Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saimme kaksoset. Pojasta tulee Tuukka mutta tytön nimi vielä hakusessa, mietimme Tyttiä ja Tittaa.

Vierailija
05.06.2019 |

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (636)

Vierailija
161/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti ja Neeti.

Vierailija
162/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät siskokset, joiden nimet ovat Titta ja Tytti.

Minun kaunis, älykäs, korkeakoulutettu ja hyväpalkkainen serkkuni on Titta. Aivan epäröimättä voisin antaa nimeksi tyttärelleni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä on lapsilla Niin moninaisia nimiä, että ei kyllä nimen perusteella ketään kiusata. Nyt on kommentoijilla omat kasari-ja ysärimuistot liikaa pinnassa... Silloin kun oli pääasiassa vaan niitä tavisnimiä. Olen itse päiväkodissa töissä ja voin sanoa, että nimien kirjo on aivan valtava. Jokainen vanhempi antaa nimen lapselleen omasta näkökulmastaan, johon vaikuttaa tasan tarkkaan se, mikä nimi itsestä tuntuu hyvältä, ihanalta ja juuri omalle lapselle sopivalta.

Lapsenlapseni puhuvat koulu- ja tarhakavereistaan, joilla minun korvaani on vallan erikoisia nimiä. Heidän suustaan tulevat luonnollisesti ja tapaamani "outonimiset" kaverit ovat olleet tavallisia, kivoja lapsia.

Vierailija
164/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytti ja Titta on aika  mitään sanomattomia nössönimiä.

Tuukka on hyvä ja reipas nimi, vaatii kaverikseen myös reippaan nimen

ellei sitten varta vasten haluta hissukkaa tyttöä.

Esim. Terttu, Tuisku, Tellervo

Luokallani oli Tytti, joka oli paitsi ruma töpselinokka ja todella ylipainoinen, myös hirveän äänekäs päällepäsmäri ja koulukiusaaja. Hyi, puistattaa vieläkin! Eikä siitä tainnut alkoholisoitunutta lähihoitajaa ja pubiruusua kummempaa koskaan tulla.

Ikinä en pystyis Tyttiä laittaa lapseni nimeksi. 

Vierailija
165/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ehdottomasti ääneni nimelle "Tuutta".

Vierailija
166/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt keksi mikä sopis Tuukan kanssa, mutta piristävää että kerrankin joku tahtoo antaa kunnolliset suomalaiset nimet lapsilleen. 👏🏻

Vierailija
167/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli tai Tuulia.

Vierailija
168/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aattelin ehdottaa joko Tuuli tai Tuulevi.

Sopisivat niin hyvin Tuukan kanssa.

Tykkään myös nimestä Tessa.

169/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuva

Vierailija
170/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka ja Tuulia, se on kiva kaksosille!

Meidän naapurissa on Vuokko ja Veikka, ihanat vesselit!

Vierailija
171/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mieluummin Tytti. En itsekään ole aikaisemmin pitänyt kyseisestä nimestä, mutta sitten tutustuin aivan ihanaan Tyttiin, ihan aikuiseen ihmiseen. Ei se nimi ihmistä pahenna, mutta silti jos multa kysytään ja ninku aloitus viestissä kysytäänki. Laittaisin nimeksi mieluummin Tarun

Vierailija
172/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tildasta tulee väkisinkin mieleen dildo...

Vierailija
173/636 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka & Taika ! Hyvä nimipari kaksosille.

Vierailija
174/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitta

Vierailija
175/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Titta vaan Tatti! Tuukka ja Tatti!

Vierailija
176/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kaksosraskaus ja -synnytys varmaan mitään kivaa ole, mutta älä nyt sitä niille lapsiraukoille kosta! Tuukka on luultavasti muotinimi joskus kymmenen vuoden päästä, joten sen kanssa olet edelläkävijä. Itse en pidä ko. nimestä, mutta se ei sentään ole lapsen kiusaamista toisin kuin Titta tai Tytti. Titta/Tytti sopii loistavasti uhmaikäiselle lapselle nimeksi, mutta ei enää teinille, eikä varsinkaan aikuiselle. Vähän voisi miettiä, millaista on esitellä itsensä esim. kolmekymppisenä Tittana/Tyttinä... Ei kivaa.

En pitänyt omasta nimestäni lapsena, enkä varsinkaan nuorena. Olin itse asiassa sitä mieltä, että vaihdan sen heti, kun täytän 18. Nimeni on suht harvinainen (nykyään varmaan yleisempi kuin silloin, kun itse olin lapsi/nuori) ja sellainen, että murrealueella, jolta olen kotoisin, sitä ei ikinä lausuta oikein. Nyt aikuisena olen oppinut arvostamaan nimeäni siitä huolimatta, että se kirjoitetaan lähes aina väärin, jollen tavaa sitä kirjain kirjaimelta. Nimi on kumminkin ajaton ja soinniltaan ihan kaunis, sopii joka ikävaiheessa jne. Olisi hirveää olla vaikkapa 7-kymppinen Jannica/Janni/Jenna/Henna... 

Aloittaja ei pyytänyt ehdotuksia, mutta sellaisen antaminen lienee ihan rakentavaa. Miten olisi tytölle Tuuli, Tiia tai Tea? Olisivat t-alkuisia ja sopisivat Tuukan pariksi, mutta olisivat ajattomampia ja iättömämpiä kuin Titta tai Tytti. Lisäksi noissa nimissä on kauniimpi sointi, eikä niistä tule vahvaa mielikuvaa tietynlaisesta ihmisestä. Titta/Tytti töksähtää aika ikävästi ja tuo mieleen sellaisen väärällä tavalla reippaan, jalkaa polkevan katujyrämäisen henkilön tai ihan vaan sen kaikesta kiukuttelevan kolmivuotiaan.

Vierailija
177/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka ja Anna

Tuukka ja Hilla

Ohis, mutta itse laittaisin poika-tyttö sisaruksille nimeksi

Toivo ja Aino.

Vierailija
178/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjördis, eli jörtikkä

Vierailija
179/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka, Tor. Siskolle sopisi Tyyni tai Tuuli.

Vierailija
180/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-jördis lausuttuna H-jördis. Tais sitte stögis