Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa

Vierailija
02.06.2019 |

En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.

Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.

Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.

Kommentit (589)

Vierailija
281/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, hallitusjuna meni jo!

Vierailija
282/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa maihin, missä rahat on omianne, maksatte useita tonneja korkeakouluvuosista ja terveydenhuoltokin on kustannettava täysin omasta pussista. Sitten itketään, kun kaikki pitää maksa itse.

Aikuisena? Miksi hitossa?

Ei täällä ole mitään ilmaista, kaikki maksetaan verorahoista. Ja kun osa ei maksa, toiset maksavat enemmän.

Jos ottaa noin koville maksaa useamman tonnin palkasta veroja ja jättää muutama turha krääsä kauppaan, niin maata kannattaa vaihtaa sellaiseen, missä rahat on oikeasti omianne ja verotus alhainen. Siellä sitä ihmetellään, mistä revitään rahat lasten korkeakouluihin ja terveysmaksuihin, miksi moni köyhä elää kaduilla ja siellä on paljon turvattomampaa. En sanonut, että täällä onmikään mikään ilmaista, vaan verotuksella taataan kaikille edes suht koht samankaltaiset mahikset kouluttautua ja pysyä hengissä.

Aika moni hyvin koulutettu uraihminen Suomesta lähteekin ulkomaille töihin ja jää sinne. Ylempi keskiluokka on Suomessa nettomaksajia, ja monessa maassa saavat paremman elintason kuin täällä, lisäkustannuksista huolimatta. Suomen kannalta on sääli että systeemi on luotu sellaiseksi että täällä koulutetaan ja hoidetaan vimpan päälle valmiiksi hyvää uraa varten mutta uraan panostamista ei ole tehty taloudellisesti kannattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit juuri itsekin että et ole tarpeeksi rikas tai köyhä välittämään. Siinä sinulle vastaus. Jos elämäsi on jo hyvin niin miksi hallituksen pitäisi lähteä sitä korjaamaan tai parantamaan? Ymmärrän kyllä pointtisi ja mitä ajat taka mutta jos laitetaan vastakkain köyhät vastaan ne jotka pärjää jo omillaan, niin totta helvetissä ne köyhät laitetaan silloin etusijalle.

Suomessa on vuosikymmenet menty köyhät edellä, ja mihin se on maan vienyt? Köyhyyteen. Täällä on kaikilla niukkaa. Ruotsissa on vuosikymmenet menty tekijöiden hyvinvointi edellä, ja mihin se on maan vienyt? Rikkauteen. Ruotsissa kenelläkään ei ole niukkaa.

Vierailija
284/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit juuri itsekin että et ole tarpeeksi rikas tai köyhä välittämään. Siinä sinulle vastaus. Jos elämäsi on jo hyvin niin miksi hallituksen pitäisi lähteä sitä korjaamaan tai parantamaan? Ymmärrän kyllä pointtisi ja mitä ajat taka mutta jos laitetaan vastakkain köyhät vastaan ne jotka pärjää jo omillaan, niin totta helvetissä ne köyhät laitetaan silloin etusijalle.

Suomessa on vuosikymmenet menty köyhät edellä, ja mihin se on maan vienyt? Köyhyyteen. Täällä on kaikilla niukkaa. Ruotsissa on vuosikymmenet menty tekijöiden hyvinvointi edellä, ja mihin se on maan vienyt? Rikkauteen. Ruotsissa kenelläkään ei ole niukkaa.

Väitätkö että porvari hallitukset, joita Suomessa on ollut viimeiset 20 vuotta, ajaa köyhien asiaa? :D : D

Vierailija
285/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tämä terveysverokin on mikä on hallitusohjelmassa? Missään ei ole kerrottu millä perusteella sitä maksetaan.

Terveysvero lisätään taas sokerin hintaan. Kerran jo tehtiin. Mikään ei riitä.

Vierailija
286/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaiset pitävät itse itsestään huolta. Miksi heistä pitäisi vielä erikseen pitää huolta, kun he itsekin sen osaavat? Ryhdy työttömäksi, jos kerran hoivattavaksi taantuminen kiinnostaa. Lupaan, ettet pidä siitä yhtä paljon kuin nykyisestä elämästäsi.

Vierailija
287/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot itse tosi ärsyttävä tyyppi. Maksan veroja ja jatkan verojen maksamista ainakin 40 vuoden ajan. Mielelläni autan vähäosaisia ja tuen meidän yhteiskuntaa. Itse kasvoin köyhässä perheessä, mutta opiskelin hyvään ammattiin.

Annetaan muille mahdollisuuksia parantaa omaa elämää.

En halua kieltää muiltakaan mitään, vaikka ehkä purkaukseni siltä kuulosti. Enemmän haluaisin joskus nähdä sellaisen suunnitelman, josta olisi iloa ja hyötyä myös mulle ja minun kaltaisilleni ihmisille. En oo lopettamassa verojen maksamista minäkään, mutta oishan se nyt välillä itsekin kokea hyötyvänsä jostain muutoksesta.

Olen kesituloinen lapseton sinkku ja koen kyllä näiden hyödyttävän minuakin. Minäkin olen joskus eläkeläinen, minäkin saatan menettää työpaikkani ja ajautuu yhdeski "köyhistä", minäkin tarvitsen lääkäriä ja muutenkin apua joskus ja hyödyn siitä että saastutetaan vähemmän.

Mulla on kaikkea mitä elämiseen tarvitsen, en varsinaisesti kaipaa juuri ITSELLENI mitään enempää. Toki olen varmaan vaatimattomimmasta päästä vaatimuksineni, en esim. matkustele hirveästi (ja silloinkin kun matkustelen, niin kotimaassa), asun omistusasunnossa, mutta ostin sen hintaisen asunnon, että minulla on tähän varaa, ennakoin kustannusten nousun jo lainaa ottaessani, joten se ei pelota.

Bensan kohdalla tosin kannatan jonkinlaisia tukia ihmisille, joiden on pakko asua syrjässä, siis on esim. maatila siellä joka tarvitsee tilaa ympärilleen. Muiden kohdalla syrjässä asuminen on vapaaehtoista ja luonnon kannalta parempi, mitä tiivimmin ihmiset asuu. Itsekkin luovuin haaveestani asua syrjässä osittain siksi, ettei se ole rahallisesti kannattavaa.

Vierailija
288/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Mutta kun nuo ovat täysin omia valintoja. Kukaan ei pakota sitä autoa ostamaan, hankkimaan lapsia tai ostamaan uutta Iphonea. Mullakin on vanha kännykkä, millä pärjää oikein hyvin. Musta on vain uskomatonta, että miten me hyvin pienellä toimeentulevatkin pärjätään, saadan ostettua jääkaappiin ruokaan ja ollaan hengissä, mutta MONINkertaisesti enemmän tienaavat eivät mukamas pärjää eikä ole edes muka varaa syödä.

No mutta kun pointti ei missään ollut se ei olisi muka varaa syödä. Kukaan ei ole sellaisesta täällä puhunut muuta kuin sinä.

Pointti oli se että keskituloisilla pitää olla oikeus nauttia työnsä hedelmistä. Eihän se olisi mistään kotoisin että keskituloisella olisi varaa vain syödä kun kyllä Suomessa kaikilla on varaa syödä. Niin tukiriippuvaisilla kuin työssäkäyvillä. Pointti oli se että paljonko on kohtuullista verottaa keskituloisilta kun he ovat nyt jo Euroopan tasolla vahvasti verotettuja. Mutta ymmärrän tämän sitten kun siirryt pysyvästi työmarkkinoille ja koko vuoden työskentelevältä pienipalkkaiseltakin peritään kovat maksut.

Muutama satanen menee veroihin ja käteen jää n. 2000e kuukaudessa. Valinnoilla voi vaikuttaa siihen mihin se riittää, osalle taas ei mikään riitä vaan pitäisi keskituloisena saada KAIKKI. Tuosta jää näin yksinasuvalla pakollisten menojen jälkeen yli tonni käteen, jos se ei muka riitä, niin mikä sitten?

Vierailija
289/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, taasko keskiluokkasia kolmen auton omistajia kiusataan. On se rankkaa.

Pitkään aikaan paras hallitusohjelma mitä on nähty, oikeesti tärkeät asiat paranee.

Ympäristöasiat, lisää poliiseista, hoitajia, maksuton 2.asteen koulutus..

Kuka hullu voi tästä pahoittaa mielensä, en minä ainakaan.

Kiitos Rinne! 💪

Vierailija
290/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juuri ostettiin tontti, tarkoituksena pikkuhiljaa rakentaa meille oma talo. Rakentamisaika on pakko asua vuokralla. Tontti ei ole mitenkään syrjässä, vaan keskisuuren kaupungin taajamassa, jossa ainakin toistaiseksi on ala- ja yläkoulu, pari kauppaa, kaksi päiväkotia, kirjasto ja terveyskeskus jopa. Keskustaan on kuusi kilometriä, ja sinne on lasten jossain vaiheessa mentävä toisen asteen kouluun.

Mies käy töissä isossa firmassa, joka on siis iso tehdas kaupungin laidalla. Vielä toistaiseksi sinne menee pari bussia päivässä, joten meidän on mahdollista vähentää autoilua jonkun verran.

Mutta meidän kolmilapsiseen perheeseen kolahtaa kyllä, koska kuopus ei saanut kummastakaan lähipäiväkodista paikkaa, joten häntä on kuskattava bussilla tai autolla. Bussikortti on 58€/kk. Kiinteistöveron nousua en nyt uskalla edes miettiä, sillä tonttimme on hyvällä paikalla. Ruoka kallistuu, koska polttoainevero nousee. Ja moni muukin meitä keskiluokkaisia kurittaa vero.

Vierailija
291/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Mutta kun nuo ovat täysin omia valintoja. Kukaan ei pakota sitä autoa ostamaan, hankkimaan lapsia tai ostamaan uutta Iphonea. Mullakin on vanha kännykkä, millä pärjää oikein hyvin. Musta on vain uskomatonta, että miten me hyvin pienellä toimeentulevatkin pärjätään, saadan ostettua jääkaappiin ruokaan ja ollaan hengissä, mutta MONINkertaisesti enemmän tienaavat eivät mukamas pärjää eikä ole edes muka varaa syödä.

Tämä muakin huvittaa, kivilinna saa on pakko asua, jokasella perheenjäsenensä pennuista lähtien oltava oma auto tai mopoauto, ulkomaille pitää päästä vähintään viisi kertaa vuodessa.. on saatava sitä ja tätä, sinne terassille se kymppitonnin kaasugrilli.

Sitten ulistaan kun köyhiä vaan paapovat kun meillä ei rahat riitä! Hahhahahaha. VMP.

Kannattaisko tosiaan lopettaa se miljonäärielämäntapa, kun ei miljonääri ole, vaan tavallinen pulliainen, joka katselee liikaa amerikkalaista realityä.

Itse osaan elää sen mukaan mitä on tilillä, olen köyhä sairas yh, mutta ei multa mitään puutu. Tietysti hyvä että tuet nousee, teinillä on menoja. Minä käytän samoja rättejä vuosikaudet enkä matkustele toisiin kaupunkeihin tms, mutta teinin elämään sellainen kuuluu.

Toivottavasti se toisen asteen maksuttomuus alkaa heti, syksyllä alkaa mukaillen lukio ja se ei tule halvaksi. Tt-tukea siihen on kunnalta haettava

.

Vierailija
292/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö että porvari hallitukset, joita Suomessa on ollut viimeiset 20 vuotta, ajaa köyhien asiaa? :D : D

Jos katsoo erilaisten tukien tasojen nostoja ja uusien tukien keksimisisä, niin näin se on mennyt. Noin 20 viime vuoden aikana on tullut mm takuueläke, työttömyyskorvaus puolison tuloista riippumatta, yksinhuoltajakorotus, pienituloisten verotus on laskenut nollaan tai lähelle sitä, minimiäitiyspäivärahaa nostettu reilusti, lääkekorvauskatto, päivähoidon maksuluokat, asumistuen tasoa on nostettu, Yle-vero köyhiltä poistettu ja pienituloisilta puolitettu...

Edellinen hallitus laski heti alussa pienituloisten verotusta 500 miljoonalla eurolla, nosti takuueläkettä ainakin kaksi kertaa 20€/kk kummallakin kerralla, järjesti pienituloisille perheille vajaa 50€/kk koulukirja-avustusta. Se että köyhät eivät ole mihinkään tyytyväisiä ei poista sitä tosiasiaa, että 90-luvun lopulta asti köyhiä ja pienituloisia on tuettu todella monin tavoin samalla kun muiden verotusta on jatkuvasti kiristetty.

Vierailija
293/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muakin huvittaa, kivilinna saa on pakko asua, jokasella perheenjäsenensä pennuista lähtien oltava oma auto tai mopoauto, ulkomaille pitää päästä vähintään viisi kertaa vuodessa.. on saatava sitä ja tätä, sinne terassille se kymppitonnin kaasugrilli.

Sitten ulistaan kun köyhiä vaan paapovat kun meillä ei rahat riitä! Hahhahahaha. VMP.

Kannattaisko tosiaan lopettaa se miljonäärielämäntapa, kun ei miljonääri ole, vaan tavallinen pulliainen, joka katselee liikaa amerikkalaista realityä.

Itse osaan elää sen mukaan mitä on tilillä, olen köyhä sairas yh, mutta ei multa mitään puutu. Tietysti hyvä että tuet nousee, teinillä on menoja. Minä käytän samoja rättejä vuosikaudet enkä matkustele toisiin kaupunkeihin tms, mutta teinin elämään sellainen kuuluu.

Toivottavasti se toisen asteen maksuttomuus alkaa heti, syksyllä alkaa mukaillen lukio ja se ei tule halvaksi. Tt-tukea siihen on kunnalta haettava

.

Suomeksi viestisi.

*Mitä valitat siitä että tienaamiasi rahoja ryöstetään, Minä pystyn ihan mukavasti elelemään niillä.

Vierailija
294/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkaiset pitävät itse itsestään huolta. Miksi heistä pitäisi vielä erikseen pitää huolta, kun he itsekin sen osaavat? Ryhdy työttömäksi, jos kerran hoivattavaksi taantuminen kiinnostaa. Lupaan, ettet pidä siitä yhtä paljon kuin nykyisestä elämästäsi.

Keskiluokka on vallanpitäjille pelkkä rahahana, ja köyhille sylkykuppi. Se on monella siinä ja siinä, onko tässä enää voimia pitää itsestään huolta. Kuka köyhiä elättää sitten, kun keskiluokka ei enää pysty?

Vierailija
295/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ymmärrätkö että kun sinun tuet nousee, jonkun palkansaajan TYÖSTÄ käteen jäävä tulo laskee? Etpä varmaan eikä se sinua kiinnostakaan, huoletonta on elämä kun sen muut kustantaa.

Vierailija
296/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulonlähteestä kannattaa pitää huolta, ja keskiluokka on koko yhteiskunnan tulonlähde. Kun tämä tulonlähde hyytyy, se on siinä sitten.

Vierailija
297/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee tai meni lounastauolla kiinteistövälitykseen neuvottelemaan talomme myynnistä. Ostettiin 1.5v sitten. Ei uskalla omistaa ja odottaa syksyyn. Hinnat ovat jo nyt laskeneet alueellamme n. 3%.  Itse jäin työttömäksi kun koulukuraattorin pesti puolitetaan ja tehtävääni alkaa hoitamaan toisessa koulussa työskentelevä, joka tekee tarvittaessa keikkaa tähän minun kouluun. 

Ilmeisesti lukiolainen saa nyt materiaalin koulun puolesta, muuten kaikki on vain verojen ja maksujen korotusta. Vaikuttaa koko perheemme kulutukseen, ihan jokainen päivä. 

Epäilen, että terveyspalvelut paranevat jos ylimääräinen hallinnon taso luodaan. Vai irtisanotaanko kunnista ylimääräiset ihmiset samalla kun maakuntaan uusia palkataan? Enpä todellakaan usko. 

Hallinto paisuu ennen näkemättömiin mittasuhteisiin. 

Tavallisena perheenäitinä kauhulla seuraan mitä tämä vielä meidän perheelle tekee. Ahdistaa.

Vierailija
298/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Ongelma tulee siinä kun minun pitää pitää sinustakin huolta. Mitäpä jos sinä menisit välillä töihin ja elättäisit meidän perheen?

Vierailija
299/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Hahah! Tämä kommentti nyt viimeistään todistaa sen missä utopiassa te sosialistit elätte. 

Vai että keskituloisilla kivilinnat, kaikilla muksuilla mopoautot, autot, ulkomaan matkoja joka toinen kuukausi sekä tonnien kaasugrilli. :--D

Kyllä ne keskituloiset elää siinä paketti-älvsbytalossa joka on rakennettu vuosituhannen alussa. Kaksi autoa on, ne äiskällä ja iskällä, jotka molemmat tarvitsevat sen töihin ja lasten päivähoitoon sekä harrastuksiin kuskaamiseen. Nekin vuosimallia että uudempi on 2009 ja vanhempi 2003. Vanhin teini sitten riitelee että milloin saa lainata autoa.

Ulkomailla he käyvät kerran vuodessa ja sekin vaatii tiukkaa säästöä vuoden aikana, loma suuntautuu Kreikkaan tai Kanarialle. Äiti työskentelee julkisella sektorilla, josta leikattiin lomarahoja joten tänä kesänä suunnataan vain Ruotsin laivalla. Grilli on perus Luciferin pallogrilli, vaikka perheen isä paremmasta haaveilisikin. Äidin vaateostokset ovat kerran vuodessa Prismasta tuplabonus-viikoilla kun edelliset vaatteet ovat alkaneet kulua. Lapsille sitten ostetaankin kestäviä ulkovaatteita, joka syö ison lovan tämän perheen menoihin.

Ylimääräiseen tällä esimerkki-perheellä ei ole, puhumattakaan mistään mopoautoista tai tavallisista autoista. Hyvä kun esimerkki-perheellä on varaa huollattaa vanhoja autoja, kun niihin tulee kerran vuoteen 500 euron lisäremontti.

Tätä on keskituloisen elämä Suomessa. Ei mitään kivilinnoja tai mopoautoja.

Vierailija
300/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vuosikymmenet menty köyhät edellä, ja mihin se on maan vienyt?

Niinpä. "Kaikki pelaa" ei toimi edes lasten harrasteurheilussa. Pitäisi olla päivänselvää ettei niinkin monimutkainen mekanismi kuin valtio & yhteiskunta kertakaikkiaan voi pyöriä heikoimpien ehdoilla. Toki heistä täytyy huolta pitää, mutta se ei tarkoita samaa kuin all-in.