Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen, joka on pettänyt?

Vierailija
30.05.2019 |

Jos siis itse et ole joutunut pettämisen uhriksi, vaan esim ystävään, joka on pettänyt.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoisia kommentteja. Tai no, itse olisin varmaan ennen sanonut ihan samaa, varsinkin sen jälkeen kun eksä tunnusti pettäneensä. Mutta elämä opettaa. Olin uudessa parisuhteessa, ja vastoin kaikkia odotuksiani rakastuin - siis toiseen mieheen. Tappelin tunteita vastaan varmaan pari vuotta, kunnes annoin periksi. En silti koe olevani mikään ihmissaasta - vain ihminen.

Ei kukaan täällä kai sitä ole tuomitsemassakaan, jos sattuu parisuhteen aikana syttymään tunteita toista kohtaan. Eihän tunteilleen voi mitään. Sille sen sijaan voi, miten niiden tunteiden myötä käyttäytyy. Jos lähtee pettämään, tekee päätöksen toimia väärin, itsekeskeisesti ja moraalittomasti. Jos sen sijaan suoraselkäisesti jättää kumppaninsa ennen kuin tekee mitään uuden ihastuksen kohteen kanssa, on sentään toiminut niin oikein ja kunnioittavasti kuin tuossa vaikeassa tilanteessa voi toimia.

Vierailija
42/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on syvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on todella väärin, valitettavasti itse olen nuorena myös pettänyt useamman kerran. Nykyisen mieheni kanssa, joka on jo aviomies, olen ollut yhdessä yli vuosikymmenen enkä ole häntä pettänyt. Rakastan häntä aidosti enkä haluaisi koskaan tehdä mitään mikä vaarantaisi suhteemme tulevaisuuden. Nuoruuden suhteet olivat hauskanpitoa, ei mitään vakavaa.

Vierailija
44/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva tietää että oon alinta saastaa ja en kelpaa edes ystäväksi.

Vierailija
45/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiva tietää että oon alinta saastaa ja en kelpaa edes ystäväksi.

Niin makaa kuin petaa. 

Vierailija
46/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei ole oikein.

Ei ole oikein myöskään valehdella toisen pettäneen, jos näin ei ole. Sitä yritin tuossa aikaisemmassa viestissä sanoa.

Vierailija
47/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mikä on pettämisen taustalla ja kuinka pettäjä itse tekoonsa suhtautuu.

Vierailija
48/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo paljastui pettäjäksi, oli aikaisemmissa suhteissaan pettänyt.

Otin eron, avioliitto kesti reilut 10 vuotta. En ole niin tyhmä, että jäisin odottamaan omaan vuoroani petetyksi tulemisessa. Jos olisin tiennyt tämän tiedon vaimostani jo seurustelun alkuvaiheessa olisin ottanut eron jo silloin.

Vierailija
49/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisesti ja normaalisti. Elämä ja parisuhteet eivät ole mustavalkoisia. Pettäminen on aika tavallista, ja kyllähän siitä kolhut jää petetylle, mutta elämä jättää jälkensä.

En ole itse koskaan pettänyt, mutta olen tullut petetyksi.

Vierailija
50/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halveksuen. En ole tekemisissä pettäjien kanssa, koska heihin ei voi muissakaan asioissa luottaa. 

Vältän ihmisiä jotka luulevat itse olevansa niin täydellisiä että halveksivat muita. Halveksunta ei yleensä jää vain yhteen ihmisryhmään.

Minä halveksin pettäjien lisäksi myös r'iskaajia, pahoinpitelijöitä ja muita jotka tietoisesti satuttavat toisia ihmisiä. Ei siksi, että pitäisin itseäni täydellisenä, vaan siksi, että tuollaiset teot nyt vain ovat halveksuttavia ja osoittavat tekijältä sellaisia puutteita että en mitenkään voi häntä arvostaa. Jos sinä mieluummin vietät aikaasi pettäjien ja pahoinpitelijöiden kuin toisia hyvin kohtelevien kanssa, se ei ole minun menetykseni. 

Vertaatko pettäjiä raiska' ajiin? Ihme ettet murha'ajiin.. Ajatusmaailmasi on kyllä viestisi perusteella hyvinkin suppea. Mitäs jos joku haukkuisi tyhmäksi? Sekin on tietoisesti satuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän