Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen, joka on pettänyt?

Vierailija
30.05.2019 |

Jos siis itse et ole joutunut pettämisen uhriksi, vaan esim ystävään, joka on pettänyt.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halveksuen. En ole tekemisissä pettäjien kanssa, koska heihin ei voi muissakaan asioissa luottaa. 

Vältän ihmisiä jotka luulevat itse olevansa niin täydellisiä että halveksivat muita. Halveksunta ei yleensä jää vain yhteen ihmisryhmään.

Vältät siis vihreitä ja vasemmistoliittolaisia.

Vierailija
22/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viilennän välit. Jos ihminen niiiin vähän osaa ajatella toisen näkökulmaa, oman valitsemansa kumppanin, niin ei ole ystävänäkään kummoinen.

Ajattelen itse, että parisuhde on nro 1, miksi muuten olisi suhteessa? Jos pettää niin se on suhteen hyväksikäyttöä ja toisen luottamuksella ja tunteilla pelaamista. Eikö voisi vain erota sitten, eikä leikkiä jännitysleikkiä puolison kustannuksella.

Huvittavinta on tuomita toisten empatiakyvyttömyys samalla kun ollaan itse täysin empatiakyvyttömiä.

Ero sinun ja muiden välillä on se että tuomitsevasi ihmiset eivät tuomitse muita.

Valitsen aina muita tuomitsemattoman, joustavan, ymmärtäväisen ja oppimiskykyisen ihmisen, heidän rikkeet on yhdentekeviä.

Muut tuomitseva ihminen ei opi, oppiminen pysähtyy siihen.

Mitä empatiaa pettäjä on ansainnut? Pettäminen on oikeasti PERSEESTÄ ja sille on aina joku syy. Jos sitä syytä ei ole uskaltanut kertoa kumppanilleen, tuskin pystyy olemaan kenenkään kanssa parisuhteessa.

Itsekeskeinen ihminen olettaa aina kaiken, totuus ja taru yhdistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mulle kuulu miten aikuiset ihmiset elämäänsä elävät eikä syyt heidän pettämiseensä jos eivät itse halua kertoa.

Vierailija
24/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halveksuen. En ole tekemisissä pettäjien kanssa, koska heihin ei voi muissakaan asioissa luottaa. 

Vältän ihmisiä jotka luulevat itse olevansa niin täydellisiä että halveksivat muita. Halveksunta ei yleensä jää vain yhteen ihmisryhmään.

Minä halveksin pettäjien lisäksi myös r'iskaajia, pahoinpitelijöitä ja muita jotka tietoisesti satuttavat toisia ihmisiä. Ei siksi, että pitäisin itseäni täydellisenä, vaan siksi, että tuollaiset teot nyt vain ovat halveksuttavia ja osoittavat tekijältä sellaisia puutteita että en mitenkään voi häntä arvostaa. Jos sinä mieluummin vietät aikaasi pettäjien ja pahoinpitelijöiden kuin toisia hyvin kohtelevien kanssa, se ei ole minun menetykseni. 

Vierailija
25/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä sitten varmaan esim. väkivaltaisia ihmisiä tai vaikka seksuaalirikollisiakaan ei saa halveksia, koska se tarkoittaa, että luulee olevansa itse täydellinen? En nyt yritä sanoa, että pettäminen olisi suoraan verrattavissa noihin mainitsemiini asioihin, mutta väärin ja julmaa se joka tapauksessa on. Miksi siihen siis pitäisi suhtautua jotenkin ymmärtävästi? Mulle siinä ei ole mitään ymmärrettävää, ja se osoittaa moraalin ja muiden kunnioittamisen puuttumista. Itse en ainakaan haluaisi elämääni ketään pettäjää, koska haluan ympärilleni luotettavia ihmisiä, jotka kohtelevat toisia hyvin.

Vierailija
26/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ovat alhaisinta sakkia. Jos suhde ei toimi, pitää erota tai yrittää puhua asiat kuntoon.

Olin itse nuorena todella jyrkkä ja mustavalkoinen. Pettäjä on paha tyyliin. Nyt Vanhempana en tuomitse ketään lähtökohtaisesti. Tilanteet ja ihmisen moninaiset tarpeet ovat monenlaisia ja tunteet voivat olla pelissä johonkin väärään kohteeseen myös pitkän suhteen aikana. Se ei ole helppoa myöskään. Niille jotka toistuvasti pettää en oikein ymmärrä, ehkä toiset ovat avoimessa suhteessa, sopineet näin? Jos mieheni hairahtuisi kerran, tästä minun ei tarvitse tietää, olen sen sanonutkin. En kuitenkaan kestä esim. avointa flirttiä jos itse olen paikalla, koska olen mustasukkainen. Ikä tekee hyvää eikä maailma kaadu ihan pienestä.

Vierailija
27/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä halveksin pettäjien lisäksi myös r'iskaajia, pahoinpitelijöitä ja muita jotka tietoisesti satuttavat toisia ihmisiä. Ei siksi, että pitäisin itseäni täydellisenä, vaan siksi, että tuollaiset teot nyt vain ovat halveksuttavia ja osoittavat tekijältä sellaisia puutteita että en mitenkään voi häntä arvostaa. Jos sinä mieluummin vietät aikaasi pettäjien ja pahoinpitelijöiden kuin toisia hyvin kohtelevien kanssa, se ei ole minun menetykseni. 

Kuulostat katkeralta.

Vierailija
28/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä sitten varmaan esim. väkivaltaisia ihmisiä tai vaikka seksuaalirikollisiakaan ei saa halveksia, koska se tarkoittaa, että luulee olevansa itse täydellinen? En nyt yritä sanoa, että pettäminen olisi suoraan verrattavissa noihin mainitsemiini asioihin, mutta väärin ja julmaa se joka tapauksessa on. Miksi siihen siis pitäisi suhtautua jotenkin ymmärtävästi? Mulle siinä ei ole mitään ymmärrettävää, ja se osoittaa moraalin ja muiden kunnioittamisen puuttumista. Itse en ainakaan haluaisi elämääni ketään pettäjää, koska haluan ympärilleni luotettavia ihmisiä, jotka kohtelevat toisia hyvin.

Sinun lait ja muut ihmiset on roskaa? Luotettava ja tasapainoinen ihminen ei käännä kelkkaansa ja hylkää muita jokaisesta rikkeestä ja erimielisyydestä.

Vierailija
29/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että asiat eivät ole mustavalkoisia ja kun on lapsia ja yhteistä omaisuutta, ei niin vaan lähdetä suhteesta ensin. Eipä sitä ole helppo tajutakaan kun itse ei ole sellaisessa tilanteessa.

Ihminen on erehtyväinen ja joskus saattaa tehdä jotain typerää. Oikeasti jokainen meistä.

Vaikeampaa on sitten ymmärtää tapapettäjiä kuten eräs ystäväperheen mies on yrittänyt mua ja kaikkia muitakin naisia. Mutta pysynyt silti liitossa ystäväni kanssa. Tämä on asia mistä emme koskaan tämän ystävän kanssa ole puhuneet, miten hän miehensä touhuihin suhtautuu. Koska täytyyhän hänen tietää kun mies suunnilleen hänen nähtensä yrittää uida liiveihin. Mutta asia ei mulle kuulu, mies on tosi mukava ja hauska seuramies mutta pakko sanoa että on häntä vähän vaikea ymmärtää tän piirteen vuoksi.

Vierailija
30/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla ne käy kakalla kuin minäkin.

Vierailija
31/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat katkeralta.

Katkeraa arvostaa ihmisiä, jotka kohtelevat toisia hyvin ja halveksua niitä, jotka eivät niin tee? Outo käsitys katkeruudesta sinulla. Minusta ainakin on täysin normaalia, että hyviä tekoja arvostetaan ja huonoja ei. 

Vierailija
32/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut ystävyyttä, mutta nyt tiedän ystäväni kykenevän kaksinaamaisuuteen ja valheessa elämiseen ilman tunnontuskia. Tiedän ettei hän ole rehellinen, suoraselkäinen ihminen, joten en mitenkään voi pitää häntä luotettavana sydänystävänä. Minun asiani ei ole häntä mistään tuomita eikä rankaista, mutta totta kai suhtaudun häneen eri tavalla kuin ennen.

Vierailija
33/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pettänyt minua, niin ei aiheuta mulle mitään suhtautumista. Ihan on tämän pettäjän ja puolisonsa kahdenkeskeinen asia.

Vierailija
34/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti, mutta ehkä siellä alla on tietty varauma loppupeleissä. Jokainen tekee virheitä mutta sarjapettäjät ovat mielestäni ystävyydessäkin usein epäluotettavia ja yksisilmäisiä.

Vierailija
35/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta ja ihmisestä. Kertahairahduksesta voi oppia. Toinen kerta on jo vähän liikaa. Hankala sanoa, onko rehellisyys jälkikäteen hyvä vai huono.

Toisaalta, muuten hyvä ystäväni kärsi pitkään ilmeisen huonosta itsetunnosta, valitsi itselleen petollisia miehiä ja petti sitten heitä vuorollaan. Tuota oli ikävä seurata ja ilmaisin kohteliaan varovasti eriävän mielipiteeni. Myöhemmin hänkin onneksi kasvoi tuosta käytöksestä eroon.

Olen joskus itsekin ollut toinen nainen. Mies oli paljon vanhempi ja minä hyvin sinisilmäinen. En jaksa pitää itseäni muita huonompana ihmisenä tän vuoksi, sillä en tekisi noin enää.

Vierailija
36/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun lait ja muut ihmiset on roskaa? Luotettava ja tasapainoinen ihminen ei käännä kelkkaansa ja hylkää muita jokaisesta rikkeestä ja erimielisyydestä.

En lähtisi ketään "roskaksi" kutsumaan, mutta kyllä mielestäni toisille ihmisille tahallaan pahaa tekevät, esim. juuri pettäjät ovat todella ikäviä tyyppejä, enkä heitä vähääkään arvosta. Pettäminen ei ole mikään "rike" tai "erimielisyys", vaan tietoinen valinta loukata kumppaniaan pahimmalla mahdollisella tavalla. Kaikki mun läheiset kyllä tietävät, että mulle luottamus ja toisten kunnioittaminen ovat tärkeimpiä asioita ihmissuhteissa, joten tuskin kukaan kelkan kääntämisenä sitä pitäisi, etten pettäjien kanssa halua tekemisissä olla.

Vierailija
37/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petin eksääni. Mies oli manipuloiva, väkivaltainen ja viina vei. Halusin suhteesta eroon mutta olin pahasti läheisriippuvainen, jollain tavalla halusin kostaa miehen käytöksen ja toisaalta ajattelin että sit on ainakin oikea syy miksi mies kohtelee pas kasti, haukkuu ja hakkaa.

Aiemmin tuomitsin itsekin pettävät todella jyrkästi ja oikea tapahan olisi vaan lähteä suhteesta, mutta asioilla on aina useampi puoli.

Vierailija
38/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mustavalkoisia kommentteja. Tai no, itse olisin varmaan ennen sanonut ihan samaa, varsinkin sen jälkeen kun eksä tunnusti pettäneensä. Mutta elämä opettaa. Olin uudessa parisuhteessa, ja vastoin kaikkia odotuksiani rakastuin - siis toiseen mieheen. Tappelin tunteita vastaan varmaan pari vuotta, kunnes annoin periksi. En silti koe olevani mikään ihmissaasta - vain ihminen.

Vierailija
39/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkamme hyvä jätkä nainen leimasi muut naiset aina pettäjiksi, jos kehtasivat työpaikan bileissä kaveerata haareminsa miesten kanssa. 

Mikä on pettämistä?

Tämä haaremin pitäjä kyllä nukkui miesystäviensä vieressä, mutta muiden sinkkujen tehdessä sama oli kyseessä panemista ja pettämistä, vaikka mitään ei tapahtunut ja oli tyynyjäkin välissä.

Vierailija
40/50 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele heistä mitään, muiden suhteet eivät kiinnosta minua, tähän asti en ole joutunut ottamaan kantaa muiden suhteisiin. Yritän olla satuttamatta omaa puolisoani ja toivon, ettei hän satuta minua. Keskityn vain omaan parisuhteeseeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän