Ihanaa helle jatkuu ensi viikollakin! Mitenkäs aiot nauttia ensi viikon hellepäivistä?
Menetkö rannalle? Syötkö jäätelöä? Vai nautitko jotenkin muuten? Helteistä voi onneksi nauttia hyvin monella tavalla!
Helteet ovat kestäneet jo sen verran pitkään, että niinhin on tottunut jo täysin! Vaikka ensimmäisenä tai toisena hellepäivänä tuntuisi kuumalta, niin enää ei tunnukkaan! Niin sitä vaan ihminen helteisiin tottuu. :) Ihminen on tunnetusti hyvin sopeutuvainen olento.
Kommentit (33)
Olen ulkotöissä ja hikoilun kun pieni sika. Nautin kun päivän jälkeen pääsen suihkuun.
Ulostin nestehukan ja imeytymisongelmien takia vesiripulit housuun eli onpas todella kivaa nämä helteet. Jouduin vielä junalla tulemaan töistä kotiin :/
Mihin päin Suomea on hellettä luvattu? Etelässä ainakin jää alle 25 asteen, 20 astetta ei ole hellettä vaan normaali kesälämpötila..
En nauti enkä totu. Teen fyysistä ulkoduunia.
Pelkkää vettä ja kylmempää mitä sisällä lämpötila on, luvattu ensi viikoksi. Suomen kesä oli taas lyhyt.
Olen todella kylmäverinen eli aina pitkähihasta ja pitkälahkeista päällä nukkuessa ja vielä sukat ja villasukat ja mahdollisesti vielä villatakki. Nyt pääsen nauttimaan elämästä kuten normaalit ihmiset eli nukun alasti ja ilman sukkia, jeejee. Talvitäkin vaihdoin jo kesätäkkiin.
Nautin ilp:n viilentämässä kodissani kaikki verhot visusti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella kylmäverinen eli aina pitkähihasta ja pitkälahkeista päällä nukkuessa ja vielä sukat ja villasukat ja mahdollisesti vielä villatakki. Nyt pääsen nauttimaan elämästä kuten normaalit ihmiset eli nukun alasti ja ilman sukkia, jeejee. Talvitäkin vaihdoin jo kesätäkkiin.
kylmäverinen · Kylmästi harkitseva, rauhallinen, hermostumaton, pelkäämätön, kylmähermoinen, -päinen, häikäilemätön
Päivät olen töissä ja muuten olen kotona. En ole koskaan nauttinut helteistä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin koen nyt olevani kuten "kaikki muut normaalit" ovat ympäri vuoden, eli ei tarvitse palella, täristä, kärsiä sinisistä sormenpäissä ja viileyden aiheuttamista nivelkivuista sormissa. Ja ennen kuin joku käskee mennä lääkäriin, tämä on minun normaalitila ja oireet loppuvat vain helteillä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin Suomea on hellettä luvattu? Etelässä ainakin jää alle 25 asteen, 20 astetta ei ole hellettä vaan normaali kesälämpötila..
Ainakin tänne Jyväskylän seudulle näyttää lupaavan joka päivälle noin 25 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama homma. Millään ei tahdo tarjeta joten helle olisi kyllä tervetullutta.
Meen töihin nauttimaan kunno n ilmastoinnista; kotona ilppi pelastaa unet ja työmatkat jaksaa viileessä autossa aurinkolasit silmillä hyvin. Tulkoot helle.
Ehkä käyn uimassa. Heitän talviturkin.
Ei tuo 24-25 nykyään miltään helteeltä edes enää tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo 24-25 nykyään miltään helteeltä edes enää tunnu.
Eipä se hellettä edes ole. Helle on silloin, kun lämpötila on yli 25 astetta.
100 kertaa parempaa kuin talvella.
Helle ei jatku, koska tässä on ollut jo kolme päivää ilman hellettä. Korkeintaan alkaa uusi hellejakso, joka pitkänajan ennusteen mukaan ei ole viikkoa pidempi, joten eipä sillä merkitystä ole.
Meilleppäin on ainakin luvassa meitsin toivekeliä yli viikoksi: 22 - 24 astetta sadekuuroin ryyditettynä. On liian hyvää ollakseen totta! Muutaman päivän sisällä povaus muuttuu radikaalisti kuumempaan suuntaan!