Miksi mennä "paskaduuniin"?
Antakaa minulle jokin hyvä syy joka motivoisi minua hakemaan töihin... tällä hetkellä minulle maksetaan 890e vuokra, ja lisäksi sähkö/kotivakuutus/terveyskeskusmenot +490e käyttörahaa.
Paskaduunista tienaisin saman, tai satasen kaksi enemmän (jotka kuluisivat työmatkoihin/ruokaan)
Ei minun kannata tehdä töitä.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun auton tankkaa täyteen 40e ja sillä ajaa n. 600km.
Onneksi olkoon! Mikä polttoaine, moottorin tilavuus, auton vuosimalli?
Itselläni 40e riittää n. 320km matkaan kaupunki/taajama-ajoa
Toyota hybrid 2018. T. Paskaduunilainen
Miten sinulla on paskaduunilla varaa uuteen autoon?
T: 52 & 54Samaa ihmettelin. Itse olen ollut kohta seitsemän vuotta paskaduunissa ja säästöön on jäänyt alle kolmetonnia. Eli en saa edes ajokorttia hankittua.
Pitääkin vielä yli nelikymppisenä säästää toiset seitsemän vuotta jos sitten saisi säästettyä ajokouluun ja autoon. Toisaalta sitten olen jo viisikymppinen ja olen tottunut olemaan autoton.
Ehkä en kyllä hanki mitään autoa, kun ne ei ole minua varten. Kuulun alaluokkaan ja eliitti rikastukoon minun kustannuksella.
Minä voin vain odotella passissa pienessä yksiössäni ja syödä lauantaina karamellejä ja pakastepitsaa. Sehän se on oikeastaan minun luokan ihmisen parasta huvia ja mitä ostovoima sallii.
Pitäisi ehkä alkaa juomaan alkoholia niin saisi nuokin hassut ylimääräiset rahat käytettyä, kun näyttää sille ettei näissä 8-10e tuntihommissa säästöön jää juurikaan.
Ehkä meikäläisten on tarkoitettu alkoholisoituvan ja kuolevan vähän nuorempina elintasosairauksiin.
Toistaiseksi yritän kyllä elää terveellisesti ja urheilla päivittäin.
Toisaalta ei minulla ole varaa urheilla sosiaalisesti missään kuntoclubeilla tai käydä saleilla. Ihan pitää juosta lenkkiä ja tehdä lihaskuntoa kotona yksinäni.
Mikä siinä muuten on että hyvinvointiyhteiskunnassa ajetaan ihmiset ostovoimalla voimaan niin huonosti?
Kyllä minäkin tajuan että ei minun kannattaisi elää terveellisesti vaan päihteet olisi se minunkin tieni.
Ehkä meikäläisille laillistetaan tulevaisuudessa huumausaineet, niin saisi elämäänkin vähän sisältöä. Toki hinnat pitäisi olla kohdillaan.
Otan osaa. Mun palkka on 11,40€ /t. Autoa tarvisen työmatkan vuoksi ja se onkin syönyt melkein kaoken mitä jää käteen. Mulla tätä paskaa on ollut jo 14v. Ei tässä todella ole varaa yhtään mihinkään ylimääräiseen. Kuntosalilla olen käynyt kunnan uimahallin yhteydessä olevalla joka on halpa. Se on ainut maksullinen harrastus. Lenkkeilen lisäksi pururadalla. Joskus käyn ulkona syömässä eli lähi pizzeriassa. Kesälomareissuna taas tuttu Tallinnan päiväristeily. Kyllä mä välillä mietin miksi käyn töissä kun käteen ei jää kuin työn ilo. Eläkkeen suhteen se on melkein yksi lysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut syy mennä näihin on se että niistä voi ponnistaa parempiin hommiin
Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.
Mä ainakin käyn paskaduunissani rahan takia. Rahaa tarvitsen perheen elatukseen ja opiskeluun. Jos joskus meinasin pois päästä, pitää opiskella.
Sun tutkimuksen mukaan paskaduunin tekijät on jumissa luokassaan. Pitääpä kertoa työkavereille "ette te mitään opettajan, psykologin ja insinöörin hommia saa, täällähän olette, aaveella sanottiin"
Linkkiä vielä toivoisin, olisi helpompi perustella heille ja itselleni että ei kannata edes yrittää kehittää itseään.Mitä sä nyy selität opettajista ja insinööreistä? Ei nuo ole paskahommia
Työpaikallani, joka on ns. paskaduuni, työskentelee ihmisiä, jotka opiskelevat opettajiksi ja insinööreiksi. Myös minä opiskelen.
Lue tämä läpi muutaman kerran ajatuksen kanssa ja kerro kun olet ymmärtänyt. Jatkan sitten.Leuhkit täällä vieväsi työpaikan ihmiseltä jonka äly ei riitä jatkokoulutukseen...HÄPEÄ
En HÄPEÄ :DD
Ei suomessa kannata tehdä matalapalkka-alojen töitä.
Tuossa Seinäjoen Arabiakevät -dokkarissa tuo Suomen Sisun tyyppi sanoi muuten mielenkiintoisen kommentin työntekoon liittyen. Suomessa on matala syntyvyys, ja kansa tulee vaihtumaan väkisinkin tulevaisuudessa. Kysymys onkin, miksi länsimaissa ei haluta tehdä lapsia? Tähän yksi suuri syy on Työ. Koko maailmamme pyörii niin vahvasti työn ja uran ympärillä nykyään, että perheestä on tullut toissijainen asia monelle. Tietysti tähän on kaikilla oikeus. Olemmeko aivopestyjä tähän, sitä voi jokainen väitellä erikseen.
Mutta ironista tässä on siis se, että populaation kannalta tuo ahkeruus ja työnteko hirveällä tahdilla, jonka pitäisi olla "positiivinen" asia josta tulee hyvää, tuleekin olemaan länsimaisen kulttuurin loppu, koska muualta tulevat keskittyvät perheeseen ja lisääntymään, kun länsimaalaiset taas toisin päin. Jännää, eikö.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Seinäjoen Arabiakevät -dokkarissa tuo Suomen Sisun tyyppi sanoi muuten mielenkiintoisen kommentin työntekoon liittyen. Suomessa on matala syntyvyys, ja kansa tulee vaihtumaan väkisinkin tulevaisuudessa. Kysymys onkin, miksi länsimaissa ei haluta tehdä lapsia? Tähän yksi suuri syy on Työ. Koko maailmamme pyörii niin vahvasti työn ja uran ympärillä nykyään, että perheestä on tullut toissijainen asia monelle. Tietysti tähän on kaikilla oikeus. Olemmeko aivopestyjä tähän, sitä voi jokainen väitellä erikseen.
Mutta ironista tässä on siis se, että populaation kannalta tuo ahkeruus ja työnteko hirveällä tahdilla, jonka pitäisi olla "positiivinen" asia josta tulee hyvää, tuleekin olemaan länsimaisen kulttuurin loppu, koska muualta tulevat keskittyvät perheeseen ja lisääntymään, kun länsimaalaiset taas toisin päin. Jännää, eikö.
Noinhan se menee. Suurin osa lampaista jahtaa "menestystä" sokeana vuosikymmenet ilman että pysähtyy ajattelemaan lainkaan, mitä sitten kun on "menestynyt". Tuleeko se täyttymys? Useimmiten ei. Onnellisempia ovat ne, jotka keskittyvät oikeasti täyttymystä tarjoaviin asioihin ja jotka eivät vanhennuta itseään stressillä vuosikymmeniä turhan päiten.
Kesäisin voi poimia vaikka marjoja ja sieniä työksi
Vierailija kirjoitti:
Ei töitä ole kaikille
Mutta töihin pitäisi silti jokaisen pyrkiä
“Most of us accept this prison, this routine, right? We accept it,” Krishnamurti says. “So what shall we do? Nobody, as far as one is capable of sufficient observation, nobody has questioned this. We say it is normal, it is the way of society, it is the way of our life, it is the way we must live.”
The mind is capable of so much more than monotonous routine. It is capable of imagining, designing, and manifesting a society in which the 9-to-5 workweek is viewed as nothing short of imprisonment so intolerable that no criminal deserves it. We can build a society in which the office space and workweek are considered antithetical to the welfare of sentient beings. But will we