Li Andersson: Miksi kaikilla pitäisi olla oma auto - "Eihän kerrostalossakaan jokaisella ole omaa hissiä"
Anderssonin mukaan on luovuttava ajattelutavasta, että jokaisella pitäisi olla oma auto.
Kommentit (1220)
Mikä niissä autoissa edes on hienoa, rumia peltipurkkeja, huvittaa että useilla miehillä koko elämä pyörii pyörällä liikkuvien sardiinipurkkien ympärillä. Se kertookin kaiken tämmösen ihmisen järjen tasosta.
Kyllä, tiedän mistä puhun. Autonrakastajat ovat järjestäin täysiä idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon järkevämpää olisi, että moni tuttu omistaisi yhdessä yhden auton.
Kenen mielestä se olisi järkevämpää, ja miksi?
Minun mielestä.
Siksi että silloin sitä käytettäisiin vain todelliseen tarpeeseen, ja vähätuloisellakin olisi mahdollisuus käyttää autoa tarvittaessa.
Saastutus vähenisi.Esim minulla ei ole vara omistaa autoa, mutta jos vakuutus- ym korjauskulut jakautuisi esim neljään osaan, ehkä minulla olisi varaa osaomistukseen. Haluaisin käydä luonnossa lintutorneilla jne, niihin paikkoihin ei pääse kuin henkilöautoilla.
Tilaa taksi niin pääset lintutornille. Auton voi myös vuokrata.
Toisaalta ei sinun ole mikään pakko päästä luontoon lintutorneille. Linnut pärjäävät ihan hyvin ilman pällistelyäsikin. Todennäköisesti parhaiten ilman sinua tai meitä muita.
Tilaisin, jos olisin kroisos.
Mitä luulet 30-40km:n taksimatkan maksavan?! Ja takaisinkin pitäisi päästä vielä sama matka.
Toki voin jättää vuokran ja laskut maksamatta, syöminenkin on vanhanaikaista läski wt:ien hommaa.. ?Muutaman kympin suuntaansa. Vähemmän kuitenkin kuin se yhteiskäyttöauton 139€/vrk.
Autovuokraamosta saa auton muutamalla kympillä vuorokaudeksi.
Li se kuvittelee ministerinä ajelevansa Audin takapenkillä...
Ja todennäköistä se onkin!
Kannattiko typerykset äänestää Vasemmistoa? Teidän johtajanne haluavat vain teidän äänet ja rahat, sen jälkeen good-bye!
Vierailija kirjoitti:
Onhan Li:lläkin auto! Näytettiin Maria Veitolan Yökylässä -ohjelmassa. Pitäisi vaan turpansa kiinni, kun ei ole itsekään tässä asiassa viaton.
Olihan taas huikea päättelyky. Näit jonkun ajavan autolla ja päättelit heti, että hän omistaa sen. Minäkin olen viikon sisällä ajanut kolmellakin eri autolla, mutta en silti itse omista ainuttakaan.
En siis tässä ottanut kantaa lainkaan siishen, omistaako LI auton vai ei, vaan siihen, että jos näkee jonkun ajavan autoa, niin siitä ei vielä voi päätellä, että hän myös omistaa auton.
Eikä sillä nyt ollut tuon jutun kanssa mitään tekemistäkään. Eihän hän väittänyt mitää sellaista, että jokainen auton omistaja olisi viallinen, vaan otti kantaa siihen, että liikennejärjestelyt pitäisi hoitaa niin, että jokainen ei sitä autoa tarvitsisi. Ei hän ollut siis kieltämässä yksityisautoilua yhtään keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi unelmatilanne, että joukkoliikenne toimisi niin hyvin, että pääsisin kolmivuorotyöhön (työmatka 20 km/suunta) julkisella liikenteellä. Ei onnistunut edes silloin, kun asuin pk-seudulla :D
Julkinen varmaan toimii, jos tekee 8-16 hommia ison kaupungin keskustassa ja asuu julkisen reitin varrella.
Joku voi tähän kommentoida, että pitäisi muuttaa lähemmäksi työpaikkaa. Mutta miksi pitäisi? Valinnanvapaus myös asumisen suhteen
Muutetaan periferiaan ja vaaditaan kaupungin palvelut. Jokin ei täsmää.
Jos asuu Vuosaaressa ja käy töissä Meilahden sairaalassa (matka noin 17 km/suunta), niin onko se periferiassa asumista?
Työpaikkaasi nähden kyllä. Elämä on valintoja.
Okei, täytyykin häätää Töölössä asuvat pois kodeistaan ja ilmoittaa heille, että ne kämpät on sitten Meilahdessa työskenteleville. Mutta mitä jos eivät halua muuttaa pois kotoaan? Kaikki eivät voi yksinkertaisesti asua viiden kilometrin säteellä työpaikasta, koska asuntoja ei ole saatavilla.
Jos puolisoiden työpaikkojen välillä on vaikkapa 20 km, kumman pitää jäädä työttömäksi, jotta toinen voi kulkea fillarilla viiden kilsan työmatkan? Sittenhän voi jäädä kotiin hoitamaan niitä lapsia, joiden hoitopaikkaan on kummastakin työpaikasta toiset 20 km.
Vierailija kirjoitti:
Li se kuvittelee ministerinä ajelevansa Audin takapenkillä...
Ja todennäköistä se onkin!
Kannattiko typerykset äänestää Vasemmistoa? Teidän johtajanne haluavat vain teidän äänet ja rahat, sen jälkeen good-bye!
Mitä hemmettiä palstapersu taas öyhöttää???
Totta kai kannatti äänestää! Hän kannattaa niitä arvoja kuin minäkin ja nimenomaan hän vastusti jyrkästi aktiivimallia, jonka poisto oli prioriteettilistani kärjessä. Myös ilmastokysymykset olivat itselleni tärkeitä. Jos vaalit olisi nyt, niin äänestäisin LI:tä vieläkin suuremmalla innolla!
Soma Lilla ei kulje hissi yläkerroksiin asti?
Noin niinkuin ihmettelen kehonkieltä kun tämä Andersson seisoo niin tärisee, vapisee, ihan kuin olisi lentoon lähdössä. Tai just pissat olis menossa housuun. Eikö voi rauhottua. Kauhee hoppu ja kiemurtelu kun puhuu ja kun ei puhu.
Tukka kiinni, ettei tartte sitä haroa koko ajan. Kädet rennosti sylissä, mitä sitä huitomaan sinne tänne. Kyllä me vähemmälläkin uskomme, että mitä mieltä olet ja mikä ideologisi on. Ota rauhallisesti ettei mekin hengästytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä.
Siksi että silloin sitä käytettäisiin vain todelliseen tarpeeseen, ja vähätuloisellakin olisi mahdollisuus käyttää autoa tarvittaessa.
Saastutus vähenisi.Esim minulla ei ole vara omistaa autoa, mutta jos vakuutus- ym korjauskulut jakautuisi esim neljään osaan, ehkä minulla olisi varaa osaomistukseen. Haluaisin käydä luonnossa lintutorneilla jne, niihin paikkoihin ei pääse kuin henkilöautoilla.
Toisaalta ei sinun ole mikään pakko päästä luontoon lintutorneille. Linnut pärjäävät ihan hyvin ilman pällistelyäsikin. Todennäköisesti parhaiten ilman sinua tai meitä muita.
Mitä luulet 30-40km:n taksimatkan maksavan?! Ja takaisinkin pitäisi päästä vielä sama matka.
Toki voin jättää vuokran ja laskut maksamatta, syöminenkin on vanhanaikaista läski wt:ien hommaa.. ?No voi. Sitten et mene lintutornille. Hanki polkupyörä.
Kyllä minulla fillari on, mutta en uskalla yksin lähteä monisaairaana noin pitkää matkaa vieläpä nivelrikkoisena polkemaan. Pyörästäkin voi kumi puhjeta tai tulla joku muu vika. Lisäksi kaipaamalleni lintutornille menevät tiet ovat mutkaisia ja niillä ajelee turvenuijat täysin holtittomia nopeuksia. Kuka minut enää pöpeliköstä löytäisi, jos lentäisin kaarena korpeen.
Minun pitäisi yöpyä paikan päällä, en jaksaisi samana päivänä takaisin lähteä, pitäisi ottaa paljon kantamusta mukaan, se lisäisi pyörän painoa jne. Puhumattakaan vedestä, jota matkalle pitäisi ottaa vähintään 10 litran tonkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hissivertaus toimisi, mikäli kaikki ihmiset tietystä paikasta A haluaisivat tietyn reitin varrelle B. Mutta näinhän ei ole.
Jos ihminen oikein kovasti haluaa henkilökohtaisen hissin, niin hän kyllä keksii sille perusteet, miksi juuri hän TARVITSEE sen asuntokohtaisen hissinsä. Siinä mielessä vertaus on siis hyvinkin osuva.
Mieti nyt miten suomalainen perustelisi: Ei tarvitse jakaa kiusallisesti samaa hissiä jonkun naapurin kanssa, saa yksityisyyden kotonaan heti rakennuksen sisään tultuaan. Mahtuu enemmän tavaraa, ei tarvitse odottaa kun joku naapuri käyttää hissiä, kukaan ei käy kusella/paskalla siellä hississä, eikä sieltä kantaudu muiden roskia/pöpöjä kotiin jne.jne. kun vähän käyttää mielikuvitusta löytyy valtava määrä selityksiä. Se että joku kokee tarvitsevansa ei tarkoita, että hän oikeasti tarvitsisi, kyse on kerskakulutuksesta ja mukavuudenhalusta.
Ei mikään ihme, että Suomi on perseestä, kun on näinkin tyhmiä ihmisiä olemassa kuin sinä. Sinä ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä.
Toki voin jättää vuokran ja laskut maksamatta, syöminenkin on vanhanaikaista läski wt:ien hommaa.. ?Muutaman kympin suuntaansa. Vähemmän kuitenkin kuin se yhteiskäyttöauton 139€/vrk.
Missähän sellasia autovuokraamoja sijaitsee? Niin, vain isoimmissa kaupungeissa. Ja kun olen hintoja joskus katsellut, olivat todella kalliita.
Jos auton vuokraisi, kyllä sitä haluaisi kesälläkin pitää vähintään muutaman päivän, mieluummin kokonaisen viikon. Ne summat oli niin tähtitaivaallisia viikon vuokrista, että lotossa pitäisi voittaa ennen kuin olisi varaa.
Olisipa joka paikkakunnalla autovuokraamo, ja ne vuokrat inhimillisiä.
Moni tarvitsisi autoa vain harvoin. Mutta näin kesälläkin olisi kiva päästä rannoille ja käydä kesätapahtumissa jossain syrjemmällä. Löytää uusia paikkoja.
Miksi kaikilla pitää olla oma työ? Toisen palkanhan voi jakaa.
Hissillä pääsee hyvin töihin nykyisellä työssäkäynti alueella! Eli kaikille oma hissi ja mielellään suoraan töihin. Rahoitetaan lainarahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä.
70 e näyttäis olevan pienin mahdollinen 2-ovinen auto esim. huomiselle. Jos lintutorni on 30 km päässä niin melkeen taksilla tulee edullisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän voidaan yleistää paljonkin. Miksi kaikilla tarvitsee olla oma kämppä? eikö iso halli riittäisi. Sinne vaan kerrossänkyjä riviin niin jopa on tehokasta asumista.
Tämä oli hauska vertailu. Niin, miksi meillä pitää olla kaikilla oma yksityinen koti, kun voidaan säästön vuoksi asua kommuunissa. Ja mielikuvitusta kehiin. Linja-autolla porukalla töihin, niin siinäkin maailma pelastuu.
Hei Li,
Tarvitsen auton, jotta pääsen töihin, josta saan palkkaa, josta maksan paaaaaaljon (kohta vielä enemmän) veroa. Tosin itselleni jäisi yhtä paljon rahhoo käteen töitä tekemättäkin (kiitos vassujen), mutta sponssaampa elämäntapansa valitsijoita. Vai kasvoiko se raha puussa?
Pikkuvanhaa viisastelua:
"Jan-Erik Andersson och Li Andersson. (12.11.1995)"
Miksi kaikkien pitäisi sietää Li Anderssonia, tuota kävellen kännissä sekoilevaa vasemmistolaista?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien pitäisi sietää Li Anderssonia, tuota kävellen kännissä sekoilevaa vasemmistolaista?
Turun baariyrittäjien kannattaa ainakin sietää koska kantaa niin paljon rahaa niiden kassaan!
Kyllä tässä ketjussa joku nalle wahloor tuntuu siitä uneksivan ja tappelevan kovasti sitä ajatusta vastaan, ettei jokainen ihminen eutoa tarvitse.
Miettikääpä jos jokaisella suomalaisella olisi auto, täällä ei hengittäisi kukaan ilman maskia ja metsät olisi jo kaikki parkkipaikoiksi lanattu.