Saimme kaksoset. Pojasta tulee Tuukka mutta tytön nimi vielä hakusessa, mietimme Tyttiä ja Tittaa.
Kommentit (636)
Vierailija kirjoitti:
Tiedät siskokset, joiden nimet ovat Titta ja Tytti.
Minun kaunis, älykäs, korkeakoulutettu ja hyväpalkkainen serkkuni on Titta. Aivan epäröimättä voisin antaa nimeksi tyttärelleni :)
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä on lapsilla Niin moninaisia nimiä, että ei kyllä nimen perusteella ketään kiusata. Nyt on kommentoijilla omat kasari-ja ysärimuistot liikaa pinnassa... Silloin kun oli pääasiassa vaan niitä tavisnimiä. Olen itse päiväkodissa töissä ja voin sanoa, että nimien kirjo on aivan valtava. Jokainen vanhempi antaa nimen lapselleen omasta näkökulmastaan, johon vaikuttaa tasan tarkkaan se, mikä nimi itsestä tuntuu hyvältä, ihanalta ja juuri omalle lapselle sopivalta.
Lapsenlapseni puhuvat koulu- ja tarhakavereistaan, joilla minun korvaani on vallan erikoisia nimiä. Heidän suustaan tulevat luonnollisesti ja tapaamani "outonimiset" kaverit ovat olleet tavallisia, kivoja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tytti ja Titta on aika mitään sanomattomia nössönimiä.
Tuukka on hyvä ja reipas nimi, vaatii kaverikseen myös reippaan nimen
ellei sitten varta vasten haluta hissukkaa tyttöä.
Esim. Terttu, Tuisku, Tellervo
Luokallani oli Tytti, joka oli paitsi ruma töpselinokka ja todella ylipainoinen, myös hirveän äänekäs päällepäsmäri ja koulukiusaaja. Hyi, puistattaa vieläkin! Eikä siitä tainnut alkoholisoitunutta lähihoitajaa ja pubiruusua kummempaa koskaan tulla.
Ikinä en pystyis Tyttiä laittaa lapseni nimeksi.
Annan ehdottomasti ääneni nimelle "Tuutta".
En nyt keksi mikä sopis Tuukan kanssa, mutta piristävää että kerrankin joku tahtoo antaa kunnolliset suomalaiset nimet lapsilleen. 👏🏻
Just aattelin ehdottaa joko Tuuli tai Tuulevi.
Sopisivat niin hyvin Tuukan kanssa.
Tykkään myös nimestä Tessa.
Tuukka ja Tuulia, se on kiva kaksosille!
Meidän naapurissa on Vuokko ja Veikka, ihanat vesselit!
Noista mieluummin Tytti. En itsekään ole aikaisemmin pitänyt kyseisestä nimestä, mutta sitten tutustuin aivan ihanaan Tyttiin, ihan aikuiseen ihmiseen. Ei se nimi ihmistä pahenna, mutta silti jos multa kysytään ja ninku aloitus viestissä kysytäänki. Laittaisin nimeksi mieluummin Tarun
Tildasta tulee väkisinkin mieleen dildo...
Tuukka & Taika ! Hyvä nimipari kaksosille.
Ei Titta vaan Tatti! Tuukka ja Tatti!
Eihän se kaksosraskaus ja -synnytys varmaan mitään kivaa ole, mutta älä nyt sitä niille lapsiraukoille kosta! Tuukka on luultavasti muotinimi joskus kymmenen vuoden päästä, joten sen kanssa olet edelläkävijä. Itse en pidä ko. nimestä, mutta se ei sentään ole lapsen kiusaamista toisin kuin Titta tai Tytti. Titta/Tytti sopii loistavasti uhmaikäiselle lapselle nimeksi, mutta ei enää teinille, eikä varsinkaan aikuiselle. Vähän voisi miettiä, millaista on esitellä itsensä esim. kolmekymppisenä Tittana/Tyttinä... Ei kivaa.
En pitänyt omasta nimestäni lapsena, enkä varsinkaan nuorena. Olin itse asiassa sitä mieltä, että vaihdan sen heti, kun täytän 18. Nimeni on suht harvinainen (nykyään varmaan yleisempi kuin silloin, kun itse olin lapsi/nuori) ja sellainen, että murrealueella, jolta olen kotoisin, sitä ei ikinä lausuta oikein. Nyt aikuisena olen oppinut arvostamaan nimeäni siitä huolimatta, että se kirjoitetaan lähes aina väärin, jollen tavaa sitä kirjain kirjaimelta. Nimi on kumminkin ajaton ja soinniltaan ihan kaunis, sopii joka ikävaiheessa jne. Olisi hirveää olla vaikkapa 7-kymppinen Jannica/Janni/Jenna/Henna...
Aloittaja ei pyytänyt ehdotuksia, mutta sellaisen antaminen lienee ihan rakentavaa. Miten olisi tytölle Tuuli, Tiia tai Tea? Olisivat t-alkuisia ja sopisivat Tuukan pariksi, mutta olisivat ajattomampia ja iättömämpiä kuin Titta tai Tytti. Lisäksi noissa nimissä on kauniimpi sointi, eikä niistä tule vahvaa mielikuvaa tietynlaisesta ihmisestä. Titta/Tytti töksähtää aika ikävästi ja tuo mieleen sellaisen väärällä tavalla reippaan, jalkaa polkevan katujyrämäisen henkilön tai ihan vaan sen kaikesta kiukuttelevan kolmivuotiaan.
Tuukka ja Anna
Tuukka ja Hilla
Ohis, mutta itse laittaisin poika-tyttö sisaruksille nimeksi
Toivo ja Aino.
Tuukka, Tor. Siskolle sopisi Tyyni tai Tuuli.
H-jördis lausuttuna H-jördis. Tais sitte stögis
Veeti ja Neeti.