Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mtv: lapsettomat naiset ovat onnellisimpia

Vierailija
28.05.2019 |

Tutkimustulos kertoo näin.

Kommentit (352)

Vierailija
1/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes ovat yli 40 v,  kunnes ystävät tulevat mummoiksi tai itseä vanhemmat sukulaiset kuolevat yksi toisensa jälkeen, eivät lapsettomat ole enää onnellisimpia.

Vierailija
2/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuosi-iässä (koska välttyvär ruuhkavuosilta). Ruuhkavuosien jälkeen perheelliset naiset ohittavat lapsettomat onnellisuudessa. Kunhan elää vanhaksi niin lasten teko kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
4/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta haluaisin kovasti lapsia.

t. lapseton ja onnellinen nainen

Vierailija
5/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ei tarvitse tehdä "minulle" lapsenlapsia, enkä kaada loppuelämäni onnellisuutta hänen harteilleen.

Vierailija
6/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes ovat yli 40 v,  kunnes ystävät tulevat mummoiksi tai itseä vanhemmat sukulaiset kuolevat yksi toisensa jälkeen, eivät lapsettomat ole enää onnellisimpia.

t. katkera yh-mamma, jolla ei ole kavereita, eikä sitä miestäkään ole löytynyt. Ja nuorin lapsikin toi kotiin tyttöystävän sijaan poikaystävän.

Vierailija
7/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on aivan ihanaa, kun tekevät lapsenlapsia:) Olen parempi mummo kuin oma äitini tai anoppini.

Vierailija
8/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni ei tarvitse tehdä "minulle" lapsenlapsia, enkä kaada loppuelämäni onnellisuutta hänen harteilleen.

Kai se oma lapsesi voi tehdä sinut onnelliseksi muutenkin kuin tekemällä itse lapsia, äitiys on palkitsevaa ja varsinkin kun suorituspaineet laskevat ruuhkavuosien jälkeen (perhe, pienet lapset, parisuhde, ura, ystävät, harrastukset, kiire) niin elämästä äitinä vasta nauttiikin. Paitsi jos ei ole äiti, silloin nauttii lapsettomasta elämästä samaan malliin, muttei yhtä paljon kuin perheellinen.

Vierailija
9/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, äiti sanoi minulle usein että olen hänen suurin onnensa.

Vierailija
10/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin pieni, äiti sanoi minulle usein että olen hänen suurin onnensa.

Olen sanonut ihan samaa lapselleni ja lastenlapsilleni. Minusta on tärkeää, että he tietävät, kuinka paljon rakastan heitä.

Vierailija
11/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät mitään mistään tiedä.

Vierailija
12/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan äitiyttä. Siitä ei pääse koskaan eroon. Minulla on 50 vuotias poika, joka asuu perheineen levottomassa maassa. Eli huoli heistä on koko ajan mielessä. Miniälläni oli 2 lasta mennessään naimisiin poikani kanssa. Heillä yksi yhteinen lapsi. Olen kaikille kolmelle famo. Rukoilen kaikkien puolesta joka ilta.

Lapseton sisareni on huoleton. Kadehdin häntä.

Vierailija
13/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan äitiyttä. Siitä ei pääse koskaan eroon. Minulla on 50 vuotias poika, joka asuu perheineen levottomassa maassa. Eli huoli heistä on koko ajan mielessä. Miniälläni oli 2 lasta mennessään naimisiin poikani kanssa. Heillä yksi yhteinen lapsi. Olen kaikille kolmelle famo. Rukoilen kaikkien puolesta joka ilta.

Päivän novelli :) 1/5

Vierailija
14/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita, että kaikki lapsettomat ovat kaikkia lapsia saaneita onnellisempia. 

Vierailija
15/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ei tiedä nekään jotka ovat niitä lapsia tehneet...Kummallakaan ryhmällä ei ole sitä kokemuksellista vertailupohjaa mitä se on onni olisi ilman lapsia tai jos niitä lapsia olisi.

Vierailija
16/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän novelli :) 1/5

Tuohan nyt voi olla totta tai ei, mutta hieman samaa olen joskus miettinyt. Eli te, joilla on lapsia, miten yleensä kestätte selväpäisinä sitä jatkuvaa huolta ja pelkoa? Koska täytyyhän sen olla jatkuvaa; siitä asti kun lapsi syntyy, eikä loppua ole koska vanhemmat ovat huolissaan aikuisistakin lapsistaan. Kun tietää miten vaarallinen paikka maailma on, ja mitä voi käydä.

Itse olen vapaaehtoisesti lapseton, mutta minulla on eläimiä, ja olen jo niistäkin tarpeeksi huolissani vaikka rakkauteni niitä kohtaan ei voi olla kuin murto-osa siitä mitä vanhempi tuntee lastaan kohtaan. Kun ne olivat pentuja, hiivin katsomaan että hengittävätkö ne. Huolehdin että onko niillä hyvä olla, hoidanko niitä niin hyvin kuin mahdollista, onko niillä onnellinen elämä? Ja kuitenkin ne ovat vain kotonani ja siis suojassa kaikilta ulkomaailman vaaroilta.

Vierailija
17/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten ei tiedä nekään jotka ovat niitä lapsia tehneet...Kummallakaan ryhmällä ei ole sitä kokemuksellista vertailupohjaa mitä se on onni olisi ilman lapsia tai jos niitä lapsia olisi.

Et ole järin viisas etkä looginen. Tottakai minulla on kokemusta molemmista. Olin lapseton nainen 29-vuotiaaksi asti. Siitä eteenpäin äiti, ja nyt vielä mummo. Ja voin sanoa, että olen sitä onnellisempi mitä enemmän on lapsia ja lastenlapsia. Ja lemmikkejä vielä päälle. Lapsettomana sain elää itsekästä elämää tuhlaillen ja matkustaen, mutta olisihan se ollut pidemmän päälle tylsää.

Vierailija
18/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli neljänkymmenen, ja todella iloinen siitä että olen pysynyt lapsettomana. Vapaus, ilo omasta ajasta, lukuisat harrastukset ja ystävät ovat ne asia jotka tuovat minulle onnea. En vaihtaisi niitä pois mistään hinnasta. En halua edes miestä, kun pelkään parisuhteen rajoittavan liikaa elämääni.

Vierailija
19/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole järin viisas etkä looginen. Tottakai minulla on kokemusta molemmista. Olin lapseton nainen 29-vuotiaaksi asti. Siitä eteenpäin äiti, ja nyt vielä mummo. Ja voin sanoa, että olen sitä onnellisempi mitä enemmän on lapsia ja lastenlapsia. Ja lemmikkejä vielä päälle. Lapsettomana sain elää itsekästä elämää tuhlaillen ja matkustaen, mutta olisihan se ollut pidemmän päälle tylsää.

Ja taas palataan tähän "lapsettomat on itsekkäitä ja käyttää kaiken aikansa matkusteluun"-lässytykseen. Keksikää edes joskus uusia valheita lapsettomista ihmisistä.

Vierailija
20/352 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ystävien mummoutuminen tekisi lapsettoman onnettomaksi? Onko tässä takana jokin outo ajatus että lapsia haluamaton henkilö jostain ihmeen syystä kuitenkin haluaisi lapsenlapsia? Haha, sehän on yksi lapsettomuuden HYVÄ puoli ettei tarvitse sietää myöskään lapsenlapsia!