Mies jäi kiinni puolen vuoden salasuhteesta.. antaisitko anteeksi?
Mies jäi kiinni puolen vuoden salasuhteesta..suhde sisälsi hotelliöitä, salaisia näkemisiä, viestittelyä ja PALJON valehtelua minulle. Minä sain asian selville ja pistin hommalle lopun. Mies on katuvainen ja haluaa olla minun kanssani. Meillä on lapsia.. antaisitko anteeksi ja jatkaisitko miehen kanssa?
Kommentit (258)
En antaisi. Älä anna sinäkään. Ja jos jostain syystä annat, niin älä ainakaan jatka suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin. Itse näin perheellisenä aikuisena sitä voi kai jo todeta, ettei elämä ole niin mustavalkoista. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja suurin osa meistä on aika hukassa itsensä kanssa. Tulee kriisejä ja vaiheita. Jokaisessa meissä asuu myös potentiaalinen pettäjä, ihan jokaisessa. Jos ei nyt, niin vaikkapa kymmenen vuoden kuluttua, tai kahden kymmenen vuoden kuluttua. Hyväkin puoliso voi pettää jos olosuhteet luo sille mahdollisuuden, hyväkin puoliso voi joskus elämänsä varralla tehdä virheitä. Pitkä avioliitto voi ajoittain tuntua helkkarin puuduttavalta. Puolisolta ei saa sellaista tukea mitä ehkä toivoisi. Sitä voi kokea yksinäisyyttä, kun yhteys kumppaniin on katki. Toisaalta itseluottamus voi säröillä, ehkä puoliso ei halua seksiä niin usein kuin itse sitä toivoisi. Se voi tehdä epävarman olon. Pettämiselle on miljoona syytä. Oikea ihminen sitten sanoo oikeat sanat oikeaan aikaan, tulee ihastuminen ja ennen kuin sitä huomaa on jo varailemassa hotelliöitä, vaikkei aikaisemmin olisi ikinä itsestään sellaista uskonut.
Mä en ole eron kannalla. Ainakin ensin on selvitettävä syyt pettämiselle ja siihen haettava apua ulkopuolelta. Vasta sen prosessin jälkeen voi järkevästi punnita suhteen jatkoa. Kaikki me olemme ihmisiä ja inhimillisyyden hyväksyminen ja anteeksi antaminen voi johtaa vahvempaan ja intiimimpään parisuhteeseen. Se on ihan mahdollista. Tsemppiä!
Tuota noin. Minäkin olen perheellinen, uskollinen puoliso. Lapsia, ruuhkavuodet, arjen kiireet, mitä näitä nyt on, ajoi minut ja mieheni etäälle toisistamme. Molemmat tästä kärsimme, sillä erotuksella että minä puhuin tunteistani ja toiveistani miehelleni useita kertoja, mies ei juuri puhunut vaan sitten ykskaks yllättäen petti hänelle tutun naisen kanssa. Nyt tätä paskaa on sitten selvitetty jo puolisen vuotta. Ei ole helppoa. Yritän päästä yli, koska en haluaisi menettää miestäni (ja että lasten koti ja perhe hajoaa), mutta kieltämättä välillä vituttaa ja rankasti.
Minulle tuli miehen tunnustus pettämisestä ihan yllätyksenä pari viikkoa sitten keskellä yötä. Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta. Mies on tällä hetkellä ihan sekaisin/ahdistunut ja katuu. Mies ei ole niin hyvä näyttelijä että voisi tätä feikata.
Ennen aina kuvittelin että pettäminen johtaa väistämättä eroon. Mutta yllätin itsenikin ja tällä hetkellä käydään pariterapiassa. Tiedän että tämä on sellainen vedenjakaja, joka jakaa aikaan ennen ja jälkeen pettämisen. Ja entiseen ei ole paluuta, mutta se voi tuoda mukanaan jotain hyvääkin. Luottamus ei tule olemaan samalla tasolla ikinä, mutta vastapainoksi voi ehkä saada jotain muuta.
Päätökset tehdään sitten kun akuutti kriisi ei ole päällä ja katsotaan mihin tämä vie. Tiedän että katuisin, jos asiaa ei käsitellä ja vain erootaan.
Miehellä oli ollut suhde entiseen säätöönsä. Tiedän että suhde on ohi, koska tämä säätö on ihan raivoissaan
Kun suhteesta loppuu läheisyys, kosketukset ja seksi niin ennen pitkää toinen etsii niitä ulkopuolelta.
Jos haluatte lasten vuoksi olla yhdessä niin anna miehesi hakea liiton ulkopuolelta se mitä sinä et halua etkä tarvitse, eihän se ole mitenkään sinulta pois. Tai sitten vain eroatte, koska yhdessä sinnittely kylmenneessä suhteessa pilaa teidän kummankin elämänne.
Vierailija kirjoitti:
Kun suhteesta loppuu läheisyys, kosketukset ja seksi niin ennen pitkää toinen etsii niitä ulkopuolelta.
Jos haluatte lasten vuoksi olla yhdessä niin anna miehesi hakea liiton ulkopuolelta se mitä sinä et halua etkä tarvitse, eihän se ole mitenkään sinulta pois. Tai sitten vain eroatte, koska yhdessä sinnittely kylmenneessä suhteessa pilaa teidän kummankin elämänne.
Älä selitä saastainen pukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen antaa anteeksi vain jos on totaalinen idiootti eikä omaa minkäänlaista itsekunnioitusta. Eli jos haluat olla kynnysmattoakin alemmalla tasolla, anna anteeksi. Kaikissa muissa tapauksissa älä missään tapauksessa anna.
Miten itsekunnioitukseni liittyy mieheni petollisuuteen? Miehen käytös ei sitä määrittele vaan minä itse. Uskoton on se osapuoli joka hakee itsetunnolleen kohennusta uuden ihmisen ihailusta. Hetken huvi mutta pitkä häpeä. Valitettavasti monet miehet ovat kyvyttömiä hallitsemaan käytöstään jota hormonit voimakkaasti ohjaavat.
Minusta lapsia ei pitäisi pistää kärsimään tämän takia. Jos perheessä on edes yksi aikuinen joka saa pidetyksi ohjat käsissään vaikeassa tilanteessa, on se parempi kuin ero.Olet selvästikin valintasi tehnyt. Onnea valitsemallesi tielle. Mies katuu varmasti todella paljon eikä varmasti tee sitä enää koskaan.
Aivan varmasti tekee jos joku vaan huolii häntäheikin. Tuo on täysin parantumaton luonnevika. Kuvottavaa ihmisjätettä.
Tuo edellinen vastaaja taisi olla tarkoituksellisesti ironinen. Olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että pettäminen on parantumaton luonnevika. Kuten moni tässä ketjussa onkin jo todennut, niin pettäjä ei todellakaan kadu tekojaan vaan vain ja ainoastaan kiinnijäämistään. Heillä on puutteellinen empatiakyky ja heikko luonne. Siksi pettäminen käy heiltä niin helposti. Välittävät vain itsestään ja omasta hyvästä olostaan, oli se (hyvä olo) kuinka hetkellistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kylläkin se pettävä osapuoli yleensä, joka lopettaa läheisyyden, kosketukset ja seksin. Ja se on petetty osapuoli, joka ihmettelee, miksei enää kelpaa, eikö toinen enää halua. Todennäköisesti puutteessa elänyt on sen pettäjämiehen vaimo, ei se pettäjämies!
Vaihtoehtoisesti läheisyys, kosketus ja seksi eivät ole loppuneet avioliitossa missään vaiheessa, vaan intiimielämä on ollut hyvää ja vilkasta.
Katsos petetyksi tuleminen ei ole petetyn vika, vaan johtuu pettäjästä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä paskaa tämä on olevinaan? Meillä loppui suhteessa läheisyys, kosketukset ja kyllä, sitä myöten myös seksi. Minä koitin saada asiaan muutosta puhumalla miehelle toistuvasti suhteemme tilasta, tunteistani ja toiveistani. Mies sen sijaan ei, vaan hän petti. Mies sai haluamaansa (seksiä), minä en todellakaan. Nyt mies itkee ja katuu ja painostaa minua antamaan anteeksi, mm. siksi että rakastaa minua eikä halua että lasten koti hajoaa. Näin. Esimerkillistä.
Vierailija kirjoitti:
Suhteenne ei tule koskaan olemaan entisellään, vaikka kuinka antaisitte loppuelämän anteeksi. Puoli vuotta on sellainen aika ilman lapsiakin, että sitä on katumatta tehty ja tarkoituksella. Itsekkyys tässä päälimmäisenä taustalla. Ääneen sanottu katumus on vain teennäistä esittämistä. Jos hän aidosti jotain katuu, niin ehkä sitä avioliiton tuomaa turvallisuuden menettämistä, mutta itse sinun menetystä hän ei varmaankaan sisimmässään kadu. Ihmiset voi katua silloin aidosti, jos kyseessä on joku 1 illan sähläys. Sellainen on helpompi antaa anteeksikin, koska tietää, ettei tunteita ole pelissä. Puoli vuotta vaatii jo tunteita.
Sekä suunnittelua ja valehtelua. Siitä ei pääse yli eikä ympäri ettei mies kunnioita eikä halua aptä , perhe-elämäänsä taikka lapsiaan. Tällainen pitkään puolivuotta jatkunut toiminta ei ole virhe , vahinko eikä erehdys vaan aivan tarkoituksellista harkittua toimintaa miehen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin. Itse näin perheellisenä aikuisena sitä voi kai jo todeta, ettei elämä ole niin mustavalkoista. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja suurin osa meistä on aika hukassa itsensä kanssa. Tulee kriisejä ja vaiheita. Jokaisessa meissä asuu myös potentiaalinen pettäjä, ihan jokaisessa. Jos ei nyt, niin vaikkapa kymmenen vuoden kuluttua, tai kahden kymmenen vuoden kuluttua. Hyväkin puoliso voi pettää jos olosuhteet luo sille mahdollisuuden, hyväkin puoliso voi joskus elämänsä varralla tehdä virheitä. Pitkä avioliitto voi ajoittain tuntua helkkarin puuduttavalta. Puolisolta ei saa sellaista tukea mitä ehkä toivoisi. Sitä voi kokea yksinäisyyttä, kun yhteys kumppaniin on katki. Toisaalta itseluottamus voi säröillä, ehkä puoliso ei halua seksiä niin usein kuin itse sitä toivoisi. Se voi tehdä epävarman olon. Pettämiselle on miljoona syytä. Oikea ihminen sitten sanoo oikeat sanat oikeaan aikaan, tulee ihastuminen ja ennen kuin sitä huomaa on jo varailemassa hotelliöitä, vaikkei aikaisemmin olisi ikinä itsestään sellaista uskonut.
Mä en ole eron kannalla. Ainakin ensin on selvitettävä syyt pettämiselle ja siihen haettava apua ulkopuolelta. Vasta sen prosessin jälkeen voi järkevästi punnita suhteen jatkoa. Kaikki me olemme ihmisiä ja inhimillisyyden hyväksyminen ja anteeksi antaminen voi johtaa vahvempaan ja intiimimpään parisuhteeseen. Se on ihan mahdollista. Tsemppiä!
Tuota noin. Minäkin olen perheellinen, uskollinen puoliso. Lapsia, ruuhkavuodet, arjen kiireet, mitä näitä nyt on, ajoi minut ja mieheni etäälle toisistamme. Molemmat tästä kärsimme, sillä erotuksella että minä puhuin tunteistani ja toiveistani miehelleni useita kertoja, mies ei juuri puhunut vaan sitten ykskaks yllättäen petti hänelle tutun naisen kanssa. Nyt tätä paskaa on sitten selvitetty jo puolisen vuotta. Ei ole helppoa. Yritän päästä yli, koska en haluaisi menettää miestäni (ja että lasten koti ja perhe hajoaa), mutta kieltämättä välillä vituttaa ja rankasti.
Olet jo puoli vuotta hukannut aikaasi. Usko pois sinun on paljon helpompi jatkaa yksin lasten kanssa. Pääsee lapsetkin pois ahdistavalta tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä paskaa tämä on olevinaan? Meillä loppui suhteessa läheisyys, kosketukset ja kyllä, sitä myöten myös seksi. Minä koitin saada asiaan muutosta puhumalla miehelle toistuvasti suhteemme tilasta, tunteistani ja toiveistani. Mies sen sijaan ei, vaan hän petti. Mies sai haluamaansa (seksiä), minä en todellakaan. Nyt mies itkee ja katuu ja painostaa minua antamaan anteeksi, mm. siksi että rakastaa minua eikä halua että lasten koti hajoaa. Näin. Esimerkillistä.
Ehkäpä miehen olisi pitänyt miettiä sinua ja lapsiaan hieman aikaisemmin. Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoisin peiliin ja analysoisin miksi näin on käynyt. Olenko pitänyt miestä puutteessa, olenko rupsahtanut, olenko nalkuttanut miehelle, olenko jättänyt jotain tekemättä minkä takia mies on vieraissa laukannut. Helppo etsiä vikaa toisesta vaikka perimmäinen syy löytyy 99% todennäköisyydellä peilin takaa. Ja nuo analysoinnint koskevat myös miehiä jos nainen hyppää vieraissa.
Pettäminen on aina sen pettäjän valinta. Ei petetyn. Mikään siinä kumppaninsa ja suhteessa ei oikeuta pettämään. Jos et ole johonkin asiaan tyytyväinen , otat sen esille ja käsittelet kumppanisi kanssa. Jos ei tyydyttävää ratkaisua löydy, sitten eroatte ja olet vapaa panemaan ketä tahansa.
Asia ei ole nyt noin mustavalkoinen niin kuin naissukupuolen edustajat asian näkevät. Ajatelkaa sitä että mies on vastuuntuntoinen siinä suhteessa että osallistuu todennäköisesti kuitenkin perheensä taloudelliseen hyvinvointiin sivu suhteesta huolimaata. Jos mies pakkaisi samoin tein tavaransa ja jättäisi vaimon ja lapset niille sijoilleen niin ei sekään olisi hyvä juttu kun vaimo joutuisi lastensa kanssa taloudelliseen ahdinkoon. Vai tullaanko tässä nyt siihen että vaimon ei tarvitse pitää miestä tyytyväisenä mutta miehen siitä huolimatta pitää kiltisti tuoda palkkapäivänä tilipussi kotiin että vaimo pääsee vähän shoppailemaan?
En voisi olla tuon kirjoittajan kanssa enempää samaa mieltä. Naisille kyllä miehen rahat kelpaavat mutta piparin, oman ulkonäön, kotitöiden ym. asioiden hoitaminen ei kiinnosta tippaakaan. Netflixiä katsotaan sohvalla iltakaudet ja mässytetään suklaata ja sitten hämmästellään että miten miehellä voi olla salasuhde. No miksiköhän? Jos et anna niin joku muu kyllä antaa ja jos kohtelet miestä huonosti niin joku muu kyllä kohtelee paremmin.
No kerroppa siitten mutta kai se mies väellä väkisin haluaa roikkua noin paskassa suhteessa ? Varsinkin kun ei edes arvosta sitä kumppania pätkääkään. Kenenkään ei ole pakko olla huonoksi kokemassaan suhteessa. Eron saa sillä, että pistää paperit maistraattiin ja maksaa 150 eheä.
Siinä erossa on vain miehelle se heikko puoli, että käytännössä lähes aina jää etäisäksi. Moni mies sietää huonoa parisuhdetta lasten takia. Voisin naistenkin eroherkkyys muuttua, jos se lähtökohtaisesti tarkoittaisi sitä, että on etävanhempi ja todennäköisesti näkee lapsia vain pari viikonloppua kuukaudessa.
Ei mene noin. Nykyään ylivoimainen enemmistö huoltajuudesta menee puoliksi viikko viikko. Vain lusmuisät jäävät viikonloppuisiksi.
Nuo miehet, jotka ketjussa kertovat pettävänsä eron sijaan muka siksi, ettei vaimo eli heidän lastensa äiti joutuisi kärsimään yh:ksi, oikeasti pelkäävät sitä, että heidän pitäisi eron jälkeen panna itse tikkua ristiin lasten ja kodin puolesta, kun ovat olleet vapaamatkustajia perheessä vaimon hoitaessa kaiken aiemmin.
Ja edelleen niissäkin mies on se etähuoltaja, jonka oikeudet ovat vähän niin ja näin.
Toivottavasti tuleva hallitus pitää kiinni suunnitelmistaan tunnustaa jaetussa huoltajuudessa lapselle myös toinen virallinen osoite. Vielä kun tunnustettaisiin virallisesti kaksi tasavertaista huoltajaa lapsille, niin isien tilanne helpottuisi paljon.
Aika erikoinen ajattelutapa, että jos liitosta puuttuu läheisyys ja seksi, sitä lähdetään hakemaan muualta, mutta silti halutaan säilyttää se liitto.
Just pettämällähän sitä läheisyyttä ja seksiä siihen liittoon saa.
En todellakaan antais! Nyt jotain itsekunnioitusta nainen!!
Aivan liikaa valheita olisi minulle. En todellakaan pystyisi edes näkemään tuollaista miestä vaikka lapsia olisi. Jos on ollut öitä hotellissa ja muuta niin hän on niin tarkkaan katsonut missä valehtelee?! Ei ei ei ei.. itse nostaisin pään pystyyn ja kääntäisin tuollaiselle valehtelijalle selän. Ei tuollaista voi tehdä ihmiselle jos rakastaa?! Ei hemmetti ikinä.
No en todellakaan enää tuollaista ”miestä” katsoisi. Se olisi siinä sitten! Menköön jos noin pitkään olisi valehdellut ja pettänyt! Hei nyt AP mietis ny vähän itse kans tätä tilannetta? Mieti jos sinun hyvälle rakkaalle ystävälle olisi käynyt näin? Kuinka sinä häntä neuvoisit? Ole itsellesi se paras ystävä ja älä kenenkään anna kohdella noin ... hel veti n rumasti? !! Halooo!?!
Kyllä naiset on kummallisia. Kulissien takia pidetään yllä liittoa, missä ei seksiä, läheisyyttä ei koskettelua, kun vaimo ei ole 10 vuoteen tahtonut. Miehellä suhde toiseen naiseen ollut jo vuosikausia. Hakee sexiä ja läheisyyttä. Vaimo tietää petokset ja hyväksyy, koska omaisuutta ja kulissit.......
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset on kummallisia. Kulissien takia pidetään yllä liittoa, missä ei seksiä, läheisyyttä ei koskettelua, kun vaimo ei ole 10 vuoteen tahtonut. Miehellä suhde toiseen naiseen ollut jo vuosikausia. Hakee sexiä ja läheisyyttä. Vaimo tietää petokset ja hyväksyy, koska omaisuutta ja kulissit.......
Juurikin näin. Tunnistin heti tuttavapiirissäni kaksikin paria, jotka käyttäytyvät noin. Toisen parin miehellä lisäksi toinen perhe jossa myös lapsi. Toinen mies pitänyt kakkosnaista parikymmentä vuotta, säännöllinen seksisuhde, kun vaimolta ei saa. No, mikäs siinä, kukin elää tavallaan.
Yli vuoden suhde? Oletko oikeasti päässyt niin yli, että luottamus on palautunut? Et mieti mitä puoliso puuhaa esimerkiksi pitkäksi venähtäneinä työpäivinä? Miten voi muuttua paremmaksi kun puoliso on vuoden valehdellut kylmäverisesti. En ymmärrä. Mitä voitettavaa on ihmisessä, joka voi tehdä sinulle näin?