Tulossa: autoilijoilta keskimäärin 700-1000 euroa vuodessa ruuhkamaksuihin. Mielipiteenne? Linkki
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bc163c48-4b4a-426e-b9e9-a4c99f3d…
Minusta tuo on kohtuutonta asioiden vaikuttamista ja ilkeää.
Asun Tampereella ja täällä riesana on jo tuo pikaratikan rakentaminen. Kun pikaratikka on valmis, on ensin mentävä ratikkapysäkille bussilla ja siitä ratikalla keskustaan. Tai sit oma auto, jolla nyt jo on hankalaa kulkea.
Miksi tuollainen lisävero, kun autoilijoita verotetaan nyt jo enemmän kuin he saavat palveluja. Paljon enemmän kuin tiestön kulut.
Mielipiteenne?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulla ole keskustaan (Turku) mitään asiaa. Kaupat on ohikulkutien varrella tai voin yhtä hyvin alkaa tehdä ostokseni Loimaalla.
Olen kans Turus. Mää oon hakenu teinityttäreni iltaisin kaupungilta ihan hänen kotiinpaluun turvallisuuden takia. En tykkää, että tulee bussilla iltamyöhään tai yöllä. Noh, kohta mulla ei oo varaa tähänkään.
Keillä on sit varaa käyttää sitä juur rakennettavaa toriparkkiakaan.
Et tainnut ihan ymmärtää, mitä ruuhkamaksut tarkoittavat. Ainakin kun menet katsomaan esim Ruotsin isoja kaupunkeja, niin ruuhkamksua tulee vain arkisin siihen aikaan kun ihmiset käyvät töissä. Eli tyyliin kun kello 7-18 välillä arkisin ajat keskustassa, tulee lasku kotiin. Joten siitä ei tule lisämaksua jos iltaisin haet tyttäresi kotiin
Hyvä juttu. Luulin, että maksu koskee tiettyä vyöhykettä.
Vasemmistohallitus ja varsinkin vihreät elävät unelmissa. Pakotetaan "ilmastoystävällisempään" suuntaan veroja korottamalla, vaikka tosiasiassa mitään realistista vaihtoehtoa ei ole. Se, että ei ole varaa vaihtaa autoa uudempaan ja vähäpäästöisempään tai muuttaa talon lämmitysratkaisua ei muutu sillä, että veroja korotetaan loputtomasti.
Jälleen kerran saa olla iloinen siitä että asuu böndellä. Mutta onhan tämä ihan käsittämätön ehdotus. Täytyy toivoa että se torpataan, ihan vain sen keskituloisen tavallisen palkansaajan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulla ole keskustaan (Turku) mitään asiaa. Kaupat on ohikulkutien varrella tai voin yhtä hyvin alkaa tehdä ostokseni Loimaalla.
Olen kans Turus. Mää oon hakenu teinityttäreni iltaisin kaupungilta ihan hänen kotiinpaluun turvallisuuden takia. En tykkää, että tulee bussilla iltamyöhään tai yöllä. Noh, kohta mulla ei oo varaa tähänkään.
Onko jotain muuta mistä voisit karsia? Ulkonasyömiset, leffat, lehtitilaukset tms? On ihanaa, että ajattelet tyttäresi turvallisuutta ja haet hänet kaupungilta autolla. Hän varmasti arvostaa sitä!
Ei kyllä ole paljoa, mistä karsia. Noh, säästöä tulee siitä, kun lukiokirjat vissiin tulee ilmaisiksi tuota pikaa. Tuosta tulee kyllä aikamoinen säästö.
Vihreät elävät jossain omassa utopiassa, jolla ei ole minkäänlaista kosketuspintaa reaalimaailmaan. Kunhan taksit kulkee, ja joku muu maksaa sen(kin).
Ruuhkamaksuja tervehdin lämpimästi, sillä ne ohjaavat ihmisiä kivasti julkisiin. Toivon vaan että ruuhkamaksut olis tarpeeks suuria, jotta niiden hyöty ohjautuu ilmastonmuutoksen torjuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, muistaakseni osa yritti varoittaa tällaisista asioista ennen vaalipäivää. Ei kukaan varmaan siltikään uskonut, että vasemmistohallitus on se pahin työllisen ihmisen verottaja mitä tästä maasta löytyy. Samaan ansaan joka kerta. Vihreät esittivät 750 miljoonaa polttoaineveron korotuksia, joka olisi nostanut bensan hinnan pitkälle yli 2 euron. Ei mitään käsitystä ihmisten elämästä pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Kiittäkää luojaanne että edes keskusta on tässä hallituksessa jarruttamassa.
No mistä pirusta sitä voi tietää mitä ne aikoo tehdä ketä äänestää. Miksei voisi eri puolueet tehdä hallitusohjelmat ennen vaaleja ja sitten niiden perusteella äänestettäisiin niin tiedettäisiin mitä on tulossa. Nyky systeemilla on ihan sama äänestääkö vai ei kun ei sieltä mitään hyvää tule kuitenkaan.
Ja tää 1000€ ei millään tavalla vaikuta kotimaiseen kysyntään. Taitaa jäädä 75% työllisyysaste haasteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkamaksuja tervehdin lämpimästi, sillä ne ohjaavat ihmisiä kivasti julkisiin. Toivon vaan että ruuhkamaksut olis tarpeeks suuria, jotta niiden hyöty ohjautuu ilmastonmuutoksen torjuntaan.
Tuollainen mielipide ei voi tulla kuin nuoren autottoman naisen suusta. Toisin sanoen vihreiden äänestäjä. Julkiset eivät ole suurimmalle osalle realistinen vaihtoehto käytännössä missään muualla kuin kaupunkien keskustoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa pitää ihmiset pakottaa julkiseen liikenteeseen ja sähköautoihin.
Tuo hallitus on aivan kaheli!
Miksi Suomessa tulisi ajaa tuontiautoilla jotka kulkevat tuontienergialla?
Sehän vasta järjetöntä onkin!
Jaaha, haluatko sinä suomalaisella koivulla käyvät autot käyttöön kuten sota-aikana.
Häkäpönttöautot. Olen kuullut, että bussit ei aina jaksaneet mäkien päälle, vaan matkustajat komenettiin työntämään.
Miksi haluat pokkuroida saudeja ja putinia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, muistaakseni osa yritti varoittaa tällaisista asioista ennen vaalipäivää. Ei kukaan varmaan siltikään uskonut, että vasemmistohallitus on se pahin työllisen ihmisen verottaja mitä tästä maasta löytyy. Samaan ansaan joka kerta. Vihreät esittivät 750 miljoonaa polttoaineveron korotuksia, joka olisi nostanut bensan hinnan pitkälle yli 2 euron. Ei mitään käsitystä ihmisten elämästä pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Kiittäkää luojaanne että edes keskusta on tässä hallituksessa jarruttamassa.
No mistä pirusta sitä voi tietää mitä ne aikoo tehdä ketä äänestää. Miksei voisi eri puolueet tehdä hallitusohjelmat ennen vaaleja ja sitten niiden perusteella äänestettäisiin niin tiedettäisiin mitä on tulossa. Nyky systeemilla on ihan sama äänestääkö vai ei kun ei sieltä mitään hyvää tule kuitenkaan.
Onhan puolueilla puolueohjelmat, niistä selviää mitä asioita ajavat. Esimerkiksi Li Andersson (vas) ihan pokalla ennen vaaleja julisti että tarvitsemme 2 miljardin veronkorotukset, kun taas vaikkapa Jussi Halla-aho olisi halunnut laskea polttoaineverotusta sadoilla miljoonilla talouskasvun generoimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Asun itse Ylöjärvellä, mutta kuljen töissä Tampereen keskustassa. Meitä töissä käyviä on nykyään paljon täällä laitakunnissa, koska Mansen hintataso on järjetön asunnoissa ja lapsiperheelle sopivia asuntoja ei tunnu kunnolla edes olevan.
Autolla on käytännössä kuljettava, koska lapsi täytyy saada päiväkotiin, harrastuksiin, omat työt pitää saada hoidettua... Nyssellä pääsee, mutta se on liian hankalaa monesti.
Ruuhkamaksut? Ehkä ensimmäinen reaktio olisi itsellä että selvittäisin voinko kiertää järkevästi (vaikka moottoritien kautta, jos keskusta on ruuhkamaksujen piirissä jne.). Seuraavaksi varmaan selvittäisin voisinko vaihtaa työpaikkaa tai lisätä etätöitä niin että vaikutus olisi pieni tai ne eivät koskettaisi ollenkaan.
Uskon että Tampere kaupunkina ei halua luopua meistä töissä käyvistä jonkun naurettavan ruuhkamaksun vuoksi. Töissä käyvät on Tampereella ajettu jo ahtaalle, ja moni on muuttanut pois. Tuloksen olette voineet lukea lehdistä kun Tampere teki -60 miljoonan tappiot..
Veit sanat suustani. Nyssellä liikkuminen on niin hankalaa ja aikaavievää, etten enää käytä TKLn palveluita ollenkaan vaan kuljen autolla. Keskustaa vältän kokonaan ratikkatyömaasekoilun vuoksi.
Onko sinulla antaa vinkkiä rauhallisesta, hyvästä alueesta Ylöjärvellä?
T. Tamperelainen (33400), joka harkitsee vakavasti muuttoa Ylöjärvelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 3 lasta.
Jos en niita kuskaisi harrastuksiin, kouluun ja toihin niin istuisivat bussissa paivassa yhteensa 12h.
Nyt mulla menee 2-3h autoillen
Joukko liikenne ei toimi. Se ei toimi oikein missaan.
Huomenna lenan Suomeen. Cambridge- Turku 9h
Onneksi pian on suoralento Lutonista johon paase omalla pelilla tunnissa.
Toki jos ranta rata tulee pyrkivat sulkemann Turun kentan ja illalla/yolla ei nytkaan paase Helsingista pois
Ainut toimiva joukko kulkupeli on hissi
TAmpereella ainakin on varaa vähentää yksityisautoilua roimasti. Käykääpä huviksenne katsomassa ruuhka-aikaan vaikka Teiskontien liikennettä Taysin edessä. Ukot istuu jokainen yksin omassa katumaasturissaan kun lapset polkee pyörillä pakokaasupilvessä kouluun, joka on 10 metrin päässä 100 000 (turhan) auton tietä.
Ei hätä ole tämän näköinen, eläkeläisellä on takuulla rahaa vähintään 50 tonnin sähköautoon ja talonkin voi remontoida siinä samassa. Syö vaikka muutaman päivän hernekeittoa.
Ihan hyvä nuo maksut. Myös kiinalaisilta turisteilta/kaikilta turisteilta voisi periä kaupunkiveron, niin kuin muuallakin euroopassa. Turismi rasittaa kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
TAmpereella ainakin on varaa vähentää yksityisautoilua roimasti. Käykääpä huviksenne katsomassa ruuhka-aikaan vaikka Teiskontien liikennettä Taysin edessä. Ukot istuu jokainen yksin omassa katumaasturissaan kun lapset polkee pyörillä pakokaasupilvessä kouluun, joka on 10 metrin päässä 100 000 (turhan) auton tietä.
Se, että autoja on pirusti ilmeisesti tarkoittaa sitä että autoilua on varaa vähentää. No, tottakai sitä on jos ei itse joudu käymään esimerkiksi autolla töissä tai mm. asumaan jossain jumalan selän takana.
Joukkoliikenne voitaisiin lakkauttaa kokonaan. Kävelkööt työttömät ituhipit sinne sossuun.
No, sitten pitää olla hyvä julkinen liikenne. Meillä ei ole sitä, ei bussia ei junaa. Pakko ajaa autolla, no jos näin menee niin pitää laskea kannattaako enää töissä käydä. On se hyvä pistää veroa jos ei tarjoa toista vaihtoehtoa.
Myös työttömän täytyy saada olla ja elää.