Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkein sivuun jättö ever? #reilukerho

Äkäinen
04.06.2019 |

Mikä on törkein tapa jolla teidät on jätetty ulkopuolelle jostain asiasta?

Minäpä aloitan: Kaasoni oli vuorostaan menossa naimisiin ja pyysi minua kaasoksi omiin häihinsä. Ollaan aina oltu hyvin läheisiä. Pari vuotta kuitenkin kului, eikä hänen hääjärjestelynsä oikein edenneet. Sitten hänen miehensä täytti pyöreitä, ja menivätkin vieraille yllätyksenä samalla naimisiin. Ja hän olikin pyytänyt näihin häihinsä erään toisen ystäväänsä kaasoksi!

Kaiken huipuksi vieläpä arvasin tämän heidän "yllätyksensä", sillä ystäväni kyseli todella tarkkoja kysymyksiä mun häistä vähän ennen juhlaa. Kyllä suretti ja surettaa toisinaan edelleen. On vielä ystäväni, mutta minulle on jäänyt täydeksi mysteeriksi se, miksi en hänen kaasokseen kelvannutkaan. :(

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei usein näe vikoja itsessään. Se on helpompaa ajatella että kaikki muut ovat kiusaajia kuin että oma käytökseni aiheuttaa sen, etteivät ihmiset viihdy seurassani.

Ja mitä näiden "kiusaajien" sitten pitäisi tehdä? Viettää vapaa-aikaa ihmisen kanssa, jonka kanssa eivät viihdy vai jättää kokonaan esim. illanvietot pitämättä jos eivät halua kutsua tätä yhtä? 

Sellaiset työpaikan illanvietot, joihin todella kutsutaan kaikki paitsi yksi, joo, pitäisi mielestäni jättää viettämättä. Tai sitten todella varmistaa, ettei yksi saa mitään kautta tietää juhlista.

Vanha sääntö on että yhden voi kutsua mutta yhtä ei voi jättää kutsumatta.

Tämä pitäisi muistaa.

Jos joku porukasta on niin huonokäytöksinen tms että sen takia haluttaisiin jättää kutsumatta, olisi varmaan reilua kertoa hänelle missä mättää.

Vierailija
122/141 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma kokemus, mutta erään naispuolisen ystävän polttarit. Sen joku yliopistokoulutetuista koostuva kaveriporukka järjesti ne, tietenkin. Polttarit tuli niin kalliiksi, että yksi hänen ystävänsä, siihen aikaan työtön ei-korkeasti koulutettu jätettiin pihalle tylysti tyyliin kommentilla jos ei oo varaa niin se on sitten voi voi. Tsiisus että mulla kiehui päässä kun kuulin tosta. Kunnon ku*ipäätouhua, siis ei v*ttu! En liiemmin ole sen jälkeen arvostanut noita sen kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei usein näe vikoja itsessään. Se on helpompaa ajatella että kaikki muut ovat kiusaajia kuin että oma käytökseni aiheuttaa sen, etteivät ihmiset viihdy seurassani.

Ja mitä näiden "kiusaajien" sitten pitäisi tehdä? Viettää vapaa-aikaa ihmisen kanssa, jonka kanssa eivät viihdy vai jättää kokonaan esim. illanvietot pitämättä jos eivät halua kutsua tätä yhtä? 

Sellaiset työpaikan illanvietot, joihin todella kutsutaan kaikki paitsi yksi, joo, pitäisi mielestäni jättää viettämättä. Tai sitten todella varmistaa, ettei yksi saa mitään kautta tietää juhlista.

Tämä pitäisi muistaa.

Jos joku porukasta on niin huonokäytöksinen tms että sen takia haluttaisiin jättää kutsumatta, olisi varmaan reilua kertoa hänelle missä mättää.

Rehellisesti en usko että kovinkaan monta työpaikkaa on, missä KAIKKI kutsutaan vapaa-ajalla illanviettoon. Varmaan voi olla, että useita mutta että kaikki.. Paitsi se yksi. No, oli miten oli, hankala tilanne tietysti siltä kantilta katsottuna että minkä takia erikseen pitäisi selvittää että joku tyyppi on ahterista eikä siksi kutsuta, ellei tämä itse kysy? Luonnollisesti kohteliasta olisi edes kerran kysyä se tyyppi mukaan, mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta viettää vapaa-ajallansa tapahtuvaa hauskanpitoa sellaisessa seurassa missä on joku joka jarruttaa syystä x muiden illanviettoa tai ei vaan sovi seuraan.

124/141 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH

Veli pyysi multa kerran nuorempana kyytiä; kysyin että minne?

-Jotta serkun synttäreille joihin minua ei oltu kutsuttu!

Voitte arvata että ei enää aikuis iällä sitten serkkujenkaa paljoo mitään tehty, joku pakollinen hääjuhla missä nähdään korkeintaan... Ja tämä sentakia koska minä olen absolutisti ja serkut ja veli on sellasii perus dokaajia, koskaan ei voi mitään muuta suunnitella että minäkin voisin osallistua, mutta lennosta voi aina lähtiä baariin, että näin!

Vierailija
125/141 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikallani oli aina se toimintamalli että mitään yleistä kutsua yhteisiin illanviettoihin ei esitetty, vaan kutsu esitettiin vain jollekin joka sitten kertoi sen seuraavalle ja siten se kulki suusta suuhun kaikille. Kun sitten juhlien jälkeen ilmeni ettei minua oltu kutsuttu lainkaan, niin kaikki saivat yhdessä pahoitella sitä miten niin pääsi käymään, mutta kukaan ei ottanut vastuuta siitä että minut "unohdettiin". Ja tämä kuvio toistui monta kertaa.

Olisivat sitten pitäneet suunsa kiinni koko juhlista jos eivät minua halunneet mukaan, mutta jostain syystä piti aina vääntää tuollainen show ettei se muka ollut tarkoituksellista. Ja tuo ei todellakaan ollut sitä että joku olisi vahingossa lipsauttanut minulle että olivat olleet jossakin juhlimassa, vaan kyllä se ihan tarkoituksellista oli. Hyvin pitivät juhlat salassa ennen niiden alkamista, joten ei se olisi voinut olla vaikeaa myöskään niiden jälkeen.

Vierailija
126/141 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisenä koin tuota usein. "Kaverit" tulivat luokseni lainamaan vaatteita, meikkaamaan ja häipyivät  sitten bileisiin johon minua ei ollut kutsuttu.  Kerran yksi kaveri hylkäsi minut Sokokselle kun oikea kaverinsa tuli paikalle. Koulussa taas olin usein yhden päivän välituntibestis jos oikea bestis oli kipeä.

Tämä kaikki on tehnyt minusta vihaisen ja epäluuloisen, näin nelikymppisenä en usko että kukaan viihtyy oikeasti seurassani ja olen 100% varma että ns "ystäväni" haukkuvat minua selän takana.

Minulla oli vielä parikymppisenäkin "kaveri" joka pyysi minua ulos kun kukaan muu ei kerran halua. Sitten kun mentiin johonkin niin hän sai puhelimeen viestin että joku toinen olisikin lähdössä hänen kanssaan ja häipyi sen sileän tien. Jos hänellä oli joku juoma kesken hän sanoi että voin juoda sen loppuun, mutta muisti kuitenkin myöhemmin sillä verukkeella pyytää minua tarjoamaan, koska olin silloin saanut juoda melkein kokonaisena hänen drinkkinsä.

Vierailija
127/141 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on aika kiusallisia työpaikka-jutut, mutta oikeastihan ihmisten ei tarvitse olla vapaalla tekemisissä vain sen takia että ovat samassa työpaikassa.

Meillä on yksi työkaveri jolle ollaan kyllä mukavia työajalla, mutta josta kukaan ei oikein pidä, joten hänen kanssaan ei luonnollisesti haluta viettää vapaa-aikaa. Nuo yhteiset jutut muiden kanssa olemme aina sopineet "salaa" koska kukaan ei ole kuitenkaan halunnut pahoittaa hänen mieltään. Ei ole käynyt mielessäkään että tuo työkaveri stalkkaisi salaa somesta muiden tekemisiä.

Helppo sun on sanoa, kun SINÄ et ole se ainoa, jota ei kutsuta. Yritäpä asettua toisen asemaan.

Vierailija
128/141 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tukevista kommenteista.

Olen tuo joka työporukan sivuuttamisesta kirjoitti. Olin ko. henkilöiden kanssa päivittäin paljon tekemisissä töiden, kahvitaukojen ja lounaan tiimoilta. Nuo tapaamiset oli tosiaan sovittu niin etten ollut paikalla, eikä niistä tihkunut mitään mulle ennen some kuvia.

Siihen saakka olin sitä mieltä ettei parempaa työporukkaa ja - ilmapiiriä ole. Näennäisesti mikään ei muuttunut, mutta kyllä sisältä jotain hiukan särkyi.

No oletkos kysynyt, mikä tuohon oli syynä? Etpä tietenkään. Mutta eikö sinusta olisi ollut hauska seurata, miten olisivat kiemurrelleet keksiessään tekosyitä.

Oma kokemus kouluajalta: melkein koko kurssi oli jostakin syystä koolla jonakin viikonloppuna. Kaikki muut lähtivät porukalla käymään jossakin kivassa paikassa. Minulle siitä ei kerrottu, saati sitten pyydetty mukaan. Ei edes kuskiksi, kun selvin päin olevat eivät muutenkaan ole kovin suosittua seuraa. Olisiko raittius jollakin muullakin syrjimisen syy?

Vierailija
129/141 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä jätetään aina joku kutsumatta ja jos tuo kutsumatta jätetty ei ole käynyt Instagramissa tykkäämässä juhlien kuvista niin huudellaan kuinka lapsellista se on ettei voi tykätä kuvista jos ei ole itse tullut kutsutuksi.

Minulla oli opiskeluporukassa sama juttu. Jos jätettiin kutsumatta johonkin mihin muut olivat menossa niin ei riittänyt se että hyväksyi tuon asian hiljaisesti, vaan piti olla innokkaasti mukana suunnittelemassa tulevaa ja myös näkyvästi iloinen siitä että muita on kutsuttu. Muuten oli katkera hapannaama.

Joskus tuli myös yleisellä sähköpostilistalla kutsuja tilaisuuksiin. Sitten parin tunnin päästä tuli uusi viesti jossa selvennettiin ettei kutsu koske kaikkia, vaan vain tiettyjä henkilöitä. Jos kutsumatta jäänyt ei sitten seuraavalla viikolla tiennyt/muistanut tarkkaan missä muut olivat olleet ja mitä tehneet, niin se oli sitten huonoa käytöstä kun asiasta oli oikein meilikin lähetetty.

Vierailija
130/141 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oma kokemus, mutta erään naispuolisen ystävän polttarit. Sen joku yliopistokoulutetuista koostuva kaveriporukka järjesti ne, tietenkin. Polttarit tuli niin kalliiksi, että yksi hänen ystävänsä, siihen aikaan työtön ei-korkeasti koulutettu jätettiin pihalle tylysti tyyliin kommentilla jos ei oo varaa niin se on sitten voi voi. Tsiisus että mulla kiehui päässä kun kuulin tosta. Kunnon ku*ipäätouhua, siis ei v*ttu! En liiemmin ole sen jälkeen arvostanut noita sen kavereita.

Minun omissa polttareissa kävi juuri noin. Olin ottanut kaasoksi yhden ex-työkaverin lähinnä käytännön syistä koska hän asui samalla paikkakunnalla kuin häät pidettiin. Hän sitten hinnoitteli polttarit niin että vieraat koostuivat lähinnä hänen kavereistaan eikä minun omistani.

Vierailija
131/141 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko vähän miettiä, miten on tullut käyttäydyttyä, jos 30-100 ihmistä ei halua kutsua sua tapahtumaan mukaan? Ei ole siis yhden eikä kahden ihmisen mielenpahoittamisesta kyse.

Kyllä se nimenomaan on yleensä yhden ihmisen mielensäpahoittaminen. Loput pahoittavat sitten mielensä siitä miksi kutsumatta jätetty ei ollut mukana, koska eivät tienneet siitä ettei häntä oltu kutsuttu.

Vierailija
132/141 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitäisi muistaa.

Rehellisesti en usko että kovinkaan monta työpaikkaa on, missä KAIKKI kutsutaan vapaa-ajalla illanviettoon. Varmaan voi olla, että useita mutta että kaikki.. Paitsi se yksi. No, oli miten oli, hankala tilanne tietysti siltä kantilta katsottuna että minkä takia erikseen pitäisi selvittää että joku tyyppi on ahterista eikä siksi kutsuta, ellei tämä itse kysy? Luonnollisesti kohteliasta olisi edes kerran kysyä se tyyppi mukaan, mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta viettää vapaa-ajallansa tapahtuvaa hauskanpitoa sellaisessa seurassa missä on joku joka jarruttaa syystä x muiden illanviettoa tai ei vaan sovi seuraan.

Jos on porukassa useita ihmisiä, niin ei se yksi lisää siinä muuta menoa eikä fiilistä.

Jos joku todella pystyy yksin muuttamaan koko porukan dynamiikan niin silloin on syytä kertoa hänelle missä vika.

Laki ei vaadi että se yksikin pitää kutsua mutta on se törkeää kutsua muut mutta ei yhtä.

Oletko kuullut sanontaa: Kohtele ihmistä niin kuin tämä olisi mukava ja hänestä tulee sellainen.

Vierailija
133/141 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tökeröä tavallaan on se, jos ei ole kutsuttu johonkin ja se sit on ok itselle että näin kävi, mutta sitten heitetään, että tule sitten baariin mukaan loppuillasta. No joo ei, jos ei ole tervetullut muuten illanviettoon niin en kyllä tule sitten baariinkaan.

Vierailija
134/141 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tökeröä tavallaan on se, jos ei ole kutsuttu johonkin ja se sit on ok itselle että näin kävi, mutta sitten heitetään, että tule sitten baariin mukaan loppuillasta. No joo ei, jos ei ole tervetullut muuten illanviettoon niin en kyllä tule sitten baariinkaan.

Meillä töissä on yksi valikoija.

Hän on ihan hauskaa seuraa itse ja siksi suosio on pysynyt.

Mutta hän usein pitää etkot esim ennen työpaikan pikkujouluja ja kutsuu sinne vain vajaan puolet porukasta.

Tämäkin voisi olla ok jos kutsutut vaikkapa asuisivat samalla suunnalla kuin hän tai he olisivat selkeästi hänen kavereitaan.

Mutta ei se niinkään mene.

Hän kutsuu aina työpaikan sen hetkisen" kerman"

Tämähän tietenkin vähän vaihtelee vuosittain , eräänä vuonna näistä pippaloista vuoti tieto että hän kutsuu työpaikan kivoimmat.

Toki se ollaan arvattukin .

Aika moni kyllä tästä vähän otti nokkiinsa ja minä ihmettelen miksi hänen tuollaista piti möläyttää.

Hänen suosionsa on hiukan hiipunut kun tarpeeksi moni on kokenut tulleensa arvotetuksi ei- kelpaavaksi ja ei- mukavaksi.

Vierailija
135/141 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kunnon reilukerho saadaan aikaan kun ensin jätetään yksi kutsumatta ja sitten jälkikäteen kysellään häneltä miksi hän ei ollut mukana. Jos sitten vastaa rehellisesti että ei ollut mukana koska ei oltu kutsuttu, niin saa lokaa päälleensä sitä kun on tuollaisen ääneen sanonut. Vaikka ei olisi mitään valittanut tai muutakaan, ainoastaan vastannut kysymykseen toteamuksella miksi ei ollut tullut juhliin.

Ymmärrän sen vielä jotenkin että pahastutaan siitä jos kutsumatta jätetty itse ottaa sen puheeksi ettei häntä oltu kutsuttu, ja se voidaan kokea painostuksena että pitää kutsua juhliin muitakin kuin omaa läheistä ydinporukkaa. Mutta se että kutsumatta jätetty jotenkin velvoitetaan aktiivisesti salaamaan se ettei häntä oltu kutsuttu on jo vähän liikaa.

Vierailija
136/141 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kunnon reilukerho saadaan aikaan kun ensin jätetään yksi kutsumatta ja sitten jälkikäteen kysellään häneltä miksi hän ei ollut mukana. Jos sitten vastaa rehellisesti että ei ollut mukana koska ei oltu kutsuttu, niin saa lokaa päälleensä sitä kun on tuollaisen ääneen sanonut. Vaikka ei olisi mitään valittanut tai muutakaan, ainoastaan vastannut kysymykseen toteamuksella miksi ei ollut tullut juhliin.

Ymmärrän sen vielä jotenkin että pahastutaan siitä jos kutsumatta jätetty itse ottaa sen puheeksi ettei häntä oltu kutsuttu, ja se voidaan kokea painostuksena että pitää kutsua juhliin muitakin kuin omaa läheistä ydinporukkaa. Mutta se että kutsumatta jätetty jotenkin velvoitetaan aktiivisesti salaamaan se ettei häntä oltu kutsuttu on jo vähän liikaa.

Tai sitten että sanotaan, että kaikkihan oli tervetulleita... no en usko, että monissa tilanteissa niin on jos vaan yhtä ei kutsuta suoraan.

Vierailija
137/141 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne koulukiusaajat on työelämässä työpaikkakiusaajia, ja ottavat sielläkin silmätikukseen jonkun alttiin. Meidän työpaikalla on "kerho", johon kutsutaan tietyn meriitin saavuttaneet, mutta ei minua, koska haluavat miellyttää kiusaajaa. 

Salaliittohan se, ne koulukiusaajat ottavat yhteyttä työpaikalle ja käskevät kiusata. Ja työpaikan ihmiset sokeasti tottelevat.

Tai sitten työpaikalla ei tiedetä koulukiusaamisesta yhtään mitään, reagoidaan vaan samalla tavalla samanlaiseen käytökseen molemmissa paikoissa.

Tai sitten olet itse vähän kujalla.

Vierailija
138/141 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jes. Entä jos se unohti kysyneensä?

Niin. Mietihän sitä.

Vierailija
139/141 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen on kun mut unohdettiin kokonaan ammattikoulun luokkakokouksesta viime kuussa. Olivat kutsuneet mun kaksoissiskon joka oli samalla luokalla kuin mä aikoinaan (valmistuttiin siskon kanssa 2009 eli 10 vuotta sitten) Sisko otti puheeksi tyyliin "Mitä aiot laittaa päälles luokkakokoukseen?" ja olin vähän hämilläni. Sisko päätti sit kysyä siltä järjestäjältä et miks ette kutsuneet mun siskoa ja ne sano että "No kun sun sisko oli lihava silloin. Näyttäisi rumalta kuvassa" Kyllähän se satutti vähän kun joo olin ollut ammattikoulussa ylipainoinen aika paljonkin (painoin 110 kiloa), tosin ammattikoulun jälkeen aloin pudottamaan painoa ja nykyään painan 53kg. Soitin itse sitten tälle järjestäjälle ja käskin katsoa mun facebook profiilin ja sanoin ettei kumpikaan olla tulossa sinne, en sisko enkä minä.

Toinen oli työpaikan virkistäytymis iltamat jonne mua siis ei oltu kutsuttu. Kaikki muut oli, mutta mua ei. Päätin kysyä asiaa kun selvisi seuraavana työpäivänä ja vastaanotto oli muminaa.

Tän on pakko olla keksitty. Että todella paino olisi syy jättää kutsumatta, aikuisten maailmassa, ja se kehdattaisiin sanoa siskolle. Eikä kukaan olisi kytännyt fb-profiilia.

Tätä kyllä tapahtuu valitettavan usein. Siis samankaltaisia juttuja. En ole tuon jutun kirjoittaja, mutta sen olen huomannut että monelle se ylipaino on iso asia. Olen itse todella lihava ja monestikaan minua ei kutsuta mukaan juurikin tämän vuoksi. Esim siskontyttären häihin en saanut kutsua tämän vuoksi, tosin aluksi väittivät että syynä oli se että he eivät halua kutsua kaikkia sukulaisia mikä vähän huvittu ottaen huomioon että kaikki muut kutsuttiin. Pyydin suoraan kertomaan totuuden ja hän sitten myönsi että häntä häiritsee painoni paljon kun en todellakaan ole mikään pieni vaan painoa 170 kiloa. Painoa on ollut enemmän, mutta onneksi olen vähän laihtunut. Että ei kaikki tälläiset jutut ole provoja koska niitä oikeasti tapahtuu. Osa valehtelee ja osa sitten on rehellisiä!

Huh huh! En tarkoita olla ilkeä, mutta...en mäkään välttämättä haluaisi tuon painoista mun häihini (sukulainen tai ei)

Et tarkoita olla ilkeä. Anteeksi nyt, mutta mitä ihmettä sitten tarkoitat kommentoimalla noin, saati sillä, että jonkun tietyn painoinen ei saisi tulla häihisi. Et taida kovin hyvin tunnistaa tunnetiloja, jos tuo ei mielestäsi ole ilkeää.

No kyllä morsian saa kuitenkin itse päättää ketä häihinsä kutsuu. Ihan ymmärrettävää ettei mitään 170kg naisia haluta. Mieti nyt oikeasti vähän.

Vierailija
140/141 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli työpaikalla loistava ilmapiiri ja oli joskus käyty drinksuilla kaikki. Sitten yhtenä maanantaina hehkutettiin yhden työkaverin, sanotaan häntä vaikka Sirpaksi, mökillä pidettyä viikonloppua johon oli kuulunut avantouintia, puusaunassa saunomista ym. Kun kävi ilmi, että kaikki muut työtoverit olivat olleet olleet paikalla, oloni muuttui hämmentyneeksi ja loukkaantuneeksi. Sirpa taas oli todella vaivautunut eikä kyennyt katsomaan minuun. En vielä tänäkään päivänä tiedä miksi minut jätettiin äkisti ulkopuolelle!

Oletko varma ettei se johdu puusaunasta? Kaikille se ei sovi.