä tapailusuhteita.
About viikko per mies ja joukossa on myös vakavampia ja pidempään kestäneitä tapailusuhteta?
😂
Mun mielestä tuo Eerikan juttu on vähän nolo. Okei, jos tykkää paidattomista miehistä niin hyvä, mutta useimmat suomalaiset naiset eivät tykkää että miehet laittavat tinderiin kuvia ilman paitaa. Ja sitten toi keskustelu: kun tullaan samasta kulttuuriperimästä eli Suomesta niin kiinnostavia keskusteluja on paljon vaikeampi rakentaa. Kaikki ajankohtaiset asiat on jo jauhettu mediassa atomeiksi. Ulkomaalaisen kanssa on vaan niin paljon helpompi keksiä jutunjuurta.
Toinen on sitten toi kehuminen. "Sä oot niin todella kaunis" ja muu on sellaista perusshittiä joka Suomessa nykyään yhdistetään epätoivoisiin, rumiin miehiin. Olen joskus tinderissä kehunut naista ja sillä ei saa mitään vastakaikua, koska 10000000000+1 miestä ennen minua on kehunut jo naisen maasta taivaisiin. Eli se ei merkkaa naiselle yhtään mitään muuta kuin että näytän hänen silmissään idiootilta. Ulkomaalaiselle naiselle kehut toimivat, koska hänestä on vain eksoottista että suomalainen mies pitää kauniina.
Veikkaisinpa vaan että kun Eerika on ollut Kreikassa 6 vuotta ja kuunnellut tinder-kehuja sen samaiset 6 vuotta alkaa hänkin kyllästyä kreikkalaisiin miehiin. Sama kaava toistuu deitistä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Niin, mutta kuitenkin myös parisuhteissa voidaan pettää ja levittää tauteja, ja tutkimusten mukaan naiset kohtaavat eniten väkivaltaa juuri kotonaan parisuhteen muodostettuaan. Myös suomalaisten miesten tekemissä rais-kauk-sis-sa tekijä ja uhri nimenomaan tuntevat toisensa ja ovat läheisiä. Parisuhde ei siis kuitenkaan ole varma keino välttää tauteja ja väkivaltaa. Rakastavakin suhde voi muuttua.
Nokkelasti sanailtu. Siksi puhuinkin rakastavasta suhteesta. Kun suhde muuttuu ei-rakastavaksi niin siitä on syytä lähteä ajoissa. Kuitenkin hyvässä ja rakastavassa parisuhteessa ihminen saa useammin parempaa, turvallisempaa ja sanoisinko vaivansa arvoista seksiä. Se, että joku ottaa pataan ei-rakastavassa suhteessa, ei vähennä irtoseksiin liittyviä uhkia yhtään.
Jokainen tietenkin arvostaa kivaa seksiä eri määrin, jollekin ne riskit ovat ottamisen arvoisia. Olenhan itsekin parisuhteessa vaikka jonkinmoisia riskejä on olemassa, rakkaus ja mahtava seksi on sen arvoisia.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo Eerikan juttu on vähän nolo. Okei, jos tykkää paidattomista miehistä niin hyvä, mutta useimmat suomalaiset naiset eivät tykkää että miehet laittavat tinderiin kuvia ilman paitaa. Ja sitten toi keskustelu: kun tullaan samasta kulttuuriperimästä eli Suomesta niin kiinnostavia keskusteluja on paljon vaikeampi rakentaa. Kaikki ajankohtaiset asiat on jo jauhettu mediassa atomeiksi. Ulkomaalaisen kanssa on vaan niin paljon helpompi keksiä jutunjuurta.
Toinen on sitten toi kehuminen. "Sä oot niin todella kaunis" ja muu on sellaista perusshittiä joka Suomessa nykyään yhdistetään epätoivoisiin, rumiin miehiin. Olen joskus tinderissä kehunut naista ja sillä ei saa mitään vastakaikua, koska 10000000000+1 miestä ennen minua on kehunut jo naisen maasta taivaisiin. Eli se ei merkkaa naiselle yhtään mitään muuta kuin että näytän hänen silmissään idiootilta. Ulkomaalaiselle naiselle kehut toimivat, koska hänestä on vain eksoottista että suomalainen mies pitää kauniina.
Veikkaisinpa vaan että kun Eerika on ollut Kreikassa 6 vuotta ja kuunnellut tinder-kehuja sen samaiset 6 vuotta alkaa hänkin kyllästyä kreikkalaisiin miehiin. Sama kaava toistuu deitistä toiseen.
Otan kantaan lähinnä tuohon keskustelun luomiseen. Avainsanana pitäisi toimia small talk, esim. näin:'' Oletko muuten koskaan maistanut tätä viiniä? Aijaa, et/olet!'' jne. Pakkoko sitä on aina aloittaa heti jostain ajankohtaisesta aiheesta saati meidän suomalaisten suosikkiaiheesta säästä. Me jutellaan kavereidenkin kanssa ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä, jolloin tunnit menee kuin siivillä, eikä meille tule koskaan ikäviä ja näitä varsin kiusallisia hiljaisia hetkiä.
Kannattaa kyllä mennä sänkyyn ennen sitä lomaa. Mies odottaa kuitenkin seksiä siellä reissussa niin parempi katsoa ennen sitä jo tuleeko siitä mitään. Turha tehdä siitä noin vaikeaa että pitää matkustaa johonkin.