Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa
En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.
Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.
Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap valittaa kiinteistöverosta kun toisilla ei ole leipää lapsille.
Näytä minulle yksikin lapsi joka SUOMESSA näkee nälkää! Täällä ei sellaista (absoluuttista) köyhyyttä ole.
Kyllä takuulla on nälkäisiä lapsia nyt lomien aikaan, kun koulut on kiinni. Ja se, että syö päivittäin makaronia ja ketsuppia on myös nälkää.
Mutta edelleen ap kirjoitti kiinteistöverosta ilmeisesti omaan taloon ja kotitalousvähennyksestä, joista köyhä voi siis vain haaveilla.
Jos ja kun Suomessa on lapsia jotka eivät saa tarpeeksi ravinnerikasta ruokaa, niin se ei ole kyllä yhteiskunnasta kiinni vaan vanhemmista. Ja mitä sille on voi tehdä on rajallista. Rahan lappaaminen ei ole siihen ratkaisu koska syyt sille ovat jossain ihan muualla.
Kyllä meillä on niin hyvä sosiaaliturvajärjestelmä että kukaan lapsi ei siksi näe nälkää etteikö valtio tukisi köyhiä vaan siinä on sitten vanhempien arvovalinnat p*rsillään tai elämähallinnan puutetta jos lapsi muka nälkää näkee.
Keskituloisella veroja maksavalla, ja tätä verotaakkaa nyt kiristettävällä, kansalaisella on täysi oikeus valittaa maksujen noususta. Meillä on nyt jo valmiiksi yksi Euroopan kalleimmista maista hintatasolla sekä meillä verotetaan keski- ja hyvätuloisia selkeästi ankarammin kuin Euroopassa keskimäärin.
Taas on paasaamassa ihminen, joka ei tiedä mitään siitä elämästä mitä elää jo viidettä vuotta toimeentulotuella elävä pitkäaikaistyötön tai eläkeläinen. Valita vaan, jos se helpottaa sun oloa, mutta kohtuuttomalta tuntuu valituksesi, kuten myös ap:n. Oisko elämänhallinnan puutetta, kun ei saa rahoja riittämään, vaikka tienaa enemmän kuin moni muu.
Sinulla se on elämänhallinnassa puutetta jos et kykene normaaliin elämään maailman parhaimman sosiaaliturvan maassa.
Minun elämänhallinnassa ei ole mitään vikaa, saan rahani riittämään oikein hyvin. Elätänhän niillä itseni ja perheeni lisäksi vielä sinutkin.
Missä kohtaa minä sanoin olevani tuo esimerkkini ihminen, minulla vaan sattuu olemaan ystäväpiirissä monenlaisia ihmisiä. Joten valitettavasti yrityksesi haukkua minua siitä, valui hukkaan.
Onhan se elämänhallinnan puutetta, jos ei tule palkallaan toimeen (kuten ap tämän jutun aloitti), vaan pitää kadehtia köyhiä heidän ropoistaan. Jos asia ei sinua koske, miksi valitat?
Eli sinä et tiedä itsekään millaista on olla toimeentulotuella tai pienituloinen eläkeläinen, vaikka minua semmoisesta moralisoit. Sikäli mikäli minun henk.koht. ominaisuudet liittyvät millään tapaa tähän keskusteluun, niin minäkin olen jokunen vuosi takaperin ollut köyhä, sairauslomalla, tukiriippuvainen ja työtön. Tiedän ettei se ole mitään juhlimista mutta sellaista sen ei minusta kuulukaan olla.
En ymmärrä myöskään tuota kateus-korttia. Millä tavalla se, kun ei halua että omista viedään etenevässä määrin, on kateutta?
Minä maksan mielelläni veroja hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoon ja niin maksaa varmasti suurin osa muistakin. Olen itse saanut maksamillani veroilla vastinetta. Se veronkorotuksilla viedään enemmän ja enemmän on ihan perustelua että sellainen pännii.
Keskituloisten rahoja ei voi kupata loputtomasti valtionkassaan. Se että minä maksan veroja mielelläni ei tarkoita että muut niin tekisi. Keskituloisissa on paljon koulutettua väkeä ja globalisoituneessa maailmassa on helppo vaihtaa paremman elintason piiriin, ihan vaikka jo Euroopan tasolla keskituloisia verotetaan ankarasti. Minä haluan pitää tämän veroja maksavan keskiluokan Suomessa että meillä on tulevaisuudessakin verotuloja, jolla pitää yllä hyvinvointivaltiota. Toiset taas ajattelee että he ovat loputon rahasampo, joka tyytyy osaansa eivätkä muuta pois.
Uhkailevat muuttaa ulkomaille, mutta harva muuttaa ja muuttaneetkin palaavat yleensä lasten tullessa kouluikään.
Ilmainen hyvä koulutus houkuttaa.
Valitettavasti kuitenkin varallisuus on helppo siirtää pois, vaikka ihmiset jäisivät. Itsekin olen niin tehnyt, jolloin pääomatuloverot jäävät Suomelta saamatta.
Kerro ihmeessä miten varallisuus siirretään HELPOSTI pois? Varmasti moni olisi iloinen tästä vihjeestä, jos sulla kerran on tiedossa tällainen helppo ja laillinen tapa välttää verojen maksamista...
Avaa verkkopankki. mene sijoitukset osioon, Etsi mieleinen jenkkiyhtiö jenkkipörssistä, Laita osakkeelle hinta ja osakkeiden kappalemäärä. Hyväksy toimeksianto. Jos kauppa toteutuu Onnitteluni, olet juuri siirtänyt pääomaa ulkomaille ostoksen verran. Osinkotuotoista Suomen valtio saakin sitten 15%-yksikköä vähemmän kuin saisi suomalaisen yhtiön osingoista.
Ei ollut vaikeaa, ihan laillista ja helppoa. Muitakin tapoja on mutta tuo on ehkä helpoin.
On minullakin jenkkiosakkeita, mutta ei siinä mitään voita, kun vero on kuitenkin kokonaisuudessaan sama...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti lähtee taas siitä että kaikki tullut vastikkeetta kuin manulle illallinen. Kyllä sen eteen on kuule tehty TÖITÄ. On käyty lukiot hyvillä arvosanoilla, päntätty pääsykokeet samalla kun keräät rahaa opintoja varten kaupan kassalla, opiskellut 5 vuotta yliopistossa tietysti lukukaudet ahkeraa opiskelua ja kesät aina töissä. Ei lomia. Sitten aloitettu surkealla harjoittelijan palkalla jolla tehty töitä niska limassa jotta päästy etenemään uralla. Ei se siihen lopu, ammattitaitoa ja osaamista on tietysti pidettävä jatkuvasti yllä.
Se ei kuule ilmaiseksi ole tullut vaan ahkeruudella. Ja minulla pitäisi olla oikeus siitä nauttia ilman että olen jatkuva lypsylehmä valtiolle, jolta voi aina kerta toisensa jälkeen lypsää lisää kun keksitään uusi asia mihin tarvitaan rahaa.
ILMAINEN lukiokoulutus veronmaksajien piikkiin.
ILMAINEN korkeakoulutus veronmaksajien piikkiin.
Ei kestä kiittää. Nyt on sun vuoro tehdä oma osasi ja auttaa muita vastaavasti saamaan se ilmainen koulutus.
Sulla meni se toinen tärkeä pointti tuossa ohi. Aika moni minun kaltainen on aivan vapaa lähtemään ulkomaille kunhan on ensin hankkinut koulutuksen sinun ja minun verorahoilla.
No, ehkä te kommunistit heräätte tähän ongelmaan sitten viimeistään kun loppuu lypsettävät.
Niin? Ja todella moni ei lähde, jos vaan töitä on kotimaassa. Kyllä se on tosi marginaalisen pieni porukka, joka rahanahneuksissaan sinne ulkomaille lähtee. Ne jotka lähtee, lähtee yleensä siksi, että eivät saa kotimaasta töitä. ks. https://www.akavalainen.fi/akavalainen/ajassa/artikkelit/onko_aivovuoto…
Ei syntyvyyskään ollut mikään iso ongelma vielä muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä minulle yksikin lapsi joka SUOMESSA näkee nälkää! Täällä ei sellaista (absoluuttista) köyhyyttä ole.
Kyllä takuulla on nälkäisiä lapsia nyt lomien aikaan, kun koulut on kiinni. Ja se, että syö päivittäin makaronia ja ketsuppia on myös nälkää.
Mutta edelleen ap kirjoitti kiinteistöverosta ilmeisesti omaan taloon ja kotitalousvähennyksestä, joista köyhä voi siis vain haaveilla.
Jos ja kun Suomessa on lapsia jotka eivät saa tarpeeksi ravinnerikasta ruokaa, niin se ei ole kyllä yhteiskunnasta kiinni vaan vanhemmista. Ja mitä sille on voi tehdä on rajallista. Rahan lappaaminen ei ole siihen ratkaisu koska syyt sille ovat jossain ihan muualla.
Kyllä meillä on niin hyvä sosiaaliturvajärjestelmä että kukaan lapsi ei siksi näe nälkää etteikö valtio tukisi köyhiä vaan siinä on sitten vanhempien arvovalinnat p*rsillään tai elämähallinnan puutetta jos lapsi muka nälkää näkee.
Keskituloisella veroja maksavalla, ja tätä verotaakkaa nyt kiristettävällä, kansalaisella on täysi oikeus valittaa maksujen noususta. Meillä on nyt jo valmiiksi yksi Euroopan kalleimmista maista hintatasolla sekä meillä verotetaan keski- ja hyvätuloisia selkeästi ankarammin kuin Euroopassa keskimäärin.
Taas on paasaamassa ihminen, joka ei tiedä mitään siitä elämästä mitä elää jo viidettä vuotta toimeentulotuella elävä pitkäaikaistyötön tai eläkeläinen. Valita vaan, jos se helpottaa sun oloa, mutta kohtuuttomalta tuntuu valituksesi, kuten myös ap:n. Oisko elämänhallinnan puutetta, kun ei saa rahoja riittämään, vaikka tienaa enemmän kuin moni muu.
Sinulla se on elämänhallinnassa puutetta jos et kykene normaaliin elämään maailman parhaimman sosiaaliturvan maassa.
Minun elämänhallinnassa ei ole mitään vikaa, saan rahani riittämään oikein hyvin. Elätänhän niillä itseni ja perheeni lisäksi vielä sinutkin.
Missä kohtaa minä sanoin olevani tuo esimerkkini ihminen, minulla vaan sattuu olemaan ystäväpiirissä monenlaisia ihmisiä. Joten valitettavasti yrityksesi haukkua minua siitä, valui hukkaan.
Onhan se elämänhallinnan puutetta, jos ei tule palkallaan toimeen (kuten ap tämän jutun aloitti), vaan pitää kadehtia köyhiä heidän ropoistaan. Jos asia ei sinua koske, miksi valitat?
Eli sinä et tiedä itsekään millaista on olla toimeentulotuella tai pienituloinen eläkeläinen, vaikka minua semmoisesta moralisoit. Sikäli mikäli minun henk.koht. ominaisuudet liittyvät millään tapaa tähän keskusteluun, niin minäkin olen jokunen vuosi takaperin ollut köyhä, sairauslomalla, tukiriippuvainen ja työtön. Tiedän ettei se ole mitään juhlimista mutta sellaista sen ei minusta kuulukaan olla.
En ymmärrä myöskään tuota kateus-korttia. Millä tavalla se, kun ei halua että omista viedään etenevässä määrin, on kateutta?
Minä maksan mielelläni veroja hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoon ja niin maksaa varmasti suurin osa muistakin. Olen itse saanut maksamillani veroilla vastinetta. Se veronkorotuksilla viedään enemmän ja enemmän on ihan perustelua että sellainen pännii.
Keskituloisten rahoja ei voi kupata loputtomasti valtionkassaan. Se että minä maksan veroja mielelläni ei tarkoita että muut niin tekisi. Keskituloisissa on paljon koulutettua väkeä ja globalisoituneessa maailmassa on helppo vaihtaa paremman elintason piiriin, ihan vaikka jo Euroopan tasolla keskituloisia verotetaan ankarasti. Minä haluan pitää tämän veroja maksavan keskiluokan Suomessa että meillä on tulevaisuudessakin verotuloja, jolla pitää yllä hyvinvointivaltiota. Toiset taas ajattelee että he ovat loputon rahasampo, joka tyytyy osaansa eivätkä muuta pois.
Uhkailevat muuttaa ulkomaille, mutta harva muuttaa ja muuttaneetkin palaavat yleensä lasten tullessa kouluikään.
Valitettavasti kuitenkin varallisuus on helppo siirtää pois, vaikka ihmiset jäisivät. Itsekin olen niin tehnyt, jolloin pääomatuloverot jäävät Suomelta saamatta.
Kerro ihmeessä miten varallisuus siirretään HELPOSTI pois? Varmasti moni olisi iloinen tästä vihjeestä, jos sulla kerran on tiedossa tällainen helppo ja laillinen tapa välttää verojen maksamista...
Avaa verkkopankki. mene sijoitukset osioon, Etsi mieleinen jenkkiyhtiö jenkkipörssistä, Laita osakkeelle hinta ja osakkeiden kappalemäärä. Hyväksy toimeksianto. Jos kauppa toteutuu Onnitteluni, olet juuri siirtänyt pääomaa ulkomaille ostoksen verran. Osinkotuotoista Suomen valtio saakin sitten 15%-yksikköä vähemmän kuin saisi suomalaisen yhtiön osingoista.
Ei ollut vaikeaa, ihan laillista ja helppoa. Muitakin tapoja on mutta tuo on ehkä helpoin.
On minullakin jenkkiosakkeita, mutta ei siinä mitään voita, kun vero on kuitenkin kokonaisuudessaan sama...
Mutta Suomen verotuotoistahan tässä puhutaan, ei yksilön verorasituksesta. Pääomat ensin ulkomaille -> Valtion verotulot pienenevät. ja kohta lähtee perässä omistajatkin -> uudelleen pienenee. Nalle lähti jo ja siinä meni miljoonien vuosittaiset verotulot Suomen valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei saa kritisoida hyvinvointivaltion pyhää lehmää. Jos sanot, että vähempikin riittää niin olet hyvinvointivaltion romuttaja. Kaikki alle 100% verotus on lahja sinulle. Työsi hedelmät kuuluvat valtiolle, joka niistä armeliaisuudestaan antaa sinulle ropoja. Sinun kuuluu olla kiitollinen, koska äitisi sai äitiyspakkauksen ja sinä aapisen. Siksi pitää maksaa julkisia menoja 55mrd eikä euroakaan vähempää.
No miten idiootille vääntäis rautalangasta, jos et edes tajua saaneesi aika paljon enemmän kuin sen aapisen? Ja saat edelleen, joka ikinen päivä, vaikka ne ei euroina sun tilille kilahdakkaan. Osasi saat ja otat tästä kakusta joka ikinen päivä, jos tässä maassa asut.
Hallitusohjelma kuulostaa oikein hyvältä ja reilulta. Keskituloinen pystyy silti edelleen elämään ihan mukavaa elämää, etenkin kaksi keskituloista yhdessä, vaikka kotitalousvähennyksiä ette saa enää niin paljon ja se yksinhuoltaja saa 50e enemmän rahaa lapsensa ruokaan kuukaudessa.
Kyllä meiltä pienituloisilta yksinhuoltajilta vietiin viime reissulta ihan kivasti, ja edelleen esim. ne lomarahat on saamatta. Tässä voi vain haaveilla esim. siivoojan tai remonttimiehen palkkaamisesta. Se on kaikki extraa.
Perusongelma on se, että pienituloiset kokevat oikeudekseen kaiken sen, mitä keskituloiset saavat. On oltava lapsille iPhonet ja Pleikkarit, kämppä halutulta alueelta, vuosittainen lomamatka, auto, pientä ekstrakivaa ja ilmeisesti siivoojakin olisi jees. Muuten on kyseessä eriarvoistuminen.
Nyt on kuitenkin niin, että ei edes keskituloisilla ole kaikkeen tuohon varaa. Ja vaikka olisikin, niin mitä pointtia ihmisten on ponnistella, jos se ei saa johtaa pienimpäänkään elintason parantumiseen?
Kaikista pidetään huolta, mutta mitään väärää ei ole siinä, että ihmisten ponnistelu kohti parempaa elämää myös johtaa siihen.
Aika kulunut virsi tuo että muka kaikki pienituloiset vaatii lapsilleen iphoneja ja pleikkareita. Saatikka lomamatkoja tai siivoojia. Keskituloinen taas edelleen pystyy valitsemaan itselleen sen siivoojan tai lomareissun. Mielestäni keskituloisenkaan ei tarvitse saada tuota kaikkea; siis jo sen hyvän päälle mitä on. Keskiluokka esim. yleensä omistaa asuntonsa, toisinkuin pienituloinen joka ei saa siihen edes mahdollisuutta vaikka raha-asiat olisi aina hoitanut hyvin. Vuokraahan sinä voit maksaa vaikka tonnin kuussa yhteiskunnan mielestä, mutta 500 euron lainanlyhennys on liikaa ja valtava riski.
Huhhuh, huolella koulut käynyt ja työmarkkinoilla tsempannut ihminen ei edes tuota saisi saada. En vain pysty ymmärtämään, miten jotkut haluavat tukkia jokaisen reitin kohti parempaa elintasoa (tai elämää, jos itse niin asian määrittelee).
Mitä parempaa elämää tavoittelet?
Suomessa sinä saat:
maksuttoman koulutuksen
lähes maksuttoman terveydenhuollon
lähes maksutonta päivähoitoa lapsillesi
sosiaaliturvan esim. sairastumisen varalle
Sokerina päällä mm. yhteiskuntarauha ja toimiva tieverkosto. Toki kaikenlaista muuta lisäksi...
Sillä keskituloisen palkalla sitten voit lisäksi ostaa itsellesi asioita kuten oman kodin, turvallisen auton, lomamatkan, merkkilaukun, ottaa kotiin siivoojan, teetättää kotiisi remontin, hankkia kesämökin, hankkia veneen... keskituloisena et ehkä saa kaikkea näistä, mutta osaan ainakin on täysin realistinen mahdollisuus.
Kysymys siis kuuluu, MITÄ muuta, MITÄ parempaa sinä vielä haluaisit? Tai ennemminkin, mihin parempaan koet olevasi oikeutettu? Mikä tie sinulta koitetaan epäreilusti nyt tukkia?
Tämä kommentti lähtee taas siitä että kaikki tullut vastikkeetta kuin manulle illallinen. Kyllä sen eteen on kuule tehty TÖITÄ. On käyty lukiot hyvillä arvosanoilla, päntätty pääsykokeet samalla kun keräät rahaa opintoja varten kaupan kassalla, opiskellut 5 vuotta yliopistossa tietysti lukukaudet ahkeraa opiskelua ja kesät aina töissä. Ei lomia. Sitten aloitettu surkealla harjoittelijan palkalla jolla tehty töitä niska limassa jotta päästy etenemään uralla. Ei se siihen lopu, ammattitaitoa ja osaamista on tietysti pidettävä jatkuvasti yllä.
Se ei kuule ilmaiseksi ole tullut vaan ahkeruudella. Ja minulla pitäisi olla oikeus siitä nauttia ilman että olen jatkuva lypsylehmä valtiolle, jolta voi aina kerta toisensa jälkeen lypsää lisää kun keksitään uusi asia mihin tarvitaan rahaa.
Sinä kun olet kouluja käynyt varmaan osaat vastata että keneltä sitä rahaa pitäisi ottaa kun köyhillä sitä ei ole
Mitä jos leikattaisiin vaikkapa yritystuista? Tai vähennetään pako_laisten määrää? Tai leikataan kehitysapua, se on pois meiltä suomalaisilta? Tai verotettaisiin Veikkausta? Leikataan valtiollisen median kuluja? Mutta ei. Hallitus kurjistaa duunaria ja kasvattaa eriarvoisuutta.
Olenkin pitkään ihmetellyt kokoomuksen intoa tuoda tänne puoli maailmaa syötettäväksi työvoimapulan varjolla kun on selvää etteivät tulleet töitä tekemään, eikä niitä töitä täällä olekaan.
Oma nopeasti tehty listani on
-yritystuet tarkkaan syyniin, uusille innovatiivisille yrityksille tuet, vakavaraisilta pois
-asumistuen maltillinen laskeminen, tavoitteena alentaa asumiskustannuksia pitkällä tähtäimellä
-Tuetaan edullisten vuokra-asuntojen rakentamista
-lapsilisien maksu ulkomaille lopetettava, koko ajatus on täysin naurettava että sinne pitäisi näitä maksella
-laittomasti maassa olevat palautettava välittömästi sinne mistä tulivatkin, tässä yhteydessä tapahtuva Pennasen kaltainen avautuminen johtaa henkilön karkoittamiseen samalla lennolla.
-Ylen propaganda kanavat kiinni (budjetti 520 miljoonaa!)
Listaa voisi jatkaa paljon mutta aikapitkälti samoja juttuja kuin sinulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet kuluttaa kaikkein eniten veroilla maksettavia asioita.
Joten ei kannata valittaa, saampuolella olet, vaan et omassa itsekkyydessäsi sitä käsitä.
Mitä veroilla maksettavia palveluita me kulutetaan enemmän kuin yksinhuoltajaperheet, suuret lapspeeheet tai perheet, joissa vanhemmat ovat työttömiä?
Kerro ihmeessä jos keksit.
Ei kukaan tainnut väittää, että te kuluttaisitte enemmän kuin muuta. Vaan että teillä on oikeus käyttää palveluita kuten muillakin.
Nämä valittajat eivät tajua hyvinvointivaltion ideaa. Teille voisi myös maksaa 50 000 suoraan käteen vuodessa, ja maksaisitte siitä erikseen terveydenhuoltonne ihan todellisia kuluja vastaan, lasten koulutuksen todellisia kuluja vastaan jne. Siinä olisi se ero, että putoaisitte lopullisesti pysyvään köyhyyteen siinä vaiheessa, kun lapsenne vammautuisi pysyvästi tai puolisosi jäisi työkyvyttömäksi. Tällä hetkellä maksamme myös riskeistä. Toki kaikkien kohdalle se toteutunut riski ei osu, mutta et voi tietää etukäteen. Meillä saavat vammaisetkin lapset mennä kouluun, ja meillä mahdollistetaan ihmisarvoinen elämä vaikkei kykenisi töihin. Minä maksan veroja siitä oikein mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Suomen verotuotoistahan tässä puhutaan, ei yksilön verorasituksesta. Pääomat ensin ulkomaille -> Valtion verotulot pienenevät. ja kohta lähtee perässä omistajatkin -> uudelleen pienenee. Nalle lähti jo ja siinä meni miljoonien vuosittaiset verotulot Suomen valtiolta.
Jos sama vero pitää maksaa joka tapauksessa niin mielummin minä sen ainakin Suomeen maksan. Jossain vertailussa myös suomalaiset pörssiosakkeet olivat tuottaneet maailman parhaiten....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ILMAINEN lukiokoulutus veronmaksajien piikkiin.
ILMAINEN korkeakoulutus veronmaksajien piikkiin.
Ei kestä kiittää. Nyt on sun vuoro tehdä oma osasi ja auttaa muita vastaavasti saamaan se ilmainen koulutus.
Sulla meni se toinen tärkeä pointti tuossa ohi. Aika moni minun kaltainen on aivan vapaa lähtemään ulkomaille kunhan on ensin hankkinut koulutuksen sinun ja minun verorahoilla.
No, ehkä te kommunistit heräätte tähän ongelmaan sitten viimeistään kun loppuu lypsettävät.
Niin? Ja todella moni ei lähde, jos vaan töitä on kotimaassa. Kyllä se on tosi marginaalisen pieni porukka, joka rahanahneuksissaan sinne ulkomaille lähtee. Ne jotka lähtee, lähtee yleensä siksi, että eivät saa kotimaasta töitä. ks. https://www.akavalainen.fi/akavalainen/ajassa/artikkelit/onko_aivovuoto…
"Todella moni ei lähde". No olipa vakuuttavaa.
Jos vuosittain valmistuu n. 15 000 ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanutta ja vuosittain maasta lähtee 2200 ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanutta niin en todellakaan puhuisi mistään "marginaalisen pienestä porukasta".
Ja jos tai kun kouluterun työvoiman lähteminen ei ole _vielä_ ongelma, niin aivovuoto on kuitenkin kasvussa. Trendi on ollut nähtävissä jo useamman vuoden. Poliitikkojen pitäisi osata aen verran katsoa eteenpäin.
Ärkkope saakin yhden ministerin sijasta kaksi ministeriä.
Hej Frällälällälää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sama vero pitää maksaa joka tapauksessa niin mielummin minä sen ainakin Suomeen maksan. Jossain vertailussa myös suomalaiset pörssiosakkeet olivat tuottaneet maailman parhaiten....
Minä taas en yhtään euroa lisää halua Suomeen maksaa. Riittää että palkastani jo ryöstetään kuukausittain 38%. Suomen pörssi on kyllä kroonisesti aliarvostettu ja saa ihan hyvää tuottoa. Osin johtuen siitä että suomalaiset eivät sijoita ja kotimarkkinat ovat kehittymättömät. Omistan mieluummin kuitenkin niitä yhtiöitä, jotka tulevat enenemässä määrin ostamaan näitä suomen yhtiöitä pois. Monta hyvää yhtiötä on jo lähtenyt ihan parin vuoden aikana ulkomaiseen omistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Heti ilmoitus tuollaisista lapsista. Jos lapsille ei ole ruokaa, se on vakavan keskustelun paikka perheessä. Yhteiskuntana meillä ei onneksi tuollaista ongelmaa ole, vaan kyseessä ovat aina poikkeustapaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti ilmoitus tuollaisista lapsista. Jos lapsille ei ole ruokaa, se on vakavan keskustelun paikka perheessä. Yhteiskuntana meillä ei onneksi tuollaista ongelmaa ole, vaan kyseessä ovat aina poikkeustapaukset.
Leivättömät laset asuvat lähes aina joko päihdeongelmaisten kotona tai täysin reppanoiden kanssa, jotka eivät yksinkertaisesti elämänhallinnan ongelmiltaan kykene hoitamaan lapsiaan. Tukea lapsiperheille kyllä on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.Uusi hallitus sinetöi tämän varakkaan nettoveronmaksajan puolisoineen jäämään vielä ulkomaille- emme taatusti palaa nykysuomeen kustantamaan yhtään loiseläjää.
Olemme kehottaneet samanlaisia ystäväpariskuntia liittymään seuraan ja näin on jo tapahtunutkin.
Tutustukaa (myös Mr.Rinne) maastamuuttolukuihin ja - sisältöihin.Viimeinen sammuttaa valot,sitten saatte tyhjää taikaseinää siellä keskenänne potkia,sossupummit!
Olkaa hyvät ja tosiaan jääkää sinne ulkomaille ylimielisyydessänne rypemään. Älkää myöskään tulko Suomeen sitten kun sairastutte vakavasti ja haluatte ilmaista pohjoismaista tasoa olevaa erikoissairaanhoitoa.
Eihän kukaan sinne erikoishoitoon tahdo edes siellä Suomessa päästä. Ensin sinulle vastaa sairaanhoitaja, joka tekee kaikkensa ettei sinne sairaalaan ainakaan tulisi missään nimessä käymään. Ja muut lääkärissä käynnit maksat itse, kaikkien niiden verojen lisäksi jotka olet jo vuosia maksanut palkasta.
Monessa maassa on ihan hyvä terveydenhuolto ja sinne pääsee. Sen lisäksi se on vielä ilmainen monesti ihmisille. Tai ainakin köyhille ja lapsille.
Tämä terveydenhuolto ja koulutus on monesti ihan vain suuri myytti. Monessa maassa on myös todella hyviä kouluja niiden huonojen lisäksi. Aina selitellään kuinka vain Suomesta tulee hyvin kouluttautuneita tai parantuneita ihmisiä. Harva noista huippuyliopistoista valmistuneista tulee Suomen peruskoulusta ja suuret erikoissairaanhoidon menestykset ovat kyllä tehty muualla kuin Suomessa. Lue listaa missä ne maailman arvostetuimmat sairaalat oikein sijaitsevat. Eivät Suomessa tosiaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten ei kannata valittaa, saampuolella olet, vaan et omassa itsekkyydessäsi sitä käsitä.
Mitä veroilla maksettavia palveluita me kulutetaan enemmän kuin yksinhuoltajaperheet, suuret lapspeeheet tai perheet, joissa vanhemmat ovat työttömiä?
Ei kukaan tainnut väittää, että te kuluttaisitte enemmän kuin muuta. Vaan että teillä on oikeus käyttää palveluita kuten muillakin.
Nämä valittajat eivät tajua hyvinvointivaltion ideaa. Teille voisi myös maksaa 50 000 suoraan käteen vuodessa, ja maksaisitte siitä erikseen terveydenhuoltonne ihan todellisia kuluja vastaan, lasten koulutuksen todellisia kuluja vastaan jne. Siinä olisi se ero, että putoaisitte lopullisesti pysyvään köyhyyteen siinä vaiheessa, kun lapsenne vammautuisi pysyvästi tai puolisosi jäisi työkyvyttömäksi. Tällä hetkellä maksamme myös riskeistä. Toki kaikkien kohdalle se toteutunut riski ei osu, mutta et voi tietää etukäteen. Meillä saavat vammaisetkin lapset mennä kouluun, ja meillä mahdollistetaan ihmisarvoinen elämä vaikkei kykenisi töihin. Minä maksan veroja siitä oikein mielelläni.
Suomi on kaikkea muuta kuin hyvinvointivaltio verrattuna Norjaan, Islantiin ja Sveitsiin esimerkiksi.
Hallitusohjelma on aivan perseestä. Viimeistään nyt on selvää, että 80 ja 90-luvulla syntyneistä on tehty ns. hylkiösukupolvi, jonka tulevaisuudella ei ole enää mitään merkitystä. Kunhan maksavat muiden elämisen.
Tässä 80 -luvun lasten elämä lyhyesti:
80-luku: Ihan ok, liian nuoria tajuamaan mistään mitään. Ympärillä neukku-Suomi.
90-luku: Ihan ok, mutta sitten LAMA. Kaikki päin persettä. Lopussa vielä toinen melkein LAMA, mutta EU -liitos pelastaa Suomen juuri ja juuri.
00-luku: Vanhemmilla sukupolvilla kauhea nousukiito, itse opiskelemassa. Valmistumisen aikoihin iskee LAMA (eiku, ei-koske-meitä -taantuma, siis).
10-luku (tähän mennessä): Suurin osa töissä. Alkaa olla selvää, ettei tulevaisuudessa ole eläkkeitä. Suomella menee kuulemma ihan hlvetin lujaa, vaikka lasten määrä on romahtanut. Koska edelliset sukupolvet maksoivat liian vähän, tehdään tästä sukupolvesta nyhtösukupolvi, joka maksaa kaiken. Maahan tulee väkeä, joka ainoastaan maksaa veronmaksajille, mutta mitä väliä. Kyllä tämä sukupolvi maksaa.
Suoraan sanoen touhu on kaikessa selkeässä järjestelmällisyydessään kauheaa seurattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kaikkea muuta kuin hyvinvointivaltio verrattuna Norjaan, Islantiin ja Sveitsiin esimerkiksi.
Mihinkään näistä vertaaminen on tosin typerää:
- Norjalla on öljy
- Islanti on hyvin, hyvin pieni valtio
- Sveitsiin menee RAHA
Hallitusohjelma on silti järkyttävää "unelmaa".
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ei pitäisi tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
-Ylen propaganda kanavat kiinni (budjetti 520 miljoonaa!)
Listaa voisi jatkaa paljon mutta aikapitkälti samoja juttuja kuin sinulla
Tähän asti olin melkein samaa mieltä, mutta kommentti kertoo kirjoittajasta aika paljon. Kaikkien amerikkalaisten roskakanavien syöttö televisioon vaatii ainakin yhden puhtaasto suomalaista sisältöä suoltavan kanavan. Sisältö ei aina ole parasta, mutta on silti vahva merkki siitä, että meillä on suomalaisuutta.
Arvostele siis sisältöä, älä kanavaa.
520 miljoonan budjetti on muuten televisiokanavalla hyvin matala.
Opiskelijana ja duunariperheestä tulevana kieltämättä huvittaa tämä keskituloisten itkupotkuraivoaminen, kun mikään ei tunnu riittävän, vaikka kuuluvat yhteen maailman hyväosaisimpiin ihmisin. On jo talot, autot ja ties mitä turhaa roinaa, mutta lisää pitäisi vaan saada jo tässä ylikuormittuneessa maailmassa. Lisäksi vielä kanetaan jotain marttyyrin viittaa, kuinka MINÄ niin uhraudun tässä yhteiskunnalle ja minä, minä ja minun työni. Meidän perheessä ei tämmöistä uhriutumista ollut koskaan, vaan oltiin tyytyväisiä pieniin asioihin, vaikka tehtiin välillä pitkiä päiviä ja tienattiin se, mitä tienattiin ja maksettiin mielellämme verot siitä. Ei ollut niin isoa taloa kuin kaverilla, mutta mitä sitten. Ei tarviikaan olla.
Elän nyt kirjaimellisesti 200 eurolla kuussa (340 euroa menee vuokraan ja sähköön ja veteen, joten 200 jää käteen ja muistan nyt sanoa, että kyllä, ne ovat veronmaksajien rahoja ja olen kiitollinen teidän rahoistanne), joten vähällä pärjää enkä elä nälässä. Toki minustakin tulee joku päivä työntekijä (tai todennäköisimmin yrittäjä), mutta tämän jälkeen tuntuu kyllä uskomattomalta, että voisi saada oikeasti vaikka edes kahdeksansataa käteen kuukaudessa ja siitä voi vielä hyvin pistää osan säästöön. Kesätöistä on välillä jäänyt ja se on ihan luksusta. Mutta on se kiva valittaa, kun ei voi joka kuukausi ostaa uusia vaatteita ja pääse Kanarialle talvella... Opetelkaa olemaan onnellisia siitä, mitä teillä on jo nyt. Niin minäkin olen, vaikka elän pienellä rahalla.
Lestadiolaiset suurperheet tulee saamaan taas lisää lapsilisiä, laskeskelin tässä kerran että eräskin kotipaikkakunnallani asuva lestaperhe saa nyt kuukausittain lähes 1800 euroa/kk puhtaana käteen lapsilisiä. Se on se kotiäidin kuukausipalkka!! Lesta-alueella kun asun, niin mielestäni ensimmäisestä ja toisesta lapsesta pitäisi saada parempaa lapsilisää kuin neljännestä ja siitä ylöspäin. Näin olisi reilua kaikkia kohtaan, ei vain lessuja. Ja sitten kun subjektiivinen päivähoito-oikeus palaa ennalleen niin lestaäidit vie vielä lapsensa päivähoitoon 5 pv/vko, vaikka äidit itse ovat kotona kaiket päivät. Ja päivähoitopaikkoja ei riitä sitten niille ketkä päivähoitoa oikeasti tarvisivt (äidin töihin meno jne). Ärsyttää!