Tulossa: autoilijoilta keskimäärin 700-1000 euroa vuodessa ruuhkamaksuihin. Mielipiteenne? Linkki
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bc163c48-4b4a-426e-b9e9-a4c99f3d…
Minusta tuo on kohtuutonta asioiden vaikuttamista ja ilkeää.
Asun Tampereella ja täällä riesana on jo tuo pikaratikan rakentaminen. Kun pikaratikka on valmis, on ensin mentävä ratikkapysäkille bussilla ja siitä ratikalla keskustaan. Tai sit oma auto, jolla nyt jo on hankalaa kulkea.
Miksi tuollainen lisävero, kun autoilijoita verotetaan nyt jo enemmän kuin he saavat palveluja. Paljon enemmän kuin tiestön kulut.
Mielipiteenne?
Kommentit (165)
Kyllä eläkeläiset on tyytyväisiä viiteenkymppiinsä, kun otetaan se kymmenkertaisena pois lämmityspolttoaineiden ja liikenteen verotuksella, puhumattakaan siitä että Pirkkakin viedään pöydästä!
Yllättävät liikennöinnit sitten sivuteillä keskustaan?
Eipä mulla ole keskustaan (Turku) mitään asiaa. Kaupat on ohikulkutien varrella tai voin yhtä hyvin alkaa tehdä ostokseni Loimaalla.
Autoilu yksilönvapautta joka pitää ehdottomasti kitkeä kun kommunismikin täälläkin vain leviää.Amerikassa vapaa liikkuvuus kirjattu perustuslakiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa pitää ihmiset pakottaa julkiseen liikenteeseen ja sähköautoihin.
Tuo hallitus on aivan kaheli!
Miksi Suomessa tulisi ajaa tuontiautoilla jotka kulkevat tuontienergialla?
Sehän vasta järjetöntä onkin!
Ihmetyttää ne jotka sanovat että tämä hallitus olisi jotenkin inhimillisempi kuin edelliset hallitukset ja että nyt aletaan tekemään ihmisten politiikkaa. Ehkä inhimillinen korkeintaan työttömälle ja opiskelijalle, niitähän äänestäjissä varmaan suuri osa on ja tulee tämän kauden jälkeen olemaankin, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulla ole keskustaan (Turku) mitään asiaa. Kaupat on ohikulkutien varrella tai voin yhtä hyvin alkaa tehdä ostokseni Loimaalla.
Olen kans Turus. Mää oon hakenu teinityttäreni iltaisin kaupungilta ihan hänen kotiinpaluun turvallisuuden takia. En tykkää, että tulee bussilla iltamyöhään tai yöllä. Noh, kohta mulla ei oo varaa tähänkään.
Keillä on sit varaa käyttää sitä juur rakennettavaa toriparkkiakaan.
Lopetan työt. Ei mitään järkeä enää.
Ja joo, kaikki ei todellakaan pysty kulkemaan töihin julkisilla tai polkupyörällä.
Kaikkien aikojen paskin hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa tulisi ajaa tuontiautoilla jotka kulkevat tuontienergialla?
Sehän vasta järjetöntä onkin!
Jaaha, haluatko sinä suomalaisella koivulla käyvät autot käyttöön kuten sota-aikana.
Häkäpönttöautot. Olen kuullut, että bussit ei aina jaksaneet mäkien päälle, vaan matkustajat komenettiin työntämään.
Tää on aivan hirveä hallitus. En tiedä miten rahani riittää enää elämiseen. T: Vähävarainen espoolainen
Vain ja ainoastaan uusi muoto kerätä veroa. Ihmettelen niitä tutkimuksia jossa valtaosa olisi valmis maksamaan lisää veroa. Jos samassa tilanteessa pyydettäisiin allekirjoitusta siihen maksulappuun, uskoisin että moni ”miettisi vielä”.
Autoilu on helppo tapa kerätä maksuja koska se on usealle ainoa tosiasiallinen mahdollisuus liikkua.
Haistakaa paska koko valtiovalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kans Turus. Mää oon hakenu teinityttäreni iltaisin kaupungilta ihan hänen kotiinpaluun turvallisuuden takia. En tykkää, että tulee bussilla iltamyöhään tai yöllä. Noh, kohta mulla ei oo varaa tähänkään.
Onko jotain muuta mistä voisit karsia? Ulkonasyömiset, leffat, lehtitilaukset tms? On ihanaa, että ajattelet tyttäresi turvallisuutta ja haet hänet kaupungilta autolla. Hän varmasti arvostaa sitä!
Niin, muistaakseni osa yritti varoittaa tällaisista asioista ennen vaalipäivää. Ei kukaan varmaan siltikään uskonut, että vasemmistohallitus on se pahin työllisen ihmisen verottaja mitä tästä maasta löytyy. Samaan ansaan joka kerta. Vihreät esittivät 750 miljoonaa polttoaineveron korotuksia, joka olisi nostanut bensan hinnan pitkälle yli 2 euron. Ei mitään käsitystä ihmisten elämästä pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Kiittäkää luojaanne että edes keskusta on tässä hallituksessa jarruttamassa.
Asun itse Ylöjärvellä, mutta kuljen töissä Tampereen keskustassa. Meitä töissä käyviä on nykyään paljon täällä laitakunnissa, koska Mansen hintataso on järjetön asunnoissa ja lapsiperheelle sopivia asuntoja ei tunnu kunnolla edes olevan.
Autolla on käytännössä kuljettava, koska lapsi täytyy saada päiväkotiin, harrastuksiin, omat työt pitää saada hoidettua... Nyssellä pääsee, mutta se on liian hankalaa monesti.
Ruuhkamaksut? Ehkä ensimmäinen reaktio olisi itsellä että selvittäisin voinko kiertää järkevästi (vaikka moottoritien kautta, jos keskusta on ruuhkamaksujen piirissä jne.). Seuraavaksi varmaan selvittäisin voisinko vaihtaa työpaikkaa tai lisätä etätöitä niin että vaikutus olisi pieni tai ne eivät koskettaisi ollenkaan.
Uskon että Tampere kaupunkina ei halua luopua meistä töissä käyvistä jonkun naurettavan ruuhkamaksun vuoksi. Töissä käyvät on Tampereella ajettu jo ahtaalle, ja moni on muuttanut pois. Tuloksen olette voineet lukea lehdistä kun Tampere teki -60 miljoonan tappiot..
Miettikää, että tuo 700-1000 on pelkkiin ruuhkamaksuihin. Sit tulee vielä tietullit moottoriteille, autovero, ajoneuvovero, polttoainevero.
Miksi autoilijoilta kerätään kohtuuton vero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut ihan ymmärtää, mitä ruuhkamaksut tarkoittavat. Ainakin kun menet katsomaan esim Ruotsin isoja kaupunkeja, niin ruuhkamksua tulee vain arkisin siihen aikaan kun ihmiset käyvät töissä. Eli tyyliin kun kello 7-18 välillä arkisin ajat keskustassa, tulee lasku kotiin. Joten siitä ei tule lisämaksua jos iltaisin haet tyttäresi kotiin