Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa

Vierailija
02.06.2019 |

En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.

Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.

Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.

Kommentit (589)

Vierailija
261/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa maihin, missä rahat on omianne, maksatte useita tonneja korkeakouluvuosista ja terveydenhuoltokin on kustannettava täysin omasta pussista. Sitten itketään, kun kaikki pitää maksa itse.

Aikuisena? Miksi hitossa?

Ei täällä ole mitään ilmaista, kaikki maksetaan verorahoista. Ja kun osa ei maksa, toiset maksavat enemmän.

Jos ottaa noin koville maksaa useamman tonnin palkasta veroja ja jättää muutama turha krääsä kauppaan, niin maata kannattaa vaihtaa sellaiseen, missä rahat on oikeasti omianne ja verotus alhainen. Siellä sitä ihmetellään, mistä revitään rahat lasten korkeakouluihin ja terveysmaksuihin, miksi moni köyhä elää kaduilla ja siellä on paljon turvattomampaa. En sanonut, että täällä onmikään mikään ilmaista, vaan verotuksella taataan kaikille edes suht koht samankaltaiset mahikset kouluttautua ja pysyä hengissä.

Vierailija
262/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valittaa kiinteistöverosta kun toisilla ei ole leipää lapsille.

Kenellä Suomessa ei ole leipää lapsille?

Tulonsiirtojen ansiosta Suomessa on todella pienet tuloerot. Paljon pienemmät kuin missään länsimaissa.

Keskituloiselle ei tulonsiirtojen jälkeen jää välttämättä enempää käteen kuin perussosiaaliturvan varassa elävälle. Silti pitäisi olla iloinen kun saa auttaa muita ja paheksuntaa vaan saa päällensä.

Kyllä tämä Suomi on ihana maa.

Tuntemani köyhät ovat sellaisia, että he matkustelevat paljon, ostavat paljon herkkuja ja tietenkin heille on iPhonet puhelimina. Ihan sosiaaliturvan varassa elävät.

Ja nämä tyypit paheksuvat keskiluokkaisia kun kokevat että keskiluokka ei anna heille tarpeeksi. Sillä keskiluokkaisella ei kuitenkaan ole varaa ostaa iPhoneja eikä matkustella yhtä paljon kuin näillä köyhillä.

Ihmettelin näiden ihmisten asenteita silloin kun olin itsekin vielä köyhä vamistuttuani opinnoista suoraan työttömäksi. Pystyin elämään ihan nukavaa elämää, sillä en joutunut maksamaan itse asumisestani, sain lääkkeet ja silmälasitkin ilmaiseksi. Eikä tarvinnut itse ostaa uutta jääkaappia kun vanha hajosi, eikä palkata ketään remonttia tekemään kun oven lukko hajosi.

Nyt kun maksan elämiseni itse, saan käytännössä saman summan elämiseen kuin työttömänä peruspäivärahalla ollessani.

Ja lokit kirkuu, että pitäisi antaa pois enemmän eikä olla niin itsekäs.

Kuka täällä oikein itsekäs on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap valittaa kiinteistöverosta kun toisilla ei ole leipää lapsille.

Kenellä Suomessa ei ole leipää lapsille?

Tulonsiirtojen ansiosta Suomessa on todella pienet tuloerot. Paljon pienemmät kuin missään länsimaissa.

Keskituloiselle ei tulonsiirtojen jälkeen jää välttämättä enempää käteen kuin perussosiaaliturvan varassa elävälle. Silti pitäisi olla iloinen kun saa auttaa muita ja paheksuntaa vaan saa päällensä.

Kyllä tämä Suomi on ihana maa.

Tuntemani köyhät ovat sellaisia, että he matkustelevat paljon, ostavat paljon herkkuja ja tietenkin heille on iPhonet puhelimina. Ihan sosiaaliturvan varassa elävät.

Ja nämä tyypit paheksuvat keskiluokkaisia kun kokevat että keskiluokka ei anna heille tarpeeksi. Sillä keskiluokkaisella ei kuitenkaan ole varaa ostaa iPhoneja eikä matkustella yhtä paljon kuin näillä köyhillä.

Ihmettelin näiden ihmisten asenteita silloin kun olin itsekin vielä köyhä vamistuttuani opinnoista suoraan työttömäksi. Pystyin elämään ihan nukavaa elämää, sillä en joutunut maksamaan itse asumisestani, sain lääkkeet ja silmälasitkin ilmaiseksi. Eikä tarvinnut itse ostaa uutta jääkaappia kun vanha hajosi, eikä palkata ketään remonttia tekemään kun oven lukko hajosi.

Nyt kun maksan elämiseni itse, saan käytännössä saman summan elämiseen kuin työttömänä peruspäivärahalla ollessani.

Ja lokit kirkuu, että pitäisi antaa pois enemmän eikä olla niin itsekäs.

Kuka täällä oikein itsekäs on?

Koska sinun tuttavapiirisi on yhtä kuin kaikki sosiaalitukien varassa elijät. Olen auttanut itse joitakin vähävaraisia ja he olivat tosi kiitollisia pienistäkin asioista ja lahjoituksista. Jonkun käytetyn vaatteen antaminen saattoi herättää toisessa ison kiitollisuusryöpyn. Mä elän kans vähällä ja olen tyytyväinen elintasooni näin.

Vierailija
264/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa maihin, missä rahat on omianne, maksatte useita tonneja korkeakouluvuosista ja terveydenhuoltokin on kustannettava täysin omasta pussista. Sitten itketään, kun kaikki pitää maksa itse.

Pitäähän Suomessakin hyvätuloisen palkansaajan maksaa kaikki palvelut itse, ja sen lisäksi vielä samat palvelut muutamamalle muulle. Vakuutuksia Suomessakin tarvitsee esim terveydenhuoltoa saadakseen, paitsi rapaköyhät.

Vierailija
265/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana ja duunariperheestä tulevana kieltämättä huvittaa tämä keskituloisten itkupotkuraivoaminen, kun mikään ei tunnu riittävän, vaikka kuuluvat yhteen maailman hyväosaisimpiin ihmisin. On jo talot, autot ja ties mitä turhaa roinaa, mutta lisää pitäisi vaan saada jo tässä ylikuormittuneessa maailmassa. Lisäksi vielä kanetaan jotain marttyyrin viittaa, kuinka MINÄ niin uhraudun tässä yhteiskunnalle ja minä, minä ja minun työni. Meidän perheessä ei tämmöistä uhriutumista ollut koskaan, vaan oltiin tyytyväisiä pieniin asioihin, vaikka tehtiin välillä pitkiä päiviä ja tienattiin se, mitä tienattiin ja maksettiin mielellämme verot siitä. Ei ollut niin isoa taloa kuin kaverilla, mutta mitä sitten. Ei tarviikaan olla.

Elän nyt kirjaimellisesti 200 eurolla kuussa (340 euroa menee vuokraan ja sähköön ja veteen, joten 200 jää käteen ja muistan nyt sanoa, että kyllä, ne ovat veronmaksajien rahoja ja olen kiitollinen teidän rahoistanne), joten vähällä pärjää enkä elä nälässä. Toki minustakin tulee joku päivä työntekijä (tai todennäköisimmin yrittäjä), mutta tämän jälkeen tuntuu kyllä uskomattomalta, että voisi saada oikeasti vaikka edes kahdeksansataa käteen kuukaudessa ja siitä voi vielä hyvin pistää osan säästöön. Kesätöistä on välillä jäänyt ja se on ihan luksusta. Mutta on se kiva valittaa, kun ei voi joka kuukausi ostaa uusia vaatteita ja pääse Kanarialle talvella... Opetelkaa olemaan onnellisia siitä, mitä teillä on jo nyt. Niin minäkin olen, vaikka elän pienellä rahalla.

Moni keskituloinen on entinen opiskelija ja muistaa ne ajat itsekin. Voin kertoa että sinullakin mieli muuttuu sitten siinä vaiheessa kun valmistut, astut työelämään ja näet sen ekan oikean palkkakuitin. Opiskelijanahan työtuloista ei mene paljon veroa kun vuoden aikaiset työtulot jäävät pieneksi.

Ensin siitä keskiverto palkasta napsastaan suuri osa veroihin ja veroluonteisiin maksuihin. Ok, se on ihan perusteltua palveluiden rahoittamista varten. Sitten seuraavaksi tulevat lasten päivähoitomaksut. Joo, ne menee suurimmasta taulukosta vaikka sinun ja miehesi tulot nettona on reilu 2000€/kk. No maksat tietysti kaiken muun elämisen vielä. Jos tarvitset autoa töissäkäyntiin niin voit varautua auton pakollisten ylläpitokulujen lisäksi myös korkeisiin polttoaineisiin verotuksen takia. Niin ja tietysti vuosittainen ajoneuvovero. No, kohtahan se kiinteistöverolippukin tippuu postilaatikkoon, silläkin on hyvä nyhtää keskituloisia. Mitäs omistat itse sen tönösi eikä ay-liikkeiden rahasampo Kojamo.

Sori, mutta en tavoittele tuollaista perinteistä, keskiluokkaista elämää enkä aio hankkia lapsia, joten jotkut päivähoitomaksut on täysin yhdentekeviä. Autoa en tule myöskään hankkimaan. Jos 200 eurolla pärjää kuukaudessa ihan hyvin, pärjää kahdella tonnilla aivan mainiosti. Mikään pakko ei ole noita asioita hankkia, kyseessä on täysin oma valinta. Ja elän maaseudulla, mutta olen kova liikkumaan, joten ei haittaa pidemmät matkat. .

No mutta tuohan on aina paras perustelu kaikkeen. "Koska minä pärjään tällä on sinunkin pärjättävä", "koska minä en tavoittele sellaista niin ihan oma valinta".

Täällä kritisoidaan vahvasti että keskiluokalla ei ole tietoa köyhien ahdingosta. Samalla tapaa monilla ei ole hajuakaan sen keskiluokan maksavista veroista. Keskustelusta houkuu myös se että ihmiset olettavat että kaikki on tullut ilmaiseksi - ei, kyllä me keskituloiset taas olla viikonlopun jäljiltä palattu sorvin ääreen. Taloudellisen toimeliaisuuden lisääminen ja uralla etenemisen kannustaminen on parasta lääkettä talouskasvulle. Ei lisäverottaminen ja työn tekemisen lisärankaiseminen.

Vierailija
266/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpoporvarit ei halunnu hallitukseen. Mitä ihmeen pään aukomista nyt tämä sitten on? Eikö olisi kannattanut kertoa mielipiteensä hallitusneuvotteluissa - ja neuvotella. Tolloporvarit itkee aina Tuppuvaaran asemalla.

Vierailija
267/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen tyytyväinen hallitusohjelmassa kaikkeen, PAITSI siihen dukupuolenvaihtohömppään, että se on joku ilmotusasia mitä sukupuolta on.

Jos ymmärsin oikein. Vihreet päässeet painostamaan sateenkaarihutullaan, en ymmärrä mikä tarve tollaseen on ollut suostua. Niin ja se, että leikkimieskin saa jatkossa synnytellä. Rnsin halutaan olla niin miestä niin miestä, mutta sitten tekeekin mieli saada vauvamaha. Jee, todella uskottavaa se "synnyin väärään keoon" hevonkukku. SItä ei pitäisi tukea pikkurillinkäöän vertaa, ne "trans"ihmiset ovat vain tylsistyneitä ja haluavat olla jotain mitäö eivät ole. Sukupuolta ei voi vaihtaa, eikä se miksikään vaihdukaan, vaikka miten silpois genitaaleja ja mättäis hormonia naamaan. Transnainen on vain mies ja päinvastoin.

Vierailija
268/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mutta kun nuo ovat täysin omia valintoja. Kukaan ei pakota sitä autoa ostamaan, hankkimaan lapsia tai ostamaan uutta Iphonea. Mullakin on vanha kännykkä, millä pärjää oikein hyvin. Musta on vain uskomatonta, että miten me hyvin pienellä toimeentulevatkin pärjätään, saadan ostettua jääkaappiin ruokaan ja ollaan hengissä, mutta MONINkertaisesti enemmän tienaavat eivät mukamas pärjää eikä ole edes muka varaa syödä.

Vierailija
269/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukijärjestelmälle todellakin pitäisi tehdä jotain. On uskomatonta, että ihmiset olettaa voivansa asua toisten ihmisten laskuun hyvillä paikoilla kasvukeskuksissa. Ei ihme, ettei työntekokaan maistu. Muualla maailmassa on normaalia, että pienipalkkaiset ihmiset asuu isoissa kaupungeissa esimerkiksi kimppakämpissä ja ei ole mitään "tuloloukkoa", kun ei yhteiskuntakaan ei maksa mitään omaa kaksiota. Asumisentasoa voidaan todellakin laskea ja siinä samalla vapautuu rahaa muuhun kulutukseen sekä poistuu niitä työnteon esteitä.

Pahinta on tämä pummina eläminen sukupolvesta toiseen. Mietin just miehen kanssa, että kummankaan suvussa serkkuja (yhteenä 22kpl) ja niiden puolisoita myöten ei yksikään elä toimeentulotuella. Ei ole nähdäkseni elänyt koskaan. Töissähän nuo on kaikki aina käyneet, työttömänä on joku ollut joitain kuukausia kertaluonteisesti. Tädit ja sedät on aina käyneet töissä ja isovanhemmillakin on työeläkkeet, ihan hyvät sellaiset. Eikä tähän ole mistään luksuksesta ponnistettu, vielä ennen sotia isoisäni kerjäsi ruokaa nälkäänsä naapurustosta. Silti hän pystyi käymään töissä, keräämään varallisuutta ja kuoli ihan hyvävaraisena pappana. En ole todellakaan ketään sysäämässä kerjuureissulle, mutta jotain on perhepiirissä ongelmaa, jos koko suku on tottunut siihen, että työttömysy ja tuilla eläminen on ihan normaalia. Ei ole.

Vierailija
270/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Mutta kun nuo ovat täysin omia valintoja. Kukaan ei pakota sitä autoa ostamaan, hankkimaan lapsia tai ostamaan uutta Iphonea. Mullakin on vanha kännykkä, millä pärjää oikein hyvin. Musta on vain uskomatonta, että miten me hyvin pienellä toimeentulevatkin pärjätään, saadan ostettua jääkaappiin ruokaan ja ollaan hengissä, mutta MONINkertaisesti enemmän tienaavat eivät mukamas pärjää eikä ole edes muka varaa syödä.

Mikä on pointtisi? Sen hyvin töissäpärjänneen ja asiansa hoitaneen pitäisi tyytyä samaan kuin sinun? Tästä tässä on kyse. Ihmiset haluaa oman työnsä tulokset itselleen, ei jakaa toisille. Jotkut säästää, jotkut ostaa iPhoneja jne. Ei yhteiskunta pyöri sillä tavoin, että ihminen ei hyödy kovasta työnteosta. Siitä pitää hyötyä, hajurako heikompiin pitää olla sen verran suuri, että motivaatio säilyy.

Vierailija
271/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana ja duunariperheestä tulevana kieltämättä huvittaa tämä keskituloisten itkupotkuraivoaminen, kun mikään ei tunnu riittävän, vaikka kuuluvat yhteen maailman hyväosaisimpiin ihmisin. On jo talot, autot ja ties mitä turhaa roinaa, mutta lisää pitäisi vaan saada jo tässä ylikuormittuneessa maailmassa. Lisäksi vielä kanetaan jotain marttyyrin viittaa, kuinka MINÄ niin uhraudun tässä yhteiskunnalle ja minä, minä ja minun työni. Meidän perheessä ei tämmöistä uhriutumista ollut koskaan, vaan oltiin tyytyväisiä pieniin asioihin, vaikka tehtiin välillä pitkiä päiviä ja tienattiin se, mitä tienattiin ja maksettiin mielellämme verot siitä. Ei ollut niin isoa taloa kuin kaverilla, mutta mitä sitten. Ei tarviikaan olla.

Elän nyt kirjaimellisesti 200 eurolla kuussa (340 euroa menee vuokraan ja sähköön ja veteen, joten 200 jää käteen ja muistan nyt sanoa, että kyllä, ne ovat veronmaksajien rahoja ja olen kiitollinen teidän rahoistanne), joten vähällä pärjää enkä elä nälässä. Toki minustakin tulee joku päivä työntekijä (tai todennäköisimmin yrittäjä), mutta tämän jälkeen tuntuu kyllä uskomattomalta, että voisi saada oikeasti vaikka edes kahdeksansataa käteen kuukaudessa ja siitä voi vielä hyvin pistää osan säästöön. Kesätöistä on välillä jäänyt ja se on ihan luksusta. Mutta on se kiva valittaa, kun ei voi joka kuukausi ostaa uusia vaatteita ja pääse Kanarialle talvella... Opetelkaa olemaan onnellisia siitä, mitä teillä on jo nyt. Niin minäkin olen, vaikka elän pienellä rahalla.

Moni keskituloinen on entinen opiskelija ja muistaa ne ajat itsekin. Voin kertoa että sinullakin mieli muuttuu sitten siinä vaiheessa kun valmistut, astut työelämään ja näet sen ekan oikean palkkakuitin. Opiskelijanahan työtuloista ei mene paljon veroa kun vuoden aikaiset työtulot jäävät pieneksi.

Ensin siitä keskiverto palkasta napsastaan suuri osa veroihin ja veroluonteisiin maksuihin. Ok, se on ihan perusteltua palveluiden rahoittamista varten. Sitten seuraavaksi tulevat lasten päivähoitomaksut. Joo, ne menee suurimmasta taulukosta vaikka sinun ja miehesi tulot nettona on reilu 2000€/kk. No maksat tietysti kaiken muun elämisen vielä. Jos tarvitset autoa töissäkäyntiin niin voit varautua auton pakollisten ylläpitokulujen lisäksi myös korkeisiin polttoaineisiin verotuksen takia. Niin ja tietysti vuosittainen ajoneuvovero. No, kohtahan se kiinteistöverolippukin tippuu postilaatikkoon, silläkin on hyvä nyhtää keskituloisia. Mitäs omistat itse sen tönösi eikä ay-liikkeiden rahasampo Kojamo.

Sori, mutta en tavoittele tuollaista perinteistä, keskiluokkaista elämää enkä aio hankkia lapsia, joten jotkut päivähoitomaksut on täysin yhdentekeviä. Autoa en tule myöskään hankkimaan. Jos 200 eurolla pärjää kuukaudessa ihan hyvin, pärjää kahdella tonnilla aivan mainiosti. Mikään pakko ei ole noita asioita hankkia, kyseessä on täysin oma valinta. Ja elän maaseudulla, mutta olen kova liikkumaan, joten ei haittaa pidemmät matkat. .

No mutta tuohan on aina paras perustelu kaikkeen. "Koska minä pärjään tällä on sinunkin pärjättävä", "koska minä en tavoittele sellaista niin ihan oma valinta".

Täällä kritisoidaan vahvasti että keskiluokalla ei ole tietoa köyhien ahdingosta. Samalla tapaa monilla ei ole hajuakaan sen keskiluokan maksavista veroista. Keskustelusta houkuu myös se että ihmiset olettavat että kaikki on tullut ilmaiseksi - ei, kyllä me keskituloiset taas olla viikonlopun jäljiltä palattu sorvin ääreen. Taloudellisen toimeliaisuuden lisääminen ja uralla etenemisen kannustaminen on parasta lääkettä talouskasvulle. Ei lisäverottaminen ja työn tekemisen lisärankaiseminen.

Sosialisteilla on aina ollut kova tarve päättää muiden puolesta. He mielestään tietävät aina parhaiten mitä sinä haluat ja mikä sinulle riittää ja sopii. Kaikki mikä ylittää sosialistin omat tarpeet, on turhaa ja se pitää verottaa sinulta pois. Sosialistijohto elää sitten kuitenkin alamaisilta piilossa kuin superrikkaat, näin oli Neuvostoliitossa ja näin on Venezuelassa. Näin on myös Hakaniemessä...

Vierailija
272/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pointtisi? Sen hyvin töissäpärjänneen ja asiansa hoitaneen pitäisi tyytyä samaan kuin sinun? Tästä tässä on kyse. Ihmiset haluaa oman työnsä tulokset itselleen, ei jakaa toisille. Jotkut säästää, jotkut ostaa iPhoneja jne. Ei yhteiskunta pyöri sillä tavoin, että ihminen ei hyödy kovasta työnteosta. Siitä pitää hyötyä, hajurako heikompiin pitää olla sen verran suuri, että motivaatio säilyy.

En minä sanonut niin, vaan hämmästelen, miten teillä ei muka ole edes varaa ruokaa, vaikka mäkin pärjään opiskelijana sillä 200 eurolla kuukaudessa. Lisäksi nykyään työnteko tulee vähentymään automatisaation ja ympäristöongelmien lisääntyessä eikä meillä tulevaisuudessa ole varaa edes näin korkeaan elintasoon. Mutta kun minä, minä ja talouskasvu on tärkeintä ja että itse saa turhaa roinaa.

Vierailija
273/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpoporvarit ei halunnu hallitukseen. Mitä ihmeen pään aukomista nyt tämä sitten on? Eikö olisi kannattanut kertoa mielipiteensä hallitusneuvotteluissa - ja neuvotella. Tolloporvarit itkee aina Tuppuvaaran asemalla.

Käytin äänioikeuttani joten käsittääkseni minulla on silloin "oikeus valittaa". Hallitusohjelma ei muistuta millään tavalla eduskunnan paikkajakaumaa. Demarit ei kunnioittaneet vaalitulosta sen vertaa että olisivat jättäneet suurimman häviäjän pois hallitusneuvotteluista. Päinvastoin, pj Rinne aneli keskustaa osallistumaan. Demarit kusee demokratian päälle. En ole minkään puolueen jäsen vaan ns. liikkuva äänestäjä joka seuraavissa vaaleissa liikkuu asteen oikeammalle.

Vierailija
274/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialistihallitus saattelee Suomen terminaalihoitoon, Ei sellaisessa hallituksessa halua olla mukana kukaan vastuullinen poliitikko. Li Anderssonia ei häiritse valtiontalouden rapauttaminen, hänelle mikään hinta ei ole liian korkea ministerinsalkusta. Orpo ja kumppanit saavat jonkin ajan kuluttua siivota sosialistien jälkiä IMF:n kanssa yhdessä. Jos olisin köyhä, valmistautuisin jo Kreikka-tyylisiin tukileikkauksiin, asumistuki -30%, työttömyyspäiväraha -50%, eläkkeet -30%...

Vierailija
275/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialisteilla on aina ollut kova tarve päättää muiden puolesta. He mielestään tietävät aina parhaiten mitä sinä haluat ja mikä sinulle riittää ja sopii. Kaikki mikä ylittää sosialistin omat tarpeet, on turhaa ja se pitää verottaa sinulta pois. Sosialistijohto elää sitten kuitenkin alamaisilta piilossa kuin superrikkaat, näin oli Neuvostoliitossa ja näin on Venezuelassa. Näin on myös Hakaniemessä...

Jep, hakiksen yleishyödyllisillä yhdistyksillä riittää fyrkkaa ja sijoitustuottojen verovapaus takaa kassavirran suunnan.

Vierailija
276/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän lapsimäärää se lapsilisän korotus tarkoittaa?

5+ lasta.

Vierailija
277/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun pointti ei missään ollut se ei olisi muka varaa syödä. Kukaan ei ole sellaisesta täällä puhunut muuta kuin sinä.

Pointti oli se että keskituloisilla pitää olla oikeus nauttia työnsä hedelmistä. Eihän se olisi mistään kotoisin että keskituloisella olisi varaa vain syödä kun kyllä Suomessa kaikilla on varaa syödä. Niin tukiriippuvaisilla kuin työssäkäyvillä. Pointti oli se että paljonko on kohtuullista verottaa keskituloisilta kun he ovat nyt jo Euroopan tasolla vahvasti verotettuja. Mutta ymmärrän tämän sitten kun siirryt pysyvästi työmarkkinoille ja koko vuoden työskentelevältä pienipalkkaiseltakin peritään kovat maksut.

Vierailija
278/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tämä terveysverokin on mikä on hallitusohjelmassa? Missään ei ole kerrottu millä perusteella sitä maksetaan.

Sitä maksetaan todennäköisesti sillä perusteella, että oletpa sitten terve tai sairas, niin maksat joka tapauksessa.

Vierailija
279/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä inistään nyt ihan turhasta kun ei tajuta mistään mitään.

Vierailija
280/589 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit juuri itsekin että et ole tarpeeksi rikas tai köyhä välittämään. Siinä sinulle vastaus. Jos elämäsi on jo hyvin niin miksi hallituksen pitäisi lähteä sitä korjaamaan tai parantamaan? Ymmärrän kyllä pointtisi ja mitä ajat taka mutta jos laitetaan vastakkain köyhät vastaan ne jotka pärjää jo omillaan, niin totta helvetissä ne köyhät laitetaan silloin etusijalle.