Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mennä "paskaduuniin"?

Vierailija
28.05.2019 |

Antakaa minulle jokin hyvä syy joka motivoisi minua hakemaan töihin... tällä hetkellä minulle maksetaan 890e vuokra, ja lisäksi sähkö/kotivakuutus/terveyskeskusmenot +490e käyttörahaa.
Paskaduunista tienaisin saman, tai satasen kaksi enemmän (jotka kuluisivat työmatkoihin/ruokaan)

Ei minun kannata tehdä töitä.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia nostavalle pitäisi olla joku 30h/kk velvoitetta - aivan järjetöntä maksaa laskureille yhteiskunnan varoista oleskelurahaa.

Tuo on tie kohti ilmaistyötä tekevää orjayhteiskuntaa, jota pieni omistava eliitti pyörittää.

Ajatus voi tuntua tyhmälle ihmiselle kivalta kunnes hän itse joutuu työttömäksi.

Miksi palkata työntekijää, kun olisi satojentuhansien työttömien reservi joilla on "velvollisuus" tehdä duuni ilmaiseksi?

Vierailija
62/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalituet pitäisi olla vastikkeellisia.

Kerro tarkemmin mitä ehdotat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvikkaan mennä, tai tehdä mitään.

Mä palkkaan Ukrainalaisen töihin.

Vierailija
64/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo sitten aikuisena huomaa, että eläkettä ei sitten kertynytkään.  Sehän on niin kaukana se eläkeikä.

Olet varmaan näitä jotka tekevät kaiken "sitten eläkkeellä"

Olen hyvin tietoinen siitä että eläkkeeni ei kerry, mutta saan joka tapauksessa takuueläkkeen, joka on suurempi kuin mitä työeläkkeeni olisi.

Jos luulet saavasi eläkkeen luvatun suuruisena, olet todella kujalla nykysuomen menosta.

Mistä sä oot niin varma että saat takuueläkettä? Tai että koko eläkejärjestelmää olisi olemassa vuosien päästä?

No jos oletetaan ettei järjestelmää ole olemassa tulevaisuudessa niin myös argumentti eläkkeeni pienuudesta on negatoitu, ja koko keskustelu eläkkeestä typerää.

Sehän myös tarkoittaa sitä, ettei eläkkeen takia ole mitään järkeä käydä töissä, joten taas yksi syy vähemmän.

Niin. Osa meistä osaa säästää siitä pienestä palkasta, toivottavasti säkin siitä sossun rahasta. Rahasi mahdollistajana edellytän sitä.

Satanen kuussa sivuun tekee jo 36 000 säästöt, jos olettaa että työelämää on jäljellä 30 vuotta.

Vierailija
65/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan juuri about tuon verran, ja sen takia kykenen tekemään sitä missä olen paras: ajattelemaan! 

Olen Ajattelija isolla A:lla. Filosofoin päivät kuin Platon ja Aristoteles konsanaan, välillä pienelle yleisöllekin ulkosalla sään salliessa. Mitään virallista palkkiota tästä ei saa tietenkään nykyajan banaalissa yhteiskunnassamme, mutta siksi tyydynkin noihin almuihin joita valtiolta saan. Tärkeintä on että saan tehdä sitä mihin minut luotiin, vaikka sitä ei tunnistettaisi oikeaksi "ammatiksi": olen täyspäiväinen filosofi.

Vierailija
66/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan juuri about tuon verran, ja sen takia kykenen tekemään sitä missä olen paras: ajattelemaan! 

Olen Ajattelija isolla A:lla. Filosofoin päivät kuin Platon ja Aristoteles konsanaan, välillä pienelle yleisöllekin ulkosalla sään salliessa. Mitään virallista palkkiota tästä ei saa tietenkään nykyajan banaalissa yhteiskunnassamme, mutta siksi tyydynkin noihin almuihin joita valtiolta saan. Tärkeintä on että saan tehdä sitä mihin minut luotiin, vaikka sitä ei tunnistettaisi oikeaksi "ammatiksi": olen täyspäiväinen filosofi.

Oikein!

Vierailija
67/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä toimistohommia ja nettona noin 2600e. Paskaduuniksi minä tämän silti koen, vaikkei saisi ilmeisesti valittaa. Moni varmasti olisi tästä tyytyväinen, mutten minä. Kaikilla meillä on omat tuntemuksensa ja näkemyksensä elämisen tasosta. Jonain päivänä toivottavasti minullakin mielekkäämpi työ ja parempi tilipussi. Työkykyiset kotona makaavat voitas viedä jonnekin rajan taakse. Ne ovat tämän maan turmio.

Vierailija
68/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

m33kyllästynyt kirjoitti:

Siistiä toimistohommia ja nettona noin 2600e. Paskaduuniksi minä tämän silti koen, vaikkei saisi ilmeisesti valittaa. Moni varmasti olisi tästä tyytyväinen, mutten minä. Kaikilla meillä on omat tuntemuksensa ja näkemyksensä elämisen tasosta. Jonain päivänä toivottavasti minullakin mielekkäämpi työ ja parempi tilipussi. Työkykyiset kotona makaavat voitas viedä jonnekin rajan taakse. Ne ovat tämän maan turmio.

Voitko kertoa miten 40 000 työtöntä mahdutetaan 30 000 työpaikkaan?

Vierailija
69/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt "paskaduunia" aika pitkään. Sain palkkaa 3000-3500 € vähän ylityömääristä riippuen. Tuo oli ihan riittävä määrä ja tein työtä pelkästään rahan takia. Homma oli kyllä ihan perseestä ja esimiehetkin kohtelivat työntekijöitä kuin paskaa. Useimmissa paikoissa työnjohtokulttuuri on varmaan onneksi paljon parempi.

Nykyisin on vaan niin, että monesta "paskaduunista" maksetaan tyyliin 2000 €, eikä niihin silti edes oteta keski-ikäisiä ihmisiä. Ei se vaan ole sen arvoista, että käyttää aikansa jossain halveksitussa duunissa, joka saattaa lisäksi olla vielä vaarallinen ja tapaturma-altis tai sisältää jotain muita terveyshaittoja.

Vierailija
70/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennetaan siis, että täysin eri asia, jos ollaan aktiivisia työnhaun suhteen ja esim tarpeen vaatien uudelleenkouluttaudutaan .

Tässäkin ketjussa moni on ollut sitä mieltä, ettei töihin kannata mennä, koska ei nähdä rahaerotusta riittävän suurena. Nämä siis tuomitsen jyrkästi.

Töissä ollessa avautuu varmasti paremmin uusia mahdollisuuksia, kuin kotona makaamalla...

Vierailija
71/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennetaan siis, että täysin eri asia, jos ollaan aktiivisia työnhaun suhteen ja esim tarpeen vaatien uudelleenkouluttaudutaan .

Tässäkin ketjussa moni on ollut sitä mieltä, ettei töihin kannata mennä, koska ei nähdä rahaerotusta riittävän suurena. Nämä siis tuomitsen jyrkästi.

Töissä ollessa avautuu varmasti paremmin uusia mahdollisuuksia, kuin kotona makaamalla...

Tutkimusten mukaan on harvinaista että paskaduuneista edetään parempiin. Ei siivoojasta yleensä tule toimitusjohtajaa, vaan hän elököityy siivoojana, joutuu sairaseläkkeelle kuluttavan työn takia, tai työttömyysjakson jälkeen vaihtaa toisee paskaduuniin.

Tuo eteneminen saattoi toimia kultaisella 60-luvulla, mutta ei enää tänä päivänä. Se on kokomuuksen propagandaa, jolla yritetään pitää paskahommat työllistettynä.

Vierailija
72/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia nostavalle pitäisi olla joku 30h/kk velvoitetta - aivan järjetöntä maksaa laskureille yhteiskunnan varoista oleskelurahaa.

Tuo on tie kohti ilmaistyötä tekevää orjayhteiskuntaa, jota pieni omistava eliitti pyörittää.

Ajatus voi tuntua tyhmälle ihmiselle kivalta kunnes hän itse joutuu työttömäksi.

Miksi palkata työntekijää, kun olisi satojentuhansien työttömien reservi joilla on "velvollisuus" tehdä duuni ilmaiseksi?

Itse ainakin teen jo nyt vapaaehtoishomman keskimäärin tuo 30h/vko ihan päivätyön päälle, joten jos työttömäksi joutuisin, niin homma sinänsä ei muuttuisi. Mielestäni jokaisella yksilöllä tulisi olla joku rooli yhteiskunnan ja yhteisönsä edistämiseksi.

Vierailija
73/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on helpompi edetä vähitellen duunin kautta parempiin hommiin paremmalla korvauksella.

Ehkei nyt siivoojasta tuu toimaria... mutta siivooja voi vaikka edetä siivoustiimin vetäjäks tai vastaama...

Älä esitä idioottia...

Vierailija
74/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa miten 40 000 työtöntä mahdutetaan 30 000 työpaikkaan?

Etenkin kun näillä hakijoilla ei ole työpaikkoihin vaadittua koulutusta/työkokemusta, eli ei ne työnanatajatkaan halua heitä palkata, vaan jonkun muun henkilön, joita ei vaan ole olemassa tarpeeksi.

Tämä onneksi on hiljalleen menossa siihen, että työantajien on itse alettava kouluttamaan itselleen sitä osaavaa työvoimaa. Koulutettavaksi valitaan mielellään oppimiskykyisiä nopeita supersuorittajia. Iso osa työttömistä jää siis silti näiden rekrykoulutus systeemien ulkopuolella, koska sellaiseen peruspallinaamaan ei haluta panostaa resursseja.

Vierailija
75/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy mennä näihin on se että niistä voi ponnistaa parempiin hommiin

Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.

Mä ainakin käyn paskaduunissani rahan takia. Rahaa tarvitsen perheen elatukseen ja opiskeluun. Jos joskus meinasin pois päästä, pitää opiskella.

Sun tutkimuksen mukaan paskaduunin tekijät on jumissa luokassaan. Pitääpä kertoa työkavereille "ette te mitään opettajan, psykologin ja insinöörin hommia saa, täällähän olette, aaveella sanottiin"

Linkkiä vielä toivoisin, olisi helpompi perustella heille ja itselleni että ei kannata edes yrittää kehittää itseään.

Mitä sä nyy selität opettajista ja insinööreistä? Ei nuo ole paskahommia

Työpaikallani, joka on ns. paskaduuni, työskentelee ihmisiä, jotka opiskelevat opettajiksi ja insinööreiksi. Myös minä opiskelen.

Lue tämä läpi muutaman kerran ajatuksen kanssa ja kerro kun olet ymmärtänyt. Jatkan sitten.

Leuhkit täällä vieväsi työpaikan ihmiseltä jonka äly ei riitä jatkokoulutukseen...HÄPEÄ

Vierailija
76/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun auton tankkaa täyteen 40e ja sillä ajaa n. 600km.

Onneksi olkoon! Mikä polttoaine, moottorin tilavuus, auton vuosimalli?

Itselläni 40e riittää n. 320km matkaan kaupunki/taajama-ajoa

Toyota hybrid 2018. T. Paskaduunilainen

Miten sinulla on paskaduunilla varaa uuteen autoon?

T: 52 & 54

Lainalla.

Vierailija
77/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä muutamasta satasesta menisi enemmän rahaa kuussa ruokaan? Silti varmaan söisit samanverran päivässä, kun nytkin?

Ei työssäkäynti tarkoita sitä, että pitäisi jokapäivä käydä ravintolassa.

5 vuotta olen ollut nykyisessä työpaikassani ja kertaakaan en ole käynyt työpaikan ravintolassa.

Työnteko ja töihin liikkuminen kuluttaa enemmän energiaa kuin kotona chillailu.

Sitten esim työmatka 20km on 40km päivässä kertaa 22 = 880km = n. 100-120e bensaan kuussa.

Lisäksi tarvitsee siistimpiä ja ehjiä vaatteita.

Bensasyöppö. Itselläni 40km suuntaansa ja bensaa menee 120ekk.

Fyysinen työ minullakin. Hyvin menee vain rahka ja esim. muutama leipä. Täydellä mahalla ei jaksa tehdä fyysistä.

Vaatteista en tiedä, pitääkö ostaa kalliista merkkiliikkeestä vai tokmannilta muutaman euron t-paita. Vanhoilla rääsyillä itsekkin kuljen töihin, työvaatteet tulee talon puolesta.

Töihin liikkuminen ei kuluta energiaa, jos sen tekee autolla.

Mulla on kanssa 40km työmatka suuntaansa ja bensaan menee kk 200€. Autoni on pienikulutuksisimpia ja pelkkää maantiräe ajoa. Joten voin sanoa että bensalaskusi ei voi pitää paikkaansa.

Vierailija
78/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä muutamasta satasesta menisi enemmän rahaa kuussa ruokaan? Silti varmaan söisit samanverran päivässä, kun nytkin?

Ei työssäkäynti tarkoita sitä, että pitäisi jokapäivä käydä ravintolassa.

5 vuotta olen ollut nykyisessä työpaikassani ja kertaakaan en ole käynyt työpaikan ravintolassa.

Työnteko ja töihin liikkuminen kuluttaa enemmän energiaa kuin kotona chillailu.

Sitten esim työmatka 20km on 40km päivässä kertaa 22 = 880km = n. 100-120e bensaan kuussa.

Lisäksi tarvitsee siistimpiä ja ehjiä vaatteita.

Bensasyöppö. Itselläni 40km suuntaansa ja bensaa menee 120ekk.

Fyysinen työ minullakin. Hyvin menee vain rahka ja esim. muutama leipä. Täydellä mahalla ei jaksa tehdä fyysistä.

Vaatteista en tiedä, pitääkö ostaa kalliista merkkiliikkeestä vai tokmannilta muutaman euron t-paita. Vanhoilla rääsyillä itsekkin kuljen töihin, työvaatteet tulee talon puolesta.

Töihin liikkuminen ei kuluta energiaa, jos sen tekee autolla.

Mulla on kanssa 40km työmatka suuntaansa ja bensaan menee kk 200€. Autoni on pienikulutuksisimpia ja pelkkää maantiräe ajoa. Joten voin sanoa että bensalaskusi ei voi pitää paikkaansa.

Ihan samaa tässä autoilevana kansalaisena mietin...joko hänen laskunsa kusevat, tai sitten tuossa jätettiin mainitsematta että työmatka pitääkin kulkea esim. Vain 10 kertaa kuussa.

Vierailija
79/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.

Joo, suoraanhan sitä mennään yli viiden tonnin palkoille, ja paikat arvotaan.

Ei kuule mennä, työkokemus poikii niitä parempia työpaikkoja sitten.

Vierailija
80/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, suoraanhan sitä mennään yli viiden tonnin palkoille, ja paikat arvotaan.

Ei kuule mennä, työkokemus poikii niitä parempia työpaikkoja sitten.

Minä tiedän monia jotka eivät pääse etenemään siitä huonosta työstä, ja siinä vaikuttaa taustalla juuri se mitä on aiemmin tehnyt...Rekrytoija vilkaisee kokemusta ja ymmärtää ettei tässä ole kyseessä varteenotettava hakija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän