Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saimme kaksoset. Pojasta tulee Tuukka mutta tytön nimi vielä hakusessa, mietimme Tyttiä ja Tittaa.

Vierailija
05.06.2019 |

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (636)

Vierailija
181/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, Heidi, Katja. Ei kai se samalla kirjaimella pidä alkaa.

Vierailija
182/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka ja Riikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,ei koskaan tule lopettamaan tuota tapaansa. Minulla on kokemus asiasta. Tosin alkuun seurusteluaikana ei tehnyt sitä, mutta koko ikänsä tämän jälkeen , siis kymmeniä vuosia.

Asiasta on kyllä keskusteltu, ei auta.

Vierailija
184/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kaksosraskaus ja -synnytys varmaan mitään kivaa ole, mutta älä nyt sitä niille lapsiraukoille kosta! Tuukka on luultavasti muotinimi joskus kymmenen vuoden päästä, joten sen kanssa olet edelläkävijä.

Tuukka oli jo semmoinen 10 vuotta sitten muotinimi, joten ennemminkin myöhässä.

Vierailija
185/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kaksosraskaus ja -synnytys varmaan mitään kivaa ole, mutta älä nyt sitä niille lapsiraukoille kosta! Tuukka on luultavasti muotinimi joskus kymmenen vuoden päästä, joten sen kanssa olet edelläkävijä. Itse en pidä ko. nimestä, mutta se ei sentään ole lapsen kiusaamista toisin kuin Titta tai Tytti. Titta/Tytti sopii loistavasti uhmaikäiselle lapselle nimeksi, mutta ei enää teinille, eikä varsinkaan aikuiselle. Vähän voisi miettiä, millaista on esitellä itsensä esim. kolmekymppisenä Tittana/Tyttinä... Ei kivaa.

En pitänyt omasta nimestäni lapsena, enkä varsinkaan nuorena. Olin itse asiassa sitä mieltä, että vaihdan sen heti, kun täytän 18. Nimeni on suht harvinainen (nykyään varmaan yleisempi kuin silloin, kun itse olin lapsi/nuori) ja sellainen, että murrealueella, jolta olen kotoisin, sitä ei ikinä lausuta oikein. Nyt aikuisena olen oppinut arvostamaan nimeäni siitä huolimatta, että se kirjoitetaan lähes aina väärin, jollen tavaa sitä kirjain kirjaimelta. Nimi on kumminkin ajaton ja soinniltaan ihan kaunis, sopii joka ikävaiheessa jne. Olisi hirveää olla vaikkapa 7-kymppinen Jannica/Janni/Jenna/Henna... 

Aloittaja ei pyytänyt ehdotuksia, mutta sellaisen antaminen lienee ihan rakentavaa. Miten olisi tytölle Tuuli, Tiia tai Tea? Olisivat t-alkuisia ja sopisivat Tuukan pariksi, mutta olisivat ajattomampia ja iättömämpiä kuin Titta tai Tytti. Lisäksi noissa nimissä on kauniimpi sointi, eikä niistä tule vahvaa mielikuvaa tietynlaisesta ihmisestä. Titta/Tytti töksähtää aika ikävästi ja tuo mieleen sellaisen väärällä tavalla reippaan, jalkaa polkevan katujyrämäisen henkilön tai ihan vaan sen kaikesta kiukuttelevan kolmivuotiaan.

Varsinkin viimeinen lause osoittaa, millainen olet itse ihmisenä. Ei munkaan mielestä Titta tai Tytti ole kaikista parhaimpia nimivaihtoehtoja, mutta asiallisesti voi aina suhtautua. Nainen on naiselle susi, näin se vain menee.

Vierailija
186/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille olisi tullut tyttö, olisi aika todennäköisesti Titta. Oli nimilistalla vahvassa harkinnassa. Vaihtoehtona oli Aino. Minusta Titta on hieno nimi.

Meille tuli poika, niin ei tarvinnut päättää noiden väliltä.

Jos aikuiset vääntää toisten nimistä haukkumaloruja tai riimejä, niin kai sitä lapsetkin sen oppii. Vaan entäpä jos opettaisi, että ketään ei kiusata, oli nimi mikä hyvänsä? Jos aletaan miettiä, että mihin joku nimi rimmaa jollain, millä tahansa kielellä, niin ei voi valita nimeä ollenkaan.

Vierailija
187/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka ja Tiia. 

Mut en tykkää Tuukka toukka nimestä  eka nimenä... sori. 

Vierailija
188/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaksosilla pitäisi olla samalla alkukirjaimella alkavat nimet? En ole koskaan ymmärtänyt tätä.

En minäkään. Meidän kaksostytöillä on samankaltaiset nimet, mutta eri kirjaimella alkavat. Samoin jos sisarukset nimetään samalla alkukirjaimella niin on se vähän hassua.

Vierailija
189/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos T-alkuinen pitää olla niin Taisia olisi kiva. Muuten vaikka Anna tai Hanna. Jotenkin samankaltainen Tuukan kanssa.

Vierailija
190/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Topi ja Tessu?

Vierailija
191/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset Tuukka ja Taru ❤️

Vierailija
192/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiitta

Eikä. Tuohan on sukunimi. Se yks laulaja on Tuija Tiitta-Ylipää.

Vierailija
193/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukka ja Tuula

Vierailija
194/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän nyt, sehän on ruotsia. Kova palkka johtunee vain siitä, ettei ole pitänyt jalkojaan liian tiukkaan ristissä. Et kai halua lapsestasi jakorasiaa ?! Ruma nimi muutenkin.

Vierailija
195/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuure ja Tyyne

Vierailija
196/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä vaan se trendikäs Mörkö tytön nimeks. Möröt valloittaa Suomen! Ja nimenomaan Mörkönaiset!

Niitä on jo ihan riittävästi kaikissa lähiöbaareissa.

Vierailija
197/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä 😳

Vierailija
198/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulla ja Tuulia

Vierailija
199/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kaksosraskaus ja -synnytys varmaan mitään kivaa ole, mutta älä nyt sitä niille lapsiraukoille kosta! Tuukka on luultavasti muotinimi joskus kymmenen vuoden päästä, joten sen kanssa olet edelläkävijä. Itse en pidä ko. nimestä, mutta se ei sentään ole lapsen kiusaamista toisin kuin Titta tai Tytti. Titta/Tytti sopii loistavasti uhmaikäiselle lapselle nimeksi, mutta ei enää teinille, eikä varsinkaan aikuiselle. Vähän voisi miettiä, millaista on esitellä itsensä esim. kolmekymppisenä Tittana/Tyttinä... Ei kivaa.

En pitänyt omasta nimestäni lapsena, enkä varsinkaan nuorena. Olin itse asiassa sitä mieltä, että vaihdan sen heti, kun täytän 18. Nimeni on suht harvinainen (nykyään varmaan yleisempi kuin silloin, kun itse olin lapsi/nuori) ja sellainen, että murrealueella, jolta olen kotoisin, sitä ei ikinä lausuta oikein. Nyt aikuisena olen oppinut arvostamaan nimeäni siitä huolimatta, että se kirjoitetaan lähes aina väärin, jollen tavaa sitä kirjain kirjaimelta. Nimi on kumminkin ajaton ja soinniltaan ihan kaunis, sopii joka ikävaiheessa jne. Olisi hirveää olla vaikkapa 7-kymppinen Jannica/Janni/Jenna/Henna...

Kaikki nimet vanhenevat ihmisten mukana. Tällä hetkellä on jo olemassa Hennoja ja Jennoja, joilla on lapsenlapsia, jos ovat tulleet äidiksi nuorena. Itse olen nelikymppinen Hanna ja luultavasti nimeni alkaa kuulostaa jo keski-ikäiseltä, koska sitä on paljon juuri oman ikäisilläni. Pian Jennicat ja Jessicat ja Jannit siirtyvät keski-ikäisten kastiin, ja sitten vähän ajan päästä myös Emilia, Sofia, Iida, Aada, Neela ja Helmi ja kaikki. Ellei ihmisten kunnioitus vanhoja naisia kohtaan nouse merkittävästi, kaikki keski-ikäisten/vanhojen nimet koetaan vähän rumina ja tylsinä.

Kuka tietää, ehkä parinkymmenen vuoden päästä ihmiset päättävät, että Marja-Liisa tai Ritva tai Pirjo kuulostaa ihanalta tytönnimeltä ja pojan nimissä nousevat Kalevi, Seppo, Jorma, ja niin edelleen. Ei voi tietää, mikä nimi on tulevaisuuden äitien mielestä hieno.

Uskaltaisin melkein väittää, että ajattomia nimiä ei olekaan. Mutta ehkä jos joku nimi on niin harvinainen, että sitä on olemassa vain muutama, se saattaisi olla mahdollista.

Vierailija
200/636 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli tai Terhi.

Älä helvetissä mitään Tittaa, englanninkielisillä ainakin tulee mieleen tit..