Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mennä "paskaduuniin"?

Vierailija
28.05.2019 |

Antakaa minulle jokin hyvä syy joka motivoisi minua hakemaan töihin... tällä hetkellä minulle maksetaan 890e vuokra, ja lisäksi sähkö/kotivakuutus/terveyskeskusmenot +490e käyttörahaa.
Paskaduunista tienaisin saman, tai satasen kaksi enemmän (jotka kuluisivat työmatkoihin/ruokaan)

Ei minun kannata tehdä töitä.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se syy on kunnioitus. En itse kunnioita pätkän vertaa ihmisiä jotka eivät työskentele elämänsä eteen. Yksi nuoruuden ystäväni tuli tuetusta perheestä, ja heillä oli ihan periaatteena että kaikesta valitetaan ja mitään ei tehdä itse. Perheen äiti pakotettiin koulutukseen, ja olin iloinen hänen puolesta, nyt hän saa mennä elämässään eteenpäin, ehkäpä koulutuksesta poikii työmahdollisuuksia... Mutta kun ei. Hän olisi mieluummin halunnut istua kotona katsomassa televisiota.

Onneksi sentään ystäväni tajusi käydä lukion loppuun, ja meni töihin, vaikka asenne tuntuikin olevan sama mitä vanhemmillaan. Nykyään hänellä onkin asiat paljon paremmin mitä lapsuuden perheellään.

Vierailija
42/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi kertoa, mistä täysipäiväisestä työstä saa käteen 1400-1500 euroa. Sosiaalitoimisto tuskin maksaa yksinäiselle loputtomiin noin korkeaa vuokraa.

Minä saan tuon verran, olen hoiva-avustaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mun työ luettavissa paskaduuniksi, vähintään 2000e/kk nettona, koska teen vuorotyötä (saan siis peruspalkan lisäksi lisiä). Ainakin ap:n saamasta rahamäärästä voisi päätellä etten paljoa enempää saa.

No itse en usko, että saisin niin paljon työttömänä rahaa kuin ap saa, 490e/kk käteen kaikkien menojen jälkeen? Mistä noin paljon saa? Toki, mulla olisi hyvät edellytykset päätyä työkyvyttömäksi, jolloin saattaisin ehkä päätyä vähän parempien, kuntouttavien tukien pariin, kuten olin opiskeluaikanakin.

No ei se silti houkuta, työ on välillä raskasta ja välillä suoraan sanottuna v*tuttaakin, mutta jo kuukauden loman jälkeen on jo halu palata töihin, eli kyllä siitä työstä kuitenkin nauttii, työni on palkitsevaa muutenkin kuin vain rahallisesti, saan auttaa ihmisiä ja tulee hyvä mieli kun saa edes vähän hyvää aikaan ja jonkun oloa kohennettua, sitä tunnetta ei voi rahassa mitata.

Vierailija
44/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä muutamasta satasesta menisi enemmän rahaa kuussa ruokaan? Silti varmaan söisit samanverran päivässä, kun nytkin?

Ei työssäkäynti tarkoita sitä, että pitäisi jokapäivä käydä ravintolassa.

5 vuotta olen ollut nykyisessä työpaikassani ja kertaakaan en ole käynyt työpaikan ravintolassa.

Työnteko ja töihin liikkuminen kuluttaa enemmän energiaa kuin kotona chillailu.

Sitten esim työmatka 20km on 40km päivässä kertaa 22 = 880km = n. 100-120e bensaan kuussa.

Lisäksi tarvitsee siistimpiä ja ehjiä vaatteita.

Vierailija
45/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo sitten aikuisena huomaa, että eläkettä ei sitten kertynytkään.  Sehän on niin kaukana se eläkeikä.

Olet varmaan näitä jotka tekevät kaiken "sitten eläkkeellä"

Olen hyvin tietoinen siitä että eläkkeeni ei kerry, mutta saan joka tapauksessa takuueläkkeen, joka on suurempi kuin mitä työeläkkeeni olisi.

Jos luulet saavasi eläkkeen luvatun suuruisena, olet todella kujalla nykysuomen menosta.

Ikävä kyllä olet oikeassa. Leikin eläkelaskurilla ja näillä 1400-1500€ nettotuloilka on samantekevää kertyykö työeläkettä vai ei. Mun pitäisi olla töissä 67 v että saisin edes 1200€ kk eläkettä. Ja se on niin vähän että eläkkeelle siirryminen on pudotus köyhyyteen. Ei mikään iloinen asia mi tä odottaa.

Vierailija
46/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se syy on kunnioitus. En itse kunnioita pätkän vertaa ihmisiä jotka eivät työskentele elämänsä eteen. Yksi nuoruuden ystäväni tuli tuetusta perheestä, ja heillä oli ihan periaatteena että kaikesta valitetaan ja mitään ei tehdä itse. Perheen äiti pakotettiin koulutukseen, ja olin iloinen hänen puolesta, nyt hän saa mennä elämässään eteenpäin, ehkäpä koulutuksesta poikii työmahdollisuuksia... Mutta kun ei. Hän olisi mieluummin halunnut istua kotona katsomassa televisiota.

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
47/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo sitten aikuisena huomaa, että eläkettä ei sitten kertynytkään.  Sehän on niin kaukana se eläkeikä.

Olen hyvin tietoinen siitä että eläkkeeni ei kerry, mutta saan joka tapauksessa takuueläkkeen, joka on suurempi kuin mitä työeläkkeeni olisi.

Jos luulet saavasi eläkkeen luvatun suuruisena, olet todella kujalla nykysuomen menosta.

Mistä sä oot niin varma että saat takuueläkettä? Tai että koko eläkejärjestelmää olisi olemassa vuosien päästä?

No jos oletetaan ettei järjestelmää ole olemassa tulevaisuudessa niin myös argumentti eläkkeeni pienuudesta on negatoitu, ja koko keskustelu eläkkeestä typerää.

Sehän myös tarkoittaa sitä, ettei eläkkeen takia ole mitään järkeä käydä töissä, joten taas yksi syy vähemmän.

Vierailija
48/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitat tuolla "paskaduunilla". Mullakin on välillä suuria vaikeuksia motivoitua töihin. Jaksan tehdä nyk.työtä vain 50% työajalla ja välillä sekin tuntuu liialta. Joskus mennyt 3-4 pv parista työpäivästä selviämiseen. Syy miksi kuitenkin olen töissä on se, että koen sen henkisesti kehittävämpänä kuin kotona olemisen. Kotona olemisen pitkittyessä aivot jotenki lamaantuu. Työpaikka sisältää enemmän virikkeitä ja joutuu prosessoimaan asioita, tekemään nopeita päätöksiä jne. Eli yritän ajatella itseni parasta, tulevaisuuden kannalta. Lisäksi etuna on työterveyshuollon palvelut ja edes jonkinlaiset säännölliset palkkatulot. Sitä tappelua Kelan ja liiton ja millon minkäki puljun kanssa ei hermot jaksa. Nyt saa sentään olla rauhassa te-toimistolta ym ja toivon että tulevaisuus tarjoaa itselleni paremmin soveltuvaa hommaa jossakin vaiheessa.

Vierailija
49/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä muutamasta satasesta menisi enemmän rahaa kuussa ruokaan? Silti varmaan söisit samanverran päivässä, kun nytkin?

5 vuotta olen ollut nykyisessä työpaikassani ja kertaakaan en ole käynyt työpaikan ravintolassa.

Sitten esim työmatka 20km on 40km päivässä kertaa 22 = 880km = n. 100-120e bensaan kuussa.

Bensasyöppö. Itselläni 40km suuntaansa ja bensaa menee 120ekk.

Fyysinen työ minullakin. Hyvin menee vain rahka ja esim. muutama leipä. Täydellä mahalla ei jaksa tehdä fyysistä.

Vaatteista en tiedä, pitääkö ostaa kalliista merkkiliikkeestä vai tokmannilta muutaman euron t-paita. Vanhoilla rääsyillä itsekkin kuljen töihin, työvaatteet tulee talon puolesta.

Töihin liikkuminen ei kuluta energiaa, jos sen tekee autolla.

Vierailija
50/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auton tankkaa täyteen 40e ja sillä ajaa n. 600km.

Vierailija
51/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en usko, että saisin niin paljon työttömänä rahaa kuin ap saa, 490e/kk käteen kaikkien menojen jälkeen? Mistä noin paljon saa?

Perustoimeentulotuen osa on summa, joka kuuluu jäädä pakollisten menojen (vuokra, sähkö, kotivakuutus, kunnallinen terveydenhuolto) jälkeen elämiseen.

Täältä voi katsoa paljonko tuo summa on

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

Lainaus sivulta "Yksin asuva, lapseton 497,29"

Vierailija
52/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Mikä polttoaine, moottorin tilavuus, auton vuosimalli?

Itselläni 40e riittää n. 320km matkaan kaupunki/taajama-ajoa

Vierailija
53/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota hybrid 2018. T. Paskaduunilainen

Vierailija
54/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensasyöppö. Itselläni 40km suuntaansa ja bensaa menee 120ekk.

Fyysinen työ minullakin. Hyvin menee vain rahka ja esim. muutama leipä. Täydellä mahalla ei jaksa tehdä fyysistä.

Vaatteista en tiedä, pitääkö ostaa kalliista merkkiliikkeestä vai tokmannilta muutaman euron t-paita. Vanhoilla rääsyillä itsekkin kuljen töihin, työvaatteet tulee talon puolesta.

Töihin liikkuminen ei kuluta energiaa, jos sen tekee autolla.

Kerropa autosi speksit

Minulla -99 mazda 1.8l bensakoneella

T: joka kirjoitti tuon 100-120e/kk

Vierailija
55/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, laiska mikä laiska. Sitä paitsi koulutuksella saisi mielekästä työtä. Nyt työssäkäyvät maksavat laiskojen ylläpidon, jotksa eivät viitsi tehdä töitä :-(

Vierailija
56/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota hybrid 2018. T. Paskaduunilainen

Miten sinulla on paskaduunilla varaa uuteen autoon?

T: 52 & 54

Vierailija
57/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, suosittelen tutustuman Kevan osa-kuntoutustukeen.  LIsätietoja saat Kevasta sekä varmaan työterveytesi omalta lääkäriltä.

Vierailija
58/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia nostavalle pitäisi olla joku 30h/kk velvoitetta - aivan järjetöntä maksaa laskureille yhteiskunnan varoista oleskelurahaa.

Vierailija
59/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä oot niin varma että saat takuueläkettä? Tai että koko eläkejärjestelmää olisi olemassa vuosien päästä?

Kysympähän vaan että kuka niitä eläkkeitä on maksamassa 20-50 vuoden päästä? Ei kukaan. 

Vierailija
60/110 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituet pitäisi olla vastikkeellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi