Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mennä "paskaduuniin"?

Vierailija
28.05.2019 |

Antakaa minulle jokin hyvä syy joka motivoisi minua hakemaan töihin... tällä hetkellä minulle maksetaan 890e vuokra, ja lisäksi sähkö/kotivakuutus/terveyskeskusmenot +490e käyttörahaa.
Paskaduunista tienaisin saman, tai satasen kaksi enemmän (jotka kuluisivat työmatkoihin/ruokaan)

Ei minun kannata tehdä töitä.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kunnalla paskahommissa. Palkka sentään vajaa 4k/kk. Saahan tuossa ajan kulumaan paremmin kuin kotona yksin.

Vierailija
2/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen? Itse en mene töihin vaikka maksettais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi ollut tuo tilanne, en olisi mennyt todellakaan.

Minulla loppuivat rahat täysin, opiskelu piti keskeyttää ja menin paksaduuniin, kun sellaisen sain heti. Asumme omakotitalossa, jota ei ole maksettu vielä ja jota ei ikinä saa myytyä.

Lapsia on elätettävänä. Ei ollut vaihtoehtoa.

Nytkin tuolla odottaa 250€ vakuutusmaksu, jota ei kukaan minun puolesta maksa. Joka kuukausi menee lainaan paljon ja vesi- ja sähkölaskuihin yllättävän paljon.

Vierailija
4/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin "paskaduunista" parempaan duuniin. Sen jälkeen olen vaihtanut jo kaksi kertaa vieläkin parempaan. Nyt saan nettona tuplasti sen mitä sinä saat.

Vierailija
5/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, käytä aikasi paremmin. Olen itsekin miettinyt että taidan jäädä töistä pois, palkka on niin pieni.

Vierailija
6/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät saa toimeentulotukea. Helppohan se on Kelan luukulta huudella, jos rahaa tulee ilmaiseksi.

Vierailija
7/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös paskahommissa, tosin mulle maksetaan yli 5 tonnia kuussa tästä paskasta. Eli mun vissii kannattaa sit jatkaa tätä.

Vierailija
8/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kunnalla paskahommissa. Palkka sentään vajaa 4k/kk. Saahan tuossa ajan kulumaan paremmin kuin kotona yksin.

Ei nyt niin kovin paskahomma jos palkka on tuota luokkaa.

Vierailija
9/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi alle 16€/ euron yhtään mitään.

Vierailija
10/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minullahan ei siis ole muuta koulutusta ylioppilaslakin lisäksi, ja olen pitkäaikaistyötön.

Eihän työpaikkoja ole kuitenkaam kuin 15%:lle työttömistä?

Vierailija
11/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole vaihtoehtoja kuin mennä paskaduuniin tai johonkin yksinkertaiseen matalapalkkaseen hommaan kun pääkopan sisältö ei riitä parempaan.

Vierailija
12/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilökohtaisena avustajana ja minua motivoi, että toisen ihmisen elämänlaatu paranee konkreettisesti minun työstäni.

Vierailija
13/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut syy mennä näihin on se että niistä voi ponnistaa parempiin hommiin

Vierailija
14/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen henkilökohtaisena avustajana ja minua motivoi, että toisen ihmisen elämänlaatu paranee konkreettisesti minun työstäni.

Ja jos pitäisi verrata esimerkiksi tätä työtäni ja jotain rahakasta mutta eettisesti arveluttavaa, ei sanasta paskaduuni kyllä ensimmäisenä tule mieleen sairaiden ihmisten auttaminen.

Vierailija
15/110 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.

Vierailija
16/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.

Varsin laaja on sellaisten työtehtävien kirjo, joista maksetaan luokkaa 9-11€/h.

Pelkän työkokemuksen varassa ei helposti paremmin palkattuun työhön nouse, mutta voi löytää miellyttävämpiä työtehtäviä, parempia työehtoja jne.

Kaikki eivät tosiaan saa luukulta rahaa, on otettava sitä työtä, mitä saa.

Vierailija
17/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää motiiviksi työntekoon TE-toimiston ahdistavat ajan pysäyttävät kuulustelut.Pelkän rahan takia ei tarvitsisikaan tehdä työtä.

Vierailija
18/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin käyn paskaduunissani rahan takia. Rahaa tarvitsen perheen elatukseen ja opiskeluun. Jos joskus meinasin pois päästä, pitää opiskella.

Sun tutkimuksen mukaan paskaduunin tekijät on jumissa luokassaan. Pitääpä kertoa työkavereille "ette te mitään opettajan, psykologin ja insinöörin hommia saa, täällähän olette, aaveella sanottiin"

Linkkiä vielä toivoisin, olisi helpompi perustella heille ja itselleni että ei kannata edes yrittää kehittää itseään.

Vierailija
19/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä, että jos me kaikki lopetetaan työt? Vapaamatkustajat ei ajattele muita kuin itseään.

Vierailija
20/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen? Itse en mene töihin vaikka maksettais.

Juuri tällaiset kommentit osoittavat kuinka ulalla monet ihmiset ovat siitä minkä takia ja kenelle töitä tehdään. Ja juuri tämän takia monet meistä ovat alkaneet kääntyä tähän tuet pois -asenteeseen, vaikka tiedämme, että työttömien joukossa on myös niitä työhaluisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi