Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokran jakaminen (opiskelija & työssäkäyvä)

Vierailija
05.06.2019 |

Olen opiskelija ja tienaan noin 750 e/kk, mieheni puolestaan käy töissä ja tienaa noin 4000 e/kk. Emme siis saa mieheni tulojen takia asumistukea. Yksin asuessani saisin asumistukea yli 400 euroa/kk, koska tuloni ovat niin pienet. Vuokran suuruus on lähes 600 euroa.

Miten teidän mielestänne olisi reilua jakaa vuokra? Niin, että kumpikin maksaa puolet vai niin, että mieheni maksaisi enemmän, ja jos näin, niin kuinka paljon? Tähän mennessä mieheni ei ole suostunut maksamaan yli puolia vuokrasta, ja tilanne harmittaa itseäni.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin itsekkään miehen kanssa sun ei kannata asua, hyvä kun selvisi jo tässä vaiheessa.

Voit ihan vaan kuvitella, mitä elämä tulisi jatkossa olemaan.

Itsekäs oman edun tavoittelija on sitä yleensä joka asiassa, välittäminen ja toisen ihmisen asemaan

asettuminen ainakin jollain tavalla kun yleensä kuuluu parisuhteeseen.

Eli ei jatkoon ja jss

Vierailija
2/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei, miehelle. 

Vuokra tulisi jakaa suhteutettun tuloihin. (Ellei nainen ole se isompi tuloinen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on ettei mies rakasta sinua. Olette kavereita. Olet suhteessa koska jotain etua on sinullekin, kiva asunto, miehellä auto ym.

Vierailija
4/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on ettei mies rakasta sinua. Olette kavereita. Olet suhteessa koska jotain etua on sinullekin, kiva asunto, miehellä auto ym.

Näin on! Todellinen rakkaus kuuluu osoittaa rahalla! Kaikki hempeily on ihan täyttä hölynpölyä jos mies ei avaa kukkaronsa nyörejä.

Vierailija
5/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nykypäivänä naisen tulee maksaa aina vähintään 51% riippumatta siitä mikä on hänen tulotasonsa.

mies30

Vierailija
6/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulisi maksaa asuminen kokonaan. Tulevaisuuden kannalta olisi myös hyvä saada sinulle rahaa säästöön, kaikki mikä mieheltä yli jää.

Vierailija
7/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun täytyy kustantaa puolet, sitten asunto myös valitaan sinun tulotasosi mukaan.

Eli muutatte halvimpaan mahdolliseen yksiöön.

Vierailija
8/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nykypäivänä naisen tulee maksaa aina vähintään 51% riippumatta siitä mikä on hänen tulotasonsa.

mies30

Mammat yläpeukuttaa, mutta tosipaikan tullen tuollainen mies jätetään...

Vierailija
9/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulisi maksaa asuminen kokonaan. Tulevaisuuden kannalta olisi myös hyvä saada sinulle rahaa säästöön, kaikki mikä mieheltä yli jää.

Minusta miehen tulisi antaa kaikki varansa ap käyttöön ja siitä maksaa miehelle viikkorahaa, jos jotain sattuu jäämään.

Vierailija
10/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on puolet tai oma asunto. Oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu perheen yhteisistä kuluista. Eli, jos sinulla ei ole varaa puoleen kulut ei ole suhteutettu tuloihin niin, että pärjäät.

Vierailija
11/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jaetaan vuokra niin, että töitä tekevä mies maksaa Kelan asumistuen verran vuokraa ja minä opiskelija taas sen lopun. Meilläkin on niin, että menetin asumistuen miehen tulojen takia. Jos maksaisin puolet vuokrasta, niin käytännössä maksaisin miehen töissäkäymisestä.

Toisaalta täytyy sanoa, että muutettiin isompaan asuntoon, johon kaksi ihmistä mahtuu tavaroineen paremmin. Eli asumiskulut kallistuivat minulle suhteen takia, mutta eivät mielestäni kohtuuttomasti ja toisaalta tämä asunto on kaikin puolin parempi muutenkin.

Vierailija
12/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun mies oli opiskelija, eikä mun tulojen takia saatu asumistukea, mä maksoin vuokran ja hän maksoi sitten myöhemmin kesällä vuokrat takaisin. Ei hänellä olisi rahat riittäneet jos olisin vaatinut maksaamaan puolet vuokrasta.

Vierailija
13/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun täytyy kustantaa puolet, sitten asunto myös valitaan sinun tulotasosi mukaan.

Eli muutatte halvimpaan mahdolliseen yksiöön.

Muutto:

a) halvempaan miehen kanssa

b) halvempaan yksin

Miksi sinun tulisi saada asua toisen kustannuksella paremmin, kuin mihin sinulla itselläsi olisi varaa?

Vierailija
14/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan kun mies oli opiskelija, eikä mun tulojen takia saatu asumistukea, mä maksoin vuokran ja hän maksoi sitten myöhemmin kesällä vuokrat takaisin. Ei hänellä olisi rahat riittäneet jos olisin vaatinut maksaamaan puolet vuokrasta.

eli asuitte liian kalliissa asunnossa miehen tuloihin nähden.

Vierailija
15/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ja puolet maksetaan meillä. Minä opiskelen (käyn ohessa kylläkin töissä 60% työajalla) ja mies käy töissä. Oli kyllä tiedossa jo ennen kuin muutettiin yhteen, että minun asumistukeni katkeaa siihen paikkaan. En keksi mitään järkevää selitystä sille, miksi mieheni pitäisi elättää minua vain koska opiskelen. Maksoinhan minä yksin koko vuokran yksiössä asuessanikin.

Vierailija
16/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset osaakin sitten olla pihejä/itsekkäitä. Miksi parisuhteessa kummallakaan tulisi jäädä enemmän käyttörahaa. Olet sinäkin miehen itsellesi valinnut. Jätä se sika ja juokse niin kovaa kuin pystyt.

Vierailija
17/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehen tulisi antaa kaikki varansa ap käyttöön ja siitä maksaa miehelle viikkorahaa, jos jotain sattuu jäämään.

Aha

Ehkä kuitenkin olisi parasta muuttaa erilleen

Vierailija
18/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi miehen kannattaisi "asua" vanhemmillaan

Vierailija
19/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että kun mies ei suostu maksamaan asumistuen verran vuokraa, vaikka sinä menetit asumsituen hänen palkkansa vuoksi, niin eroa heti. Miehesi on sinua hyväksikäyttävä lokki. Käytännössä maksat hänen töissäkäymisestään ja siinä ei ole mitään järkeä. Ehkä asuttekin vähän kalliimmassa sunnossa parisuhteen takia? Mies on nyt ajatellut, että saa maksajan asumiskuluilleen ja samalla pillua.

Eroa ihmeessä, täyspäisiä miehiä on pilvin pimein, vaikka av-palstalta saakin muunlaisen vaikutelman (tästäkin ketjusta).

-11

Vierailija
20/66 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset osaakin sitten olla pihejä/itsekkäitä. Miksi parisuhteessa kummallakaan tulisi jäädä enemmän käyttörahaa. Olet sinäkin miehen itsellesi valinnut. Jätä se sika ja juokse niin kovaa kuin pystyt.

Tasa-arvo. Miksi sitä tulisi soveltaa vain silloin, kun se sopii omiin itsekäisiin tarpeisiin?