Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mennä "paskaduuniin"?

Vierailija
28.05.2019 |

Antakaa minulle jokin hyvä syy joka motivoisi minua hakemaan töihin... tällä hetkellä minulle maksetaan 890e vuokra, ja lisäksi sähkö/kotivakuutus/terveyskeskusmenot +490e käyttörahaa.
Paskaduunista tienaisin saman, tai satasen kaksi enemmän (jotka kuluisivat työmatkoihin/ruokaan)

Ei minun kannata tehdä töitä.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia nostavalle pitäisi olla joku 30h/kk velvoitetta - aivan järjetöntä maksaa laskureille yhteiskunnan varoista oleskelurahaa.

Tuo on tie kohti ilmaistyötä tekevää orjayhteiskuntaa, jota pieni omistava eliitti pyörittää.

Ajatus voi tuntua tyhmälle ihmiselle kivalta kunnes hän itse joutuu työttömäksi.

Miksi palkata työntekijää, kun olisi satojentuhansien työttömien reservi joilla on "velvollisuus" tehdä duuni ilmaiseksi?

Juuri tämän takia vastikkeellinen tuki ei toimi kuin Kokoomus-teoreetikoilla.

Vierailija
82/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt vaan haluaa tehda tyota eika vaan nostella tukia. 

Esim. mun mies (korkeakoulututkinto) sai just osa-aikaisesti "kesatoita" ruohonleikkaajana. Otti iloissaan vastaan, haluaa mieluummin tehda jotain eika vain maata kotona.

No ei se tosin kotonakaan makaa vaan siivoaa, pesee pyykkia, laittaa ruokaa ym. kun mina kayn toissa. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun auton tankkaa täyteen 40e ja sillä ajaa n. 600km.

Onneksi olkoon! Mikä polttoaine, moottorin tilavuus, auton vuosimalli?

Itselläni 40e riittää n. 320km matkaan kaupunki/taajama-ajoa

Toyota hybrid 2018. T. Paskaduunilainen

Miten sinulla on paskaduunilla varaa uuteen autoon?

T: 52 & 54

Porvoossa on pienet asumiskulut.

Vierailija
84/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä muutamasta satasesta menisi enemmän rahaa kuussa ruokaan? Silti varmaan söisit samanverran päivässä, kun nytkin?

Ei työssäkäynti tarkoita sitä, että pitäisi jokapäivä käydä ravintolassa.

5 vuotta olen ollut nykyisessä työpaikassani ja kertaakaan en ole käynyt työpaikan ravintolassa.

Työnteko ja töihin liikkuminen kuluttaa enemmän energiaa kuin kotona chillailu.

Sitten esim työmatka 20km on 40km päivässä kertaa 22 = 880km = n. 100-120e bensaan kuussa.

Lisäksi tarvitsee siistimpiä ja ehjiä vaatteita.

Bensasyöppö. Itselläni 40km suuntaansa ja bensaa menee 120ekk.

Fyysinen työ minullakin. Hyvin menee vain rahka ja esim. muutama leipä. Täydellä mahalla ei jaksa tehdä fyysistä.

Vaatteista en tiedä, pitääkö ostaa kalliista merkkiliikkeestä vai tokmannilta muutaman euron t-paita. Vanhoilla rääsyillä itsekkin kuljen töihin, työvaatteet tulee talon puolesta.

Töihin liikkuminen ei kuluta energiaa, jos sen tekee autolla.

Mulla on kanssa 40km työmatka suuntaansa ja bensaan menee kk 200€. Autoni on pienikulutuksisimpia ja pelkkää maantiräe ajoa. Joten voin sanoa että bensalaskusi ei voi pitää paikkaansa.

Ihan samaa tässä autoilevana kansalaisena mietin...joko hänen laskunsa kusevat, tai sitten tuossa jätettiin mainitsematta että työmatka pitääkin kulkea esim. Vain 10 kertaa kuussa.

Osasähköauto, olkaa mitä mieltä tahansa.. Ensimmäiset kilometrit lähtiessä ja lähemmäs työpaikkaa kulkee kaupunkiajoa sähköllä.

Ehkäpä sitä voisi tutkia omaa kaasujalkaa, tekeekö moottorijarrutuksia vai ei ja kulkeeko se auto suurimman osan matkasta pienellä vaihteella. Siinäpä sitä bensankulutusta.

Oman kulutuksen tiedän, kun kirjoitan aina ylös milloin käyty tankilla ja paljon meni.

Vierailija
85/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä muutamasta satasesta menisi enemmän rahaa kuussa ruokaan? Silti varmaan söisit samanverran päivässä, kun nytkin?

5 vuotta olen ollut nykyisessä työpaikassani ja kertaakaan en ole käynyt työpaikan ravintolassa.

Sitten esim työmatka 20km on 40km päivässä kertaa 22 = 880km = n. 100-120e bensaan kuussa.

Fyysinen työ minullakin. Hyvin menee vain rahka ja esim. muutama leipä. Täydellä mahalla ei jaksa tehdä fyysistä.

Vaatteista en tiedä, pitääkö ostaa kalliista merkkiliikkeestä vai tokmannilta muutaman euron t-paita. Vanhoilla rääsyillä itsekkin kuljen töihin, työvaatteet tulee talon puolesta.

Mulla on kanssa 40km työmatka suuntaansa ja bensaan menee kk 200€. Autoni on pienikulutuksisimpia ja pelkkää maantiräe ajoa. Joten voin sanoa että bensalaskusi ei voi pitää paikkaansa.

Ihan samaa tässä autoilevana kansalaisena mietin...joko hänen laskunsa kusevat, tai sitten tuossa jätettiin mainitsematta että työmatka pitääkin kulkea esim. Vain 10 kertaa kuussa.

Osasähköauto, olkaa mitä mieltä tahansa.. Ensimmäiset kilometrit lähtiessä ja lähemmäs työpaikkaa kulkee kaupunkiajoa sähköllä.

Ehkäpä sitä voisi tutkia omaa kaasujalkaa, tekeekö moottorijarrutuksia vai ei ja kulkeeko se auto suurimman osan matkasta pienellä vaihteella. Siinäpä sitä bensankulutusta.

Oman kulutuksen tiedän, kun kirjoitan aina ylös milloin käyty tankilla ja paljon meni.

1560km ajettu työajoa tässä kuussa, tankilla käyty 3x40e, ja työajojen päälle vielä päiväkotimatkat, kauppareissut yms.

Vierailija
86/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tt-tuella elävä voi ottaa vastaan 1600€/ brutto työpaikan kun vaihtaa 300€ arvoisen autonrämänsä uuteen hybridin!

Työmatkakulut alenevat!

Asia selviö!

Vierailija
87/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridikö se oli?

Vierailija
88/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridikö se oli?

Toyota hybrid. Itsestään lataava.

Vierailija
89/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy mennä näihin on se että niistä voi ponnistaa parempiin hommiin

Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.

Ei noista tietenkään hypätä toimitusjohtajaksi ilman opiskelua mutta itse juuri vaihdoin paskaduunin toiseen paskaduuniin ja bruttopalkka nousi 1700 eurosta 2500 euroon, iso hyppäys pienissä tuloissa ja tolla palkalla tässä on jotain järkeäkin.

Vierailija
90/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi kertoa, mistä täysipäiväisestä työstä saa käteen 1400-1500 euroa. Sosiaalitoimisto tuskin maksaa yksinäiselle loputtomiin noin korkeaa vuokraa.

Minä siivoan sairaalaa ihan täysipäiväisesti ja tuntipalkka on vähän reilu 10 €. Käteen jää tuo n. 1400-1500 €. Palkka on huono, mutta koen, että työni on tärkeää.

Vierailija
91/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Niin, tt-tuella elävä voi ottaa vastaan 1600€/ brutto työpaikan kun vaihtaa 300€ arvoisen autonrämänsä uuteen hybridin!

Työmatkakulut alenevat!

Asia selviö!

Aivan, miten en tätä itse oivaltanut!

Ap

Vierailija
92/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi kertoa, mistä täysipäiväisestä työstä saa käteen 1400-1500 euroa. Sosiaalitoimisto tuskin maksaa yksinäiselle loputtomiin noin korkeaa vuokraa.

Minä siivoan sairaalaa ihan täysipäiväisesti ja tuntipalkka on vähän reilu 10 €. Käteen jää tuo n. 1400-1500 €. Palkka on huono, mutta koen, että työni on tärkeää.

Tämä. Sulla on asenne kohdallaan. Sairaalasiivous on tärkeää työtä.

Vierailija
93/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sulla on asenne kohdallaan. Sairaalasiivous on tärkeää työtä.

Kiitos :)

Vierailija
94/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin. Itse olen ollut kohta seitsemän vuotta paskaduunissa ja säästöön on jäänyt alle kolmetonnia. Eli en saa edes ajokorttia hankittua.

Pitääkin vielä yli nelikymppisenä säästää toiset seitsemän vuotta jos sitten saisi säästettyä ajokouluun ja autoon. Toisaalta sitten olen jo viisikymppinen ja olen tottunut olemaan autoton.

Ehkä en kyllä hanki mitään autoa, kun ne ei ole minua varten. Kuulun alaluokkaan ja eliitti rikastukoon minun kustannuksella.

Minä voin vain odotella passissa pienessä yksiössäni ja syödä lauantaina karamellejä ja pakastepitsaa. Sehän se on oikeastaan minun luokan ihmisen parasta huvia ja mitä ostovoima sallii.

Pitäisi ehkä alkaa juomaan alkoholia niin saisi nuokin hassut ylimääräiset rahat käytettyä, kun näyttää sille ettei näissä 8-10e tuntihommissa säästöön jää juurikaan.

Ehkä meikäläisten on tarkoitettu alkoholisoituvan ja kuolevan vähän nuorempina elintasosairauksiin.

Toistaiseksi yritän kyllä elää terveellisesti ja urheilla päivittäin.

Toisaalta ei minulla ole varaa urheilla sosiaalisesti missään kuntoclubeilla tai käydä saleilla. Ihan pitää juosta lenkkiä ja tehdä lihaskuntoa kotona yksinäni.

Mikä siinä muuten on että hyvinvointiyhteiskunnassa ajetaan ihmiset ostovoimalla voimaan niin huonosti?

Kyllä minäkin tajuan että ei minun kannattaisi elää terveellisesti vaan päihteet olisi se minunkin tieni.

Ehkä meikäläisille laillistetaan tulevaisuudessa huumausaineet, niin saisi elämäänkin vähän sisältöä. Toki hinnat pitäisi olla kohdillaan.

Vierailija
95/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on paska ja ahdistaa, kannattaa miettiä homman järkevyyttä. Tosin raha on melko tärkeätä jo ihan mielenterveyden kannalta. Lue Karl Marxin pääoma kahteen kertaan.

Vierailija
96/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin. Itse olen ollut kohta seitsemän vuotta paskaduunissa ja säästöön on jäänyt alle kolmetonnia. Eli en saa edes ajokorttia hankittua.

Pitääkin vielä yli nelikymppisenä säästää toiset seitsemän vuotta jos sitten saisi säästettyä ajokouluun ja autoon. Toisaalta sitten olen jo viisikymppinen ja olen tottunut olemaan autoton.

Ehkä en kyllä hanki mitään autoa, kun ne ei ole minua varten. Kuulun alaluokkaan ja eliitti rikastukoon minun kustannuksella.

Minä voin vain odotella passissa pienessä yksiössäni ja syödä lauantaina karamellejä ja pakastepitsaa. Sehän se on oikeastaan minun luokan ihmisen parasta huvia ja mitä ostovoima sallii.

Pitäisi ehkä alkaa juomaan alkoholia niin saisi nuokin hassut ylimääräiset rahat käytettyä, kun näyttää sille ettei näissä 8-10e tuntihommissa säästöön jää juurikaan.

Ehkä meikäläisten on tarkoitettu alkoholisoituvan ja kuolevan vähän nuorempina elintasosairauksiin.

Toistaiseksi yritän kyllä elää terveellisesti ja urheilla päivittäin.

Toisaalta ei minulla ole varaa urheilla sosiaalisesti missään kuntoclubeilla tai käydä saleilla. Ihan pitää juosta lenkkiä ja tehdä lihaskuntoa kotona yksinäni.

Mikä siinä muuten on että hyvinvointiyhteiskunnassa ajetaan ihmiset ostovoimalla voimaan niin huonosti?

Kyllä minäkin tajuan että ei minun kannattaisi elää terveellisesti vaan päihteet olisi se minunkin tieni.

Ehkä meikäläisille laillistetaan tulevaisuudessa huumausaineet, niin saisi elämäänkin vähän sisältöä. Toki hinnat pitäisi olla kohdillaan.

Onhan se hyvä saavutus jos sulla on 3000 e säästössä. Voiko autokoulun maksaa osamaksulla? Auto kyllä avartaa elämää.

Vierailija
97/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä saavutus jos sulla on 3000 e säästössä. Voiko autokoulun maksaa osamaksulla? Auto kyllä avartaa elämää.

Itse olen työtön insinööri.

Menetin työni vähän aikaa sitten. Onhan siitä kohta jo neljä vuotta.

Perhekin hajosi, kun vaimo oli tottunut parempaan elämään. Auto piti myydä pois ja asunto myös lähti.

Lapsia tapaan harvakseltaan. Se pitää sanoa että autoa ei kannata hankkia, jos haluaa pitää elämän kompaktina ja kiireettömänä. Auto ei siis avarra vaan orjuuttaa ihmisen entistä kiivaampaan elämänrytmiin.

Auto lisää kiirettä ja suorittamista. Vähän sama kun kuopan kaivamisessa. Lapio vs kaivuri.

Kaivuri vaan lisää ahneutta kaivaa lisää kuoppia itselle tai työnantajalle.

Siinä se elämä sitten menikin kuoppia kaivellessa. Minä valitsen mieluummin lapion.

Kun on auto niin pitää viedä poikaa lätkäharjoituksiin. Jos ei ole autoa niin ei ole mahdollisuutta viedä lätkäharjoituksiin. Sitten pitää pojan keksiä tai tyytyä muuhun.

Kummasti helpottaa vanhemman arkea se autottomuus.

Voi tyytyä yksiössään nälkään mieluummin kuin lähtee kauppaan. Pari päivää pystyy helposti olemaan nälässä työttömänä.

Vierailija
98/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut merkille tuolla normielämässä, että sanaa "paskaduuni" käyttävät ainoastaan sellaiset tietynlaiset miehet. Yleensä työttömät miehet. Naisten en ole kuullut sanaa käyttävän. 

Kai se on sitten parempi olla työttömänä kuin tehdä töitä... 

Vierailija
99/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin työttömänä miehenä, että kannattaako tänne kovin sellaista sontaa ladata sivutolkulla. 

Vierailija
100/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin työttömänä miehenä, että kannattaako tänne kovin sellaista sontaa ladata sivutolkulla. 

Mieti rauhassa sitten.

Itse lueskelen samalla kun raavin pallejani ja juon kahvia. Kohta otan olutta. Pitää käydä ensin lidlissä hakemassa sitä olutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi