Asuntomarkkinat tökkii entisestään. Sadat yksiöt ja kaksiot ammottavat tyhjyyttään upouudella asuinalueella Vantaalla
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e67ed948-8f62-4d7f-8ee9-92843a0406aa
Maaseutujen halvenneet asuntojen hinnat polkevat jo pk-seudun asuntojen hintoja. Moni nyt miettii miksi maksaisi suuria summia asunnosta pk-seudulta kun vähän matkan päästä saa asunnon ale-hintaan. Tämän vuoksi asunnot eivät mene enää kaupaksi. Hintojen laskua on tiedossa myös ok-seudulla.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivistölle käy kuin Suurpellolle. Keskellä ei mitään eikä mitään palveluita ja vierestä kulkee vilkas meluisa pääväylä. Kuka haluaa asua sellaisessa? Ainakaan jos omilla rahoillaan maksaa.
Mulle ainakin kävis jos hinta kohdillaan. Ja se väylän melu kyllä voidaan torjua valleilla jne. Sitten taas näitä palveluista... kuka niitä oikeasti tarvii? Ja mitä ne edes ovat? Persaukiset kelan asiakkaat tietenkin haluvat kaiken oman oven eteen koska ei ole autoa, ei korttia ja ei oikein jaksa liikkua edes julkisella. Normaalit tyypit liikkuvat päivittäin muutenkin, niin se on ihan sama jos pitää tehdä se kerran kuukaudessa tapahtuva apteekkireissu tai vastaava sitten johonkin hieman kauemmas. Ruokakauppojahan siellä aivan varmasti on ja isompia löytyy automatkan päässä. Ainoa oikea este varmasti monelle on se että jos ei ole päiväkotia/koulua lähellä, niin homma voi mennä liian vaikeaksi.
Kivistössä on 2 alakoulua, pian valmistuu yläkoulu ja päiväkoteja joka nurkalla. Toki lapsiakin on paljon.
Noniin eli ihan hyvin voi asua. Ainoa ongelma on asuntojen liian korkea hinta. Sinänsä muuten hauskaa, että vingutaan näitä palveluita eli ilmeisesti joitain kauppakeskuksia, mutta sitten taas niistä ei osteta mitään ja kauppakeskukset ovat onglemissa. Satojen miljoonien laitoksia pitäisi rakentaa, että voi kuluttaa aikaa toisen työttömän ystävän kanssa samoilemalla käytävillä. Mitään ei tietenkään ole varaa ostaa vaan tilataan alibabasta halvempi eli parempi.
Joo, en itsekään jaksa ymmärtää vinkumista palveluista ja kuitenkin on koulut yms, hienot puistot, neuvola, hammashoitola ja vastaavat. Pari ruokakauppaa, ravintoloita useampi, kampaamoja, r-kioski ja juna joka kuljettaa. On ollut muutakin, mutta yrittäjät lopettavat, kun kysyntää ei ole. Pitäisikö niitä palveluja käyttääkin? Ja pitääkö joka lähiössä olla oma h&m?
Kyllä toki voisin terveysaseman, apteekin ja kirjaston ottaa, ei siinä mitään, mutta Myyrmäkeen pääsee kyllä sillä junalla nopeasti.
Milloin ne saa sen tieremontin valmiiksi !?!?!? Se on ollut siinä samassa vaiheessa vaikka kuinka pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivistölle käy kuin Suurpellolle. Keskellä ei mitään eikä mitään palveluita ja vierestä kulkee vilkas meluisa pääväylä. Kuka haluaa asua sellaisessa? Ainakaan jos omilla rahoillaan maksaa.
Mulle ainakin kävis jos hinta kohdillaan. Ja se väylän melu kyllä voidaan torjua valleilla jne. Sitten taas näitä palveluista... kuka niitä oikeasti tarvii? Ja mitä ne edes ovat? Persaukiset kelan asiakkaat tietenkin haluvat kaiken oman oven eteen koska ei ole autoa, ei korttia ja ei oikein jaksa liikkua edes julkisella. Normaalit tyypit liikkuvat päivittäin muutenkin, niin se on ihan sama jos pitää tehdä se kerran kuukaudessa tapahtuva apteekkireissu tai vastaava sitten johonkin hieman kauemmas. Ruokakauppojahan siellä aivan varmasti on ja isompia löytyy automatkan päässä. Ainoa oikea este varmasti monelle on se että jos ei ole päiväkotia/koulua lähellä, niin homma voi mennä liian vaikeaksi.
Mä en kuulu niihin persaukisiin Kelan-asiakkaisiin joihin viittaat, mutta en omista autoa. Kyllä mä haluan, että mun kodin läheltä löytyy isompi ja edullisempi kauppa, kuin pikkuinen ylihinnoiteltu K-Market, sekä mahdollisesti kuntosali, apteekki, ja kirjasto. Olen vuosikausia kulkenut julkisilla ostamassa isommat ostokset, enkä lähde siihen rumbaan enää. Tosiaan, jos olisi auto, näitä ongelmia ei olisi, mutta pärjään ilmankin, valitsemalla asuinalueeni vaatimusteni mukaan. Kivistö ei siis täytä minun vaatimuksiani, enkä usko olevani yksin asian kanssa. Pelkän auton varassa on huono olla.
Kuntosali on mestarintiellä. Onhan siihen ehkä kilsa kävelyä Kivistön keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelta saa uuden asunnon puolella hintaan verrattuna Helsingin 60-luvun purkukuntoisiin ja kuplahintaisiin mörskiin.
Vaikka saisi ilmaiseksi, kukaan ei Stadista muuta Tampereelle.
Sori nyt vaan - eli pidä luukkus.
Tuleekos siihen Vehkalaan koskaan ikinä mitään? Surullista, kun juna pysähtyy täysin autiolle asemalle, jossa on vaan hel-etin suuri tyhjä parkkialue. :(
Ei helvetti, ihan hyvä vaan että tuli pää vetäjän käteen tässä T2H "ihania ylihintaisia koppikoteja" konseptissa myös. Luulin tuossa selaavani yksiöitä, mutta ne olikin 35m2 kaksioita. Ja siitä pitäs maksaa se parisataatonnia... ei saatana ettekait te ole tosissanne. Tiputtakaa hintoja jotenkin järkevästi, niin tehdään kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy myös miksi Kivistön asunnot eivät mene kaupaksi on se, että Kivistö on väärällä puolella kehä III:sta, ja näin ollen junalippu Helsingin keskustaan maksaa tuplasti verrattuna AB-vyöhykkeellä oleviin Vantaan lähiöihin. Juuri hiljattain oli Vantaan kaupunkilehdessä jonkun kiinteistönvälittäjän haastattelu, ja hän sanoi että junalippu-uudistuksen jälkeen ei kukaan enää halua katsoa Kivistön asuntoja, kun taas parin kilometrin päässä Martinlaaksossa asuntonäytöillä käy väkeä tungokseksi asti.
Öö, siis ihmiset, jotka olisivat muuten valmiita maksaan 200000 euroa neukkuyksiötä, itkevät muutaman euron kalliimmista junalipuista? Ei kuulosta ihan uskottavalta.
Kyllä se noin on: ihmiset ottavat niin suuren lainan kuin vain kehtaavat pankintädille valehdella - sitten ne syövät elämänsä loppuun asti kalapuikkoja ja makaronia.
Ja ajelevat työmatkat junalla tai pyörällä.
Hmm, pitäisiköhän alkaa kärkkyä hintojen laskua ja hankkia alennuksesta pikkuasuntoja lasten aikuistumista ajatellen..
kolhoosi 2.0 kirjoitti:
Eikö siihen asuntojen yhteyteen voisi perustaa maatilan, jossa asukkaat kävisivät töissä? Ei olisi kulkemisongelmaa ja ruokaakin saisi pelloilta.
Tuhannen ihmisen maatila...
Oletko terve ?
- et.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ihmiset ovat noin ylipäätään valmiita maksamaan niin älytöntä hintaa siitä, että asunto on ns. uusi, vaikka se sijaitsi hevonkuusessa.
Paljon halvemmaksi tulee kun ostaa hyvältä alueelta 50-luvun asunnon ja remppaa sen uudenveroiseksi ja lopputulos on moninverroin parempi!
Mitä taas en ymmärrä ihmisiä jotka maksaa mansikoita vanhoista paskoista asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
kolhoosi 2.0 kirjoitti:
Eikö siihen asuntojen yhteyteen voisi perustaa maatilan, jossa asukkaat kävisivät töissä? Ei olisi kulkemisongelmaa ja ruokaakin saisi pelloilta.
Tuhannen ihmisen maatila...
Oletko terve ?
- et.
"Kolhoosissa asui keskimäärin 342 talonpoikaisperhettä"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolhoosi
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kuulu niihin persaukisiin Kelan-asiakkaisiin joihin viittaat, mutta en omista autoa. Kyllä mä haluan, että mun kodin läheltä löytyy isompi ja edullisempi kauppa, kuin pikkuinen ylihinnoiteltu K-Market, sekä mahdollisesti kuntosali, apteekki, ja kirjasto. Olen vuosikausia kulkenut julkisilla ostamassa isommat ostokset, enkä lähde siihen rumbaan enää. Tosiaan, jos olisi auto, näitä ongelmia ei olisi, mutta pärjään ilmankin, valitsemalla asuinalueeni vaatimusteni mukaan. Kivistö ei siis täytä minun vaatimuksiani, enkä usko olevani yksin asian kanssa. Pelkän auton varassa on huono olla.
Kuntosali on mestarintiellä. Onhan siihen ehkä kilsa kävelyä Kivistön keskustasta.
On myös huomattavasti kalliimpi, kuin nykyinen kuntosalini. En ymmärrä tätä valitusta siitä, että miksi nykyiset palvelut ei kaikille riitä. Kun ei riitä niin ei riitä, ja siksi en ole sinne muuttamassa. Jos ne on teille enemmän kuin tarpeeksi, sinne vaan sitten, ei kukaan teitä ole estänyt.
kolhoosi 2.0 kirjoitti:
Keskimääräinen suomalainen maatila elättää nippa nappa yhden pienen perheen ja senkin vain siksi että maat on saatu perintönä, eikä niistä ole jouduttu maksamaan käypää hintaa. Suurin osa joutuu keksimään maatilan oheen muutakin työtä että pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ihmiset ovat noin ylipäätään valmiita maksamaan niin älytöntä hintaa siitä, että asunto on ns. uusi, vaikka se sijaitsi hevonkuusessa.
Paljon halvemmaksi tulee kun ostaa hyvältä alueelta 50-luvun asunnon ja remppaa sen uudenveroiseksi ja lopputulos on moninverroin parempi!
Mitä taas en ymmärrä ihmisiä jotka maksaa mansikoita vanhoista paskoista asunnoista.
Koska ne on paremmin tehty.
Jos putket ja sähköt ja pinnat on uusittu, mikä vanhassa talossa on "vanhaa"? Ei tiili ja sementti vanhene.
Jos nyt puhutaan siis ennen 60-lukua rakennetuista taloista. Siitä eteenpäin kaikki on ollut vain sutta ja sekundaa.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei se oikeastaan tule paljoakaan halvemmaksi. Julkkariremonttia ja putkiremppaa jne, niin hyvin pieni on se ero täysin uuteen asuntoon. Ja silti se on made in 1950 mutta hinta melkein sama kuin 2019 tuotteella.
Johan on hinnat, ei ihme että jää käsiin. Kuten moni on täälläkin jo maininnut, kuka haluaa keskelle peltoa kauas kaikista palveluista, työpaikoista, kouluista (perheet ei muuta yksiöihin). Eikä tuolta sijoittajat ikinä ole asuntoja halunneet kun ei sinne saa edes vuokralaisia. Kauas sivistyksestä rakennetaan isoja perheasuntoja ja tehdään alueista perheille houkuttelevia, vehreitä alueita hyvillä kouluilla ja palveluilla. Sinkuille ja nuorille pariskunnille tuolla alueella ei ole mitään kiinnostavaa. Kaiken lisäksi tarvitaan vähintään yksi auto per talous, kaksi jos kaksi täysikästä.
Siinä on taas yritetty rahastaa tarjoamalla pskaa paketissa. Nyt itketään kun kusetus ei mennyt läpi.
Vierailija kirjoitti:
Muutoin samaa mieltä, mutta 50-luvun taloa en kyllä hankkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei se oikeastaan tule paljoakaan halvemmaksi. Julkkariremonttia ja putkiremppaa jne, niin hyvin pieni on se ero täysin uuteen asuntoon. Ja silti se on made in 1950 mutta hinta melkein sama kuin 2019 tuotteella.
Rohkenen väittää, että 50 vuoden päästä se 50-luvun talo on edelleen pystyssä, mutta 2019 rakennettu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös huomattavasti kalliimpi, kuin nykyinen kuntosalini. En ymmärrä tätä valitusta siitä, että miksi nykyiset palvelut ei kaikille riitä. Kun ei riitä niin ei riitä, ja siksi en ole sinne muuttamassa. Jos ne on teille enemmän kuin tarpeeksi, sinne vaan sitten, ei kukaan teitä ole estänyt.
No ei kukaan sinua ole Kivistöön käskemässä. Mutta kuntosali kuitenkin on kävelymatkan päässä, eli se on asia josta on aivan turha märistä. Se että jossain on parempi tai halvempi sali on sitten toinen asia. Sitten voi vaikka mennä sillä junalla, jos ei lähiversio kelpaa.