Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa

Vierailija
02.06.2019 |

En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.

Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.

Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.

Kommentit (589)

Vierailija
1/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot itse tosi ärsyttävä tyyppi. Maksan veroja ja jatkan verojen maksamista ainakin 40 vuoden ajan. Mielelläni autan vähäosaisia ja tuen meidän yhteiskuntaa. Itse kasvoin köyhässä perheessä, mutta opiskelin hyvään ammattiin.

Annetaan muille mahdollisuuksia parantaa omaa elämää.

Vierailija
2/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot itse tosi ärsyttävä tyyppi. Maksan veroja ja jatkan verojen maksamista ainakin 40 vuoden ajan. Mielelläni autan vähäosaisia ja tuen meidän yhteiskuntaa. Itse kasvoin köyhässä perheessä, mutta opiskelin hyvään ammattiin.

En halua kieltää muiltakaan mitään, vaikka ehkä purkaukseni siltä kuulosti. Enemmän haluaisin joskus nähdä sellaisen suunnitelman, josta olisi iloa ja hyötyä myös mulle ja minun kaltaisilleni ihmisille. En oo lopettamassa verojen maksamista minäkään, mutta oishan se nyt välillä itsekin kokea hyötyvänsä jostain muutoksesta.

Vierailija
4/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä...

Joo, just nyt oon minä minä minä. Se oli vähän kuin mun pointti koko jutussa. Miksi osa ihmisistä ei saisi koskaan vaatia mitään helpotusta?

Vierailija
5/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet kuluttaa kaikkein eniten veroilla maksettavia asioita.

Joten ei kannata valittaa, saampuolella olet, vaan et omassa itsekkyydessäsi sitä käsitä.

Vierailija
6/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Miksi nyt ei anneta. Säästämistä ja sijoittamista vaikeutetaan, työssäkäymisestä rokotetaan entistä enemmän? eikös nuo juurikin vie niitä mahdollisuuksia parantaa OMAA elämää?

ainoastaan tehdään ihmisistä tukiriippuvaisia.

Vierailija
7/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valittaa kiinteistöverosta kun toisilla ei ole leipää lapsille.

Vierailija
8/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nostavat myösasumistukea samalla osuudella kuin vievät veroina.

Vierailija
9/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nipin napin keskituloinen kärsii näistä päätöksistä, ei ole oikeutettu tukiin ja vajoaa siksi piiloköyhyyteen ja elää kädestä suuhun, kun se näennäinen bruttopalkka katsotaan joka paikassa, ei sitä nettoa, joka jää käteen kaikkien kiristysten jälkeen. Moni kaveri on muuttanut pois Suomesta ja enää en ihmettele, miksi. Aiemmin vielä asiat oli paremmin.

Vierailija
10/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kieltää muiltakaan mitään, vaikka ehkä purkaukseni siltä kuulosti. Enemmän haluaisin joskus nähdä sellaisen suunnitelman, josta olisi iloa ja hyötyä myös mulle ja minun kaltaisilleni ihmisille. En oo lopettamassa verojen maksamista minäkään, mutta oishan se nyt välillä itsekin kokea hyötyvänsä jostain muutoksesta.

Nyt on Sinun vuorosi uhrautua. Näitä heikoimpia on jo rääkätty ihan tarpeeksi. He joutuivat uhrautumaan Sipilän hallituksen aikana.

Vierailija
11/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä persut on väärässä: ei "valkoihoinen heteromies" ole mitenkään päähänpotkittu tässä maassa. Oikeasti se päähänpotkittu on säästäväinen/sijoittava työntekijä.

Vierailija
12/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2017 Suomen sosiaaliturvan menot olivat 69,1 miljardia euroa. Asukasta kohden menot olivat 12 532 euroa. Ja tämä sisältää siis kaikki vauvat ja lapsetkin.

Sosiaaliturvan menojen suhde bruttokansantuotteeseen vuonna 2017 oli 30,9 prosenttia.

Suhteellisesti suurin, 11,2 prosentin menolisäys tapahtui asumisen menoissa.

Sosiaaliturvan menot vuosina 1980–2017 vuoden 2017 hinnoin ovat n. 3,5 kertaistuneet vuoden 1980 n. 20 miljardista vuoden 2017 n. 70 miljardiin, vaikka rahanarvon muutoskin huomioidaan eli v. 1980 menot olivat v. 2017 rahassa tuon 20 miljardia.

Vuonna 2015 Suomessa maksettiin veroja yhteensä noin 92 miljardia euroa.

Suomen bruttoveroaste oli vuonna 2015 noin 44,5 %. Tämä sisältää siis kaikki verot, niin ALV:n kuin tuloverotkin. Vajaa puolet tuloista menee siis veroihin ja veroista kaksi kolmannesta sosiaalimenoihin.

Vierailija
13/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet kuluttaa kaikkein eniten veroilla maksettavia asioita.

Joten ei kannata valittaa, saampuolella olet, vaan et omassa itsekkyydessäsi sitä käsitä.

Mitä veroilla maksettavia palveluita me kulutetaan enemmän kuin yksinhuoltajaperheet, suuret lapspeeheet tai perheet, joissa vanhemmat ovat työttömiä?

Kerro ihmeessä jos keksit.

Vierailija
14/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuloveroprosentti laskenut joka vuosi. Ihan kiva, mutta ennemmin maksan enemmän jos sillä saadaan huonompiosaisille palveluita. Tässä varmaan näkyy se vasemmiston ja oikeiston ero.

Vierailija
15/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei saa kritisoida hyvinvointivaltion pyhää lehmää. Jos sanot, että vähempikin riittää niin olet hyvinvointivaltion romuttaja. Kaikki alle 100% verotus on lahja sinulle. Työsi hedelmät kuuluvat valtiolle, joka niistä  armeliaisuudestaan antaa sinulle ropoja. Sinun kuuluu olla kiitollinen, koska äitisi sai äitiyspakkauksen ja sinä aapisen. Siksi pitää maksaa julkisia menoja 55mrd eikä euroakaan vähempää.

Vierailija
16/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nipin napin keskituloinen kärsii näistä päätöksistä, ei ole oikeutettu tukiin ja vajoaa siksi piiloköyhyyteen ja elää kädestä suuhun, kun se näennäinen bruttopalkka katsotaan joka paikassa, ei sitä nettoa, joka jää käteen kaikkien kiristysten jälkeen. Moni kaveri on muuttanut pois Suomesta ja enää en ihmettele, miksi. Aiemmin vielä asiat oli paremmin.

Tämä juuri! Ja sitten aidosti vielä ihmetellään, miten juuri me keskituloisten alareunassa roikkuvat ei jakseta koko ajan ajaa niiden kaikkien surkeimpien asioita...

Vierailija
17/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei aina huomaa, kuinka hyvin hänellä on asiat. Jotenkin tuntuu siltä, että suomalainen luulee aina, että naapuri saa enemmän. Minä ainakin olen iloinen mm. siitä, jos varhaiskasvatus tulee tulevaisuudessa askel kerrallaan maksuttomaksi. Naisena olen myös onnellinen uudesta ”tasa-arvo”-ohjelmasta, sitä on kaivattu. Viime hallituskaudella kiky ja lomarahaleikkaukset huononsivat monen elämänlaatua.

Vierailija
18/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri! Ja sitten aidosti vielä ihmetellään, miten juuri me keskituloisten alareunassa roikkuvat ei jakseta koko ajan ajaa niiden kaikkien surkeimpien asioita...

Ja rikkaat ei aja teidän asiaa, koska heitä rokotetaan mielestään liikaa, "mehän ne työt ja palkat annetaan ihmisille". Kaikilla menee omasta mielestä kaikkein surkeimmin.

Vierailija
19/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hyväksy minkäänlaista korotusta eläkkeisiin! Aivan käsittämätöntä, että työssäkäyvälle väestölle, lapsiperheille ja ylipäätään yhteiskuntaa nyt pystyssä pitäville ja tulevaisuudesta huolehtiville (lapset) lyödään keppiä käsille. Niiltä otetaan rahat, jotka voidaan sitten dumpata taas kerran esim. eläkeläisille.

Kertokaa YKSIKIN syy, miksi pienellä eläkkeellä elävien eläkettä tulee nostaa. Ne vanhanajan suurperheen äidit, kotiäidit, alkaa olla ihan jokainen kuolleita tai ainakin saavat leskeneläkettä. Takuueläkettähän ei leikkaa leskeneläke tai pääomatulot. Mikä tommoinen perustuki on, joka on suojassa kaikelta. Suurin osa näistä narisijoita on kuitenkin loisinut koko elämänsä toisten laskuun ja nyt pitäisi nostaa jalustalle vanhana, kun ovat vanhoja. Mulle vanha pummi on ihan samanarvoinen kuin nuori pummi. Eläköön sillä minimillä. Töissä on jokainen 70-80 -vuotias todellakin voinut käydä, lapsia oli vähän ja hoitopaikkajärjestelmäkin kehittyi. Tai jos oli sitä yhtä tai kahta lasta hoitamassa muutaman vuoden kotona, oli työllistyminen sitten helppoa, kun päätti palata työelämään. Monethan on joka tapauksessa naimisissa edelleen ja onhan taloudessa puolisonkin eläke ja se älyttömistä älyttömin leskeneläke, joka pitäisi ensimmäisenä lopettaa kaikilta muilta paitsi monilapsisten perheiden vanhemmilta ja alaikäisten vanhemmilta. Esim. tuttu nainen meni naimisiin nelikymppisenä, oma työeläke 2500, peri mieheltään yli miljoonan varallisuuden ja nyt saa vielä leskeneläkettäkin melkein tonnin kuussa työeläkkeensä ja muun varallisuuden päälle. Lapseton nainen vielä, aina vaan tuijottanut omaa napaansa, ei koskaan tehnyt kenenkään eteen mitään. Eläkkeellä on itsekäs marisija, ei todellakaan mikään ihmisiä auttava tyyppi. Tämmösille pitää sitten maksaa vielä yhteisestä kassasta rahaa, jotka ei sitä tarvisi. Tai huvittavinta oli, kun käytin laskuria, niin jopa vanhempani saisivat toisistaan eläkettä, jos toinen kuolisi. Kummankin nettoeläke melkein 2500 ja silti muutama satku tulisi toisesta. Ei tämmöiseen tukemiseen ole varaa. Järjestelmä luotiin aikana, jolloin sosiaaliturva oli olematon ja naiset ilman eläkettä, sotaleskiä jne. Nyt sitä käyttää keskiluokkaiset, varakkaan ihmiset lisätulona, vaikkeivat tarvisi. Pois vaan tai hyvin tarkan harkinnan alle vain niissä tilanteissa, joissa ihminen ei pärjää ilman sitä lisärahaa.

Vierailija
20/589 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis haluaisit ap nähdä hallitusohjelmassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän