Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mennä "paskaduuniin"?

Vierailija
28.05.2019 |

Antakaa minulle jokin hyvä syy joka motivoisi minua hakemaan töihin... tällä hetkellä minulle maksetaan 890e vuokra, ja lisäksi sähkö/kotivakuutus/terveyskeskusmenot +490e käyttörahaa.
Paskaduunista tienaisin saman, tai satasen kaksi enemmän (jotka kuluisivat työmatkoihin/ruokaan)

Ei minun kannata tehdä töitä.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni toimiala on kannattavuudeötaan sellainen, että työntekijöille voi maksaa vain minimipalkkaa.

Vierailija
22/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen? Itse en mene töihin vaikka maksettais.

Juuri tällaiset kommentit osoittavat kuinka ulalla monet ihmiset ovat siitä minkä takia ja kenelle töitä tehdään. Ja juuri tämän takia monet meistä ovat alkaneet kääntyä tähän tuet pois -asenteeseen, vaikka tiedämme, että työttömien joukossa on myös niitä työhaluisia.

Tuo sama enemmän tai vähemmän provo on ollut palstalla monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy mennä näihin on se että niistä voi ponnistaa parempiin hommiin

Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.

Mä ainakin käyn paskaduunissani rahan takia. Rahaa tarvitsen perheen elatukseen ja opiskeluun. Jos joskus meinasin pois päästä, pitää opiskella.

Sun tutkimuksen mukaan paskaduunin tekijät on jumissa luokassaan. Pitääpä kertoa työkavereille "ette te mitään opettajan, psykologin ja insinöörin hommia saa, täällähän olette, aaveella sanottiin"

Linkkiä vielä toivoisin, olisi helpompi perustella heille ja itselleni että ei kannata edes yrittää kehittää itseään.

Mitä sä nyy selität opettajista ja insinööreistä? Ei nuo ole paskahommia

Vierailija
24/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuet tippuisivat puoleen, niin sitten varmaan sinullekin työt maistuisivat? Ei mikään ihme, että persujen kannatus nousee..

Vierailija
25/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan virallisten tutkimistenkin valossa näin harvemmin käy. Paskaduunin tekijät ovat jumissa luokassaan.

Mä ainakin käyn paskaduunissani rahan takia. Rahaa tarvitsen perheen elatukseen ja opiskeluun. Jos joskus meinasin pois päästä, pitää opiskella.

Sun tutkimuksen mukaan paskaduunin tekijät on jumissa luokassaan. Pitääpä kertoa työkavereille "ette te mitään opettajan, psykologin ja insinöörin hommia saa, täällähän olette, aaveella sanottiin"

Linkkiä vielä toivoisin, olisi helpompi perustella heille ja itselleni että ei kannata edes yrittää kehittää itseään.

Työpaikallani, joka on ns. paskaduuni, työskentelee ihmisiä, jotka opiskelevat opettajiksi ja insinööreiksi. Myös minä opiskelen.

Lue tämä läpi muutaman kerran ajatuksen kanssa ja kerro kun olet ymmärtänyt. Jatkan sitten.

Vierailija
26/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan jopa työtön on onnellisempi kuin surkeassa työssä kärvistelevä.

Vierailija
27/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuet tippuisivat puoleen, niin sitten varmaan sinullekin työt maistuisivat? Ei mikään ihme, että persujen kannatus nousee..

Jos tuet tippuisivat puoleen, niin se tulisi kalliimmaksi kuin nyt, kun ihmiset alkaisivat tehtailla rikoksia pysyäkseeen hengissä.

Siksi niin ei tule tapahtumaan, en ole huolissani.

Vierailija
28/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani, joka on ns. paskaduuni, työskentelee ihmisiä, jotka opiskelevat opettajiksi ja insinööreiksi. Myös minä opiskelen.

Lue tämä läpi muutaman kerran ajatuksen kanssa ja kerro kun olet ymmärtänyt. Jatkan sitten.

Eli et ole päätoiminen työntekijä...olrt opiskelija

Vierailija
29/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt oikeasti niitä linkkejä noihin tutkimuksiin.

Vierailija
30/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi kertoa, mistä täysipäiväisestä työstä saa käteen 1400-1500 euroa. Sosiaalitoimisto tuskin maksaa yksinäiselle loputtomiin noin korkeaa vuokraa.

Vierailija
31/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi kertoa, mistä täysipäiväisestä työstä saa käteen 1400-1500 euroa. Sosiaalitoimisto tuskin maksaa yksinäiselle loputtomiin noin korkeaa vuokraa.

10e tunnissa on 1600e kuussa BRUTTONA

Ja verojen jälkeen lähellä tuota 1400e

Vierailija
32/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta on nyt maksettu. Se riittää kunhan osoittaa hakevansa halvempaa asuntoa. Toissijaista on saako sitä.

Vierailija
33/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo sitten aikuisena huomaa, että eläkettä ei sitten kertynytkään.  Sehän on niin kaukana se eläkeikä.

Vierailija
34/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä, että jos me kaikki lopetetaan työt? Vapaamatkustajat ei ajattele muita kuin itseään.

Mietipä jos päähäsi tipahtaa katon läpi meteoriitti kun istut siinä?

Kummankaan skenaariota ei tarvitse miettiä, koska todennäköisyydet niihin ovat niin pieniä.

Vierailija
35/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan täysipäiväisestä siivoojan työstäni 1400e/kk nettona, brutto 1800e.

Vierailija
36/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo sitten aikuisena huomaa, että eläkettä ei sitten kertynytkään.  Sehän on niin kaukana se eläkeikä.

Olet varmaan näitä jotka tekevät kaiken "sitten eläkkeellä"

Olen hyvin tietoinen siitä että eläkkeeni ei kerry, mutta saan joka tapauksessa takuueläkkeen, joka on suurempi kuin mitä työeläkkeeni olisi.

Jos luulet saavasi eläkkeen luvatun suuruisena, olet todella kujalla nykysuomen menosta.

Vierailija
37/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan usko. Mulla on vuokra suunnilleen tuon verran, 2 lasta ja 1 aikuinen. Olen opiskelija, saan opintotuen, lainan, asumistuen ja lapsilisät. Vaikka saan suurimman mahdollisen asumistuen, jää vuokraa maksettavaksi silti itselle yli 300e. Vuokran ja laskujen jälkeen jää käyttörahaa n. 600-700e ja tällä elätetään 3 ihmistä. En ole oikeutettu toimeentulotukeen.

Vierailija
38/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan usko. Mulla on vuokra suunnilleen tuon verran, 2 lasta ja 1 aikuinen. Olen opiskelija, saan opintotuen, lainan, asumistuen ja lapsilisät. Vaikka saan suurimman mahdollisen asumistuen, jää vuokraa maksettavaksi silti itselle yli 300e. Vuokran ja laskujen jälkeen jää käyttörahaa n. 600-700e ja tällä elätetään 3 ihmistä. En ole oikeutettu toimeentulotukeen.

Mitä et usko? Älä ole opiskelija, niin olet itsekin oikeutettu tt-tukeen.

Vierailija
39/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä muutamasta satasesta menisi enemmän rahaa kuussa ruokaan? Silti varmaan söisit samanverran päivässä, kun nytkin?

Ei työssäkäynti tarkoita sitä, että pitäisi jokapäivä käydä ravintolassa.

5 vuotta olen ollut nykyisessä työpaikassani ja kertaakaan en ole käynyt työpaikan ravintolassa.

Vierailija
40/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan näitä jotka tekevät kaiken "sitten eläkkeellä"

Olen hyvin tietoinen siitä että eläkkeeni ei kerry, mutta saan joka tapauksessa takuueläkkeen, joka on suurempi kuin mitä työeläkkeeni olisi.

Jos luulet saavasi eläkkeen luvatun suuruisena, olet todella kujalla nykysuomen menosta.

Mistä sä oot niin varma että saat takuueläkettä? Tai että koko eläkejärjestelmää olisi olemassa vuosien päästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän